Auteur Topic: Trivial Survivor, het verhaal  (gelezen 17696 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #20 Gepost op: 17-11-2010, 19:14:04 »
Woensdagavond, Eilandraad. Kamp Noord bijt weer hun nagels, het is weer zenuwslopend, wie zal er deze keer naar huis moeten? En, wie komt er vanuit Kamp Zuid dit kamp versterken?

Op de valreep zijn de laatste stemmen binnen gekomen. Swifty zeult weer met de drie urnen. "Ik zal blij zijn als de samensmelting is geweest, dat scheelt 2 urnen meesjouwen dan" mompelt ze.

"Goedenavond kandidaten, welkom bij de Eilandraad. Allemaal weer een beetje bijgekomen van het geschaak?" "Grmph" kreunt Schulz "ik ben er nog steeds niet helemaal tevreden over, over de uitleg, maar vooruit dan maar." "Ok, goed zo, je hebt je er al bij neergelegd dat de spelleiding onverbiddelijk is, heel goed" zegt Swifty glimlachend. "Ik zie, KD., dat jij op ontdekkingsreis bent gegaan. Heel interessant wat je daar allemaal hebt gezien, en verstandig dat je D*N vooruit hebt gestuurd het commandocentrum in. Je hebt hem toch wel goed op het hart gedrukt dat hij echt nooit die rode knop daar mag indrukken?" D*N kijkt een tikje verschrikt, maar Swifty gaat niet verder op de zaak in.

"We gaan eens kijken naar de stemmen. Laat ik deze keer eens beginnen met de rode stemmen die jullie hebben uitgebracht. De eerste rode stem is voor Marlie. De tweede is voor D*N. De volgende rode stem gaat naar maud en de vierde is weer voor Marlie. De vijfde rode stem is ook voor Marlie, en maud krijgt de laatste rode stem. Deze ronde staat Marlie dus op -3, maud op -2 en D*N op -1. Netjes D*N, het lijkt voor jou minder spannend dan bij eerdere rondes. Maar de groene stemmen vanuit Kamp Zuid bepalen de uitslag.

De eerste groene stem voor Kamp Noord is voor Marlie. Zij en maud staan nu dus op gelijke hoogte. De volgende groene stem is voor Schulz. De derde gaat naar D*N, die weer op 0 komt daarmee, en uit de gevarenzone lijkt te zijn. De vierde groene stem is voor maud. De vijfde ook. Daarmee staat ook maud op 0, en lijkt het Marlie te zijn die moet afvallen. Maar ik heb nog twee groene stemmen. Marlie kan dus ook op 0 uitkomen. Eens kijken, de zesde groene stem is voor KD. en de laatste is voor maud. Dat betekent helaas Marlie, dat jij uit het spel ligt!"

"Eindelijk weer sigaretten!" roept Marlie uit. "Heb je er wat voor me, Swifty?" Helaas voor Marlie is Swifty nogal anti-roken, dus zal ze moeten wachten tot ze in het Paradise Swifty hotel is. "Ok gasten, ik ga er vandoor, daag!" roept Marlie snel, en ze zet het op een sprinten.

Swifty kijkt haar lachend na, en wendt zich dan weer tot de kandidaten. "Wie mag er van jullie vanuit Kamp Zuid overkomen naar Kamp Noord? Ik pak jullie urn erbij. De eerste groene stem die ik trek is voor m@ri@nne. De tweede groene stem is voor LdHmolletje. De derde en de vierde groene stem zijn voor Jann. De vijfde is voor Dolfie, en de zesde is weer voor LdHmolletje.

Als ik deze stemmen optel bij alle groene stemmen uit de vorige rondes, krijg ik een verrassende uitslag. Omdat m@ri@nne de laatste opdracht heeft gewonnen, en daarmee ook een extra groene punt heeft verdiend, heeft zij nu net als Vieffan 9 groene punten. Een gelijke stand dus! Maar, omdat Vieffan de vorige keer te laat stemde, heeft zij nog een rode punt tegoed. Bovendien heeft Vieffan in eerdere stemrondes meer rode punten gekregen dan m@ri@nne. Dat betekent nu dat m@ri@nne van kamp gaat wisselen. Gefeliciteerd Kamp Noord, daarmee halen jullie weer een opdrachtwinnaar in huis.

Goedenacht op jullie eiland, wees niet te nieuwsgierig naar wat je allemaal vindt in het bos. Binnen 24 uur zie ik jullie en de leden van Kamp Zuid terug voor de volgende opdracht!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #21 Gepost op: 18-11-2010, 19:15:55 »
De kandidaten hebben alweer zin in de volgende opdracht. Een enkeling hoopt dat het weer zo moeilijk wordt, anderen willen nu wel weer eens in een half uurtje klaar zijn. Swifty komt weer met een gast aangelopen. "Dat is Bert van Leeuwen!" herkent LdHmolletje de quizmaster als eerste. "Oh, leuk, weer echte vragen dus vandaag!" reageert m@ri@nne blij. "Kamp Noord, we gaan dit winnen hoor!" "Dat dacht je" roept Dolfie "ik ben er helemaal klaar voor hoor, wij gaan dit winnen."

"Hallo fanatiekelingen" begroet Swifty de groep. "Jullie hebben het goed gezien, ik heb Bert van Leeuwen bij me vandaag. Bert, vertel jij wat we gaan spelen?"

"Hallo Robinsonnen. Ondanks dat er wel eens wat gedoe is hier, heb ik niet het idee dat jullie een familiediner nodig hebben. Ik wil dus met jullie That's the Question gaan spelen" zegt Bert. "Kennen jullie dit spel? Veel succes!"

Naar de opdracht
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #22 Gepost op: 19-11-2010, 22:05:27 »
Zodra Bert de vragen heeft uitgedeeld, gaan de kandidaten puzzelen. De kleinste dame steekt al snel haar vinger op. "Ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik zie 2 fouten in de vragen" zegt ze. De spelleiding reageert niet, maar Vieffan overlegt met de andere kandidaten en besluit dan dat ze het zelf wel oplost.

