Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 436202 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #80 Gepost op: 28-09-2010, 21:41:30 »
Het is dus zover.
Ik ben benieuwd wat we donderdag zullen lezen in het regeerakkoord.
Nog hoop op koppejan en ferrier.
En anders het congres van het cda...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #81 Gepost op: 28-09-2010, 21:43:44 »
En wie had weer het hoogste woord? Het moet niet gekker worden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #82 Gepost op: 28-09-2010, 22:27:03 »
Tja, het akkoord is er...

Het is nu eenmaal de realiteit... dus eerst maar eens kijken naar de inhoud, en hopen dat het wel meevalt. En anders hopen op zaterdag...

Ik ben wel uitermate benieuwd naar die inhoud, uitermate benieuwd...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #83 Gepost op: 28-09-2010, 22:31:51 »
Mei Li Vos twitterde dit vanavond:

Gerucht: PVV congres gaat tegen akkoord stemmen

Kan dus toch nog wel eens anders gaan verlopen dan de 3 hoge heren denken.............
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #84 Gepost op: 29-09-2010, 08:49:34 »
werd een beetje onpasselijk toen ik wilders, rutte en verhagen gisteren zo hijgerig op tv zag. en ook ik ben benieuwd hoe een en ander zich gaat ontwikkelen en hoe snel het volk gaat morren. :(
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #85 Gepost op: 29-09-2010, 13:05:31 »

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #86 Gepost op: 29-09-2010, 13:31:05 »
::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #87 Gepost op: 29-09-2010, 18:07:46 »
 Tjibbe Joustra heeft bedankt voor de ministerspost Veiligheid in het aanstaande kabinet VVD/CDA. VVD-leider Mark Rutte polste de voormalig Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding onlangs voor deze positie.

Joustra ziet af van het ministerschap op het nieuw te vormen superministerie omdat hij geen vertrouwen heeft in een lange levensloop van het nieuwe kabinet, zo meldt Vrij Nederland woensdag.

(bron nu.nl)

Kijk en dat is dan interessant nieuws. Slecht voor het land want je wilt toch de beste (en deze lijkt me niet slecht) op zo'n positie, maar zijn reden om Nee te zeggen is toch niet echt vertrouwenwekkend.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #88 Gepost op: 29-09-2010, 18:11:40 »
Tjibbe Joustra heeft bedankt voor de ministerspost Veiligheid in het aanstaande kabinet VVD/CDA. VVD-leider Mark Rutte polste de voormalig Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding onlangs voor deze positie.

Joustra ziet af van het ministerschap op het nieuw te vormen superministerie omdat hij geen vertrouwen heeft in een lange levensloop van het nieuwe kabinet, zo meldt Vrij Nederland woensdag.

(bron nu.nl)

Kijk en dat is dan interessant nieuws. Slecht voor het land want je wilt toch de beste (en deze lijkt me niet slecht) op zo'n positie, maar zijn reden om Nee te zeggen is toch niet echt vertrouwenwekkend.

Dat krijg je als je tunnelvisie hebt. (Rutte en Verhagen) Ik hoop toch zo Joustra gelijk gaat krijgen. Alhoewel ik ook nog steeds hoop heb op het CDA congres.
Geniet nooit met mate...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #89 Gepost op: 29-09-2010, 18:15:22 »
Klink verwacht van niet (zie HIER   ,) ook de politiek commentatoren verwachten dat het cda congres gewoon instemt (o.a. Wouke op twitter)
« Laatst bewerkt op: 29-09-2010, 18:18:42 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #90 Gepost op: 29-09-2010, 19:00:51 »
Ik vrees dat het er niet van komt, maar ik zou het (in tegenstelling tot de pvv-ers die 28 september intussen hebben uitgeroepen tot nationale feestdag), zaterdag een feestje bouwen, als de CDA-ers alsnog hun rug recht houden. Dan hebben Maud en Bakkertje ook een extra leuke verjaardag.


Maar ja, ijdele hoop, ik ken geen CDA-ers die opkomen voor hun principes.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #91 Gepost op: 30-09-2010, 09:26:42 »
Ik denk ook niet dat het congres tegen gaat stemmen, maar om te zeggen dat CDA'ers geen principes hebben is gewoon onzin. Ik ken een aantal mensen, dat zijn echt fantastische mensen, die zich totaal niet meer bij het CDA thuisvoelen, alleen kunnen ze nergens anders heen. Wat te denken van die actie in Trouw opgezet en ondertekend door heel veel CDA'ers.

Het punt is dat de partijtop er gewoon voor gaat zorgen dat het er doorheen wordt gepusht. Mensen worden onder druk gezet (Wat denk je dat er met Klink is gebeurd?), de mensen die tegenstandpunten willen laten horen, krijgen maar 1 minuut spreektijd etc. Ik hoop van harte op het CDA congres. Hopelijk zitten er genoeg goede mensen tussen. Maar dat is ook al een punt van discussie. Er kon maar een bepaald aantal mensen komen en wrs krijgen vooral voorstanders van het regeerakkoord een uitnodiging.

