Auteur Topic: Radio-herinneringen  (gelezen 1500 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Radio-herinneringen
« Gepost op: 1-09-2009, 09:08:10 »
Aanleiding voor dit topic is een televisieserie die de VPRO binnenkort gaat uitzenden. Met het zeilschip de "Amsterdam" wordt de tocht nagebootst die Darwin 150 jaar geleden heeft ondernomen. Aan boord zullen wetenschappers, maar ook kunstenaars hun opwachting maken.

Ik ben van plan dit te gaan volgen, in feite hoort het topic dan niet hier thuis. Aanleiding om het in de Huiskamer te zetten, is het volgende: de VPRO schreef in 1981 geschiedenis met een serie, die veel korter duurde dan in mijn herinnering, (ik dacht dat het maandenlang op de radio was, het was amper 2 maanden).

Het heette: ''wereldreis in 60 dagen, en heel Nederland was toen aan de radio gekluisterd. Ik kwen het programma dus vooral van de regelmatige verslagjes in Met het Oog op Morgen''.

Heeft iemand er nog bijzondere herinneringen aan, ben je heel toevallig bij de afterparty in de tuin van de VPRO geweest, en heb je er wellicht nog foto's van?

En vooral: weet jij nog welk team de uitdaging heeft gewonnen?

Het was Reality-radio, lang voordat de term ''Reality'' in dit verband was uitgevonden. En wellicht daarom best interessant.
« Laatst bewerkt op: 1-09-2009, 10:06:03 door Bodejos »