Poll

Wie wint de Tour de France 2009?

Alberto Contador
Lance Armstrong
Evans
Menchov
Gesink
Sastre
F. Schleck
A. Schleck
Kreuziger
V. Efimkin
Iemand anders, namelijk ..

Auteur Topic: Sportstellingen  (gelezen 15481 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Sportstellingen
« Reactie #20 Gepost op: 22-06-2009, 17:06:21 »
Ik denk dat dit alleen bij sommige sporten zou kunnen inderdaad.  Bij sommige sporten is het verschil gewoon te groot. Mannen hebben nu eenmaal meer kracht etc. Dus bij sporten waar dat veel verschil maakt zouden de meeste vrouwen denk ik ook niet mee willen doen. Bij tafeltennis weet ik niet of het heel veel uitmaakt, het zal toch veel ook om techniek gaan en dan kan ik me wel voorstellen dat je als vrouw dan mee wil doen. Maar bij atletiek enzo is het toch een ander verhaal.

Ja, maar op dit moment zijn er toch wel een paar sporten op de Olympische Spelen waarbij ze vrouwen gerust kunnen laten meedoen met de vrouwen. Bij de paardensport is dat al zo, maar wat mij betreft kan dat ook best bij het boogschieten en de schietsport. En het zeilen. Misschien ook het schoonspringen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sportstellingen
« Reactie #21 Gepost op: 22-06-2009, 18:54:52 »
Precies dat zijn inderdaad sporten waar het weinig uitmaakt. En dat mag van mij allemaal best gemixt worden. Overigens vind ik het ook een goed idee om meisjes in de jeugd bij alle sporten mee te laten doen met de jongens. Zoals bij voetbal nu al vaak gebeurd. Daar kunnen zowel de jongens als meiden een hoop van leren denk ik.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportstellingen
« Reactie #22 Gepost op: 22-06-2009, 20:26:19 »
Ja dat laatste van Mloesje vind ik ook een superidee....

Ik vind echter lastig, want aan de ene kant denk ik dat wanneer je de dames toestaat zich bij de heren te voegen wanneer ze veruit de beste zijn dan is dat slecht voor de concurrentie binnen de sport en wordt de rest van de speelsters niet uitgedaagd een extra stapje te doen om haar te verslaan!
Aan de andere kant denk ik echter wel dat het voor haar persoonlijke ontwikkeling ongeacht het niveau verschil beter kan zijn.
Dus mij lijkt het meest leuke en praktische idee dat dames die eraan toe zijn en uitdaging zoeken gewoon de kans moeten krijgen met de heren mee te trainen. Voor de sport blijven ze wel in hun eigen competitie, zodat iedereen wordt verplicht beter te worden zo goed en zo kwaad het kan. Maar dan kan wel iedereen verder in de ontwikkeling... En dat je dan nog steeds alles blijft winnen dat zij dan even zo.. dan ga je het maar met een andere tak van sport voor een tijdje combineren!
Een goed voorbeeld waar ze al vaak samen trainen is het schaatsen en zie hoe goed dat gaat ;)!

Dit geldt echter alleen voor sporten die niet te combineren vallen. Inderdaad sporten als schieten, zeilen en schoonspringen kunnen best gecombineerd worden. Zolang alleen de techniek van belang is.... Alhoewel ik een paar jaar terug de ontwikkeling van de 100 meter sprint las... en die voorspelde dat op een gegeven moment vrouwen sneller zouden kunnen sprinten dan de mannen... ze boeken veel meer progressie in de jaren namelijk...
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportstellingen
« Reactie #23 Gepost op: 4-07-2009, 11:06:18 »
Nu zo vlak voor de start van de Tour, natuurlijk de grote vraag:

Wie wint er??

De torenhoge favoriet Contador?
Zijn ervaren ploegemaat en zevenvoudig winnaar Armstrong?
De slinkse, sluwe Evans?
Wordt het de winnaar van de Giro Menchov?
Of toch de onsloopbare Sastre?
Of kunnen de gebroeders Schleck roet in het eten gooien?

Er zijn natuurlijk nog vele andere gegadigden, maar wie zal er dit jaar boven uitsteken? Laat je stem gelden!
Ananas

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sportstellingen
« Reactie #24 Gepost op: 4-07-2009, 12:21:50 »
Pff ik heb echt te weinig verstand van de tour om daar uitspraken over te doen. Ik hoop op Menchov  :D

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Sportstellingen
« Reactie #25 Gepost op: 4-07-2009, 15:30:34 »
Geen idee wie gaatwinnen, maar Andy Schleck gaat wel heel hoog eindigen en bij de jongeren winnen 8)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Sportstellingen
« Reactie #26 Gepost op: 4-07-2009, 17:37:30 »
ik hoop menchov, ik denk contador
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sportstellingen
« Reactie #27 Gepost op: 26-07-2009, 11:26:58 »
ik heb voor contador gekozen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportstellingen
« Reactie #28 Gepost op: 26-07-2009, 17:45:50 »
ik heb voor contador gekozen
Zou het?  :o

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sportstellingen
« Reactie #29 Gepost op: 27-07-2009, 15:19:13 »
ik zo mijn heldere momenten ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Sportstellingen
« Reactie #30 Gepost op: 19-02-2013, 14:12:28 »
* Nieky wou een topic openen voor sportdiscussies maar zag toen dit topic

* schopt omhoog

Mij lijkt het leuk om over bepaalde sportzaken hier een discussie te houden. Dit lijkt me wel in dit topic te kunnen. Vandaag las ik het volgende op de NOS-site

http://nos.nl/artikel/475882-doellijntechnologie-op-wk-2014.html

Wat vinden we hiervan ? En zouden er nog andere technieken ingevoerd moeten worden ( bijvoorbeeld een Videoreferee die je 1x per wedstrijd mag gebruiken zoals bij hockey of iets dergelijks ) ?
You'll never walk alone

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportstellingen
« Reactie #31 Gepost op: 19-02-2013, 14:18:06 »
Videoreferee: voor, ik vind dat ook erg goed bij America Football.

