Poll

Vind je het wat?

Ja
Neen
Niet gezien

Auteur Topic: De Kinderpuzzel  (gelezen 91887 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De Kinderpuzzel
« Gepost op: 16-02-2010, 19:09:24 »

"De Kinderpuzzel", een nieuw programma van Bart De Pauw (één van de makers van "De Mol") start zondag op één (de Belgische zender). Naar verluidt zou het een Mol-gevoel moeten hebben en kan je zelf thuis meepuzzelen. In plaats van op zoek naar een Mol, ga je op zoek naar de kinderen van de koppels.

Hierboven zie je al een teaser en op deze site zie je een trailer met al vooruitblikken van wat spannende opdrachten lijken te worden.

Eén van de kandidaten zal velen onder ons alvast bekend voorkomen, want Loes, kandidate in Expeditie Robinson 2002 doet ook aan dit spelprogramma mee!

De uitleg, genomen van bovengenoemde site:
Citaat
In De kinderpuzzel nemen Bart De Pauw en Tine Embrechts 7 koppels en 32 kinderen mee naar de Ardennen voor een spannend spel vol actie en avontuur. Het doel? Zo snel mogelijk te weten komen welke kinderen bij welke ouders horen. Maar dat is minder eenvoudig dan het lijkt.

De koppels kennen de kinderen niet, op twee na: hun eigen kinderen. De mama's en papa's krijgen drie weken de tijd om uit te vissen welke kinderen bij welke ouders horen en 'de kinderpuzzel' te leggen. Dat is moeilijker dan het lijkt. De koppels moeten elkaar leren kennen zonder vooroordelen, want voor de hand liggende gespreksonderwerpen als hun kinderen, hun beroep en de plek waar ze wonen zijn taboe.

dubbelspionnen
Veertien kinderen horen dus bij de zeven koppels, maar om het die koppels wat moeilijker te maken, zijn er ook dubbelspionnen in het spel. Achttien andere kinderen spelen in opdracht van de programmamakers een dubbelrol. Hun enige doel: zo veel mogelijk verwarring stichten. Voor elk blond ventje dat bij een van de ouders hoorde, werd een ander blond kindje geselecteerd. En voor elk West-Vlaams koppel is er wel een kind dat precies uit dezelfde streek lijkt te komen.

opdrachten
Om de kinderen beter te leren kennen, mogen de mama’s en papa’s kinderen uitkiezen om samen opdrachten uit te voeren. Die opdrachten zijn meteen de enige gelegenheden waarop ouders en kinderen met elkaar in contact komen. De rest van de tijd leren de koppels elkaar beter kennen in hun gîte in Porte de Cielle, terwijl de kinderen twaalf kilometer verderop de tijd van hun leven hebben op een speciaal voor hen georganiseerd zomerkamp. Een opdracht is voor de koppels dus niet alleen een onderneming op zich, maar ook de kans bij uitstek om de andere deelnemers te horen spreken, hen uit te vragen of hun gedrag en tics te observeren, in de hoop gelijkenissen te ontdekken met andere deelnemers.

De kinderpuzzel, vanaf zondag 21 februari

En naast de wekelijkse zondag afleveringen, kan je als je dat wil ook het spel vanuit het standpunt van de kinderen volgen, want elke weekdag komt er "De Kinderpuzzel: de 32" op Ketnet:
Citaat
Terwijl deze koppels zich het hoofd breken over welke kinderen bij welk koppel horen in De kinderpuzzel, volgt De kinderpuzzel: de 32  het programma vanuit de ogen van de kinderen. Tijdens de opnames hebben die de tijd van hun leven op een groot zomerkamp.

Wie zondag in De kinderpuzzel op Eén een koppel hoort zeggen dat twee kinderen zeker geen broer en zus kunnen zijn omdat ze zo anders klinken, hoort de kinderen in kwestie misschien maandag op Ketnet vertellen dat ze met opzet een ander accent hebben gebruikt. In De kinderpuzzel: de 32 wordt duidelijk hoe de kinderen de opdrachten met de koppels beleven en hoe ze proberen de anderen te slim af te zijn. De 32 vertellen ook over wat zij gehoord en gezien hebben op het zomerkamp en tijdens hun opdrachten met de volwassenen.