Dolfie is de eerste die de vragen en de antwoorden inlevert. Ze formuleert een goede oplossing, maar weet eerst nog even geen eindantwoord. Een halve minuut later doet KD. hetzelfde, de complete oplossing, op het eindantwoord na. Binnen 2 minuten roept Dolfie haar eindantwoord: "37!" Bert en Swifty kijken elkaar aan, maar zeggen nog niets.

Nog twee minuten later stuurt Jann als eerste alles tegelijk in, de 20 antwoorden, de vraag en een eindantwoord. "Michael Schumacher!" roept hij trots. Swifty doet haar best om haar lachen in te houden. De vraag is toch duidelijk, 'hoe oud' en 'motorcoureur'. Jann snapt niet waarom Bert en Swifty zo achter hun vuistje lachen. Maar dan opeens lacht hij hardop mee. "Oh wat dom, je vraagt een leeftijd van een motorcoureur en ik noem de naam van een autocoureur" zegt hij met het schaamrood op de kaken.

Dan geeft ook KD. zijn eindantwoord: "Wataru Yoshikawa." Swifty schuift een briefje door aan Bert, waarop staat dat dit de juiste naam is, alleen, er wordt naar een leeftijd gevraagd. Drie minuten later zegt KD.  "oh ja, hij is wel een invaller, ik weet eigenlijk niet of dat geldt. Van de vaste rijders is Colin Edwards de oudste." En nog eens drie minuten later geeft hij dan eindelijk hun leeftijden, 42 en 36. Intussen heeft ook Mloesje haar antwoorden ingezonden. Ook zij stuurt een naam, en geen leeftijd, als eindantwoord.

Nog een paar minuutjes later komt de tweede kandidaat van Zuid, Vieffan. Zij geeft wel direct een leeftijd als eindantwoord, en wel 37.
Een minuutje later komt het volgende antwoord van Noord, van maud. Zij heeft alles juist, alle 20 antwoorden, de vraag en het eindantwoord, 42. Maar waarom zet ze daar nog de naam Colin Edwards tussen? Die man is 36 en heeft niets met de vraag te maken...

Het is echt een minutenkwestie deze avond. Vier minuten na maud komt Daisy met haar antwoord. Zij zegt net als Vieffan 37, en meldt daar bij dat dat de leeftijd is van Loris Capirossi. Swifty zwijmelt direct bij het zien van zijn naam, maar kan Daisy toch niet als winnaar uitroepen.

D*N heeft nog geen bevestiging gezien dat maud het goed had, dus hij stuurt een tikje afwijkend eindantwoord in, 41. LdHmolletje houdt het bij hetzelfde antwoord als zijn kampgenoten Vieffan en Daisy, 37 dus. Schulz denkt dat D*N en maud het wellicht niet goed hebben, dus hij probeert het nog eens, met 36 als eindantwoord.
Aan het einde van de avond probeert m@ri@nne het ook nog voor Noord. Zij stuurt hetzelfde in als maud, maar dan zonder de naam Colin Edwards.

De volgende morgen bekijkt Ycaris het slagveld rustig. Ze denkt wat hints te zien in dat wat Swifty 's ochtends vroeg heeft gezegd, en wat KD. daarop antwoordde. En dus waagt zij als laatste nog een inzending, met daarbij als eindantwoord "Begin van het seizoen 41 jaar, eind van het seizoen 42 jaar". Heel slim dacht ze.

Tijd om de kandidaten te verlossen, vindt Swifty, en ze legt het uit. "Van de vaste coureurs in de MotoGP in 2010 is Loris Capirossi" en ze krijgt een dromerige blik "de oudste coureur, hij is in april 37 geworden, wat een mooie leeftijd. Colin Edwards is een klein jaartje jonger, die werd in februari 36.
Maar, gedurende het seizoen zijn er ook invalrijders. In de MotoGP op Catalunya reed Wataru Yoshikawa mee, en hij is 42 jaar. Dat was dus de oudste rijder in de MotoGP het afgelopen seizoen."

Bert en Swifty overleggen stevig. Wat moeten ze hier nu mee aan? Maud had het goed, maar stuurde een naam erbij in die er niets mee te maken had. M@ri@nne was veel later, en stuurde eigenlijk hetzelfde in.
Swifty besluit dat Bert het mag beslissen, als onbevooroordeelde buitenstaander. Bert is de Brabantse gunstig gezind, en hij besluit om maud als winnares uit te roepen.

Met drie zoenen neem Swifty hartelijk afscheid van Bert van Leeuwen. Hij wordt bedankt voor zijn inzet, en mag weer terug naar Nederland, naar een volgende familieruzie. Het verblijf in Maleisië was een aangename afleiding voor hem geweest.

Dan richt Swifty zich tot de kandidaten. "Maud, van harte gefeliciteerd, jij wint deze opdracht. En Kamp Noord, gefeliciteerd, jullie hoeven niet naar de Eilandraad!
Kamp Zuid, ik zie jullie zondagmiddag weer, en dan zal er iemand van jullie naar huis moeten. Tot dan!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #23 Gepost op: 21-11-2010, 13:59:58 »
De zevende Eilandraad alweer. Van de achttien kandidaten waarmee we gestart zijn, zijn er na vandaag nog maar 11 over. De samensmelting nadert, de kandidaten zijn benieuwd wie het gaan halen en wie niet. De kijkers zoeken spoilers, maar de productie is goed bezig, er zijn nog nergens vooruitblikken te zien. Spanning alom dus!

"Welkom Kamp Zuid" zegt Swifty. "Helaas voor jullie moet er weer iemand van dit kamp naar huis. Waren de eerste Eilandraden erg spannend, de laatste paar keer was de meerderheid het er wel over eens wie er naar huis gestuurd zou worden. We gaan eens kijken of dat vandaag weer zo is.

