Auteur Topic: Tour de France 2009  (gelezen 27840 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tour de France 2009
« Reactie #100 Gepost op: 26-07-2009, 15:35:16 »
Even herstellen. Die rode trui was inderdaad voor de tussensprints. Solleveld heeft die bijv. ooit gewonnen. Maar de eindsprint telde daar niet voor mee.
Wit is voor zover ik weet altijd voor de beste jongere geweest.
Die lapjesdeken was inderdaad een combinatie van alle klassementen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France 2009
« Reactie #101 Gepost op: 26-07-2009, 15:49:32 »
Ik zeg ook, dat bij het groenetrui-klassement ook de resultaten in de eindsprints meetellen.  Dat was het verschil tussen de groene en de rode trui. Bij die laatste tellen alleen de TUSSENsprints mee. En om die reden denk ik dat dat klassement weer is afgeschaft. Ik denk ook dat teveel klassementen helemaal niet leuk zijn, je verliest het overzicht immers.

ooit waren er nog de gele petten (later vervangen door gele schoenen), die gedragen werden door de ploeg die de leiding had in het ploegenklassement.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #102 Gepost op: 26-07-2009, 18:18:50 »
Wat een machtsvertoning van Cav(en z'n team)  ::bravo:: ::bravo:: .De mensen die nogsteeds volhouden dat Hushovd de verdiende groene trui winnaar is....nou die hebben de voorbije 3 weken op Pluto ofzo geleefd  ::jaja:: ::jaja::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France 2009
« Reactie #103 Gepost op: 26-07-2009, 18:49:31 »
Ik heb Thor hier in Maastricht wereldkampioen bij de junioren zien worden. Daar deed ie het ook goed op het parcours van de Amstel Goldrace, tenminste, het deel dat in het WK-parcours was opgenomen.   Hij reed daar wel erg gemakkelijk.

Wanneer je het klassement wint, heb je de meeste punten, en ben je de terechte winnaar, zo simpel is dat. Al had ie die overwinning  best wel met meer etappe-overwinningen 'gestalte´ mogen geven.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #104 Gepost op: 26-07-2009, 20:08:17 »
Het uiteindelijke verschil tussen Hushovd en Cavendish was nu 10 punten.

Door de diskwalificatie is Cavendish 13 punten kwijt geraakt en kreeg Hushovd er 1 extra. Dus heeft Hushovd daar 14 punten gewonnen. Die in mij ogen onterecht zijn geweest, want de blokkade van Hushovd was niet bewust en hij had sowieso die sprint van Hushovd gewonnen en zo niet dan had Cavendish daar 12 punten gepakt en was die dus uiteindelijk ook winnaar van het groen! Kortom dank je wel zwakke tourdirectie voor deze domme en onterechte ingreep. Nu heeft een man met 6 etappeoverwinningen geen groene trui! Schandalig gezien dit voorval!

Hushovd heeft er hard voor gereden laat dat duidelijk zijn en qua inspanningen heeft die het verdiend, maar wanneer Cavendish het groen had, had ook niemand geklaagd, want die heeft het net zo goed en misschien nog wel meer verdiend!
Ananas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France 2009
« Reactie #105 Gepost op: 26-07-2009, 20:17:34 »
En onze Viking zou het hem heus wel hebben gegund.


Blijft overeind staan: de prestatie van Thor in de koninginnerit, die hij misschien niet zou hebben neergezet, wanneer hij eerder die sprint had gewonnen. Dat blijft dus koffiedik kijken.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France 2009
« Reactie #106 Gepost op: 26-07-2009, 20:42:28 »
Wat een machtsvertoning van Cav(en z'n team)  ::bravo:: ::bravo:: .De mensen die nogsteeds volhouden dat Hushovd de verdiende groene trui winnaar is....nou die hebben de voorbije 3 weken op Pluto ofzo geleefd  ::jaja:: ::jaja::

in de pool heb ik met Hushovd maar 2 puntjes minder verdiend dan dat Cavendish had opgeleverd  ;D

Overigens vind ik echt wel dat Hushovd terecht de groene trui heeft, heel knap hoe hij er in die bergetappe voor ging  ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #107 Gepost op: 26-07-2009, 20:58:31 »
Ik zeg ook niet dat Hushovd er niet voor heeft gereden en ik vind het ook erg knap wat hij deze tour heeft gedaan. Dus wat dat betreft chapeau  ::bravo::!

