Auteur Topic: Schaatsen  (gelezen 24235 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schaatsen
« Reactie #160 Gepost op: 23-02-2010, 23:04:27 »
::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #161 Gepost op: 23-02-2010, 23:05:37 »
En ja hoor daar zijn de eerste moppen al. ;)
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Schaatsen
« Reactie #162 Gepost op: 23-02-2010, 23:06:23 »
Niet te geloven dit, wat een deceptie.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Schaatsen
« Reactie #163 Gepost op: 23-02-2010, 23:07:37 »
Heel erg jammer voor Sven, maar ook voor Gerard. :-\\
Geniet nooit met mate...

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schaatsen
« Reactie #164 Gepost op: 23-02-2010, 23:07:46 »
onze lieve sven
dom gediskwalificeerd
maar bob wint mooi brons
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #165 Gepost op: 23-02-2010, 23:08:15 »
Heel erg jammer voor Sven, maar ook voor Gerard. :-\\

Vind ik ook :-\\
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schaatsen
« Reactie #166 Gepost op: 23-02-2010, 23:08:49 »
gehoord op twitter

Het wordt tijd dat kemkers van baan verwisseld
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schaatsen
« Reactie #167 Gepost op: 23-02-2010, 23:11:20 »
Respect voor Kramer. Meteen al commentaar bij de NOS.

Wat een topvent ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Schaatsen
« Reactie #168 Gepost op: 23-02-2010, 23:11:31 »
Superklasse van Sven dat hij zo snel een interview geeft  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #169 Gepost op: 23-02-2010, 23:12:15 »
Heel erg jammer voor Sven, maar ook voor Gerard. :-\\

Niks aan toe te voegen. Fouten maken is menselijk, maar dit is natuurlijk wel erg zuur, voor beide partijen. :-\\

Maar laten we niet vergeten: Bob heeft brons gehaald. ::ok::

gehoord op twitter

Het wordt tijd dat kemkers van baan verwisseld

Of:"Krijg je bij Essent nu korting op wisselstroom?"

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #170 Gepost op: 24-02-2010, 08:11:48 »
Wat ongelooflijk shit zeg! Wat ontzettend sneu. Hoe moet Gerard Kemkers zich gevoeld hebben, toen hij doorkreeg dat ie het fout had gezegd. Echt verschrikkelijk, wat ontzettend sneu voor Sven, hij reed zo fantastisch...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #171 Gepost op: 24-02-2010, 08:22:24 »
Het is sneu voor beide mannen....Ik kan me voorstellen dat die vandaag niet gezellig samen aan het ontbijt zitten.
Ik  had echt met hen te doen toen ik de beelden zag op tv; Sven met Gemser op de voorgrond en Kemkers op de achtergrond. Wat een ellende zag je op die beelden :\'( :(Voor Gemser trouwens ook geen gemakkelijke opgave om beide mannen te steunen als chef de mission :-\\
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Schaatsen
« Reactie #172 Gepost op: 24-02-2010, 13:47:54 »
Gelukkig kan Sven het van de week nog goed maken bij de ploegenachtervolging! Dan moet hij en z'n partners 'gewoon' goud halen!
Ich bin ein Bärliner!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #173 Gepost op: 24-02-2010, 19:40:55 »
ik ga het vanavond maar eens niet kijken, het is gisteren veel te laat geworden  ::gaap::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schaatsen
« Reactie #174 Gepost op: 24-02-2010, 19:48:02 »
 Coach Gerard Kemkers  heeft na zijn fatale blunder op de 10.000 meter geen enkel moment overwogen om te stoppen als coach bij de TVM-schaatsploeg. Dat vertelde de Groninger woensdagochtend (plaatselijke tijd), een dag na het debacle bij de Winterspelen van Vancouver.

'Denk eens goed na,' sprak hij tegen de twintig journalisten, voor het begin van de ochtendtraining. 'We werken vijf jaar samen en ik heb ook een aandeel in zijn succes. Het zou kortzichtig zijn om te denken dat we door deze desastreuze fout alle vertrouwen in elkaar verliezen.'

Onvoorwaardelijk
Kemkers en Sven Kramer  hadden enkele uren na het dramatische incident een gesprek met elkaar in het nabijgelegen Hilton-hotel. Volgens de trainer was dat een 'oprecht, eerlijk en volwassen gesprek' waarin de basis werd gelegd voor een verdere samenwerking.

'Het vertrouwen is nog onvoorwaardelijk,' was volgens Kemkers de conclusie van dat samenzijn. 'Zo kwam het nu wel over. Sven zei nog: Afsluiten en op weg naar meer succes.'

Te veel afgeleid
'Ik heb de afgelopen tien jaar honderdduizend van dit soort beslissingen genomen. Goede beslissingen, ook die een schaatser juist aan een overwinning hebben geholpen,' verdedigde Kemkers zich. 'Ik ben te veel afgeleid door hem perfect te willen coachen.'