Eerst het minst spannende deel, jullie stemmen voor Kamp Noord. Mloesje, D*N en m@ri@nne krijgen ieder 1 stem, en Schulz ligt blijkbaar goed in jullie groep, hij krijgt er wel drie, de ouwe charmeur.

Dan jullie rode stemmen, voor jullie eigen kampgenoten. De eerste rode stem is voor Vieffan. De tweede rode stem gaat naar Daisy. Ook Dolfie krijgt een rode stem. De volgende rode stem gaat weer naar Daisy. Vieffan krijgt de vijfde rode stem, en de laatste is weer voor Daisy. Zal zij haar maatje Molcrazy achterna gaan?

Ik pak snel de groene stemmen van Kamp Noord erbij, die moeten de doorslag geven. Dolfie staat op -1, Vieffan staat op -2 en Daisy op -3.

De eerste groene stem van Kamp Noord is voor Vieffan. De tweede gaat naar Ycaris. De derde groene stem is voor Dolfie, net als de vierde. Dolfie is daarmee uit de gevarenzone, en met nog 2 groene stemmen te gaan staat Vieffan op -1 en Daisy nog steeds op -3. Daisy kan alleen gered worden als de beide groene stemmen die over zijn, voor haar zijn.
Ik trek de beide stemmen tegelijk. Ze zijn in ieder geval voor dezelfde kandidaat. Of eigenlijk moet ik zeggen, kandidate. De beide laatste stemmen zijn voor Vieffan!

Helaas Daisy, voor jou is het avontuur voorbij, jij mag naar Swifty's Paradize."

Een beetje gelaten pakt Daisy haar spullen. Ze is niet erg verbaasd. Maar het is wel spijtig, ze had er graag nog even ingebleven. Met een knuffel aan de andere kandidaten verlaat ze het spel. Swifty kondigt aan dat de volgende opdracht morgenavond gespeeld gaat worden, en dan kunnen de overgebleven vijf kandidaten terug naar Kamp Zuid. Het dunt al aardig uit, zou dat nog zijn invloed hebben op de opdrachten?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #24 Gepost op: 22-11-2010, 19:29:40 »
De kandidaten staan alweer te trappelen voor de volgende opdracht. De een heeft zich verdiept in een flinke encyclopedie, de ander oefent zich suf op allerlei puzzeltjes, want oefening baart kunst.

Daar komt Swifty aan, in het gezelschap van een andere blonde vrouw. "Hallo kandidaten, vandaag heb ik Anita Witzier meegenomen" kondigt Swifty aan.  Anita is erg opgetogen en neemt direct het woord over: "fantastisch dat ik hier bij mag zijn, echt erg leuk, super, en dat heb ik aan jullie te danken. Eigenlijk had Marcel Vanthilt hier zullen staan. Maar er blijkt geen Vlaming meer in het spel te zitten, dus is op het laatste moment besloten om mij te sturen ipv Marcel. En dat vind ik fantastisch! Ik heb er echt zin in om met jullie het volgende spel te spelen. Heel slim trouwens om de Vlamingen weg te spelen, want meestal zijn die beter in dit spel dan Nederlanders. Inmiddels weten jullie natuurlijk allang waar ik het over heb: Tien voor Taal!"

Naar de opdracht
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #25 Gepost op: 22-11-2010, 22:32:46 »
Anita legt de spelregels uit en Swifty deelt de papieren met de teksten rond. De deelnemers gaan direct flink aan de slag. D*N waagt al snel een antwoord op het eerste deel, het woordritsen. KD. geeft aan dat er volgens hem mogelijk iets niet klopt in de woorden voor de zin. D*N puzzelt ondertussen lekker door en stuurt ook het tweede deel in. Dolfie is helemaal goed op dreef, zij stuurt alle oplossingen ineens in.

Swifty was tijdens het puzzelen echter lekker aan het sporten. Ook al zit je op een tropisch eiland, je moet natuurlijk wel in vorm blijven. Zodra ze echter de oplossingen van D*N en Dolfie zag, en de opmerking van KD. realiseerde zij zich dat ze 2 foutjes had gemaakt. D*N en Dolfie hadden bij het laatste woord van het woordritsen niet het juiste aantal letters, en KD. had helemaal gelijk met zijn oplossing.

Anita kijkt Swifty verontwaardigd aan. Het enige wat Swifty hoefde te doen was alles netjes op papier zetten, en zelfs dat kon je dus niet aan zo'n wannabe-quizmaster overlaten. Snel biedt Swifty haar excuses aan, en dan puzzelen de kandidaten weer door.

D*N stuurt het laatste onderdeel in, en een verbetering voor het woordritsen. Hij moet nog één onderdeel.
De volgende die haar antwoord inlevert, is maud. Ze heeft overal een antwoord op, maar maakt 1 foutje in de cryptokronkels. Ze was dichtbij!
Dan stuurt D*N zijn laatste onderdeel in. Tot nu toe was hij foutloos, maar helaas, hij mist hetzelfde woord in de cryptokronkel als maud.

Dolfie stuurt haar herkansing in. Dat was ze mocht herstellen heeft ze goed hersteld, maar helaas zijn 2 cryptokronkels niet juist opgelost. Zij wint deze opdracht dus niet.
Dan volgt KD. Swifty kijkt zijn oplossing twee keer door, en geeft het dan aan Anita. Ook Anita checkt het zorgvuldig, en ze komt tot dezelfde conclusie als Swifty: KD. heeft alles juist opgelost, hij wint deze opdracht!
Tijdens het nakijken van de oplossing van KD. levert ook Ycaris haar antwoorden in. Swifty beeindigt de opdracht, en Ycaris springt een gat in de lucht. Zo kort na het insturen van haar antwoord, dan moet zij toch wel de winnaar zijn? Helaas, Ycaris heeft niet alles juist. En bovendien was KD. tien minuten sneller.