De groene trui is echter wel voor de BESTE sprinter en dat is hij NIET. Hij heeft de beste klimcapiciteiten van de topsprinters (wat ik in hem prijs) en hij had dit jaar geluk met de tourdirectie (diskwalificatie), want zoals ik net heb uitgelegd had hij zonder dat niet gewonnen. En daarom ja en alleen daarom vind ik dat Cavendish een terechtere winnaar was geweest.

Als die met die zes overwinningen was verslagen zonder die diskwalificatie dan had Thor voor mij echt bewezen dat hij de terechte winnaar was!
Ananas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France 2009
« Reactie #108 Gepost op: 26-07-2009, 22:53:31 »
Ik zei vanmiddag tegen mijn broer: volgens mij zitten ze het verkeerde volkslied te spelen voor Alberto Contador. Maar ik kon er nergens een bevestiging van krijgen, behalve op het gezicht van Contador zelf.

Kijk ik vanavond naar de VRT, met onder meer Eddy Merkcx, wordt het inderdaad bevestigd, dat ze een foutje hadden gemaakt.


Spelen ze het Deense volkslied voor een Spanjaard.......... ::rofl:: ::rofl::

Ik heb de fout in het volgende fragment niet kunnen ontdekken, overigens.

http://tour2009.nos.nl/video/bekijken/id/tcm:5-546498/de-huldiging-van-de-tour-van-2009

maar wel op teletekst:
« Laatst bewerkt op: 26-07-2009, 23:09:49 door Bodejos »

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #109 Gepost op: 27-07-2009, 06:08:10 »


Overigens vind ik echt wel dat Hushovd terecht de groene trui heeft
  ::kissass:: ::kissass:: ::kissass::  ;D ;D

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France 2009
« Reactie #110 Gepost op: 29-07-2009, 19:17:04 »
Cavendish heeft gewoon 6x gewonnen ::bravo::. Vooral de laatste 2 waren briljant. Hulde ook aan de rest van de ploeg. Heb veel respect voor Hushovd, maar Mark is toch de beste sprinter. Maar bij de groene trui draait het om meer dan allen sprinten. Maar Cavendish komt terug  ::regenboog::

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Tour de France 2009
« Reactie #111 Gepost op: 30-07-2009, 04:55:14 »
Ik zeg ook, dat bij het groenetrui-klassement ook de resultaten in de eindsprints meetellen.  Dat was het verschil tussen de groene en de rode trui. Bij die laatste tellen alleen de TUSSENsprints mee. En om die reden denk ik dat dat klassement weer is afgeschaft. Ik denk ook dat teveel klassementen helemaal niet leuk zijn, je verliest het overzicht immers.

ooit waren er nog de gele petten (later vervangen door gele schoenen), die gedragen werden door de ploeg die de leiding had in het ploegenklassement.

nu zijn het gele rugnummers :)

De groene trui is echter wel voor de BESTE sprinter en dat is hij NIET.
het groen is niet voor de beste sprinter, maar voor de renner die het meeste punten pakt en dat is Hushovd. Dus hij verdient het groen. En niet Mark ookal kan hij beter sprinten. Hij had er gewoon voor moeten zorgen dat Hushovd niet zo veel tussensprints won. Want ook de tussensprints zijn sprints waar je om moet sprinten voor de groene trui.
Menno is gek

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France 2009
« Reactie #112 Gepost op: 30-07-2009, 09:52:22 »
het groen is niet voor de beste sprinter, maar voor de renner die het meeste punten pakt en dat is Hushovd. Dus hij verdient het groen. En niet Mark ookal kan hij beter sprinten. Hij had er gewoon voor moeten zorgen dat Hushovd niet zo veel tussensprints won. Want ook de tussensprints zijn sprints waar je om moet sprinten voor de groene trui.
Maar als een tussensprint niet eens een sprint is, dan slaat het toch nergens op!
Achja, Cavendish wint hem volgend jaar wel...

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #113 Gepost op: 30-07-2009, 10:34:44 »
Maar als een tussensprint niet eens een sprint is, dan slaat het toch nergens op!
Achja, Cavendish wint hem volgend jaar wel...
Prima opmerking Lieke  ::bravo:: ::bravo:: Je niet laten doen door menno he  :D

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France 2009
« Reactie #114 Gepost op: 30-07-2009, 12:53:51 »
een tussensprint is toch ook een sprint  ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #115 Gepost op: 30-07-2009, 13:07:45 »
het groen is niet voor de beste sprinter, maar voor de renner die het meeste punten pakt en dat is Hushovd. Dus hij verdient het groen. En niet Mark ookal kan hij beter sprinten. Hij had er gewoon voor moeten zorgen dat Hushovd niet zo veel tussensprints won. Want ook de tussensprints zijn sprints waar je om moet sprinten voor de groene trui.

