Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (12.2%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.3%)
PvdA/GroenLinks
22 (53.7%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.9%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
0 (0%)
SP
2 (4.9%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.9%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.9%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 41

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 435242 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #40 Gepost op: 21-02-2010, 08:58:47 »
Inderdaad cda houdt zich lekker op de vlakte. Wij sluiten niemand uit. Maar als puntje bij paaltje komt ??? Zullen ze verstandig zijn ..... Ze hebben het ook met de LPF gedaan. Er komt een vier letter woord bij me op

Klopt, LPF is toen heel duidelijk geweest. Maar met de PVV zal het idem dito zijn en dat is op zich ook logisch. Een kabinet van én linkse én rechtse partijen zal nooit gaan omdat je ideeen onverenigbaar zijn. Daarom heb je vrijwel altijd een links of een rechts kabinet.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #41 Gepost op: 21-02-2010, 12:10:16 »
Over de pvv gesproken. Je mag het niet zeggen, maar als ik een pleeborstel wil zien, ga ik wel naar Blokker.

Het probleem met dat soort partijen is: geef je ze regeringsmacht, dan verprutsen ze het zelf binnen enkele maanden. Misschien moeten ze maar heel even aan de regering ruiken, dan zullen ze zien dat ze niet voor dat werk in de wieg gelegd zijn. Vervolgens: wilders afgeserveerd.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #42 Gepost op: 21-02-2010, 12:53:28 »
Het probleem met dat soort partijen is: geef je ze regeringsmacht, dan verprutsen ze het zelf binnen enkele maanden. Misschien moeten ze maar heel even aan de regering ruiken, dan zullen ze zien dat ze niet voor dat werk in de wieg gelegd zijn. Vervolgens: wilders afgeserveerd.

Ha, dat wou ik ook posten.
Ik geloof niet dat ze in de regering zullen komen, maar als dat wel gebeurt is het zo afgelopen met de PVV. Je kunt nog zoveel oneliners en statements hebben, maar als je gaat regeren gaat het om de inhoud en dan komt de echte PVV snel genoeg tevoorschijn. Wat dat betreft sluit ik me bij Cynneke aan, het zou niet eens slecht zijn als de PVV gaat scoren. Zijn we tenminste van hun sprookjeskasteel verlost.

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #43 Gepost op: 21-02-2010, 22:04:36 »
 ::ontopic:: nou daar schieten we dan mee op, de ene idioot vervangt de andere idioot
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #44 Gepost op: 22-02-2010, 15:32:31 »
Ga er maar gewoon vanuit dat als er in mei of juni gestemd wordt, Balkenende onze oude en nieuwe premier is. Gelukkig zal CDA dan niet met Groen Links gaan regeren, want wat mij betreft is dat even erg als PVV...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #45 Gepost op: 22-02-2010, 16:16:56 »
Ga er maar gewoon vanuit dat als er in mei of juni gestemd wordt, Balkenende onze oude en nieuwe premier is. Gelukkig zal CDA dan niet met Groen Links gaan regeren, want wat mij betreft is dat even erg als PVV...

heerlijk die argumentatie erbij.....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #46 Gepost op: 22-02-2010, 16:28:08 »
waar is jan marijnissen als je hem nodig hebt?
Die was de 19de 's avonds bij ons in Arnhem ::jaja:: De SP in Arnhem heeft een nieuw pand en dat werd door Jan officieel geopend ::feest::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #47 Gepost op: 22-02-2010, 16:33:17 »
heerlijk die argumentatie erbij.....
Oke... Met SP in mindere mate, maar vooral bij Groen Links heb ik steeds meer het idee dat het mileu belangrijker is dan de vooruitgang. Als ergens een nieuwe snelweg nodig is, is GL er bijna altijd tegen, want er moet daarvoor een boom sneuvelen. De benzineprijs mag ook gerust omhoog, terwijl de automobilist verre van de belangrijkste uitstoter van broeikasgassen is... Ik vind het milieu wel degelijk belangrijk, maar het moet niet ten koste gaan van alles!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #48 Gepost op: 22-02-2010, 16:36:00 »
oké een argumentatie......
maar om boomknuffelaars nu te vergelijken met een ernstig rechtse populistische partij. Mag, maar vind ik vreemd.
Als je de PVV ergens mee vergelijkt doe het dan met de SGP die sluiten namelijk ook een belangrijk deel van de bevolking uit van de samenleving. Die boomknuffelaars zijn best leuk daarmee vergeleken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #49 Gepost op: 22-02-2010, 17:14:52 »
Ik bedoelde vooral te zeggen dat zowel de PVV als Groen Links een ramp voor Nederland zou zijn in mijn ogen. Misschien zei ik het wat ongelukkig, maar ik scheer ze zeker niet over een kam. En wat de SGP aangaat: die gaan in mijn ogen inderdaad te ver op hun christelijk gebied.
Ich bin ein Bärliner!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #50 Gepost op: 22-02-2010, 19:14:04 »
Oke... Met SP in mindere mate, maar vooral bij Groen Links heb ik steeds meer het idee dat het mileu belangrijker is dan de vooruitgang. Als ergens een nieuwe snelweg nodig is, is GL er bijna altijd tegen, want er moet daarvoor een boom sneuvelen. De benzineprijs mag ook gerust omhoog, terwijl de automobilist verre van de belangrijkste uitstoter van broeikasgassen is... Ik vind het milieu wel degelijk belangrijk, maar het moet niet ten koste gaan van alles!