Kamp Noord wint dus alweer een opdracht, en Kamp Zuid moet naar de Eilandraad. Het kamp dunt aardig uit, wie zal er deze keer weg moeten?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #26 Gepost op: 24-11-2010, 17:59:25 »
De Eilandraad. Iets eerder dan verwacht wordt Kamp Zuid bij Swifty gebracht. De urnen zijn leeg, alle stemmen zijn geteld. Swifty bedankt iedereen eerst uitvoerig voor het snelle stemmen, en gaat dan direct door met de uitslag.

"Ik begin vandaag met de groene stemmen die jullie op de leden van Kamp Noord hebben uitgebracht. Maud kreeg van jullie 1 stem, net als D*N en Schulz. M@ri@nne kreeg twee groene stemmen. Blijkbaar missen jullie haar, en willen jullie haar graag terug.
Maar als ik alle groene stemmen tot nu toe optel, krijg ik een gelijke stand! Zowel m@ri@nne als Schulz heeft nu in totaal 12 groene punten. Geen van beiden heeft ooit een rode punt gehad. En dat plaatst mij in een lastige positie. Bij deze beslis ik dat Schulz verhuist, omdat m@ri@nne al een keer verhuisd is. Schulz komt jullie dus versterken!"

Dolfie kijkt verheugd. Stiekem had ze al eens met Schulz gedanst, en dat was heel fijn. Nu Schulz op hetzelfde eiland zou komen, zouden ze vaker kunnen dansen. En haar rivale wat dat betreft, m@ri@nne, zal op Kamp Noord voortaan alleen moeten dansen.

Swifty gaat verder. "Nu kijk ik naar de groene stemmen die jullie hebben gekregen van Kamp Noord. Er is 1 stem voor LdHmolletje en voor Ycaris. Jann en Dolfie krijgen beiden 2 groene stemmen. Zouden ze daarmee veilig zijn?

Ik ga door met de rode stemmen die jullie op elkaar hebben uitgebracht. Jullie waren het aardig eens. De vijf stemmen zijn maar op 2 personen uitgebracht. En het is spannend, want de stemmen zijn voor Dolfie en Jann. Die twee staan allebei op +2. Degene van hen die minstens 3 stemmen heeft ontvangen, zal dus naar huis moeten.
Er zijn twee rode stemmen voor Jann, en drie voor Dolfie. Dat betekent Dolfie, dat jij je spullen moet pakken."

De uitslag dringt maar langzaam door tot Dolfie. Huh, denkt ze, twee groene stemmen en dan toch naar huis moeten? Net nu Schulz naar Zuid komt? Ze kijkt verschrikt in het rond. Wie van haar kampgenoten heeft haar in de steek gelaten?

Met tranen in haar ogen neemt Dolfie afscheid. Ze was nog lang niet klaar met dit spel, had zo graag de samensmelting gehaald. Maar helaas, ze moet weg. Verdrietig zwaait ze nog één keer naar de anderen, dan pakt ze haar tas en loopt ze weg, zonder om te kijken.

Swifty wendt zit tot de groep: "Ja, zo hard kan dit spel zijn. Bereid jullie maar goed voor, want de samensmelting nadert. Morgenavond rond deze tijd zullen jullie de nieuwe opdracht spelen. Tot dan!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #27 Gepost op: 25-11-2010, 18:17:12 »
Hoog tijd voor de volgende opdracht. Swifty laat op zich wachten, en de kandidaten kijken reikhalzend naar haar uit. Dan komt ze aangelopen, in gezelschap van een lange krullebol. Ycaris herkent hem al van verre: "Het is Robert ten Brink, dat is leuk!" roept ze. "Oh" vult maud aan, "dat wordt Weekend Miljonairs. Wat fijn! Ik wil als hulplijn mijn man bellen hoor, ik mis hem zo!" "En van ons kamp wil ik graag naar huis bellen" zegt Ycaris snel, "ik mis mijn gezin ook zo ontzettend." "Pfff, dat zullen we nog wel eens zien" zegt Jann, "we missen ons thuisfront allemaal hoor."

"Hallo kandidaten. Zoals jullie zien heb ik vandaag Robert ten Brink bij me" begint Swifty, maar ze wordt onderbroken door de quizmaster. "Hallo allemaal, wat leuk dat ik hier mag zijn!" zegt Rober. "Ik hoor dat jullie hier op de eilanden ook proberen om The Voice of Holland te volgen. Jullie duimen toch wel voor mijn dochter he, Charlotte doet het zo goed!"

"Robert, we zijn hier niet voor The Voice of Holland, dat weet je toch he?" "Och ja, ik ga met jullie een spel spelen. Het is niet Weekend Miljonairs. Het is ook niet Lingo, maar het is een spel wat ik nog langer geleden heb gepresenteerd: Cijfers en Letters!"

"Ja, dat klopt, maar voordat je verder gaat wil ik de kandidaten eerst nog iets heel belangrijks vertellen" onderbreekt Swifty hem weer.
"Let allemaal goed op: ik wil van iedereen een inzending ontvangen. Degene die als eerste de hoogste score haalt, wint. Zijn of haar kamp hoeft niet naar de Eilandraad. Maar, de twee spelers die het slechtst scoren, vallen onmiddelijk af. Daarbij maakt het niet uit of ze in het winnende kamp zitten of in het verliezende kamp. Deze twee kandidaten gaan direct na afloop van de opdracht naar huis. Daarna houd ik met het verliezende kamp een Eilandraad, en wordt er een kandidaat weggestemd.
Na deze Eilandraad zijn er dan nog 7 kandidaten over. Deze zeven kandidaten hebben dus de samensmelting gehaald en gaan door in de individuele fase!

Robert, ik geef het woord weer aan jou, leg jij de opdracht uit?"

