Poll

Wat vind jij nou van dat meisje dat de wereld rond wil zeilen in haar eentje?

Van mij mag ze. Als het niet lukt, dan merken we dat vanzelf wel.
Nou, ik heb er mijn twijfels over. Is ze niet wat te jong?
Geen sprake van. Zo'n kind moet naar school en niet naar Nieuw-Zeeland of waar dan ook.
Ontzet die ouders uit de ouderlijke macht en stop het meisje in een internaat voor moeilijk opvoedbare kinderen.
Geen flauw idee. Ik vind het geen nieuws.

Auteur Topic: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)  (gelezen 39405 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #20 Gepost op: 1-09-2009, 21:06:41 »
Ach joh, gewoon omvaren!
 
::)

Yep, langs Kaap de Goede Hoop en Kaap Hoorn.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #21 Gepost op: 1-09-2009, 21:10:11 »
Dan blijven nog steeds die technische problemen over die ze onmogelijk alleen KAN oplossen. Ze mag misschien fysiek haar vrouwtje kunnen staan, maar dat wil niet zeggen dat ze alles wat op haar weg komt, zomaar kan oplossen.

Dat geldt natuurlijk ook voor een volwassene. Als je mast breekt, ben je klaar.



Ik vind de uitspraak van de rechter wel ok. Laat nou eerst maar eens uitzoeken òf ze het aankan, ipv bij voorbaat zeggen, dat ze het nìet kan. En dan nog weet je zoiets pas zeker als ze het onderneemt.

Henk de Velde's grootste tegenstanders tijdens zijn solotochten, was zijn eigen brein. Als je af en toe zijn videofragmenten ziet dan lijkt ie wel gek geworden op zee. Maar dat schijnt toch wel mee te vallen. ;D
Geniet nooit met mate...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #22 Gepost op: 1-09-2009, 21:13:08 »
en het brein van een 13 jarige is nog niet helemaal af ;0
Lijkt me dus beter dat ze lekker thuis blijft.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #23 Gepost op: 1-09-2009, 21:27:20 »
Die dus.

nee, zover wil ik niet gaan :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #24 Gepost op: 3-09-2009, 18:59:41 »
Dat geldt natuurlijk ook voor een volwassene. Als je mast breekt, ben je klaar.

dat spreekt voor zich. Ik bedoelde er overigens ook meer mee te zeggen dat ik vind dat er wel erg licht gedacht wordt over de zwaarte van zo'n tocht. Als je het als volwassene al zwaar zal krijgen, hoe gaat een kind van 13 daar dan mee om?  Ik ga ervan uit dat ze heus niet alleen maar een rustig kabbelend stuk water om zich heen zal aantreffen.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #25 Gepost op: 3-09-2009, 19:05:31 »
Waar maakt iedereen zich toch zo druk om eigenlijk....

Ik vind de media-aandacht allemaal wel erg overdreven! ::ohno::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #26 Gepost op: 5-09-2009, 15:33:16 »
Geniaal dat column over Tante Els.

Ik zelf ben van mening dat het compleet achterlijk is om dat kind toe te staan om te gaan zeilen. Ik weet dat ik nu ongenuanceerd klink, maar dat ben ik ook. Je bent op de leeftijd van 13 gewoon nog niet volwassen genoeg om zoiets aan te kunnen (lichamelijk niet, en mentaal al helemaal niet), en je bent ook snel geneigd jezelf te overschatten.

Jonge mensen (inclusief ikzelf pakweg een jaar geleden, tot ik op mezelf ging wonen en all life's troubles over me heen kreeg) denken dat ze de hele wereld aan kunnen. Laura denkt dat duidelijk ook (letterlijk).

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #27 Gepost op: 5-09-2009, 16:59:37 »
Heeft iemand vandaag het interview met Laura's moeder in de Volkskrant gelezen?

Die spreekt uit wat ik de hele tijd al dacht, namelijk dat het Laura's vader haar dit plan heeft aangepraat. Hij heeft haar vanaf haar zesde een extreem Spartaanse opvoeding gegeven. Haar moeder vindt het totaal onverantwoord en heeft al meerdere keren de kinderbescherming en jeugdzorg ingeschakeld (wegens verwaarlozing door haar vader)... Daartoe aangezet door haar vader, heeft Laura gedreigd dat ze haar moeder nooit meer wil zien als die zou proberen haar tegen te houden.

Het lijkt er dus op dat het een 'game over' wordt voor Laura! De getuigenis van haar moeder lijkt me toch van doorslaggevend belang voor de rechter.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #28 Gepost op: 5-09-2009, 17:22:12 »
Ik had 't gelezen op nu.nl, die moeder zei: ik heb liever dat ik haar nooit meer zie vanwege een ruzie, dan dat ik haar nooit meer zie, omdat 't ze 't niet zal overleven.

