Auteur Topic: Het SOG topic  (gelezen 50948 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het SOG topic
« Reactie #120 Gepost op: 24-04-2016, 13:08:24 »
oh ja, ik was aan het studeren

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het SOG topic
« Reactie #121 Gepost op: 25-04-2016, 14:36:47 »
Ik kan er vandaag ook wat van
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het SOG topic
« Reactie #122 Gepost op: 26-04-2016, 12:22:41 »
Ik was zo goed begonnen vandaag. Voor een half uurtje. Daarna werd alles interessanter dan m'n scriptie ::)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Het SOG topic
« Reactie #123 Gepost op: 26-04-2016, 15:14:28 »
Ik zit nu op mijn werk te WOGGEN ;)

Nog 2 uurtjes, dan begint mijn vakantie ::bravo::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Het SOG topic
« Reactie #124 Gepost op: 26-04-2016, 18:26:32 »
Ik kom ook even om de hoek kijken ::nieuwsgierig::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het SOG topic
« Reactie #125 Gepost op: 26-04-2016, 19:53:47 »
Ik moet me hier toch ook even melden...ben al een tijdje met een cursus bezig maar kan me er vandaag niet toe zetten om te gaan leren....hoe zou dat nou komen?
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het SOG topic
« Reactie #126 Gepost op: 26-04-2016, 20:12:00 »
Het mooie weer? ::) :-X

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het SOG topic
« Reactie #127 Gepost op: 26-04-2016, 20:19:18 »
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het SOG topic
« Reactie #128 Gepost op: 27-04-2016, 15:31:33 »
Helaas moet ik me hier melden..  ::zwaai::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het SOG topic
« Reactie #129 Gepost op: 31-05-2016, 11:39:01 »
M'n scriptie moet morgen af zijn. Dus het enige logische wat je dan kunt doen, is natuurlijk hem ontwijken ::ok::
::)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het SOG topic
« Reactie #130 Gepost op: 31-05-2016, 15:25:05 »
pfff het is al heel wat dat ik uit bed ben gekomen vanochtend :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Het SOG topic
« Reactie #131 Gepost op: 31-05-2016, 23:44:35 »
wat zou ik niet hebben gedaan?>.
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het SOG topic
« Reactie #132 Gepost op: 6-06-2016, 20:46:49 »
Ik zit in de bieb, ik heb mijn anti-sog app aan en nog kan ik me niet concentreren. Help!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het SOG topic
« Reactie #133 Gepost op: 11-06-2016, 13:29:49 »
 ::zwaai:: dag

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het SOG topic
« Reactie #134 Gepost op: 3-08-2016, 10:28:20 »
Ik ben maar weer een sollicitatieontwijkend gedrag aan het vertonen en daarmee ook studieontwijkend gedrag, want na het solliciteren, moet ik studeren. Ik probeer een brief te schrijven naar de KNLTB, maar dat is zoiets anders dan ik de afgelopen tijd heb gedaan, dat ik niet zo goed weet wat ik moet schrijven. Heb nu wel ineens een idee voor een creatief einde  ;D, hopelijk niet te creatief voor die kantoortypes.

Oh en wrs word ik toch afgewezen omdat ik te slecht tennis. De enige eis waar ik niet echt aan voldoe, is dat je het liefst een actieve wedstrijdtennisser op niveau moet zijn. Nou ja, ik heb ook een niveau, het een-na laagste  ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het SOG topic
« Reactie #135 Gepost op: 3-08-2016, 11:06:51 »
Ik ben maar weer een sollicitatieontwijkend gedrag aan het vertonen en daarmee ook studieontwijkend gedrag, want na het solliciteren, moet ik studeren. Ik probeer een brief te schrijven naar de KNLTB, maar dat is zoiets anders dan ik de afgelopen tijd heb gedaan, dat ik niet zo goed weet wat ik moet schrijven. Heb nu wel ineens een idee voor een creatief einde  ;D, hopelijk niet te creatief voor die kantoortypes.

Oh en wrs word ik toch afgewezen omdat ik te slecht tennis. De enige eis waar ik niet echt aan voldoe, is dat je het liefst een actieve wedstrijdtennisser op niveau moet zijn. Nou ja, ik heb ook een niveau, het een-na laagste  ::jaja::
Misschien zoiets Loezel..?

Beste heer/mevrouw,

Op internet zag ik uw functie van kantoortype bij de KNLTB. Graag gooi ik met deze sollicatiebrief een balletje bij u op in de hoop dat ik het center court, of een andere baan, bij u kan bemachtigen.  Ik besef me dat er ook nog vier andere kandidaten zijn, maar om te laten zien dat ik de best of five ben, en daarmee het advantage naar me toe te halen, zal ik mezelf eerst even nader introduceren.

Ik ben Loezel, actief tennisspeler op een redelijk niveau, jaren lange ervaring als serveerster bij restaurant Sla ' Chicken Dinner, en zou mezelf als volgt omschrijven: ik ben Servicegericht, dol op uitdagingen, dus Challengers zijn mij op het lijf geschreven, mijn sportdieet bestaat uit bagels, het is bij mij nooit fifty-fifty, maar altijd fourty love, ik ga stuiterend door het leven, ik ben iemand die zowel alleen als in teamverband kan werken, dus dubbel of enkelspel het is me om het even, ik kleur soms binnen en soms buiten de lijntjes, maar met mijn oog voor detail, men zegt dat ik "haviksogen" heb, zie ik altijd wanneer iets erbinnen of erbuiten is.