Naar de opdracht
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #28 Gepost op: 27-11-2010, 10:35:57 »
Swifty's bekendmaking en de daaropvolgende opdrachtuitleg door Robert doen stof opwaaien bij de kandidaten. Stonden ze eerder nog gebroederlijk te puzzelen, nu is het ineens ieder voor zich, al wenken sommigen stiekem naar elkaar en worden er achter een palmboom kleine overlegjes gepleegd. Er is grote schrik door de mogelijke kans dat je direct afvalt. Vooral bij D*N is er grote paniek. Rekenen! Dat is al zo lastig voor hem. Wat gemeen dat juist dat nu bepalend is.

D*N overweegt wat tactisch is voor hem om nu te doen. Hij ziet dat de andere kandidaten nog niet ver zijn. Sommige kandidaten zijn zelfs nog niet eens bij de opdracht verschenen. En hij neemt een besluit. Alleen snelheid kan hem redden. Vlug noteert hij wat sommen, en een paar woorden, en dan levert hij zijn opgave in.

Swifty en Robert kijken er samen naar. De woorden lijken ok, al moet het woordenboek even geraadpleegd worden. Maar dan de sommen. In één oogopslag zien ze al dat bij opgave b. de afwijking wel erg groot is, 33 punten. Maar dan kijken ze nog eens naar opgave a. Wat heeft D*N daar gedaan? Twee plus twee plus één is zes? En er staan toch 2 achten bij deze opgave? Waarom heeft hij die tweede acht niet gebruikt?
Robert en Swifty besluiten om deze opgave af te keuren. Dit kost D*N 100 punten. Bij de tweede som wijkt hij 33 punten af, bij de derde vijf. De woorden leverden hem 36 punten op, zijn eindscore komt daarmee dus op -102. Dit lijkt zijn eindpunt te worden, anderen moeten het wel heel slecht doen om dit te overtreffen, denkt Swifty.

De volgende die zijn antwoorden inlevert is KD. Die lijkt nogal zeker van zijn zaak, hij vermeldt er direct bij dat dit de winnende inzending zal zijn. Snel kijken Robert en Swifty het na. Bij de woorden scoort KD. 36 punten, bij de eerste en de derde som wijkt hij 1 punt af, en bij de tweede som niets. Hij scoort dus 34 punten. Zou daar nog iemand overheen kunnen komen?

Dan sturen kort na elkaar Schulz en Ycaris hun antwoorden in. Zij halen dezelfde score als KD.
De volgende twee die kort na elkaar insturen, zijn maud en m@ri@nne. Swifty kijkt hun antwoorden na, fronst, zucht, kijkt nog eens en geeft het dan door aan Robert. Ook Robert kijkt ernstig, checkt met name de laatste som een paar keer, en knikt dan naar Swifty dat hij dezelfde conclusie trekt als zij. Deze dames hebben de laatste opgave niet goed overgenomen. Ze gebruiken 2x een 3 in hun antwoord, en geen enkele 5. Met de woorden scoren zij 36 punten ieder, en beiden halen bij de eerste opgave -1 en bij de tweede 0. Beiden komen dus tot de score -65.

Dan komt LdHmolletje met zijn antwoordpoging. Hij heeft hele andere antwoorden dan iedereen die voor hem iets inleverde. Bij de letters scoort ook hij 36, en bij de cijfers scoort hij -1, -4 en -3. Zijn eindscore wordt dus 28, en daarmee wint hij niet, maar valt hij ook niet af.
Ook Mloesje geeft haar antwoord, en zij behaalt alweer dezelfde score als KD., Schulz en Ycaris.

Twee kandidaten kwamen veel te laat bij de opdracht aan. Zij konden niet direct meepuzzelen met de rest. Maar al heel snel nadat zij waren komen opdagen, leveren ook zij hun antwoorden in. Kunnen Vieffan en Jann zo snel puzzelen? Ze scoren net als vele anderen 34 punten.

Robert en Swifty kijken nog één keer de antwoorden van D*N, maud en m@ri@nne door. Tussen hen drieën gaat het. Ze komen nog steeds tot dezelfde conclusie. D*N heeft het in zijn haast het slechtst gedaan. Ook al leverde hij het snelst zijn antwoord in, hij valt als eerste af.
Dan de dames maud en m@ri@nne. Ze scoorden even slecht, maar m@ri@nne was iets later met haar inzending. Ook zij valt dus helaas af. Erg spijtig, daar zij door hints van de spelleiding eerder deze week als eerste een vermoeden had dat deze opdracht 'Cijfers en Letters' zou zijn.

Robert maakt de beide afvallers bekent. D*N stond allang met zijn spullen klaar, hij wist dat het onvermijdelijk was. Waarom had hij niet beter opgelet tijdens de wiskundeles, hij had nog zo lang willen meespelen! M@ri@nne daarentegen schrikt erg van de uitslag. Dit had ze niet verwacht! Ze kan zichzelf wel voor het hoofd slaan, dat ze niet beter had gecontroleerd of het echt klopte. Dat ze nu toch door zo'n stomme fout moest afvallen, terwijl ze er zo goed voor stond! Met tranen in haar ogen neemt ze afscheid van de anderen.

Dan neemt Swifty het woord. "Gefeliciteerd KD., jij hebt deze opdracht alweer gewonnen, en je verdiend dus een extra groene punt. En gefeliciteerd, overgebleven kandidaten van Kamp Noord, jullie hebben de samensmelting gehaald!
Kamp Zuid, jullie zie ik terug op de Eilandraad zondag. Eén van jullie gaat niet mee naar het volgende eiland..."
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #29 Gepost op: 29-11-2010, 13:38:28 »
De laatste Eilandraad voor de samensmelting. De kandidaten van Kamp Zuid zitten in spanning. Om op dit moment nog te moeten afvallen, niet mee te mogen naar het ongetwijfeld erg mooie nieuwe eiland, dat zouden ze stuk voor stuk vreselijk vinden.
Het was moeilijk kiezen deze keer. Nog nooit waren de stembriefjes zo onduidelijk, zoveel opgeschreven en weer doorgekraste namen. Tactisch spel staat voorop. Wie mag er mee, wie kan nog wel een extra groene stem gebruiken en wie wil je juist niet meer mee? De kandidaten woelen al 2 nachten in hun hangmatten. Zouden ze er zo goed aan doen?