Tja, als het CDA zeker wil weten dat ze over vier jaar (of bij de eerstkomende verkiezingen, hopelijk eerder), niet meer zullen bestaan, dan zou ik nu lekker gaan regeren.  ;D

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #92 Gepost op: 30-09-2010, 10:54:53 »
Ik denk ook niet dat het congres tegen gaat stemmen, maar om te zeggen dat CDA'ers geen principes hebben is gewoon onzin. Ik ken een aantal mensen, dat zijn echt fantastische mensen, die zich totaal niet meer bij het CDA thuisvoelen, alleen kunnen ze nergens anders heen. Wat te denken van die actie in Trouw opgezet en ondertekend door heel veel CDA'ers.

Het punt is dat de partijtop er gewoon voor gaat zorgen dat het er doorheen wordt gepusht. Mensen worden onder druk gezet (Wat denk je dat er met Klink is gebeurd?), de mensen die tegenstandpunten willen laten horen, krijgen maar 1 minuut spreektijd etc. Ik hoop van harte op het CDA congres. Hopelijk zitten er genoeg goede mensen tussen. Maar dat is ook al een punt van discussie. Er kon maar een bepaald aantal mensen komen en wrs krijgen vooral voorstanders van het regeerakkoord een uitnodiging.

Tja, als het CDA zeker wil weten dat ze over vier jaar (of bij de eerstkomende verkiezingen, hopelijk eerder), niet meer zullen bestaan, dan zou ik nu lekker gaan regeren.  ;D

Juist als je dan zegt dat je principes hebt en je bent het niet eens met de koers van een partij en hoe zaken er doorheen gedrukt worden en mensen onder druk worden gezet dan zeg je toch je lidmaatschap op of stem je niet meer op zo'n partij. Dàn laat je zien dat je principes hebt. Zeggen dat je principes hebt maar verder geen actie ondernemen laat in mijn ogen zien dat je niet echt voor je principes staat.
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #93 Gepost op: 30-09-2010, 12:15:43 »
Ik denk ook niet dat het congres tegen gaat stemmen, maar om te zeggen dat CDA'ers geen principes hebben is gewoon onzin.

Dat heb ik ook niet gezegd dat ze er niet zijn: ik heb gezegd: ik KEN er geen. Nuanceverschil.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #94 Gepost op: 30-09-2010, 12:39:39 »
Juist als je dan zegt dat je principes hebt en je bent het niet eens met de koers van een partij en hoe zaken er doorheen gedrukt worden en mensen onder druk worden gezet dan zeg je toch je lidmaatschap op of stem je niet meer op zo'n partij. Dàn laat je zien dat je principes hebt. Zeggen dat je principes hebt maar verder geen actie ondernemen laat in mijn ogen zien dat je niet echt voor je principes staat.

Tja als iedereen die het er niet me eens was zijn lidmaatschap had opgezegd... dan is zaterdag iedereen vóór! Je kunt natuurlijk ook eerst proberen te veranderen wat je niet bevalt binnen de partij. Mijns inziens sta je dan ook voor je principes. Als er niets meer te beslissen/beinvloeden valt, tja dan kun je beter je lidmaatschap opgeven.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #95 Gepost op: 30-09-2010, 13:19:26 »
dan is zaterdag iedereen vóór!

maar dat zullen dan aanzienlijk minder leden zijn en heeft dan het cda nog wel bestaansrecht?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #96 Gepost op: 30-09-2010, 13:32:21 »
Tja als iedereen die het er niet me eens was zijn lidmaatschap had opgezegd... dan is zaterdag iedereen vóór! Je kunt natuurlijk ook eerst proberen te veranderen wat je niet bevalt binnen de partij. Mijns inziens sta je dan ook voor je principes. Als er niets meer te beslissen/beinvloeden valt, tja dan kun je beter je lidmaatschap opgeven.

Ik zeg ook niet dat iedereen die het er niet mee eens is zijn lidmaatschap op moet zeggen. Ik reageerde op:

...
Ik ken een aantal mensen, dat zijn echt fantastische mensen, die zich totaal niet meer bij het CDA thuisvoelen, alleen kunnen ze nergens anders heen.
...

Dan ben je het stadium van denken dat je dingen nog kan veranderen voorbij. En als je dan zegt, ik blijf maar bij een partij omdat ik geen alternatief heb, dan sta je m.i. niet voldoende voor je principes.
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #97 Gepost op: 30-09-2010, 16:26:46 »
Ik ben zwaar teleurgesteld in de CDA :( Ik heb vrijwel nooit iets anders gestemd, maar ik heb nu voor het eerst spijt van mijn stem :(
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #98 Gepost op: 30-09-2010, 16:36:06 »
Zolang je je daar bewust van bent, is dat ok. Uit gewoonte een bepaalde partij stemmen (zoals bekenden van mij dat vaker doen), omdat dat al generaties lang zo in de familie gebeurt, slaat immers ook nergens op.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #99 Gepost op: 30-09-2010, 17:36:13 »
Ik heb het allemaal eens doorgelezen, tenminste: globaal.

1 conclusie: Ze willen Nederland teugduwen in de jaren 70.