Auteur Topic: Tour de France pool 2009  (gelezen 41560 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #260 Gepost op: 26-07-2009, 20:18:53 »
Vergeet ik nou toch Knevelgraus te feliciteren.......bij deze.  ::ok:: ::ok::

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #261 Gepost op: 26-07-2009, 20:22:35 »
Allereerst Knevelgraus (nogmaals ;)) van harte gefeliciteerd! Heel knap gedaan en een terechte winnaar!

Verder wil ik de crew bedanken voor het harde werk en de leuke pool!

Dus bij deze  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: dank u  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Wel wil ik even toevoegen dat de nieuwe regel van de strafpunten het spel niet spannender hebben gemaakt! Dat zal ik straks laten zien in de exclusief strafpunten uitslag! En aangezien dit het doel was vind ik het niet geslaagd!
Daarnaast waren de strafpunten in 20 van de 24 gevallen een gevolg van valpartijen of ziekte in plaats van onkunde (niet op tijd binnen zijn). Dus is het alleen al een straf bovenop het verlies van een eerste keus renner.
Verder haal je ook een stukje tactiek weg voor de tactici onder ons, want je kan bijvoorbeeld ook deelnemers selecteren waarvan je weet dat ze aan het begin punten pakken maar daarna afstappen en op de bank reserverenners hebben die in de eerste week geen punten pakt en later weer wel!

Maar om nog even terug te komen om de hoofdreden van de invoering de spanning:

*oude stand Megan was 1487 en geen 1360

^vergelijk deze maar met de huidige stand en je zult zien dat de scores hoger zijn en dichter op elkaar zitten dan met strafpunten

>> Hier << is de einduitslag, met een glansrijke overwinning van KnevelGraus! ::bravo:: ::bravo::

.. ondanks dat wil nogmaals de crew bedanken voor hun moeite en energie ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 26-07-2009, 20:32:55 door Go_ahead »
Ananas

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #262 Gepost op: 26-07-2009, 20:23:27 »
Van Harte Gefeliciteerd, Knevelgraus!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

en ook Go_ahead, gefeliciteerd met je tweede plek! ::bravo:: ::hug::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #263 Gepost op: 26-07-2009, 20:25:57 »
zoals je ziet had het voor de top 3 niet uitgemaakt, maar daarachter wel...

Kortom een terechte top drie ;)

En ja Megan ook jij van harte gefeliciteerd met die mooie prestatie   ::bravo::::hug:: ::bravo::
Ananas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #264 Gepost op: 26-07-2009, 20:37:33 »
Petje af ook voor de nummers 2 en 3, 4 en 5. Had ik me echt verdiept in de namen, was ik vast hoger in de ranglijst beland. Maar ik vind het prima zo.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #265 Gepost op: 26-07-2009, 20:53:25 »
Trouwens voor degene die er in geinteresseerd zijn:

het best mogelijke en betaalbare team was het volgende geweest:

Naam                       punten                          waarde
Contador                   511                             32 miljoen
Schleck                    349                             31 miljoen
Wiggins                    266                             2? miljoen <- kan iemand me dit vertellen?
Kloden                     226                             17 miljoen
Nibali                     225                             14 miljoen
Kreuziger                  155                             17 miljoen
Martin                     278                           8 0f 9 miljoen
Rojas                      133                           9 of 10 miljoen
Le Mevel                   048                             ?5? miljoen <--kan iemand me dat vertellen?

In plaats van Kreuziger waren Cancellara (206 punten, maar 23 miljoen) en Nocentini (189) nog beter geweest maar ik verwacht ook duurder en met betrekking tot Nocentini ook onvoorspelbaarder!

.. Dus kijk maar even waar je het verloren hebt op dit team .. wat 2191 punten op zou hebben geleverd ... ruim 550 punten meer dan de uiteindelijke winnaar, maar die zat er toch echt het dichtste bij!
« Laatst bewerkt op: 26-07-2009, 21:00:18 door Go_ahead »
Ananas

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #266 Gepost op: 26-07-2009, 23:38:23 »
^vergelijk deze maar met de huidige stand en je zult zien dat de scores hoger zijn en dichter op elkaar zitten dan met strafpunten
Ik snap je berekening niet helemaal, het lijkt nu alsof ik door de strafpunten 75 punten minder heb maar uiteindelijk heb ik juist hoger gescoord omdat mijn invaller Nocentini meer dan 75 punten heeft gescoord. Dus ik ben er juist op vooruit gegaan.

Maar ik ben het er wel mee eens dat dit strafpuntensysteem niet voor herhaling vatbaar is. En het lijkt me ook wel leuk als je punten zou kunnen krijgen voor de prijs van de strijdlust, dan kun je bijvoorbeeld het risico nemen door een niet zo heel goede en dus goedkope renner die vaak aanvalt toch in je team te nemen

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #267 Gepost op: 26-07-2009, 23:43:49 »
Gefeliciteerd Knevelgraus    ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Volgend jaar met een nieuwe co-sponsor, misschien kan ik dan weer een gooi naar de overwinning doen ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #268 Gepost op: 26-07-2009, 23:49:37 »
Ik snap je berekening niet helemaal, het lijkt nu alsof ik door de strafpunten 75 punten minder heb maar uiteindelijk heb ik juist hoger gescoord omdat mijn invaller Nocentini meer dan 75 punten heeft gescoord. Dus ik ben er juist op vooruit gegaan.