Eindelijk komt Swifty dan met haar urnen. Voor de laatste keer drie urnen. In het vervolg is er nog meer 1, alleen de urn met rode stemmen.

"Hallo Kamp Zuid, welkom op de Eilandraad. De laatste voor de individuele fase. Kamp Noord was al flink uitgedund, ze konden nog maar weinig groene stemmen uitbrengen. Jullie hebben dus zelf, met jullie eigen rode stemmen, de touwtjes in handen.

Ik ga eerst eens zien wie van Kamp Noord van jullie nog wat extra groene punten meekrijgen naar de individuele ronde. De eerste groene stem is voor Mloesje. De tweede is voor maud. De derde is weer voor Mloesje. De vierde gaat naar KD. en de laatste is ook voor Mloesje. Zij staat er dankzij jullie ineens een stuk gunstiger voor!

Dan de groene stem van Kamp Noord voor jullie. Vieffan, jij krijgt wederom een groene stem. Ook Jann krijgt een groene stem, en de laatste is voor Schulz.
De rode stemmen dan. Blijkbaar zijn jullie in tweeën verdeeld, er is namelijk maar op 2 mensen gestemd, Jann en Ycaris. Jann staat op plus 1 en Ycaris op nul. Er zijn twee rode stemmen voor Jann, en dus drie stemmen voor Ycaris. Helaas, jij valt net voor de samensmelting af!"

Verbaasd kijkt Ycaris naar haar kampgenoten. Wat is er gebeurd? Zaterdag zag alles er nog zo gunstig uit voor haar, en nu ineens wordt ze met drie stemmen weggestemd? Ze kan het haast niet geloven. Met een omhelzing neemt ze afscheid. Wie geven haar allemaal een judaskus terug? Ze pakt haar spullen en verdwijnt zonder verder te treuzelen. Voorbij is voorbij.

Swifty wendt zich tot de overgebleven kandidaten: "Gefeliciteerd Jann, LdHmolletje, Schulz en Vieffan, jullie gaan door naar de individuele fase! De drie overgebleven kandidaten van Kamp Noord hebben het nieuwe eiland alvast kunnen verkennen, ik ben benieuwd hoe jullie het daar gaan vinden. Veel succes met de opbouw van het kamp, ik zie jullie morgen rond het middaguur weer bij de volgende, individuele, opdracht!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #30 Gepost op: 30-11-2010, 13:29:11 »
Kermend en kreunend staan de 7 overgebleven kandidaten bij elkaar, te wachten op de opdracht. De nacht was lang geweest, en zwaar, koud en hongerig. Het samensmeltingseiland viel vies tegen. Gelukkig gaf de grot nog wat bescherming, maar zonder vuur en met amper iets te eten was het een barre nacht.
Glimlachend kijkt Swifty naar de kandidaten. Dit is goed voor de kijkcijfers, ze hadden het gewoon te luxe op de vorige kampen. De productie is erg tevreden. Misschien dat ze bij een volgende proef een luxe extraatje zouden kunnen verdienen, als het dan nog steeds zo zwaar is.

"Welkom kandidaten. Het is een ongewoon tijdstip voor een opdracht. Ik ben benieuwd hoe jullie het er nu individueel afbrengen. Geen idee of deze opdracht makkelijk is of moeilijk, we zullen het zien.

Zoals jullie weten, is er al eens een testversie van Trivial Survivor gedraaid. De winnaar van de testversie, die jullie later misschien nog wel eens ontmoeten, heeft mij op het idee gebracht van deze opdracht. Hoe goed zijn jullie in het herkennen van films?

Naar de opdracht
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #31 Gepost op: 30-11-2010, 22:22:25 »
Swifty wil de opdracht uitdelen, maar kijkt verbaasd om zich heen. Waar zijn alle kandidaten gebleven? Nergens iemand te zien! En dat terwijl het aangekondigde tijdstip toch al geweest is. Of zouden de kandidaten niet genoeg geduld hebben gehad, en inmiddels alweer vertrokken zijn?
Swifty besluit om de filmposters toch maar op te hangen, en verlaat dan het strand. Wie het eerst komt heeft geluk.

Na enige tijd verschijnt de eerste dame. Ze heeft wat goed te maken, want dankzij haar is er een maatje uitgegaan vlak voor de samensmelting. Met een licht Brabantse tongval in zichzelf pratend loopt ze de posters bij langs, en dan verdwijnt ze weer uit beeld.

Vervolgens komt een Haagse oosterling het strand op. Hij bekijkt de platen ook aandachtig, probeert nog een vraag te stellen aan de spelleiding, maar ziet dat er geen spelleiding is. Nou ja, dan stuurt hij toch alvast maar wat antwoorden in. Er zijn twee vraagtekens voor hem, hopelijk weten de anderen die ook niet.

Dan komen de jongeren in actie. Jann probeert ook een vraag te stellen aan de spelleiding, maar ook hij krijgt geen antwoord. Dan stuurt hij zijn 11 antwoorden in, er is 1 plaatje nog niet herkend door hem. KD. volgt kort daarop, hij weet er in eerste instantie slechts zes. De laatste jongere, Vieffan, weet er zelfs maar drie, maar ook zij stuurt dat alvast in.

Dan komt de Brabantse weer terug. Zij blijkt alle posters goed in zich opgenomen te hebben die middag, en ze denkt ze alle twaalf te weten.
Swifty besluit om eindelijk maar weer eens een kijkje te nemen op het strand. Op zee ziet ze een luxe boot drijven, met aan boord een aantal oud-kandidaten. De laatste afvaller staat vooraan, en zij vouwt een vliegtuigje van een vel papier. Swifty vangt het vliegtuigje op, vouwt het uit, en leest:

Helaas lig ik er uit, maar ik kan het toch niet laten mijn oplossing in te sturen.