Daarnaast is De kinderpuzzel: de 32 ook een vrolijk verslag van wat de kinderen tijdens het zomerkamp allemaal meemaken. Ze gaan rotsklimmen, paardrijden, vlotten bouwen, kajakken, fuiven en nog zoveel meer. Toch moeten ze altijd op hun hoede blijven, want als alle koppels hen kunnen linken aan hun ouders, broertje(s) en/of zusje(s), moeten ze onverbiddelijk naar huis. Ook op het zomerkamp spelen de 32 het spel dus mee. En het mag duidelijk zijn: de kinderen zijn niet te onderschatten.

De kinderpuzzel: de 32, op Ketnet: van maandag tot vrijdag en op zaterdag en zondag

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #1 Gepost op: 16-02-2010, 20:32:26 »
Ik zag er gisteren een paar keer de intro van, tussen de berichten over de treinramp. Lijkt me een goed doordacht concept, en als Bart de Pauw een van de bedenkers is, kan het niet anders dan dat het veel kijkers zal trekken.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #2 Gepost op: 21-02-2010, 20:34:48 »
hahaha, er zitten echt elementen van Wie is de Mol? in. Zelfs geluiden die ze gebruiken.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
De Kinderpuzzel
« Reactie #3 Gepost op: 21-02-2010, 21:16:20 »
Ik ben om!  ;D
Het heeft echt een WIDM-sfeer, door de beelden en de muziek, het mysterieuze en wederom mensen met een dubbelrol..
Oja, ik heb slechts de helft gezien, dus ik snap het nog niet helemaal.  :D

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #4 Gepost op: 21-02-2010, 21:17:18 »
Geweldig! ::ok:: Met die sloten en die sleutels.

Geniaal programma. Net zo´n mindfuck als WIDM denk ik.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #5 Gepost op: 21-02-2010, 21:17:51 »
 ::ok::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #6 Gepost op: 21-02-2010, 21:18:48 »
Prachtig programma! ::bravo:: Je voelt aan alles dat dit door één van de bedenkers van De Mol is bedacht. Hier ga ik met veel plezier naar kijken.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #7 Gepost op: 21-02-2010, 21:18:55 »
Vertel vertel! ik heb het dus gemist... >:(
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #8 Gepost op: 21-02-2010, 21:19:08 »
Ook in ben zeer positief over de eerste aflevering van dit programma. Zeker iets wat ik ga volgen. ::ok::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #9 Gepost op: 21-02-2010, 21:20:29 »
Vertel vertel! ik heb het dus gemist... >:(

Er zijn 32 kinderen en 7 paar ouders. De ouders moeten via (WIDM-achtige) opdrachten erachter komen welke kinderen bij wie horen. Maar er zitten ook kinderen bij die bij niemand horen.
En volgens mij krijgen wij elke week ook een stukje van de puzzel zodat je zelf mee kunt speuren!
Ik ben echt super enthousiast, eindelijk weer iets goeds op tv!  ::ok::

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #10 Gepost op: 21-02-2010, 21:21:10 »
Vertel vertel! ik heb het dus gemist... >:(

14 kinderen. 2 per koppel. 7 koppels. 18 kinderen, puur om de koppels te verwarren, dus in totaal 32 kinderen.

De kinderen moeten dingen verhinderen die de koppels doen. Tenminste, zo leek het, en lijkt het in het vooruitblik.

De koppels moesten ergens naartoe komen, en de kinderen konden dat pad saboteren waardoor ze er minder snel komen. ;)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #11 Gepost op: 21-02-2010, 21:24:50 »
Is er ergens nog ne www.programgemist.be van dit feuilleton?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #12 Gepost op: 21-02-2010, 21:28:05 »
Ooitgemist, maar dat kun je hier niet krijgen geloof ik.

