Auteur Topic: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;  (gelezen 16821 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #20 Gepost op: 3-06-2011, 21:41:14 »
Nee, maar zo onbeschoft reageren op een volkslied vind ik al erg genoeg om een dikke vette afstraffing te verdienen.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #21 Gepost op: 3-06-2011, 21:41:47 »
Nee, maar zo onbeschoft reageren op een volkslied vind ik al erg genoeg om een dikke vette afstraffing te verdienen.
idd, daar heb je gelijk in :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #22 Gepost op: 3-06-2011, 22:42:39 »
België speelt 1-1 tegen Turkije. Een terechte uitslag. Ze misten nog een penalty. Jammer koekoe, moet je in 2012 weer een oranje shirt aantrekken :).

Duitsland deed het weer geweldig :( tegen oostenrijk. Scoren die duitsers weer in de laatste minuut..... Echt waar van die gasten heb je pas gewonnen als ze het land uit zijn..... En dat is met Oostenrijk sowieso een probleem voor hun.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #23 Gepost op: 4-06-2011, 10:36:53 »
Ik weet niet waarom Bosnië geschorst was door de Fifa, ik zou er weer mee beginnen. Met je rug naar het veld gaan staan, tijdens het volkslied van de tegenstander.
Ze waren geschorst voor inmenging van de regering in de voetbalbond.

Even een vraagje, want ik heb het niet gezien: draaiden ze zich pas om na het eigen volkslied of stonden ze toen ook al omgedraaid? En aan welke kant stonden de vlaggen? Ik weet namelijk dat sommige nationale teams bij het volkslied richting de vlag staan, en dan maakt het hun niet uit of ze daarmee hun rug aan de camera tonen. Ik kan me herinneren dat volgens mij Bosnië dat namelijk al een keer eerder had gedaan...

Ik wil hiermee overigens helemaal niet het gedrag van de Bosniërs goedpraten, maar dit kan een reden zijn van het omdraaien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #24 Gepost op: 4-06-2011, 13:07:36 »
Oh dat weet ik niet, ik heb het begin gemist. Ik las het op onlinesport.ro, dat zou kunnen en dan is het wat anders, maar dan kunnen ze zich nog terugdraaien tijdens het volkslied van Roemenië en dan hoeven ze er zeker geen: "zigeuners, zigeuners" doorheen te roepen. Misschien dat ze Nicolita wilden aanmoedigen (Roemeense speler van Rroma komaf), maar die deed niet eens mee.  ;D

Edit: Volgens onlinesport, draaiden ze zich om, zodra het Roemeense volkslied begon.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #25 Gepost op: 5-06-2011, 13:08:37 »
Oke... Dat zou inderdaad raar zijn... En zeker niet netjes...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #26 Gepost op: 8-06-2011, 10:23:58 »
Hier eentje voor mloesje:
Vannacht speelde Roemenië een oefeninterland in Sao Paulo tegen Brazilië. Helaas verloren de Roemenen net met 0-1. Misschien dat ze het zaterdag in Paraguay nog beter doen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #27 Gepost op: 19-07-2011, 09:19:35 »
gevonden een Belg met HUMOR
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #28 Gepost op: 19-07-2011, 14:18:12 »
gevonden een Belg met HUMOR
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Gelukkig staat er niet voor niks bij: toekomstdromen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #29 Gepost op: 19-07-2011, 16:34:13 »
Haha ja ik was ook verbaasd over dit bericht, over 5 jaar zijn onze topspelers (snijder, robben, v/d vaart, van persie, en stekelenburg de ervaren jongens bvan een jaar of 31/32, aangevuld met de nieuwe generatie als strootman, elia, wijnaldum, bruma, etc. en wie weet wat er nog bij komt in de komende 5 jaar. Jongens als Luc de Jong, Van der Wiel etc zijn ook uit het niets erbij gekomen.