1.   Shrek
2.   Who framed Roger Rabbit?
3.   Finding Nemo
4.   Armageddon
5.   The Mask
6.   Mrs Doubtfire
7.   The usual suspects
8.   Madagascar
9.   Gladiator
10.   Grease
11.   Scream
12.   Home alone

Bijna allemaal gevonden met hulp van kinderen, man en google. En vervolgens de laatste toen manlief deze site had opgeduikeld  Wink
http://www.filmwise.com/invisibles/index.shtml

Komt die je bekend voor  Grin

Gegroet,
Ycaris


Swifty moet glimlachen, zoekt oogcontact met de boot, en knikt dan duidelijk met haar hoofd. Dan richt ze zich tot de kandidaten: "zo, jullie hebben de opdracht dan toch gevonden zie ik. Ik merk dat sommige films wat moeilijkheden gaven. Vooral opgave 11 blijkbaar. Die opgave hebben jullie aan een kijker te danken. Deze kijker keek live mee tijdens de uitleg van de opdracht. In eerste instantie waren er slechts 10 opgaves, maar deze bewuste kijker wist die 10 plaatjes binnen 10 minuten op te lossen. Daarop besloot ik om nog 2 plaatjes toe te voegen, en die van Scream was blijkbaar lastig.

Toch wist één van jullie het op te lossen. Gefeliciteerd Maud, heel goed gedaan! Jij hebt hiermee immuniteit gewonnen, en een extra groene punt. Tijdens de volgende Eilandraad kun jij dus geen rode punten ontvangen, alle anderen wel. Ik zie iedereen graag weer bij de Eilandraad donderdagavond!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #32 Gepost op: 30-11-2010, 22:45:51 »
Scream had ik wel herkend maar kon ik niet plaatsen. Zat wel met horror in mijn hoofd. Had ook wel meerdere goed, maar was ik nog niet zeker van.
Goed gedaan iedereen!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #33 Gepost op: 30-11-2010, 22:48:04 »
Zat er niet altijd een slotje op dit topic? Ik denk dat Swifty het per ongeluk geopend heeft en vergeten is weer op dicht te doen. Gooi ons er maar uit hoor Swifty. En dan goed afsluiten en de sleutel niet verliezen!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #34 Gepost op: 30-11-2010, 22:49:33 »
Huh? Wie heeft er aan mijn slotje gezeten? ::zweep::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #35 Gepost op: 2-12-2010, 12:25:26 »
Trots zit maud op de Eilandraad, met een haar mooie immuniteitsketting om. Dat had ze toch maar mooi voor elkaar gekregen met die filmquiz. De andere kandidaten kijken een tikje jaloers. Sommigen zaten er dichtbij, maar er kan er maar één de winnaar zijn. En ach, nog niet iedereen heeft de immuniteit hard nodig.

Jann had wel graag gewonnen. Hij kijkt een tikje benauwd, staat er immers het slechtst voor. Hij heeft maar 6 groene punten, LdHmolletje en Mloesje ieder 8, KD. 11 en de andere 2 zelfs dertien. Alleen als iedereen op KD. zou stemmen, of meer dan 2 mensen op LdHmolletje of Mloesje, en dan niemand op Jann, alleen dan zou hij mogen blijven.

"Welkom kandidaten, bij deze eerste Eilandraad na de samensmelting. Hebben jullie al een beetje kunnen wennen op het nieuwe eiland? Ik heb goed nieuws voor jullie, dit spel duurt geen 3 weken meer. En voor sommigen zelfs korter. Laten we maar gaan kijken wie er vandaag naar het Paradise moet verhuizen.

Maud, jij krijgt natuurlijk geen enkele rode stem. Gefeliciteerd met je immuniteit. Op alle anderen kon wel gestemd worden. De eerste rode stem die ik trek, is voor Schulz. De tweede is voor Vieffan. De volgende gaat weer naar Schulz. De vierde rode stem is voor Jann. De vijfde rode stem is voor Vieffan, de volgende voor Schulz en de laatste is ook voor Schulz.

Dat betekent, Jann, helaas, dat jij bij deze dit eiland moet verlaten! Ik denk dat het geen verrassing voor je is, aangezien je al een achterstand had.
De andere kandidaten kan ik bij deze feliciteren met het behalen van de volgende ronde. Vrijdagavond zie ik jullie weer voor de volgende opdracht. Tot dan!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #36 Gepost op: 3-12-2010, 20:19:42 »
Al vroeg op de vrijdagavond staan de 6 kandidaten klaar. Swifty liet op zich wachten, was blijkbaar blijven hangen op de openingsborrel die ze vanmiddag moest bezoeken. Maar eindelijk kwam ze daar dan aan. De zes kunnen niet wachten om de volgende opdracht te spelen. Immuniteit is in deze fase erg belangrijk.

"Hallo kandidaten, fijn dat jullie er al zijn. Vandaag gaan we een opdracht spelen waar sommigen van jullie al lang op hoopten. Ik ga jullie topografische kennis testen. Hoe goed weet jij alles op de wereld te liggen?"

Naar de opdracht
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #37 Gepost op: 4-12-2010, 13:05:43 »
Enthousiast spelen de kandidaten de opdracht. Het is eigenlijk gewoon een leuk spel! Vooral de mannen blijken er aardig in bedreven te zijn. Vieffan kijkt vol verbazing naar de scores die worden behaald. Hoe weten ze al die plaatsen te vinden? Al snel geeft ze het op.

Mloesje en maud gaan onderling de strijd aan. Helaas heeft Mloesje niet veel tijd, en met 40.000 punten achterstand op maud geeft ze de strijd op. Maud ziet dat ze tijdens het spel ook wat met Swifty kan chatten. En dat is eigenlijk ook wel gezellig. Erg veel hoger zal haar score niet worden, met net geen 400.000 punten houdt zij het voor gezien.

