Poll

Moet de studentenkaart een kleurtje krijgen?

rood
1 (4.5%)
groen
6 (27.3%)
paars
3 (13.6%)
blauw
7 (31.8%)
rose
5 (22.7%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: OV-chipkaart  (gelezen 86306 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: OV-chipkaart
« Reactie #380 Gepost op: 2-01-2013, 13:30:52 »
Huishoudelijke mededeling voor de Limburgers onder de RNers:

Als jullie reizen met een persoonlijke OV-chipkaart, en je hebt een kortingsproduct van Veolia op je kaart staan, laat dan het kortingsproduct DAL VOORDEEL LIMBURG op de kaart zetten. Dat kan online, maar is erg omslachtig. Handiger is het om dat te laten doen bij 1 van de servicepunten, daar kun je het product dan ook meteen activeren.

Voor Maastricht is dat de Parallelweg 59.

Zet je het product er niet op, dan betaal je voortaan de volle prijs. De investering van 15 euro is al lonend als je minimaal 1 retourrit per week maakt met de bus, of buiten je eigen gemeente reist.

Voorheen was die dalkorting gratis, maar vanaf 1 januari dit jaar niet meer.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: OV-chipkaart
« Reactie #381 Gepost op: 18-10-2013, 13:14:26 »
Mijn Ov-chip kaart heeft het begeven :(

Ik kan wel in en uitchecken, maar de conducteur kan hem niet meer lezen, en er is ook geen zichtbare schade ofzo..
Nu zag ik ergens dat hier al meer mensen hem verloren hadden of dat hij kapot was ( D*N ELISE ? ), alleen jullie hadden het erover dat je hem beter als vermist op kon geven enzo, omdat het dan sneller is..

Maar krijg je je geld wel terug als hij gestolen is ? Want volgens mij niet ? Vind ik opzich wel belangrijk, want als ik 2 weken lang retourtjes Tilburg moet maken a 8 euro per keer. kost me dit wel 80 euro ofzo....
You'll never walk alone

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: OV-chipkaart
« Reactie #382 Gepost op: 18-10-2013, 13:36:57 »
Op de website van de OV-Chipkaart zie ik dat als je kaart verloren of gestolen is je deze kunt blokkeren en een nieuwe aankunt vragen. Daarbij zeggen zeook dat je bij je ov-bedrijf moet informeren hoe je kunt reizen tot je de vervangende kaart hebt ontvangen.
Als je bij ns je vraag stelt aan Eva dan begrijpt ze er geen donder van. Misschien dus even bellen of mailen?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart
« Reactie #383 Gepost op: 18-10-2013, 18:47:51 »
Als je bij ns je vraag stelt aan Eva dan begrijpt ze er geen donder van. Misschien dus even bellen of mailen?

Eva is altijd obstinaat ;) de vorige keer bij mijn klacht kon ik er ook niets mee aan vangen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart
« Reactie #384 Gepost op: 18-10-2013, 23:44:37 »
Mijn Ov-chip kaart heeft het begeven :(

Ik kan wel in en uitchecken, maar de conducteur kan hem niet meer lezen, en er is ook geen zichtbare schade ofzo..
Nu zag ik ergens dat hier al meer mensen hem verloren hadden of dat hij kapot was ( D*N ELISE ? ), alleen jullie hadden het erover dat je hem beter als vermist op kon geven enzo, omdat het dan sneller is..

Maar krijg je je geld wel terug als hij gestolen is ? Want volgens mij niet ? Vind ik opzich wel belangrijk, want als ik 2 weken lang retourtjes Tilburg moet maken a 8 euro per keer. kost me dit wel 80 euro ofzo....

Yess opgeven als verloren/ gestolen. Heb je binnen een week een nieuwe. Emaakte reiskosten krijg je niet ergoed (helaas) ... Maar je hebt m echt in 2 werkdagen ofzo, dus dan valt de schade mee.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: OV-chipkaart
« Reactie #385 Gepost op: 19-10-2013, 00:22:20 »
Yep, had ik ook, vorig jaar. Kaart was kwijt, twee dagen. Heeft me alleen 7.50 euro vervangingskosten gekost.......


Dag nadat ik de nieuwe kaart kreeg, vond iemand de oude terug.......

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: OV-chipkaart
« Reactie #386 Gepost op: 19-10-2013, 00:47:22 »
Oooh nou top! Die 2 dagen kan ik wel lijden  ;D

Bedankt allemaal  ::zwaai::
You'll never walk alone

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: OV-chipkaart
« Reactie #387 Gepost op: 20-10-2013, 15:48:28 »
Mijn Ov-chip kaart heeft het begeven :(

Ik kan wel in en uitchecken, maar de conducteur kan hem niet meer lezen, en er is ook geen zichtbare schade ofzo..
Nu zag ik ergens dat hier al meer mensen hem verloren hadden of dat hij kapot was ( D*N ELISE ? ), alleen jullie hadden het erover dat je hem beter als vermist op kon geven enzo, omdat het dan sneller is..

Maar krijg je je geld wel terug als hij gestolen is ? Want volgens mij niet ? Vind ik opzich wel belangrijk, want als ik 2 weken lang retourtjes Tilburg moet maken a 8 euro per keer. kost me dit wel 80 euro ofzo....
Ook aan gedacht dat als je wel kan in- en uitchecken, maar de conducteur de kaart niet kan uitlezen dat het scanapparaat van de conducteur defect is? Dat schijnt namelijk ook regelmatig voor te komen en aangezien NS het eigen personeel wel vertrouwd, maar de reizigers niet, geven ze heel vaak aan dat het aan de kaart van de reiziger ligt. Omdat NS grootaandeelhouder in TLS (en dus de ov-chipkaart is), levert dat hen weer € 11,- aan opbrengst van een vervangende kaart op.

Ik hoop dat ik dit bericht niet te laat schrijf, maar laat je kaart eerst voor de zekerheid checken bij de balie van een ov-bedrijf vóór je definitief een vervangende kaart aanvraagt.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: OV-chipkaart
« Reactie #388 Gepost op: 20-10-2013, 15:50:59 »
Ook aan gedacht dat als je wel kan in- en uitchecken, maar de conducteur de kaart niet kan uitlezen dat het scanapparaat van de conducteur defect is? Dat schijnt namelijk ook regelmatig voor te komen en aangezien NS het eigen personeel wel vertrouwd, maar de reizigers niet, geven ze heel vaak aan dat het aan de kaart van de reiziger ligt. Omdat NS grootaandeelhouder in TLS (en dus de ov-chipkaart is), levert dat hen weer € 11,- aan opbrengst van een vervangende kaart op.

Ik hoop dat ik dit bericht niet te laat schrijf, maar laat je kaart eerst voor de zekerheid checken bij de balie van een ov-bedrijf vóór je definitief een vervangende kaart aanvraagt.

Haha heb hem al aangevraagd, maar die optie heb ik zeker overwogen, en ik merkte de laatste weken al vaker dat de conducteur bijvoorbeeld 2 of 3 keer de kaart voor dat apparaat moest houden voordat hij hem scande. En ook het inchecken gaat soms wel iets lastiger, dus ik denk dat hij gewoon een beetje versleten is ;)
You'll never walk alone

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart
« Reactie #389 Gepost op: 20-10-2013, 18:36:23 »
Vervangende kaart kost niks als je student bent...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!