Je kreeg deze tour strafpunten wanneer iemand afstapte om wat voor reden dan ook!

100 punten voor kopman
75 punten voor beschermde renner
50 punten voor een helper

Wanneer die strafpunten niet gegeven waren, maar wel zoals nu ook er een vervanger in het team was gekomen. Had de top 10 er zoals aangeven anders uit gezien.
Dan had jij -Lieke- en de punten van nocentini en niet die 75 strafpunten! Dus nog 75 punten bovenop je huidige score en was je 17e in plaats van 19e geworden dacht ik!

Want de top 3 had bijvoorbeeld elk een beschermde renner die was afgestapt,
maar bij de nummer 5 waren 2 beschermende renners afgestapt en zonder strafpunten was Daisy 4de in plaats van 5de geeindigd.
Met die strafpunten worden de deelnemers nog extra gestraft. Deelnemers die al balen dat hun 1e renner eruitvalt en wordt vervangen door in de meeste gevallen een mindere!

En het lijkt me ook wel leuk als je punten zou kunnen krijgen voor de prijs van de strijdlust, dan kun je bijvoorbeeld het risico nemen door een niet zo heel goede en dus goedkope renner die vaak aanvalt toch in je team te nemen

Grappig idee  ::ok::
Ananas

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #269 Gepost op: 26-07-2009, 23:53:17 »
Wanneer die strafpunten niet gegeven waren, maar wel zoals nu ook er een vervanger in het team was gekomen. Had de top 10 er zoals aangeven anders uit gezien.
Dan had jij -Lieke- en de punten van nocentini en niet die 75 strafpunten! Dus nog 75 punten bovenop je huidige score en was je 17e in plaats van 19e geworden dacht ik!
Ah op die manier... maar als er helemaal geen strafpunten waren gegeven had ik dus alleen maar voordeel gehad van het uitvallen van een van m'n renners, en dat lijkt me ook niet helemaal kloppen. Als er in de tour een renner uitvalt mag de ploeg toch ook geen reserve inzetten... Ik denk toch dat er een ander strafpuntensysteem moet komen

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #270 Gepost op: 26-07-2009, 23:58:34 »
Ah op die manier... maar als er helemaal geen strafpunten waren gegeven had ik dus alleen maar voordeel gehad van het uitvallen van een van m'n renners, en dat lijkt me ook niet helemaal kloppen. Als er in de tour een renner uitvalt mag de ploeg toch ook geen reserve inzetten... Ik denk toch dat er een ander strafpuntensysteem moet komen

Normaal gesproken is je bank toch slechter dan de renners die in je basisteam staan? Reserves zijn er alleen om pech gevallen op te vangen of juist tactischer wijze (zie laatste alinea)!
Daarbij zijn 20 van de 24 renners afgestapt door ziekte of een valpartij, dat kun je toch nooit voorzien en is toch gewoon flauw?

Verder kan je het juist gebruiken dat er geen strafpunten zijn door een sprinter te selecteren die de bergen niet overheen komt, zoals bijvoorbeeld napolitano en dan als reserve bijvoorbeeld egoi martinez te nemen die in de eerste week niks kan doen omdat hij niet kan tijdrijden en sprinten maar in de 2de en 3de week meedoet om de bolletjestrui!
Ananas

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #271 Gepost op: 27-07-2009, 07:31:02 »
Maar om nog even terug te komen om de hoofdreden van de invoering de spanning:



waarom staat Menno niet in het blauw :\'(
Menno is gek

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #272 Gepost op: 27-07-2009, 07:31:47 »
Ik ben toch nog zevende geworden ::bravo:: ::bravo:: gefeliciteerd Knevelgraus ::bravo:: ::bravo::
Menno is gek

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #273 Gepost op: 27-07-2009, 08:49:56 »
waarom staat Menno niet in het blauw :\'(

dat lukte niet...

@-lieke- .. wat betreft de strafpunten.. de punten die je afgestapte renner niet haalt kun je ook zien als strafpunten. Neem bijvoorbeeld Gesink die was denk ik ongeveer gelijkwaardig aan Kreuziger en had dus wel rond de 100 punten kunnen halen. Nou die 100 punten loop je mis en daarnaast krijg je ook nog 75 strafpunten. Dat zijn dus 175 verliespunten!
Ananas

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #274 Gepost op: 27-07-2009, 08:53:13 »
Het zou leuk zijn als de "anonieme" Knevelgraus hier een woordje gaat doen.

