Poll

Wie wint Superbowl XLIV?

Colts
Saints
Jets
Vikings

Auteur Topic: American Sports  (gelezen 47832 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: American Football
« Reactie #20 Gepost op: 6-09-2011, 16:28:46 »
Het is een nogal harde, vermoeiende sport. De bescherming helpt wat maar niet al te veel. Het voelt niet lekker als een 350 lbs speler op je ligt. Een speler speelt gemiddeld maar 3 jaar in de league. Vooral running backs hebben het zwaar te verduring. Ze moeten hun pensioen dus in een paar jaar verdienen.

Een honkballer daarentegen staat de meeste tijd in het veld en krijgt niet zo vaak een bal. Een werper speelt eens in de 5 wedstrijden. Dat is dus veel gemakkelijker.

Zat ik ook aan te denken - maar moet je dan eens vergelijken met basisspelers in de nba! Toch een vrij intensieve sport, en dan de hoeveelheid wedstrijden die ze spelen..

Maargoed, mlb is inderdaad niet de meest actieve sport voor de meeste spelers. Denk daarentegen niet dat een pitcher het makkelijker heeft dan een veldspeler. Ruim 100 ballen keihard en met uiterste precisie gooien.. laat mij maar outfielder zijn  ::rofl:: Daar heb je al helemaal niet de potentieel enorme druk, die een pitcher heeft bij bases loaded - of sowieso die een closer heeft.

Neem aan dat ijshockey ook nogal zwaar zal zijn. 82 wedstrijden als ik het goed heb, en vrij fysiek.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: American Football
« Reactie #21 Gepost op: 6-09-2011, 16:31:01 »
ijshockey wordt veel gewisseld. Elke team heeft geloof ik 4 line ups.
Net als bij de NBA, waarbij de speeltijd per speler ook erg varieert.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: American Football
« Reactie #22 Gepost op: 6-09-2011, 16:37:43 »
NBA speelt volgens mij met ongeveer 2 line-up's - maar de beste spelers spelen daarvan toch wel consequent 2/3 tot 3/4 per wedstrijd. Ach, zeker de topspelers verdienen dan ook erg goed  :o

Maar je kunt wel goed gelijk hebben wat betreft ijshockey ja - heb me er nooit al te veel in verdiept aangezien de sport me niet trok  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: American Football
« Reactie #23 Gepost op: 6-09-2011, 16:50:02 »
NBA speelt volgens mij met ongeveer 2 line-up's - maar de beste spelers spelen daarvan toch wel consequent 2/3 tot 3/4 per wedstrijd. Ach, zeker de topspelers verdienen dan ook erg goed  :o

Maar je kunt wel goed gelijk hebben wat betreft ijshockey ja - heb me er nooit al te veel in verdiept aangezien de sport me niet trok  ;)
En daarnaast spelen ze bij basketbal, honkbal (en volgens mij ook bij ijshockey) meerdere wedstrijden per week, dus die moeten ook nog eens behoorlijk veel door Amrika en Canada reizen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: American Football
« Reactie #24 Gepost op: 6-09-2011, 16:55:08 »
Zeker bij basketbal.
Bij baseball spelen ze meestal korte series van 3 achter elkaar, dus dat is beter te doen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline mcpdallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: American Football
« Reactie #25 Gepost op: 10-09-2011, 21:16:44 »
Amerikanen zijn dol op statistieken en op ESPN.com hebben ze een lijstje gemaakt van moeilijke sporten (http://sports.espn.go.com/espn/page2/sportSkills). Daar is de top 4:
1. Boxen
2. Ice Hockey
3. American Football
4. Basketball

Ze hebben sporten vergeleken in 10 categorien. Als je de Tour de France volgt verbaast het me niet dat fietsen bovenaan staat in de category 'Endurance'. Hockey en Football staan hoog in de category kracht. Basketball staat hoog in 'Behendingheid'.

Een ander lijstje is dat van populairste sport in de US. Football is het populairst op TV. Baseball heeft de meeste toeschouwers maar zij spelen 100 wedstrijden in een seizoen. NASCAR heeft de meeste toeschouwers per wedstrijd (ongeveer 100.000). Voetbal staat in geen enkele categorie bovenaan.

De Amerikanen zijn het beste in Football and Baseball want als je wint ben je direct World Champion !  ::tandpastasmiley::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: American Football
« Reactie #26 Gepost op: 10-09-2011, 21:41:55 »
Stond er ook nog bij wat de populairste sporten zijn onder meisjes en studente's in Amerika, want dan zou voetbal toch wel moeten scoren?
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: American Football
« Reactie #27 Gepost op: 10-09-2011, 21:46:37 »
NASCAR heeft de meeste toeschouwers per wedstrijd (ongeveer 100.000).