Ik denk ook dat het nu over en sluiten is. Ik snap alleen niet als het verhaal van die moeder klopt, waarom die vader dan de voogdij over dat kind heeft. Of zijn ze pas net gescheiden? Maar dan is het nog raar.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #29 Gepost op: 5-09-2009, 17:34:46 »
Nee,die vader heeft niet de voogdij. Ze zijn gescheiden toen Laura zes was. Ze hebben gedeelde voogdij en Laura was eerst gewoon de ene week bij haar vader en de ander bij haar moeder. Maar ze was een echt vaderskind en werd ook door haar vader tegen haar moeder opgezet. Dus hebben ze op een gegeven moment besloten haar volledig bij de vader te laten wonen. Haar zusje (11 jaar) woont overigens gewoon bij moeder.

Ik vond het eerst ook vreemd dat die moeder volledig buiten beeld bleef. Maar nu ik dit interview heb gelezen, heb ik veel medelijden met haar. Zoals die vader zijn dochter tegen haar heeft uitgespeeld.  ::niet-ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #30 Gepost op: 5-09-2009, 18:43:12 »
Ja, inderdaad. Waar haalt zo'n snotneus trouwens het lef vandaan om te gaan jammeren, dat als haar moeder haar niet laat gaan, dat ze haar dan nooit meer wil zien. Dat zegt genoeg over haar emotionele volwassenheid. Ik bedoel bij mijn werk zijn het de 4-jarigen die dat soort argumenten gebruiken om hun zin te krijgen.  ::)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #31 Gepost op: 5-09-2009, 18:44:39 »
Om de vervelende lul te zijn wil ik toch even nuanceren dat ik niet geloof dat het verhaal van de moeder volledig klopt. Dat ze het moeilijk heeft met de situatie is natuurlijk logisch, maar de hoeveelheid emotie die ik in het verhaal voel geeft mij toch wel het idee dat ook dít weer overdreven is. Nouja goed, het was dat ik toch al niet voor de reis van Laura was, maar anders had dit emotioneel geladen verhaal me niet over kunnen halen denk ik.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #32 Gepost op: 5-09-2009, 18:52:02 »
Ik geloof het verhaal wel. De hoeveelheid emotie? Het is wel haar dochter die daar eventjes in haar eentje een reis van twee jaar wil maken!
Ik vind het bizar hoe die vader ermee omgaat en geef die moeder groot gelijk. Je kan dan toch niet zomaar je schouders ophalen?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #33 Gepost op: 5-09-2009, 18:54:29 »
ze moeten hier een soap van maken
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #34 Gepost op: 5-09-2009, 19:25:30 »
dat is het al...
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #35 Gepost op: 5-09-2009, 19:30:59 »
Nou worden die ouders hun echtscheidingsperikelen ook al uitgevochten via de krant... :-\\
Tell me what your telescope says

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #36 Gepost op: 5-09-2009, 19:35:29 »
strax schijnt het opeens dat het niet haar biologische ouders zijn en dat haar biologische oma haar komt opeisen :P ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #37 Gepost op: 5-09-2009, 19:57:12 »
Het verhaal had een maand eerder in de publiciteit moeten komen, dan was het echt de zomerhit van het jaar geweest. Nu is het eigenlijk te laat voor komkommernieuws.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #38 Gepost op: 5-09-2009, 23:00:45 »
Ik geloof het verhaal wel. De hoeveelheid emotie? Het is wel haar dochter die daar eventjes in haar eentje een reis van twee jaar wil maken!
Ik vind het bizar hoe die vader ermee omgaat en geef die moeder groot gelijk. Je kan dan toch niet zomaar je schouders ophalen?

Het enige wat ik wil zeggen is dat het wel weer heel makkelijk is om een emotionele moeder meteen weer voor de volle honderd procent te geloven en de vader vervolgens voor Satan uit te maken.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #39 Gepost op: 7-09-2009, 20:07:07 »
hmmm ik denk dat beide hun eigen waarheid vertellen.

trouwens ik las vandaag ergens nieuwe ontwikkelingen.
Ze zijn op zoek naar mensen die haar in de havens bij willen staan zodat ze niet alleen in de "enge" landen hoeft te zijn. Verder ook naar schepen die onderweg "mee" varen.
Ik vind het een wel een redelijk alternatief  (als het een meisje van 18 zou zijn geweest ;) ) .

Naar school en vriendinnen maken!!!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.