Een torrentje, iemand? ::joehoe::
Tell me what your telescope says

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #13 Gepost op: 21-02-2010, 21:28:37 »
Oh help, als dit maar niet tot nieuwe verslavingen leidt.  :-X

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Middelen tegen afkickverschijnselen
« Reactie #14 Gepost op: 21-02-2010, 22:05:25 »
Ik vond de Kinderpuzzel ook leuk en zag er ook al een hoop mollenstreken in, ik mis alleen het grote geheel, het is voor de kijkers niet te doen om ook mee te speuren en dat was misschien wel leuk geweest. Voorts is het spijtig dat het programma weer overlapt met de Beagle, wat wij alhier ook altijd gaarne wensen te zien. Dus heb ik het eindje weer net gemist met de test & executie. Of neen, de test alleen neem ik aan.

[edit] Oja, ik plaats dit hier, omdat ik via het verplaatste topic enkel terecht kom op een pagina met de nu volgende mededeling:
Citaat
Het topic of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken.
[/edit]
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #15 Gepost op: 21-02-2010, 22:10:10 »
Het vleugje humor dat er in zit is ook erg prettig. (Ook dat deed me aan de Vlaamse Mol denken. Net als de muziek. Ik herkende de muziek die ze ook gebruikten bij de Mol III bij het San Marco plein en de muziek die ze in dezelfde serie gebruikten bij de zoektocht naar de superkandidaat.)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Middelen tegen afkickverschijnselen
« Reactie #16 Gepost op: 21-02-2010, 22:10:13 »
Heb ´t gekeken en vond het erg leuk. ::ok::

Heb er zelf ook heel erg van genoten. Het zat heel goed in mekaar vond ik. Wel even wennen aan de voice-over, maar voor de rest niks op aan te merken. Alles zat erin. Spanning, humor, intelligentie. Plus die intro man, ik kreeg gelijk kippenvel man. Bij het einde weeral kippenvel, tesamen met alle koppels, haha. Geslaagd programma dus. Ik ben verkocht.

Ik had wel de hele tijd zo van ´Hmm die doet een beetje op zich zelf en raar. Die kan de mol wel zijn. Oh wacht. Er is geen mol...´
 ;D

Ik betrapte mezelf er ook op. 't Is weer net zoiets als de mol. Evenveel achterdocht, alleen geen sabotage, alhoewel, er zijn er al bij die beginnen liegen en dingen verzwijgen enz. anderen die niet kunnen liegen en zich verspreken ::tandpastasmiley::

Dit wordt de nieuwe hype in Vlaanderen vermoed ik. En hoe leuk, er zitten dus misschien ook wel geadopteerde kinderen in. En zo te zien werken ze ook met hints. De gelijkenis met DM gaat dus wel degelijk op.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Middelen tegen afkickverschijnselen
« Reactie #17 Gepost op: 21-02-2010, 22:10:29 »
Hoezo kun je niet meespeuren? Als ik het goed begrijp krijg je elke week één kind erbij. Deze week was dat in ieder geval zo. En wij met onze molspeurneus kunnen vast één en ander ontdekken. Ware het niet dat de zoektocht naar de mol al tijd genoeg in beslag neemt. Jammer dat de KP niet in april wordt uitgezonden, dan konden we van de mol hop zo door naar de KP.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Middelen tegen afkickverschijnselen
« Reactie #18 Gepost op: 21-02-2010, 22:17:43 »
Nou, omdat ik niet 32 kinderen nu meteen uit elkaar kan houden. Ik weet niet eens of we ze allemaal wel gezien hebben. Hoezo komt er steeds 1 kind bij? Da's reuze-onhandig, wordt het alleen maar onoverzichtelijker van. Zit je straks met 468 kinderen, zoek jij er dan nog maar 14 uit.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Middelen tegen afkickverschijnselen
« Reactie #19 Gepost op: 21-02-2010, 22:19:30 »
Nou, omdat ik niet 32 kinderen nu meteen uit elkaar kan houden. Ik weet niet eens of we ze allemaal wel gezien hebben. Hoezo komt er steeds 1 kind bij? Da's reuze-onhandig, wordt het alleen maar onoverzichtelijker van. Zit je straks met 468 kinderen, zoek jij er dan nog maar 14 uit.

Neehee, flippo. Elke week krijg je één kind cadeau. Weet je dus bij welke ouder die hoort.