Belgie heeft daarentegen jonge gasten die nog ver kunnen doorgroeien:

Keepers:
- Simin Mignolet, heeft al een aantal wedstrijden voor Sunderland achter de rug. Met de blessuregevoelige Graig Gordon voor hem zal hij nog meer wedstrijden spelen.
-  Courtois bij Chelsea(al zal hij voorlopig Cech niet uit de basis spelen)

Verdedigers:
- Lombaerts, is nu 25 jaar, staat regelmatig in de basis bij Russische Topclub Zenit ST. Petersburg
- Verthongen, Captain vam Ajax, die dat niveau is ontgroeid. Zal vermoedelijk binnen 1 jaar zijn droomtransfer maken
- Vermaelen, Begon zijn eerste seizoen bij Arsenal geweldig, scoorde veel. Raakte Helaas geblesseerd, maar kan toch nog doorgroeien
- Kompany, beest van een gozer, reserve Captain van Manchester City.

Alle genoemde verdedigers zijn over een jaar 5 rond 28 a 30 jaar en zullen een pak ervaring met zich meebrengen. Zijn voor verdedigers op een ideale leeftijd.

Middenvelders:
- Axel Witsel, half Europa zat achter deze spelmaker aan, maar koos uiteindelijk voor Benfica, een mooie stap als hij veel aan spelen toe komt.
- Marrouane Fellani, beest van een speler, speelt mits hij niet geblesseerd is alle wedstrijden voor everton.
- Kevin de Bruyne, jonge spelmaker van Racing Genk met doorgroeimogelijkheden. Kan alleen doorgroeien als hij naar het buitenland vertrekt en niet naar Anderlecht gaat.
- Mats Rits, 18 jarige middenvelder die naar Ajax is gegaan. Ik heb hem niet zien spelen maar wie weet is hij ook een toekomstige topspeler..

Aanvallers:
- Hazard, wordt gezien als het grootste talent van België, is nog maar 20 jaar en zal het bij een grotere club dan Lille moeten laten zien
- Romelu Lukaku, misschien iet wat overhypte spits door zijn goede eerste seizoen als 17-jarige speler. Desondanks goede techniek en erg veel fysieke kracht. De hele Europese top Arsenal, Chelsea,Bayern en Real Madrid zitten achter hem aan, maar hij kan het beste nog 2 jaar rijpen bij Anderlecht om te laten zien of hij wel echt zo goed is.
- Jelle Vossen, zelfde verhaal als Lukaku ook door zijn vele goals gehyped, kan ook uitgroeien tot een goede spits maar zal ook nog moeten rijpen en niet te vroeg de stap maken. Dus wie weet, in 5 jaar kan veel gebeuren..
- Nacer Chadli, speelt soms matige wedstrijden en soms hele geniale wedstrijden. Kwam vanuit de Jupiler League en bleek goed mee te kunnen komen op Champions League Niveau.
- Dries Mertens, omdat het zijn uitspraak is zet ik hem er ook bij. Dries zou over 5 jaar 29 zijn. Momenteel is hij voor 6 miljoen overgekomen van Utrecht, ik ben benieuwd of hij zich staande kan houden bij PSV. Ikzelf denk dat hij de stap naar een mooie Europese middenmoter over 3 jaar kan maken, maar zo niet is het zeker een bruikbare speler voor PSV (die dan niet in de basis staat van de rode duivels)

Mijn conclusie: De belgen hebben de laatste jaren veel talentvolle jongens voorgebracht, waarvan er een aantal al buiten Europa succesvol zijn en ook in de basis staan. Echter is het huidige Belgische team een overgang tussen het matige België dat jarenlang geen toernooi haalde en de nieuwe lichting die nog niet alles kan brengen wat van hun verwacht wordt. (te veel punten verspelen, geen wedstrijden op slot kunnen gooeien)

Ik verwacht dat belgen (kleine kans dat ze 2012 halen) er wel bij zijn op het WK van 2014 in Brazilië, omdat de zojuist genoemde spelers dan alweer 3 jaar verder zijn. Desondanks betwijfel ik of de belgen over 5 jaar de Nederlanders voorbij zijn, omdat wij over 5 jaar een mengelmoes hebben van ervaren jongens en de nieuwe generatie (zoals in 2003 toen van der Vaart, Snijder, Robben etc meegingen met de Boer, Overmars, Cocu naar het EK in portugal waar we de halve finale haalden) Een deel van de belgische talenten moet laten zien dat zij daadwerkelijk zo goed zijn als men denkt. Belangrijk voor de rode duivels is eerst dat zij een eindtoernooi halen en dan zien we wel wat voor resulataat zij daar behalen. De gedachte van Mertens is dus niet gek, alleen betwijfel ik of het realistisch is.