Bij mijn vorige solliciaties was het allemaal net niet, maar je weet nooit hoe een balletje kan rollen. Aces zijn dan wel niet mijn specialiteit, maar wie weet is het in een persoonlijk gesprek wel in één keer raak. Ik hoop dat ik bij u mijn grote slag, of om in tennistermen te blijven, mijn Grand Slam, kan slaan. Graag licht ik mijn motivatie in een persoonlijk gesprek met de umpire toe. Bij gevoegd mijn CV. Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Bijgevoegd mijn CV:
1. Wimbledon: 2016, 2015, 2014, 2013, 2011, 2010, 2009 allemaal gekeken (2012 heb ik vanwege een vakantie in Roemenië gemist, baal ik nog steeds van )
2. In het bezit van een rijbewijs (zie punt 3)
3. Hoogste snelheid ooit gemeten: 174 kilometer per uur, maar daar ging nog 5 kilometer correctie vanaf waardoor ik mijn rijbewijs nog net mocht houden omdat ik 49 te hard reed op een 120 kilometerweg
4. Lid van de Kiki Bertens Fanclub sinds Roland Garros 2016
5. Trotse drager van, en daarmee uithangbord van Bjorn Borg kleding
6. Zomer 2016: 6 muggen, 3 wespen en 21 vliegen geslagen met mijn elektrische tennisracket van Blokker
7. Serveerster bij restaurant Sla 'm the Chicken Dinner
« Laatst bewerkt op: 3-08-2016, 11:20:48 door Mollenvanger-MV »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het SOG topic
« Reactie #136 Gepost op: 3-08-2016, 11:26:48 »
 ::rofl:: Ik was toch iets minder creatief.  ::rofl::



Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het SOG topic
« Reactie #137 Gepost op: 3-08-2016, 12:22:33 »
Als ik tzt even naar een concept sollitatiebrief moet kijken, dan geef je maar een gil :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het SOG topic
« Reactie #138 Gepost op: 3-08-2016, 12:29:35 »
 ::bravo:: Dank je wel voor het aanbod. Ik heb hem al verstuurd  :-[ Tot nu toe hebben de sollicitatiebrieven die ik even snel tussendoor schreef meer effect opgeleverd dan de brieven waar ik heel lang over heb nagedacht en die ik aan allerlei mensen heb laten lezen. Nu was dat ook wel voor een ander niveau functies... maar toch  :P

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het SOG topic
« Reactie #139 Gepost op: 21-09-2016, 19:41:57 »
studeren in de bieb helpt over het algemeen vrij aardig tegen SOG gedrag. Maar die stomme jurisprudentie vraagt er gewoon om.

Jantje sloeg Pietje. Pietje wil nu schadevergoeding.

Rechtsfeiten

Pietje noemde Jantje op straat een sulletje. Jantje noemde Pietje vervolgens een pestkop. Pietje zei dat Jantje dat maar eens van dichtbij moest komen vertellen, waarna Jantje Pietje een klap gaf.

De rechtbank heeft Jantje opgedragen bewijs te leveren van het feit dat Pietje hem een sulletje noemde. Jantje wil hiervoor graag drie getuigen laten horen. De rechtbank schorst de rechtzitting en last een getuigenverhoor in.

Bewezen althans niet genoeg bestreden is dat Jantje Pietje een pestkop heeft genoemd en hem een klap heeft gegeven. Bewezen is na het getuigenverhoor ook dat Pietje Jantje een sulletje heeft genoemd. De rechtbank vind dit geen reden om iemand een klap te geven. De rechtbank veroordeelt Jantje tot het betalen van een schadevergoeding van 100 euro plus de proceskosten tot op dit moment begroot aan de zijde van Pietje op 2000 euro.

Grieven:
Het is onbegrijpelijk dat de rechtbank pestgedrag niet hard aanpakt. Door dit soort gedrag verruwt onze samenleving. Het is tevens onbegrijpelijk waar die 100 euro schade vandaan komt, omdat Pietje geen enkele schade heeft geleden. Ook is onbegrijpelijk dat de proceskosten al 2000 euro zijn. Pietje heeft immers geen advocaat.

Overwegende dat Jantje Pietje een klap heeft gegeven
Overwegende dat Pietje Jantje een sulletje heeft genoemd
Overwegende dat we geweld in deze samenleving niet kunnen toestaan, houdt de Hof het standpunt van de rechtbank in stand.

En waar rechtbank staat moet kantonrechter staan, maar ik heb geen zin meer om alles te veranderen. En daarbij kun je voor een bedrag van 100 euro niet in hoger beroep.  :P

Dan ga ik mij nu maar weer storten op een echt arrest, inclusief conclusies van de advocaat-generaal en uitspraken in cassatie en noten van hooggeleerde schrijvers. Om het allemaal nog interessanter te maken, dan bovenstaande zaak.  ::)