Kemkers vertelde allerlei attributen naast zich te hebben liggen om Kramer optimaal te kunnen coachen. Zo lagen er bijvoorbeeld verschillende schema's, een portofoon en een whiteboard (waarop hij allerlei teksten kon schrijven) op de kussens.

Medaille verspeeld
Kemkers schreef de marge met het schema van de Zuid-Koreaan Lee op het whiteboard, waardoor hij de bocht van Kramer miste. Toen de topfavoriet richting de kruising kwam, wist de coach niet of zijn pupil nou uit de binnen- of buitenbocht kwam.

Kemkers dacht dat Kramer uit de buitenbocht kwam en stuurde hem vervolgens naar de binnenbocht. Met alle gevolgen vandien. 'Sven weet dat hij op het grootste moment van zijn carrière door een fout van zijn coach een gouden medaille verspeelt.' (NUSport)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schaatsen
« Reactie #175 Gepost op: 24-02-2010, 20:54:11 »
Sven Kramer wil zijn samenwerking met coach Gerard Kemkers gewoon voortzetten. Dat zei de schaatser een dag nadat zijn trainer hem op de olympische tien kilometer naar de verkeerde baan had gestuurd, waardoor Kramer een zekere gouden medaille misliep.


,,Ik heb te veel met Gerard gewonnen. Ben drie keer wereldkampioen geworden, vier keer Europees kampioen, talloze wereldbekerwedstrijden gewonnen en olympisch goud op de vijf kilometer. Dat is niet een rijtje waardoor je je coach zo maar laat vallen. Dat gaat ook zeker niet gebeuren.''

Kramer reageerde direct na het fatale moment woedend op zijn coach Kemkers. Een half uur na het dramatische incident reageerde hij alweer uiterst koel. Ook de volgende ochtend bleef de Fries ingetogen. ,,Niemand wordt er beter van als ik de hele boel kort en klein sla'', sprak hij. ,,Het is gebeurd. Het is heel, heel vervelend. Absoluut zwaar kloten. Maar je kan het niet terugdraaien. De medaille is in Korea en die krijg je nooit meer terug.''

Kemkers erkende dat hij te veel afgeleid was door het opschrijven van informatie, waardoor hij zijn pupil niet uit de bocht zag komen. Daar werd de kiem gelegd voor de afgrijselijke misser. Toch nam Kramer zijn coach in bescherming. ,,Het is wel de manier waarop ik de laatste jaren heb gereden'', vertelde de Fries. ,,Ik kon altijd anticiperen voordat ik de rondetijd zag. Op die manier heb ik veel gewonnen. Dat het nu verkeerd gaat, dat bedenk je niet. Maar misschien is het wel iets om over na te denken.''

Hij vervolgde: ,,Nee, dit is geen doorgeslagen perfectionisme. Dit kan iedereen overkomen. Het heeft er echt niks mee te maken dat 't te ver doorslaat. Ik wil die kant niet op. Om iemand de schuld te geven, daar schieten we niks mee op. We moeten verder, op weg naar de ploegachtervolging.''
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schaatsen
« Reactie #176 Gepost op: 24-02-2010, 23:36:44 »
Nog mensen gekeken naar de voor ons minst interessante afstand ?
Uitslag 5000 meter dames

1. M. Sablikova (Tsj)
2. S. Beckert (Dsl)
3. C. Hughes (Can)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schaatsen
« Reactie #177 Gepost op: 24-02-2010, 23:40:47 »
Nog mensen gekeken naar de voor ons minst interessante afstand ?
Uitslag 5000 meter dames

1. M. Sablikova (Tsj)
2. S. Beckert (Dsl)
3. C. Hughes (Can)
heb de rit van elma gezien en de rit van sablikova ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #178 Gepost op: 25-02-2010, 18:40:50 »
Goed om te zien dat Sven en Gerard weer samen op het ijs staan en zelfs al weer een lach op hun gezicht toveren. Knap hoor hoe beide met deze ellende om kunnen gaan ::bravo:: ::ok:: ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schaatsen
« Reactie #179 Gepost op: 25-02-2010, 21:48:50 »
De Nederlandse schaatsers hebben tijdens de Olympische Winterspelen zich onopgemerkt ontdaan van de allernieuwste pakken. Schaatsbond KNSB ontwikkelde samen met kledingbedrijf Sportconfex het zogenoemde Delta-pak, maar op het einde van het toernooi gebruikt bijna iedereen de voorlaatste versie van de outfits.


Een pak zonder delta's, driehoekjes die onder meer op de muts en schouders zijn aangebracht om de luchtstromen te bednvloeden.

De bijna voltallige Nederlandse schaatsploeg rijdt nu in de voorlaatste versie van het pak. Dat is de kleding waarmee de formatie van coach Jac Orie het hele seizoen al vele successen boekt en waarin bijvoorbeeld de in de zwemsport verboden stof polyurethaan is verwerkt.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.