Oftewel de belgen hebben de laatste jaren voldoende talent voortgebracht, veel spelers vloeien uit over de grotere clubs van Europa waar ze ook in de basis staan, maar of ze hiermee binnen 5 jaar Nederland voorbij zijn.. dat lijkt mij sterk.

** misschien ben ik nog wat spelers vergeten te noemen**
« Laatst bewerkt op: 19-07-2011, 16:46:08 door mollenvanger20 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #30 Gepost op: 19-07-2011, 17:07:33 »
Nederland zou daarentegen over 5 jaar kunnen gaan genieten van de huidige onder 17-selectie, die toch maar mooi Europees Kampioen is geworden. Die jongens zijn dan allemaal rond de 21... Nu alleen maar hopen dat ze allemaal door kunnen gaan breken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #31 Gepost op: 19-07-2011, 17:38:30 »
Nederland zou daarentegen over 5 jaar kunnen gaan genieten van de huidige onder 17-selectie, die toch maar mooi Europees Kampioen is geworden. Die jongens zijn dan allemaal rond de 21... Nu alleen maar hopen dat ze allemaal door kunnen gaan breken.
Inderdaad dat is waar, maar ook waar ik mijn twijfels bij heb. Uit het onder 21 team dat 2x kampioen werd zijn er ook weinig doorgebroken. Bij onder 17 zijn ze wel wat jonger, en hebben ze mede door de financiele problemen de kans door te breken bij hun club. Zo zie ik Depay al meetrainen met de PSV selectie. Alleen is er ook nog de kans dat ze snel weg worden gehaald door buitenlandse clubs, en sommige van hen (ebicilio, Achabar en nog een waarvan ik de naam even schuldig ben) zijn al vertrokken.
Zij zouden zomaar in de vergetelheid kunnen raken als ze niet doorbreken.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #32 Gepost op: 20-07-2011, 06:26:59 »
gevonden een Belg met HUMOR
Persoonlijk vind ik dat Vertonghen veel meer humor heeft  >:D >:D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #33 Gepost op: 2-09-2011, 20:17:11 »
België heeft de lastige wedstrijd tegen Azerbeidzjan met 1-1 afgesloten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #34 Gepost op: 2-09-2011, 22:58:56 »
In navolging van de Belgen de Nederlanders ook met twee enen op het scorebord  ::)

Een historische zege voor Nederland: 'Voor het eerst in de dubbele cijfers.'
Het werd maar liefst 11-0
(4x van Persie, 2x Sneijder, 2x Huntelaar, Kuijt, Heitinga en Wijnaldum)
 ::bravo::
Ananas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #35 Gepost op: 2-09-2011, 22:59:58 »
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::
Als dit team geen Europees Kampioen wordt....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #36 Gepost op: 2-09-2011, 23:03:42 »
Dan wordt Spanje het  :P

of Duitsland als het in een flow komt  ::)

De top 3 staat echter wel vast: de volgorde is afhankelijk van de vorm denk ik, maar we moeten zoals eigenlijk elk EK en WK wel echt voor de beker gaan (A)!
Ananas

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #37 Gepost op: 3-09-2011, 08:14:39 »
Eindelijk eens een Nederlands elftal dat door wilde drukken. De laatste jaren vond men meestal 3-0 of 4-0 wel genoeg; geen verdere krachten meer verspillen en het extra mooi gaan doen. Alleen de tweede helft van de eerste helft zag je dit gegeven toch weer naar voren komen. Hadden ze toen doorgedrukt in plaats van alles mooi te willen doen, dan hadden er nog makkelijk 2 of 3 treffers meer kunnen vallen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #38 Gepost op: 2-12-2011, 17:50:00 »
Nog enkele minuten voor de poule bekend wordt.


Wat moet het worden, zo zwaar mogelijk, of even lekker relaxed de knockout fase halen?



Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Europees Kampioenschap 2012 in Polen en Oekraïne.;
« Reactie #39 Gepost op: 2-12-2011, 18:15:23 »
Wat zei die verslaggever nou? Olympisch Stadion in Kiew? Ze hebben daar nog nooit Olympische Spelen gehad, of had ik het nou verkeerd verstaan?

Hij verpsreekt zich nog eens: Nederland mengde zich als Wereldkampioen in de strijd in 1976? Moet niet gekker worden.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2011, 18:22:04 door Bodejos »