Maar zie wel het probleem in voetbal, omdat het spel niet zo vaak gestopt wordt.

Hoe doen ze dat in hockey?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Sportstellingen
« Reactie #32 Gepost op: 19-02-2013, 14:24:55 »
Ik ben ook voor de videoreferee

In het hockey is het geloof ik zo dat je na een beslissing van een scheidsrechter een videoreferee mag aanvragen. Wordt je door de videoreferee in het gelijk gesteld dan behoud je de mogelijkheid om er nog een aan te vragen. Heb je toch geen gelijk, dan mag je die wedstrijd geen videoreferee aanvragen.

Nadeel is wel dat de videoreferee ook een discutabele beslissing kan maken. Kan me daar op de OS ook nog wel iets van herrineren, want veel gevallen zijn gewoon multi-interpretabel. Zoals wij hier op het forum ook weleens de ene overtreding wel een penalty vinden en de andere niet. Bij buitenspel zou het bv wel kunnen werken, maarja als er wordt afgefloten voor buitenspel en het blijkt geen buitenspel te zijn, dan heb je er ook niks aan want er is al afgefloten dus het is wel lastig in het voetbal denk ik
You'll never walk alone

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportstellingen
« Reactie #33 Gepost op: 19-02-2013, 14:30:10 »
Je mag alleen aanvragen als scheids gefloten heeft, dat is logisch wel.

Zoiets uitslagbepalends als Penalty vanwege vermeend hands, daar is het wel handig voor.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Sportstellingen
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2013, 14:31:01 »
Je mag alleen aanvragen als scheids gefloten heeft, dat is logisch wel.

Zoiets uitslagbepalends als Penalty vanwege vermeend hands, daar is het wel handig voor.

Maar ook daar heb je het verhaal. Is het nou aangeschoten of opzettelijk :(. Vind ik voor de tv al lastig te bepalen.
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Sportstellingen
« Reactie #35 Gepost op: 19-02-2013, 14:38:49 »
Wordt bij hockey niet gewoon het spel stilgelegd bij een aanvraag, ongeacht of scheids heeft gefloten?

Speaking of hockey - wat mij betreft mogen ze bij voetbal ook het kaarten- en wisselsyteem van hockey overnemen ::) Gewoon onbeperkt wisselen - kunnen ze tenminste zich eindelijk eens dood rennen zodat wellicht voetbal ooit nog eens een snelle[re] sport wordt.



..eigenlijk vind ik hockey gewoon een leukere sport ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportstellingen
« Reactie #36 Gepost op: 19-02-2013, 14:42:34 »
Wordt bij hockey niet gewoon het spel stilgelegd bij een aanvraag, ongeacht of scheids heeft gefloten?
hoe moet dat dan bij? speler a maakt wel of geen hands op eigen doellijn; scheids fluit niet; hele gevaarlijke counter. Kan je dan aanvragen?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Sportstellingen
« Reactie #37 Gepost op: 19-02-2013, 14:51:37 »
Goed punt - geen idee.

Kan ook nergens op internet de hockey-regels vinden - die moeten er ook over nagedacht hebben. Misschien idd alleen na een fluitsignaal, maar ook dan moet je er snel bij zijn wil protesteren voordat het spel weer door is gegaan ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sportstellingen
« Reactie #38 Gepost op: 19-02-2013, 16:00:23 »
Doellijntechnologie zou ik zeker voor zijn. Een videoreferee ook, maar dan wel met enige beperking. Het idee van hockey, waarbij je, als je in het ongelijk wordt gesteld, niet opnieuw meer mag vragen vind ik perfect. Echter mag je volgens mij bij hockey ook niet voor alles de referee raadplegen; in ieder geval bij strafcorners, strafballen en doelpunten... Bij voetbal zou je het dan natuurlijk ook moeten beperken tot ja danwel nee strafschop, doelpunt of rode kaart. Niet eens bij een gele (behalve als men vindt dat het rood had moeten zijn) Waar je wel voor moet oppassen, is dat het spel niet te veel gehinderd wordt door die referee, want dat vind ik (en anderen vinden dat ook) bij hockey wel het geval. Soms kan het minuten duren voor er een uitslag is...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Sportstellingen
« Reactie #39 Gepost op: 19-02-2013, 16:02:38 »
Maar daar hebben ze zuivere speeltijd en stoor ik me er niet aan. Lekker een minuutje herhalingen en discussie erover en dan weer verder :P

Maargoed zuivere speeltijd is weer een andere discussie wat ze ook in moeten voeren bij voetbal :P
You'll never walk alone