Auteur Topic: Wie heeft ervaring met thuis inchecken?  (gelezen 32172 keer)

Offline belleblaas

  • Forumlid
Re: Wie heeft ervaring met thuis inchecken?
« Reactie #40 Gepost op: 23-12-2010, 09:33:49 »
thuis inchecken vind ik eigenlijk eenvoudiger als op het vliegveld en het gaat ook veel sneller. Ik vind het wel lastig om op de terugweg online in te checken. Toen ik met Wizzair vloog had ik dan ook gekozen om niet online in te checken, en er kwam gelijk 5 euro bij..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie heeft ervaring met thuis inchecken?
« Reactie #41 Gepost op: 21-05-2011, 19:13:56 »
Online inchecken bij SN (Brussel) is een ramp.


De ene keer vraagt het systeem om een 13-cijferige code, de andere keer om een 8-cijferige code. Navraag via telefoon leerde me dat dit dus de 8-cijferige code moet zijn. Bij het telefonisch aangeven van die code, bleek men al over mijn naam en andere gegevens te beschikken, dus het is wel het juiste nummer.

Alleen: ik kom niet verder. Het ingeven van het vluchtnummer resulteert in een foutmelding.

Iemand enig idee wat ik dan WEL kan doen?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie heeft ervaring met thuis inchecken?
« Reactie #42 Gepost op: 21-05-2011, 19:41:13 »
Vluchtnummer zonder letters / vluchtnummer met letters (hangt er vanaf wat je al geprobeerd hebt)
FAQ doorlezen
SN nog eens bellen

Succes
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie heeft ervaring met thuis inchecken?
« Reactie #43 Gepost op: 21-05-2011, 19:42:28 »
Iemand enig idee wat ik dan WEL kan doen?

Gewoon op tijd naar de airport en dáár inchecken ;)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie heeft ervaring met thuis inchecken?
« Reactie #44 Gepost op: 21-05-2011, 19:50:15 »
Er zit niets anders op, was ik overigens al van plan. Het blijkt dus helemaal niet te kunnen op de bestemming Varna/Bourgas. Ik heb het anderhalf uur geprobeerd, maar het ligt dus niet aan mij.


Alle genoemde opties (vluchtnummer moet ZONDER de letters) zijn geprobeerd. In tweede instantie zegt SN dat deze bestemming geen online incheck-mogelijkheid heeft.


Zeg dat dan meteen, stelletje klieren daar bij SN.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie heeft ervaring met thuis inchecken?
« Reactie #45 Gepost op: 21-05-2011, 19:51:17 »
tja Belgen ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie heeft ervaring met thuis inchecken?
« Reactie #46 Gepost op: 21-05-2011, 21:27:33 »
@Koekoe, geef hier eens een verklaring voor.



Ik begrijp nog steeds niet waarom Lissabon wel, en Varna/Burgas niet online in te checken is, Het is toch de maatschappij die bepalend is, en niet de bestemming?


Of zie ik dat verkeerd?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie heeft ervaring met thuis inchecken?
« Reactie #47 Gepost op: 23-05-2011, 22:11:43 »
Hangt volgens mij van de bestemming af. En heb je soms een codeshare vlucht (uitgevoed door een andere maatschappij)? Ik kan namelijk op de Brussels Airlines site de hele bestemming Varna niet vinden, tenzij het een charter is. Soms kan je op charters niet online inchecken (Transavia iig niet).

En het kan volgens mij wel bestemming afhankelijk zijn of je kan online inchecken of niet. Vraag me niet het hoe en waarom, maar volgens mij heeft het iets met de afhandeling te maken.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie heeft ervaring met thuis inchecken?
« Reactie #48 Gepost op: 9-06-2011, 11:59:50 »
Ik zie je bericht nu pas hier staan. Zowel SN als Neckermann zeiden dat de betreffende vlucht wel een lijnvlucht was, en dat ik gewoon online zou moeten kunnen inchecken.

Ik had echter geluk: ik was op Zaventem bij de eersten die daar aan de incheckbalie stonden, en ik had nog ruime keuze. Tegenwoordig kies ik zelf de zijde van het gangpad (bij zes plekken naast elkaar een C of een D. Wanneer ik dan naar het toilet moet, hoef ik niet eerst aan anderen te vragen of ze even willen opstaan. Is ook makkelijk als ik tussentijds iets uit mijn handbagage wil hebben.


Ja, en ook bij deze vlucht was er weer een incident: een gehandicapte die erop stond dat ie bij de nooduitgang mocht zitten. Die man was slecht ter been, en verlangde ''derhalve'' die plek. Zowel SN als Bulgarian Airways hielden voet bij stuk: gehandicapten horen NIET bij de nooduitgang.

Offline mcpdallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie heeft ervaring met thuis inchecken?
« Reactie #49 Gepost op: 25-09-2011, 05:01:01 »
Het valt mij op dat toeristen altijd bij het raam willen zitten terwijl frequent flyers juist voorkeur hebben voor meer ruimte aan het gang pad. De stoel in de rij voor de nooduitgang en aan het raam kan niet naar achteren. Die aan het gang pad vaak wel. Als je die stoel naar achteren doet klagen de achterburen niet want zij hebben toch genoeg ruimte.

En in de US check ik altijd in via mijn Smart Phone. De boarding pass is dan gewoon op de telephoon. Weet niet of dat op een internationale vlucht ook kan. Ik vlieg niet meer zo vaak internationaal.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Wie heeft ervaring met thuis inchecken?
« Reactie #50 Gepost op: 5-12-2011, 17:02:57 »
Volgend jaar kan je bij de KLM zelfs kiezen naast wie je wil zitten, mits die ander zijn LinkedIn of Facebook ID bekend gemaakt heeft.

http://www.nu.nl/internet/2685639/klm-laat-passagiers-buurman-kiezen-via-sociale-media.html
« Laatst bewerkt op: 6-12-2011, 01:31:59 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.