KD. gaat direct heel goed van start, hij verbetert de score van Swifty direct. Schulz hoort vol verbazing hoe hoog KD. al scoort terwijl hij het op zijn gemakje doet. Schulz voelt de druk, heeft het idee dat hij immuniteit wel goed kan gebruiken deze ronde, en doet goed zijn best. Maar ja, zijn ogen zijn al een beetje ouder he, en dat kaartje is verrekte klein.

LdHmolletje gaat wat later aan de slag, maar wel vol enthousiasme. Topografie, dat is echt zijn ding, hij had al zolang gehoopt op zo'n opdracht. Direct scoort hij al leuk, hij komt als enige bij KD. in de buurt met zijn score. Maar het is nog niet genoeg, en LdHmolletje gaat door. Trots meldt hij enige tijd later dat hij zijn record heeft verbroken. Hij staat al op 633.025 punten. KD. bederft direct de pret, door te melden dat hij ook zijn pr had verbeterd.

Schulz ziet het al bijna niet meer zitten, maar doet in het laatste half uurtje nog een verwoede poping. Ook hij verbeterd zijn pr, maar met 567.356 punten is de overwinning voor hem ver weg. KD., fanatiek als hij is, blijft ook spelen, maar weet zijn eigen record niet nog een keer te verbreken. Dat geeft niets, want er komt niemand meer in de buurt van zijn score. Met 668.581 punten wint KD. dus deze opdracht!

Swifty feliciteert KD. met zijn overwinning, zijn groene punt en zijn immuniteit. Wie er deze keer weg moet, zal pas zondag duidelijk worden, tijdens de volgende Eilandraad.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #38 Gepost op: 5-12-2010, 17:52:27 »
Zondagavond, allang 16 uur geweest, hoog tijd voor de Eilandraad. Maar Swifty laat op zich wachten. Vijf kandidaten verzamelen zich. Schulz kijkt berustend, maud kijkt triest, en de rest lijkt erg zeker van zijn zaak. Het duurt alleen wel erg lang deze keer. Waarom is er nog geen Eilandraad? Waarom is Swifty hier niet? Zou Swifty er nog niet zijn omdat de zesde kandidaat er nog niet is?

Ruim een uur te laat komt Vieffan aanrennen over het strand. Hijgend en puffend voegt ze zich bij de rest, het schaamrood staat haar op de kaken. Ze bekent direct dat ze pas nu net bij Swifty vandaan komt, dat haar stem weer te laat was. Deze keer is het een erg duur foutje, de rode stem blijft vanaf nu natuurlijk meetellen. Stel dat ze in de finale net 1 punt tekort komt...

Direct komt Swifty er dan ook aan, met de urn.
"Hallo kandidaten. Sorry dat het even heeft geduurd. Ik kon met die urn niet zo snel naar hier komen als Vieffan.
Helaas heb ik vanmiddag geen kans gehad om vlak voor sluitingstijd nog te waarschuwen dat er 1 stem ontbrak. Vieffan dacht er uiteindelijk toch zelf aan. Wel pas na de sluitingstijd, dus bij voorbaat krijgt Vieffan alvast een rode stem.

Ik ga direct de stemmen uit de urn trekken, ik wil jullie niet langer ophouden. Waarschijnlijk staat de uitslag voor jullie toch al vast, als ik de gezichten zo zie.
De eerste rode stem die ik trek is voor Schulz. De tweede ook. De volgende gaat naar LdHmolletje. De vierde stem is ook voor LdHmolletje.

Ik neem even de stand van voor deze Eilandraad erbij. Er zijn in principe drie mensen die kunnen afvallen. LdHmolletje had 8 punten en heeft met deze 2 rode stemmen nu nog 6 punten over. Mloesje had ook 8 punten en heeft dat nog steeds. Schulz tenslotte had 9 punten, met deze 2 rode stemmen staat hij dus nu op 7. Ik heb nog twee stemmen in de urn, het kan nog alle kanten uit gaan.

De op 1 na laatste rode stem gaat naar maud. Daarmee is Mloesje in ieder geval veilig, zij haalt net als KD., maud en Vieffan de volgende ronde. Het gaat dus tussen Schulz en LdHmolletje. Voor wie is de laatste rode stem? Voor maud! Schulz, met maar 2 stemmen deze ronde mag jij blijven. LdHmolletje, voor jou is het spel voorbij!"

Verrast kijkt Schulz naar zijn kampgenoten. Wat is dit, hij heeft uitstel van executie gekregen, en zit bij de laatste vijf!
LdHmolletje is verbijsterd. Wat een enorme klap in zijn gezicht, hij moet naar huis! Wat ontzettend zuur. Eindelijk was er een topografieopdracht, waar hij al zolang naar verlangde. En hij zo dicht bij immuniteit, veel dichterbij dan de andere kandidaten, uitgezonderd KD. dan. En nu moet hij naar huis!

Verdrietig neemt hij afscheid van zijn kampgenoten, pakt hij zijn rugzak, en gaat hij op weg naar huis. Swifty wendt zich tot de overgebleven vijf kandidaten: "gefeliciteerd, jullie zijn weer een ronde verder. Nog 2 Eilandraden, en dan weten we wie de finalisten zijn. Morgenavond zie ik jullie weer voor de volgende opdracht. En je ziet, immuniteit behalen is zeer belangrijk in deze fase van het spel. Bereid je dus goed voor, tot morgen!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #39 Gepost op: 6-12-2010, 20:24:45 »
Maandagavond, de volgende opdracht. De kandidaten worden al nerveus. Ze zijn nog maar met vijf, iedereen wil graag immuniteit en een extra groene punt.
Eindelijk komt Swifty aangelopen, alleen.

"Hallo kandidaten. Sorry, het duurde even, de voorbereidingen voor deze opdracht namen meer tijd in beslag dan ik had gedacht. Maar hier ben ik dan, en ik zal jullie niet langer ophouden. De opdracht van vandaag is een oude bekende: welke hoort er niet bij?

Naar de opdracht
Keep calm and eat chocolates!