Dat blijft me toch altijd verbazen. Formule 1 is wel aardig, voor misschien een kwartiertje of een half uurtje. Maar bij Nascar rijden ze dan ook nog alleen maar rondjes. Je zou toch zeggen dat het een uitmuntend recept is voor de saaiste sport ooit. ???
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: American Football
« Reactie #28 Gepost op: 10-09-2011, 21:58:06 »
Dat blijft me toch altijd verbazen. Formule 1 is wel aardig, voor misschien een kwartiertje of een half uurtje. Maar bij Nascar rijden ze dan ook nog alleen maar rondjes. Je zou toch zeggen dat het een uitmuntend recept is voor de saaiste sport ooit. ???
Absoluut niet, autosport alleen is al werkelijke topsport, maar de Amerikaanse NASCAR en INdycar is het summum. Ik ken eigenlijk geen spectaculaidere sporten! Daar ga je werkelijk voor zitten, en dan hopen dat je niet wordt gestoord, zodat je niks van de spanning mist!
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: American Football
« Reactie #29 Gepost op: 14-09-2011, 22:38:42 »
Absoluut niet, autosport alleen is al werkelijke topsport, maar de Amerikaanse NASCAR en INdycar is het summum. Ik ken eigenlijk geen spectaculaidere sporten! Daar ga je werkelijk voor zitten, en dan hopen dat je niet wordt gestoord, zodat je niks van de spanning mist!
autosport is geen sport ::ohno::. als dat een sport is dan is slapen ook een sport ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: American Football
« Reactie #30 Gepost op: 15-09-2011, 07:34:21 »
autosport is geen sport ::ohno::. als dat een sport is dan is slapen ook een sport ::)

Autosport is wel degelijk een sport, probeer jij maar eens een F1 wagen te besturen, daar moet je echt topfit voor zijn. ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: American Football
« Reactie #31 Gepost op: 15-09-2011, 10:05:14 »
autosport is geen sport ::ohno::. als dat een sport is dan is slapen ook een sport ::)
D*N houdt gewoon niet van sport... Autosport is gewoon een topsport waarbij je de hele race op het puntje van je stoel zit. (En slapen is pas een sport als er kampioenschappen zijn, als er een overkoepelende bond is, en als je er eventueel geld mee zou kunnen verdienen...)
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: American Football
« Reactie #32 Gepost op: 15-09-2011, 12:37:26 »
D*N houdt gewoon niet van sport...
hohoho dit gaat de verkeerde kant op, sport is een grote hobby van mij ::jaja::.
Autosport is gewoon een topsport waarbij je de hele race op het puntje van je stoel zit. (En slapen is pas een sport als er kampioenschappen zijn, als er een overkoepelende bond is, en als je er eventueel geld mee zou kunnen verdienen...)
dus het is volgens jou geen criterium dat je moet bewegen als je sport? ( en een beetje sturen noem ik geen intensieve beweging ::))
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: American Football
« Reactie #33 Gepost op: 15-09-2011, 12:53:40 »
hohoho dit gaat de verkeerde kant op, sport is een grote hobby van mij ::jaja::. dus het is volgens jou geen criterium dat je moet bewegen als je sport? ( en een beetje sturen noem ik geen intensieve beweging ::))
Sport een grote hobby? En je weet bijna geen enkele sportvraag uit je hoofd... ??? En daarbij, probeer jij maar eens 2 uur lang met 300 per uur te racen... Dat hou jij niet vol (en ik ook niet) Voor autosport heb je werkelijk een topconditie nodig...
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: American Football
« Reactie #34 Gepost op: 15-09-2011, 13:55:35 »
Sport een grote hobby? En je weet bijna geen enkele sportvraag uit je hoofd... ???
sinds wanneer is sport theorie? Sport is mijn hobby omdat ik het vaak doe en het leuk vind om te doen, niet omdat ik achter de tv zit te kijken hoe een paar mannetjes achter een bal aanrennen ::hand::.

En daarbij, probeer jij maar eens 2 uur lang met 300 per uur te racen... Dat hou jij niet vol (en ik ook niet) Voor autosport heb je werkelijk een topconditie nodig...
ik zou het wel willen proberen ( jammer dat het niet kan :P)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: American Football
« Reactie #35 Gepost op: 15-09-2011, 14:41:13 »
Uhmmm.. is het niet handiger hier een algemeen topic voor aan te maken?

Volgens mij heeft het huidige gesprek namelijk weinig raakvlakken met American Football  ::vergroot::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: American Football
« Reactie #36 Gepost op: 15-09-2011, 14:43:16 »
Uhmmm.. is het niet handiger hier een algemeen topic voor aan te maken?

Volgens mij heeft het huidige gesprek namelijk weinig raakvlakken met American Football  ::vergroot::

jij begon  ::)

Dat blijft me toch altijd verbazen. Formule 1 is wel aardig, voor misschien een kwartiertje of een half uurtje. Maar bij Nascar rijden ze dan ook nog alleen maar rondjes. Je zou toch zeggen dat het een uitmuntend recept is voor de saaiste sport ooit. ???
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: American Football
« Reactie #37 Gepost op: 15-09-2011, 14:47:05 »
Weet ik, dat zal ik niet ontkennen.

't is zelfs beargumenteerbaar dat we daar ook al geruime tijd off-topic bezig waren. Maar beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: American Football
« Reactie #38 Gepost op: 15-09-2011, 16:03:19 »
Dank Hulpmoderator ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: American Football
« Reactie #39 Gepost op: 16-09-2011, 12:36:00 »
bears news:
goede winst
Cutler 312 yrds, 2 td's, 1 int

hoopvol, maar twee volgende weken tegen de laatste twee superbowl-winanars gaat ons meer vertellen:
nu uit New orleans en dan thuis Green Bay.

“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”