Mee eens, maar het is echter zo dat Cavendish meer punten heeft gepakt dan Hushovd, maar dat er 13 in mijn ogen onterecht zijn ontnomen. En aangezien het verschil maar 10 punten was in Parijs.. is met de diskwalificatie de strijd om de trui beslist en dat is zonde.

Hoe knap de prestaties van Hushovd in de bergen ook zijn... echt serieus petje af... meer punten heeft hij niet verdient...

@Swifty en Lord Menno


Tussensprints heten wel sprints, maar 99 van de 100 keer wordt er niet eens gesprint.. dus begrijp wel dat -Lieke- er vragen bij zet. Zo heeft Hushovd met die tussensprints geen sprint gewonnen maar is hij gewoon weg gereden in een ontsnapping.. dat is niet echt sprinten :-#! 
Ananas

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France 2009
« Reactie #116 Gepost op: 30-07-2009, 15:35:53 »
een tussensprint is toch ook een sprint  ???

Tussensprints heten wel sprints, maar 99 van de 100 keer wordt er niet eens gesprint.. dus begrijp wel dat -Lieke- er vragen bij zet. Zo heeft Hushovd met die tussensprints geen sprint gewonnen maar is hij gewoon weg gereden in een ontsnapping.. dat is niet echt sprinten :-#! 
dat bedoel ik inderdaad

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Tour de France 2009
« Reactie #117 Gepost op: 30-07-2009, 18:43:49 »
Mee eens, maar het is echter zo dat Cavendish meer punten heeft gepakt dan Hushovd, maar dat er 13 in mijn ogen onterecht zijn ontnomen. En aangezien het verschil maar 10 punten was in Parijs.. is met de diskwalificatie de strijd om de trui beslist en dat is zonde.

maar hier kan je eik niks over zeggen, misschien was Hushovd wel nog een keer weggesprongen als Cavendish die punten wel had gekregen. Dit is gewoon lullen achteraf. Hushovd was gewoon een stuk slimmer dan Cavendish.

En met de tussensprints is net zo als de bergpunten in de etappe. Ze tellen gewoon mee maar de laatste berg krijg je dubbele punten. De eindsprint krijg je ook veel meer punten voor dan de tussensprints.

Tussensprints heten wel sprints, maar 99 van de 100 keer wordt er niet eens gesprint.. dus begrijp wel dat -Lieke- er vragen bij zet. Zo heeft Hushovd met die tussensprints geen sprint gewonnen maar is hij gewoon weg gereden in een ontsnapping.. dat is niet echt sprinten :-#! 
Nee omdat de meeste renners niks aan de punten hebben. Maar als cavendish goed genoeg was om een sprintje te winnen dan had hij dat echt wel gedaan. Maar hij was niet goed genoeg om weg te rijden.
Menno is gek

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #118 Gepost op: 31-07-2009, 01:23:26 »
Mee eens, maar het is echter zo dat Cavendish meer punten heeft gepakt dan Hushovd, maar dat er 13 in mijn ogen onterecht zijn ontnomen. En aangezien het verschil maar 10 punten was in Parijs.. is met de diskwalificatie de strijd om de trui beslist en dat is zonde.
 

Niet geheel eens met die visie.  Als Cavendish die punten wel had gekregen, zou Hushovd wel voluit hebben meegesprint in parijs, terwijl hij nu natuurlijk op veiligheid heeft gesprint.  We zullen het nooit echt weten, feit is wel dat Hushovd altijd meesprint, en dat Cavendish het soms totaal laat afweten, volgens mij zit het verschil vooral daar te zoeken.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France 2009
« Reactie #119 Gepost op: 31-07-2009, 19:50:10 »
MENNOOOOOO?????


De Internationale Wielerunie UCI heeft bekendgemaakt dat bij een dopingtest buiten competitie op 26 juni bij Astarloza sporen van epo gevonden werden.
De UCI heeft de Euskaltel-renner al op non-actief gezet. Die kan nog een tegenanalyse laten uitvoeren op zijn B-staal en wordt door de Spaanse bond gehoord.

De positieve test vond dus plaats voor de Tour, maar de Spanjaard reed die wel en speelde meer dan een figurantenrol.

Astarloza won in de Tour de tweede Alpenrit. Dat was de etappe waarin Jurgen Van den Broeck met hem en enkele anderen in de aanval was. Astarloza sprong toen nog weg uit het groepje. Van den Broeck werd vijfde. In de Tour-eindstand werd Astarloza elfde.