Poll

Moet de gulden in Nederland weer snel wettig betaalmiddel worden?

Ja, we betalen in verhouding al veel te veel als gevolg van deze gemeenschappelijke europese munt
3 (13%)
Nee, we hebben de munt nou eenmaal, terugdraaien is rampzalig voor onze economie
12 (52.2%)
ja, om een andere reden
0 (0%)
nee, om een andere reden
8 (34.8%)

Totaal aantal stemmen: 23

Auteur Topic: Stelling: [we moeten in Nederland de Euro weer vervangen door de gulden]  (gelezen 10955 keer)

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Stelling: [we moeten in Nederland de Euro weer vervangen door de gulden]
« Reactie #20 Gepost op: 4-05-2010, 17:41:34 »
r t l 7  nu nug even Euro is aan het dalen beurs daalt hard mee!!!!
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Stelling: [we moeten in Nederland de Euro weer vervangen door de gulden]
« Reactie #21 Gepost op: 4-05-2010, 17:48:52 »
Natuurlijk gaat r t l z extra [7] om 6 uur naar een andere programmering, zie dan maar weer de ' gewone nieuwszenders!!!!
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling: [we moeten in Nederland de Euro weer vervangen door de gulden]
« Reactie #22 Gepost op: 4-05-2010, 23:01:25 »

Beetje tegenstrijdig lijkt me Bodejos.
Met het tweede citaat bedoel ik meer te zeggen: preken voor eigen parochie. Het is beslist niet mijn mening (maar dat mag reeds duidelijk zijn).

Het eerste citaat (het verliezen van die zetels in de peilingen, is meer een gegeven (hoewel peilingen uiteraard op zich niets zeggen.

Ik refereer hiermee een beetje aan uitspraken die reeds in verschillende media zijn gedaan: het is niet bepaald handig wat wilders nu aan het doen is. Het verval van 29 naar 18 (al gaat het slechts om peilingen, moet ERGENS door veroorzaakt zijn. Dolf Jansen twitterde een paar weken geleden bijna letterlijk: als het zo doorgaat, staat ie op 9 juni met min 8 zetels.

Ik kan me er evenwel best in vinden dat je het (als je zuiver naar de citaten op zich kijkt) een beetje tegenstrijdig vindt. Laten we het zo zeggen: de wens is hier een beetje de vader van de gedachte

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: Stelling: [we moeten in Nederland de Euro weer vervangen door de gulden]
« Reactie #23 Gepost op: 7-05-2010, 13:08:34 »
die kl.......n hadden nooit de euro moeten invoeren, als ze een referendum hadden gehouden was die er echt niet gekomen maar omdat ze wisten hoe het volk zou reageren hebben ze dat maar voor het gemak achterwege gelaten.
terugdraaien is ook geen goed idee want dan ligt de economie nog meer op z'n kont dan dat het al is, al met al heeft de euro voor ellende gezorgd (en nog steeds) hier is toen niet tot helemaal niet over nagedacht.  >:(
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling: [we moeten in Nederland de Euro weer vervangen door de gulden]
« Reactie #24 Gepost op: 11-05-2010, 10:32:06 »
Ik heb een heel bescheiden inkomen, kan me desondanks toch het nodige permitteren, en heb afgezien van mijn hypotheek geen schulden, geen betalingsachterstanden, etc.


Die ik het dan echt zoveel beter dan anderen, zo zuinig spring ik niet eens om met mijn geld. Wat doen anderen fout dan, dat ze in betalingsproblemen komen?

Oh, ik koop geen dingen die ik eigenlijk niet kan betalen, ik sluit geen comsumptief krediet af. Ik rook niet, rijd geen auto, heb wel een GSM, maar dan met een abonnement. Soms snap ik het niet hoor.


Overigens iets heel anders (het thema van dit topic kam vanuit pvv-uitspraken, vandaar): Hero Brinkmann wil van de pvv een democratische partij maken.......dat impliceert toch dat ze het nu niet zijn?

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Stelling: [we moeten in Nederland de Euro weer vervangen door de gulden]
« Reactie #25 Gepost op: 11-05-2010, 11:32:26 »
hier ook geen geldproblemen. ik denk omdat we ook alleen maar iets kopen als we ervoor gespaard hebben. toch kan ik me voorstellen dat men in de problemen kan komen. je zult maar een bescheiden inkomen hebben en een stel kinderen die je toch graag op een sportclub wilt hebben. en al die uitgaven voor school. als je weinig kunt sparen en de wasmachine gaat kapot. er zijn wel allerlei voorzieningen en vangnetten, maar weet iedereen daarvoor de weg?
veel mensen zijn ook opgegroeid met het idee dat het geld aan de bomen groeit, dat het heel normaal is om te lenen en dat er wel voor ze gezorgd zal worden. we worden gek gemaakt met allerlei spullen waarvan we denken ze nodig te hebben, er zelfs recht op te hebben of niet mee te tellen als je ze niet hebt. je moet stevig in je schoenen staan om niet aan die verleidingen toe te geven.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling: [we moeten in Nederland de Euro weer vervangen door de gulden]
« Reactie #26 Gepost op: 11-05-2010, 11:42:34 »
Natuurlijk zijn er groepen mensen die met de rug tegen de muur staan, die niet uit eigen beweging in geldnood komen. Die moeten ontzien worden, die moeten gewoon hulp krijgen om uit de schulden te komen. Ook mensen die hun hypotheek hadden ondergebracht bij de DSB-bank, en die tot vorig jaar gewoon aan hun verplichtingen konden voldoen, moeten gewoon worden geholpen.

Maar dat laatste heeft eigenlijk helemaal niets met de euro te maken, die bank zou ook (door haar risicovolle gedrag) failliet zijn gegaan in de guldentijd.

Waar ik moeiute mee heb: mensen die door eigen gedrag ''over de kop gaan'', alleen maar omdat ze niet onder willen doen voor hun buren. Koopt de buurman een nieuwe auto, kopen ze zelf een nog grotere auto. Waar die vervolgens van moet worden gefinancierd, daar denkt men liever niet over na bij aanschaf.

Natuurlijk vind ik die sportclubs belangrijk, al is het alleen maar om een sociaal isolement te voorkomen. Maar ok daar zijn regelingen voor in veel gemeentes, waar nog lang niet door iedereen gebruik van wordt gemaakt.

Maar dan kijk ik ook verder terug. In de jaren negentig waren ook al mensen met grote geldproblemen, en toen was de euro er nog helemaal niet. Dus om ALLE problemen nu op het conto van die munt te schuiven, is me te kort door de bocht.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling: [we moeten in Nederland de Euro weer vervangen door de gulden]
« Reactie #28 Gepost op: 6-08-2010, 22:31:50 »
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/31/0804_1830_34_Miljardairs_geven_deel_vermogen_weg.xml

beetje opgelost? 8)
Heilig koebeest. Die man kan 99% van zijn bezit weggeven en nog comfortabeler rond komen dan wij allemaal.

Mooie geste, heel mooie geste.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling: [we moeten in Nederland de Euro weer vervangen door de gulden]
« Reactie #29 Gepost op: 6-08-2010, 22:46:38 »
Ik heb van de heren nog niets op mijn girorekening mogen ontvangen. Jij wel, Kolko?

Wij zijn toch beiden heeeeeeel erg goede doelen?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Stelling: [we moeten in Nederland de Euro weer vervangen door de gulden]
« Reactie #30 Gepost op: 9-08-2010, 00:31:53 »
Ik heb van de heren nog niets op mijn girorekening mogen ontvangen. Jij wel, Kolko?

Wij zijn toch beiden heeeeeeel erg goede doelen?


Tommetoch,wat merk[w]aardig
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?