Auteur Topic: Vliegtuigcrash Libië  (gelezen 7139 keer)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vliegtuigcrash Libië
« Reactie #20 Gepost op: 15-05-2010, 09:34:01 »
Op de radio bij Giel vanochtend zei een journalist dat de pers het mobiele nummer van de behandelend arts gekregen had. Telegraaf belde dat nummer en vroeg hoe het met het jongetje ging waarop de arts de telefoon aan het jongetje gaf omdat hij op dat moment aan het bed stond. En de Telegraaf maakte daar "dankbaar" gebruik van.....

Ach ik geloof er niets van eigenlijk. Via een ander kanaal (ik geloof dwdd) werd namelijk weer gezegd dat het een verpleegster was die de telefoon aan de jongen gaf.

In de berichtgeving staat ook: "De jongen zou aanvankelijk emotioneel hebben gereageerd, maar kalmeerde volgens het artikel toen bleek dat hij geen familielid aan de telefoon had"
Waarom zou hij denken dat het familie was? Ik denk dus dat die #%^&*-journalist zich gewoon als familie heeft voorgedaan om doelbewust die jongen aan de lijn te krijgen.

De telegraaf (geen hoofdletter waard) wringt zich nu in alle bochten om het te doen voorkomen alsof het gesprek 'per ongeluk' heeft plaatsgevonden en daar geloof ik dus niets van!

En zelfs ALS het per ongeluk was, dan hoefden ze het nog niet te plaatsen...

Nee, wat mij betreft zijn ze een grens gepasseerd, ik vind het schandalig. Dat ze zo'n arm joch, dat geen idee heeft van het drama dat hem overkomen is terwijl de hele wereld het al weet, een joch dat (in feite) hulpeloos in een vreemd land zonder bekenden is, dat doodziek op een intensive care(! ben je wel eens op een (kinder-)IC geweest... da's alleen maar ellende!) ligt misbruiken voor eigen gewin... BAH! Geen excuses voor te maken.

En dan die dat belachelijke bericht van de hoofdredactie... "Het spijt ons dat er onder onze lezers het gevoel is ontstaan dat De Telegraaf onzorgvuldig heeft gehandeld" BLERGH! Het spijt ze dat ze lezers kwijtraken dus... (het regent opzeggingen blijkbaar en http://twitter.com/telegraafboycot heeft ook ruim 6237 volgers die het verwerpelijk vinden (bv)). Het spijt ze echter blijkbaar niet dat ze zo'n walgelijke, verwerpelijke actie hebben ondernomen...

Bah... Ik hou erover op... maak me weer veel te kwaad...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vliegtuigcrash Libië
« Reactie #21 Gepost op: 15-05-2010, 10:49:07 »
Ik ken een van de redacteuren van Stan Huygens-journaal. Vlak voordat zij op vakantie vertrok, liet ze weten dat ze een akelig gevoel had gekregen over de actie van haar collega. Voor zover ik intussen begrepen heb, zijn ze inderdaad op de manier zoals Dwaastoo beschreef (telefonisch) tot aan het ziekenhuisbed van Ruben gekomen.

En inderdaad: wanneer ze per ongeluk contact hadden gehad, dan hadden ze NOG kunnen besluiten het interview niet te publiceren. Dat hebben ze achterwege gelaten.

Overigens, dit is meer ''randnieuws'': ik wilde een extra editie hebben, omda ik niet ben geabonneerd op een krant. Extra edities van enkele kranten zouden gratis verspreid worden via tankstations. Dat blijkt maar ten dele waar te zijn geweest: de telegraaf bijvoorbeeld, was alleen langs de autosnelweg te krijgen, en andere kranten kreeg je alleen maar wanneer je daarnaast nog iets kocht. Tja.