Bij dezen dan. ;)
Bedankt voor alle felicitaties! :)

Na vorig jaar de witte trui te hebben gewonnen (bij mijn eerste deelname eindigde ik als derde in het eindklassement, achter de oudgedienden Daisy en Telminator), heb ik dit jaar het geel in handen. ::trots::

Het is echt een fantastische pool! Daarom wil ik graag mijn complimenten geven aan de moderatoren, vooral ook voor de vaak supersnelle verwerking van de dagelijkse uitslagen. ::kado::
Dan is nu, zoals het hoort, het moment aangebroken voor het uiten van bedankjes. ::ok::
Allereerst gaat mijn dank uit naar alle deelnemers aan de pool. ::respect::

Verder wil ik al mijn renners bedanken (ja, zelfs Jonathan Hivert, die geen enkel punt heeft behaald) en uiteraard ook de sponsor van mijn ploeg voor het onvoorwaardelijke vertrouwen dat hij mij deze drie weken als ploegleider heeft geschonken. ;D

Een speciaal dankwoord wil ik ten slotte richten aan FiFi (“Où es-tu?”), die de avonduitzendingen van Mart (“Ik weet alles. U niet. Ik wel.”) Smeets voortreffelijk heeft gelardeerd met uiterst vermakelijke reportages. ::hyper::
Ik hoop volgend jaar weer van de partij te zijn en jullie allen weer als deelnemers terug te zien. ::regenboog::

Groet,
KnevelGraus
P.S.: Krijg ik nu, net als de winnaars van eerdere pools, ook zo’n mooi titellabel onder mijn naam? ::tandpastasmiley::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #275 Gepost op: 27-07-2009, 10:39:07 »
P.S.: Krijg ik nu, net als de winnaars van eerdere pools, ook zo’n mooi titellabel onder mijn naam? ::tandpastasmiley::

Uiteraard. Bij deze.

En gefeliciteerd ::feest::
Geniet nooit met mate...

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #276 Gepost op: 27-07-2009, 11:08:31 »
2 ideetjes over hoe volgend jaar met uitvallers om te gaan:

1. Strafpunten zijn afhankelijk van de reden van uitvallen en het aantal behaalde punten. Bijvoorbeeld: als een renner moet stoppen door een dopingschandaal verlies je al zijn punten, bij een renner die niet op tijd binnen is of uit vermoeidheid afstapt verlies je de helft van de punten, bij een val behoud je alle punten

2. De reserverenners worden alleen gebruikt als vervangers van renners die niet meedoen aan de tour, als je een uitvaller hebt krijg je geen stafpunten maar dus ook geen vervanger

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #277 Gepost op: 27-07-2009, 11:42:36 »
2 ideetjes over hoe volgend jaar met uitvallers om te gaan:

1. Strafpunten zijn afhankelijk van de reden van uitvallen en het aantal behaalde punten. Bijvoorbeeld: als een renner moet stoppen door een dopingschandaal verlies je al zijn punten, bij een renner die niet op tijd binnen is of uit vermoeidheid afstapt verlies je de helft van de punten, bij een val behoud je alle punten

2. De reserverenners worden alleen gebruikt als vervangers van renners die niet meedoen aan de tour, als je een uitvaller hebt krijg je geen stafpunten maar dus ook geen vervanger

Als je je ideeen in een pollvorm zou willen gieten, wil ik wel een of meer polle(en) aan dit topic hangen. Dan tellen gewoon de meeste stemmen voor hoe we het volgend jaar gaan doen.
Geniet nooit met mate...

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #278 Gepost op: 27-07-2009, 11:58:02 »
Als je je ideeen in een pollvorm zou willen gieten, wil ik wel een of meer polle(en) aan dit topic hangen. Dan tellen gewoon de meeste stemmen voor hoe we het volgend jaar gaan doen.
Goed idee, misschien even afwachten of andere mensen ook nog ideeen hebben. En de keuzes hetzelfde als dit jaar en helemaal geen strafputen (dus net als vorig jaar) kunnen er ook wel bij.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #279 Gepost op: 27-07-2009, 12:07:13 »
1. Strafpunten zijn afhankelijk van de reden van uitvallen en het aantal behaalde punten. Bijvoorbeeld: als een renner moet stoppen door een dopingschandaal verlies je al zijn punten, bij een renner die niet op tijd binnen is of uit vermoeidheid afstapt verlies je de helft van de punten, bij een val behoud je alle punten

2. De reserverenners worden alleen gebruikt als vervangers van renners die niet meedoen aan de tour, als je een uitvaller hebt krijg je geen stafpunten maar dus ook geen vervanger

Idee 1 lijkt mij een goed idee. Idee 2 niet: waarom zou je reserves nemen als je ze toch niet in de ploeg krijgt. Als je namelijk gewoon een beetje oplet doen al je renners mee aan de tour, dat is gewoon het voorwerk. Als je mensen in je ploeg zet die niet meedoen is dat gewoon dom. Als je alleen hier reserves voor gebruikt kun je net zo goed de reservebanl afschaffen!

Wat mij betreft afschaffen strafpunten!