Maar het milieu IS toch ook belangrijker dan de vooruitgang, whatever that may be? Als we zo doorgaan, hebben we straks heel Nederland volgeplempt met asfalt en vinexwijken en dat vind ik persoonlijk pas echt een schrikbeeld.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #51 Gepost op: 22-02-2010, 19:16:30 »
Maar het milieu IS toch ook belangrijker dan de vooruitgang, whatever that may be? Als we zo doorgaan, hebben we straks heel Nederland volgeplempt met asfalt en vinexwijken en dat vind ik persoonlijk pas echt een schrikbeeld.

Maar de plannen en ideeën van GL zijn gewoon niet realistisch. GL is een typische stadspartij, in mijn ogen. Er wordt vooral op gestemd door mensen in de grote steden. Juist die mensen dus die perse tussen al die anderen willen wonen, in de file staan, etc....
Keep calm and eat chocolates!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #52 Gepost op: 22-02-2010, 19:22:44 »
GL is absoluut een stadspartij, volgens mij zelfs een Amsterdamse grachtengordelpartij. En ik zal er niet gauw op stemmen. Maar het ging me om de vergelijking milieu - vooruitgang. Ik hoop nog altijd dat dat samen kan gaan, maar zo niet, dan kies ik toch echt voor milieu.

Overigens is het niet zo dat je als stadsmens altijd een vrije keuze hebt. Ik ben hier gewoon geboren en heb niet genoeg geld om een huis te kopen. Dus moet ik hier blijven wonen omdat ik economisch nu eenmaal niet aan een andere gemeente gebonden ben. Ik zou een moord doen voor een huisje buiten.  ;)   
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #53 Gepost op: 22-02-2010, 19:27:31 »
Volgens mij kun jij je in iedere gemeente inschrijven voor een woning, je moet alleen wat geduld hebben om er 1 toegewezen te krijgen denk ik. Ik verwacht dat jij een voor hetzelfde geld een beter huis zou kunnen huren buiten de stad ;) De woningbouwvereniging in onze plattelandsgemeente vraagt volgens mij niet of je hier economisch gebonden bent.


::ontopic:: Ik vind GL dus echt een partij van niks ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #54 Gepost op: 22-02-2010, 19:32:24 »
ik moet nu naar een raadsvergadering (echt waar ;D, als toehoorder) maar ik kom hier vanavond op terug. Maar van niets :o  In ieder geval van Femke :D

btw ik stem geen GL maar wat wel weet ik nog niet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #55 Gepost op: 23-02-2010, 10:57:03 »
::ontopic:: Ik vind GL dus echt een partij van niks ;D

Ach ja, anderen vinden dat weer van het CDA. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #56 Gepost op: 23-02-2010, 11:03:09 »
Ach ja, anderen vinden dat weer van het CDA. ::)

 ::jaja::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #57 Gepost op: 23-02-2010, 14:32:18 »


[sarcasmemodus]Ik snap niet waar jullie het over hebben m.b.t. dhr. Wilders, zo erg is hij nu ook weer niet, bekijk het filmpje maar eens ::) [/sarcasmemodus]
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #58 Gepost op: 23-02-2010, 15:20:42 »
Ik heb hem ook wel eens bijna hilarisch gezien, toen hij de gast was bij De Lama's! Helaas heeft hij niet de beste politieke ideeën...

En wat het milieu aangaat: het beste is natuurlijk dat milieu en vooruitgang hand in hand samen gaan. Echter, ik vind dat je bijv. een miljoenenproject waar we allemaal van kunnen profiteren maar moet afblazen omdat er een boom in de weg staat...
Ich bin ein Bärliner!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #59 Gepost op: 23-02-2010, 15:22:14 »
Op 9 juni gaan we naar de stembus is zojuist bekend geworden.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING