Auteur Topic: Trivial Survivor, het verhaal  (gelezen 17756 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #40 Gepost op: 8-12-2010, 20:34:26 »
Zodra de opdracht is uitgereikt, wordt er driftig gepuzzeld. Maar wat is het lastig! De films worden al vrij snel herkend, de landen met enig speurwerk ook wel, maar die vier mannen, dat is lastiger. En dan nog zoeken wat er niet bij hoort, voor alles is wel een reden te vinden!

Twee uurtjes puzzelt Mloesje, en dan is ze er wel klaar mee. Ze voelt wel aan dat het waarschijnlijk niet het juiste eindantwoord is, "Maar een mooier antwoord dan dit ga je niet tegenkomen deze ronde denk ik." En inderdaad, Swifty concludeert dat het eindantwoord niet goed is, maar alle andere benoemingen wel, en dat levert Mloesje toch 24 punten op.

KD. slaapt er een, onrustig, nachtje over, en komt dan tot dezelfde conclusie als Mloesje. Hij vindt het zelf in ieder geval wel logisch klinken. Swifty kan niet anders dan KD. ook 24 punten geven.
Vieffan denkt er ietsje langer over. Eerst stuurt ze alleen de benoemingen van de foto's, en een dagje later de uitbijters en haar eindantwoord. Als molloot komt ze tot een andere conclusie dan KD. en Mloesje. Volgens haar moet het eindantwoord The Mole zijn. Al is het niet een heel duidelijk verhaal, en ook de uitbijter Home Alone klopt helaas niet. Zij scoort 20 punten en zal de opdracht dus niet winnen.

Net als Vieffan stuurt Schulz ook eerst een deelantwoord in. Hij herkent maar één van de vier mannen, en benoemt alvast uitbijters bij de landen en de films. Volgens hem hoort Batman er niet bij. Een dagje later echter stuurt hij zijn eindantwoord, en dan valt ineens The Matrix eruit. Helaas voor hem geldt voor het filmdeel het eerste antwoord dat hij instuurde. Bij de mannen herkent hij er nog steeds 2 niet. Wel gokt hij als eindantwoord op De Millenium Trilogie. Swifty besluit om dat antwoord goed te keuren, en komt dan als ze alle punten optelt weer uit op 24 punten, net als Mloesje en KD.

Dan is het wachten op de laatste inzending. Maud neemt haar tijd, en pas een half uur voor sluiting geeft ze haar antwoord. Zij herkent maar 2 van de vier mannen, en vindt Batman de uitbijter. Wel geeft ze als eindantwoord De Millenium Trilogie. Swifty telt al haar punten op, en komt ook bij maud op 24 punten.

Niemand haalt de volle score, dus telt de tijd. Van de vier kandidaten die 24 punten behaalden, was Mloesje de snelste, dus zij wint bij deze de opdracht!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #41 Gepost op: 8-12-2010, 20:57:56 »
Mloesje springt juichend in het rond, eindelijk een opdracht gewonnen!
Maar maud wordt opzij getrokken. Iemand fluistert haar in het oor dat ze Swifty nog eens moet vragen om naar haar puntentelling te kijken. Maud had immers 10 foto's goed benoemd, Zweden als uitbijter met juiste reden (4 punten), Cooper als uitbijter (niet juiste reden, wel 2 punten), en een juist eindantwoord. Snel meldt maud zich bij Swifty, en vraagt ze haar om nog eens te kijken.

Met het schaamrood op de kaken moet Swifty bekennen dat ze een hele stomme fout heeft gemaakt. Blijkbaar is haar rekenen niet zo goed, en haalde maud geen 24, maar 26 punten. Swifty probeert boven het gejuich van Mloesje uit te komen, en zet haar fout recht. Niet Mloesje heeft gewonnen, maar maud!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #42 Gepost op: 9-12-2010, 18:32:28 »
Nadat de gemoederen wat zijn bedaard, brengen de kandidaten dan toch maar hun stemmen uit. Swifty telt de uitgebrachte stemmen, en brengt de boodschap kort maar krachtig op de Eilandraad.

"Hallo kandidaten. De spanning is helaas weg, het is inmiddels een uitgemaakte zaak. Er is deze ronde maar op 2 personen gestemd, en wel op de 2 personen die al het minste aantal punten hebben. Er zijn drie stemmen voor Schulz, en twee voor Mloesje. De vorige keer kroop hij nog door het oog van de naald, deze keer is het echt gebeurd. Schulz, neem afscheid, jij mag vanavond weer dansen met Dolfie of m@ri@nne."

Schulz berust in zijn lot. Met een innige omhelzing voor maud, en met een kort afscheid bij de andere kandidaten, vertrekt hij uit dit spel. Het was leuk, en het duurde een paar dagen langer dan eerst gedacht, maar nu was het dan toch echt over voor hem.

Swifty neemt weer het woord: "Eigenlijk zijn nu de finalisten wel bekend. Toch ga ik met jullie nog een laatste spel spelen, want een extra groene stem kan iedereen wel gebruiken. Volgende week woensdagavond spelen we dit spel. Hierbij wil ik iedereen verzoeken om acht uur online te komen, en dan maximaal anderhalf uur tijd te reserveren voor dit spel. Ik zie jullie dan!"
« Laatst bewerkt op: 9-12-2010, 20:57:21 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #43 Gepost op: 15-12-2010, 19:59:45 »

Na enkele rustige dagen op het rotseiland, waarin de kandidaten vooral voedsel zochten om de tijd te doden, is het dan eindelijk weer tijd voor een proef. Vol verwachting staan de kandidaten klaar.

Er komt een lange knappe man aangelopen, en hij richt zich tot de kandidaten: "Hallo kandidaten. Helaas is Swifty vandaag verhinderd, en ze heeft mij gevraagd om voor haar in te vallen. Heel slim van haar, want ik ben een natuurtalent als het om presenteren gaat, dus het komt helemaal goed zo. Bovendien is de opdracht van vandaag mij op het lijf geschreven. Ik ben Lukie4, en ik zal vandaag de spelleider en het jurylid zijn.



Het is de laatste opdracht voor de finale. In de finale worden nog 3 opdrachten gespeeld. Twee daarvan zijn opdrachten zoals jullie die ook al in de voorronde hebben gespeeld. De derde opdracht zal een verrassing worden.

In de opdrachten tot nu toe hebben jullie al gepuzzeld met letters en met cijfers, er zijn triviantvragen te beantwoorden geweest en foto's moesten worden herkend. Verder waren er ook een aantal specifieke quizzen, zoals de muziekopdracht en de filmquiz.

Er is nog een specifiek gebied, wat zich zeer goed leent voor een quiz, maar waar Swifty zich tot nu toe niet heeft gewaagd. Vandaag heb ik de eer om deze quiz met jullie te spelen. We gaan een sportquiz doen!"
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #44 Gepost op: 16-12-2010, 08:16:28 »
De lange slungelige Lukie wijst de kandidaten goed de weg naar de sportquiz, en ze gaan aan de slag. Lukie heeft het eerst ook zelf geprobeerd, en versloeg Swifty heel ruim, hij behaalde een mooie 33e plaats op dat moment. Ook de kijkers doen weer fanatiek mee.

Al binnen vijf kwartier is KD. klaar. En hij scoort echt fenomenaal, maar 5 fouten! Hiermee behaalt hij de eerste plek op de ranglijst. Oud-kandidaat Daisy weet zonder iets op te zoeken ook een mooie score te behalen, maar 26 fout.

Dan is ook Mloesje klaar, een paar minuten na KD. Zij moet immuniteit behalen om kans te maken de finale te mogen spelen. En ze scoort ook goed, maar 16 fout. Helaas voor haar is het niet zo goed als KD. maar ze heeft het wel heel erg goed gedaan.
Net voor de sluitingstijd is Vieffan klaar. Zij had op het laatst haast moeten maken, en heeft net 1 foutje meer dan Mloesje. Maud meldt zich als laatste. Ze was iets later begonnen, en deze opdracht ligt haar nog het minst. Zij scoort 28 fout, en daarmee doet ze het toch beter dan de presentatoren van Trivial Survivor.

Maar het is duidelijk, er is er maar 1 de winnaar, KD. weet echt vrijwel alles over sport. Hij wint de proef, en heeft immuniteit!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #45 Gepost op: 17-12-2010, 08:11:33 »
De Eilandraad laat lang op zich wachten. Verveeld staan KD., maud en Vieffan klaar. Alleen Mloesje is er niet, en het duurt lang voor ze er is. Zij is dan ook de enige die haar tas moet pakken, en blijkbaar is ze in al die weken zo slordig met haar spullen omgegaan dat ze nu lang moet zoeken voor ze alles heeft. Maar dan komt ook eindelijk zij, te laat, naar de Eilandraad.

"Welkom kandidaten" begroet Swifty de deelnemers. "De laatste Eilandraad voor de finale, en helaas geen spannende Eilandraad meer. Hoewel Mloesje de laatste opdracht erg goed heeft gedaan, is ze verslagen door een fantastische KD. Gefeliciteerd KD.!

De stand na de vorige Eilandraad was als volgt: KD. had 12 punten, maud 11, Vieffan 10 en Mloesje 6. Met de winst van de opdracht krijgt KD. naast immuniteit nog een extra groene punt. Daarmee komt hij op 13, een mooie score om de finale in te gaan. Mloesje is te laat voor de Eilandraad, en krijgt daarom 1 punt aftrek.

De stemmen zijn als volgt: er zijn 3 stemmen voor maud en 1 stem voor Vieffan. Het is duidelijk dat Mloesje met haar 5 punten afvalt. De punten die mee gaan naar de finale zijn: 13 voor KD., 9 voor Vieffan en 8 voor maud.

Vrijdagavond zal ik de eerste finaleopdracht plaatsen, zaterdagochtend de tweede en zaterdag aan het einde van de middag de derde. Met de eerste opdracht is 1 groene punt te verdienen, met de tweede 2 en met de derde 3. Jullie krijgen een week de tijd om alle antwoorden in te sturen, maar bij gelijke score wint degene die zijn of haar antwoord als eerste instuurde. Dat inzendtijdstip wordt per opdracht bekeken. Je mag dus bijv. opdracht 2 als eerste inleveren en daarna pas opdracht 1. Dan geldt als inzendtermijn voor jou voor opdracht 2 een eerder tijdstip dan voor opdracht 1. Ik zie jullie vanavond bij de eerste opdracht!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #46 Gepost op: 17-12-2010, 19:25:38 »
De drie finalisten staan te trappelen van ongeduld. Ze willen graag, heel graag, met de finale opdracht aan de slag. Eindelijk komt Swifty ook.

"Mensen, ik houd het kort. Vanmorgen hebben jullie de gang van zaken gehoord, rondom de finale. Nu komt de eerste opdracht online. Degene die het beste scoort, krijgt 1 groene punt. Bij een gelijke stand wint degene die het snelst zijn of haar antwoord instuurde. Veel succes vanavond, ik zie jullie morgenochtend voor de volgende proef."

Naar de opdracht
« Laatst bewerkt op: 18-12-2010, 13:39:42 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #47 Gepost op: 18-12-2010, 08:18:31 »
Vroeg in de ochtend komt Swifty aangeslopen. De kandidaten zijn er nog niet. Ze zijn tot diep in de nacht doorgegaan met Bogglen, en sommigen liggen nu nog woordjes te prevelen in hun slaap.

Swifty besluit om ze lekker te laten slapen. Ze laat de opdracht wel achter. Wie het eerst wakker is, heeft geluk, hij of zij ziet de opdracht het snelst.

Naar de opdracht
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #48 Gepost op: 18-12-2010, 13:44:40 »
Al veel sneller dan verwacht ontvangt Swifty een volledig juiste oplossing van de tweede finale-proef. Daarom neemt ze het besluit om de laatste finaleproef wat sneller te plaatsen. Ze trommelt haar medepresentator op, en begeeft zich naar de opdrachtenplek.

"Hallo deelnemers. Jullie zijn snel, heel snel, en dat betekent dat je nu al voor de laatste opdracht aan de gang kunt. En voor deze laatste opdracht heb ik een heel speciale gast meegenomen. Mag ik jullie voorstellen aan de winnaar van de try-out versie van Trivial Survivor, Robbieazerty!"

"Hallo Vieffan, maud en KD." zegt de Vlaming. "Van harte gefeliciteerd dat jullie zo ver zijn gekomen. Ik vind dat jullie het heel goed hebben gedaan. Deze editie van Trivial Survivor is waarschijnlijk zwaarder geweest dan de editie die ik heb gewonnen.

Ik ben trots dat ik jullie laatste opdracht mag presenteren. Voor mij kwam deze opdracht destijds als een verrassing. Misschien voor jullie ook. In dat geval, heel veel succes ermee!"

Naar de opdracht
« Laatst bewerkt op: 18-12-2010, 13:46:11 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #49 Gepost op: 18-12-2010, 13:49:16 »
slotje vergeten ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #50 Gepost op: 21-12-2010, 20:38:03 »
De boggle-opdracht leidt tot wat gekreun bij de kandidaten. KD. gaat toch maar direct fanatiek aan de slag, en produceert binnen anderhalf uur een flinke lijst. Hij maakt niet de fout die hij de vorige keer maakte, deze keer staan er wel 3-letterwoorden op. Er staan echter ook een flink aantal afkortingen op, en die zijn verboden. Hij meldt direct dat hij nog aan de slag gaat met y = ij, en levert na middernacht een tweede lijstje in, met daarop 30 woorden. Helaas moet dit lijstje afgekeurd worden, de eerste inzending geldt altijd in dit spel.

Vieffan is ook direct flink gaan bogglen, en zij stuurt gedurende de avond, in etappes, 24 woorden in. Direct na haar laatste inzending meldt ze al dat het laatste woord niet goed zal zijn.
Maud neemt nogal wat meer tijd, ze mag er tenslotte de hele week over doen. Na enkele dagen besluit Swifty toch maar aan maud te vragen hoever ze is. Alle andere opdrachten zijn al klaar, en alle finalestemmen zijn ook al binnen. Dan stuurt maud een lijst van 25 woorden in. Al deze woorden worden goedgekeurd, en daarmee wint maud de eerste finaleproef, die haar 1 extra groene punt oplevert.

Zaterdagochtend vroeg plaatst Swifty een Twee voor Twaalf opdracht, nog voordat de kandidaten online zijn. Hoewel KD. tot diep in de nacht aan het Bogglen was, is hij er toch als eerste bij die zaterdagmorgen, en hij weet direct alle antwoorden, en het juiste eindantwoord.
1.   loge
2.   drambuie
3.   Evangelista, Linda
4.   kogelgewricht
5.   acht
6.   Berlijn
7.   neuro-cardiovasculaire systeem
8.   slang
9.   Lamborghini
10.   Alesi, Jean
11.   Investituurstrijd
12.   Everts, Stefan

Eindantwoord:
eikenbladsla

Vieffan stuurt ook haar tussenantwoorden, maar als Swifty op het forum meldt dat de opdracht al gespeeld is, puzzelt ze niet meer verder aan een eindantwoord. Maud was ook nog niet zo ver. KD. heeft de dames dus glansrijk verslagen, en wint daarmee 2 groene punten.

Al snel plaatst Swifty de laatste opdracht, de verrassingsopdracht. Het verhaal is weggehaald, en de kandidaten moeten 20 vragen over het spel beantwoorden. En alweer is KD. razendsnel. Swifty besluit om op alle inzendingen te wachten voordat ze gaat nakijken. Vieffan verstuurt haar antwoord binnen een half uur na KD. en maud volgt even later ook. De dames hadden best veel goed onthouden, maud scoort 20 punten en Vieffan 22. Maar Swiftys mond valt open als ze de antwoorden van KD. ziet. Hij heeft alles goed! Ook deze opdracht wint KD. glansrijk, en daarmee scoort hij nog eens 3 groene punten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #51 Gepost op: 21-12-2010, 20:58:04 »
Ondertussen wordt er een finale Eilandraad gehouden. Het vuur wordt de kandidaten na aan de schenen gelegd, maar ze verweren zich kranig. KD. komt oprecht over als hij vertelt slechts 1x te gelogen te hebben. Wel vertelt hij erbij dat de vragen scherper gesteld zullen moeten worden om hem helemaal met de billen bloot te krijgen.
Maud heeft het moeilijker. Waar ze eerst zegt alleen wat stemafspraken gemaakt te hebben, lijkt het in haar latere antwoorden erop dat ze toch misschien iets meer heeft gecomplot dan ze eerst zei. De oud-kandidaten vertrouwen het niet helemaal.
Vieffan krijgt erg pittige vragen. Gedurende het spel hebben een aantal tegenspelers blijkbaar nogal hun vertrouwen in haar verloren. Toch antwoordt ze naar eer en geweten.

Zo langzamerhand druppelen de stemmen en de motivaties bij Swifty binnen (zie ander topic). Swifty maant de laatste oud-kandidaat voor zijn stem, en gaat dan aan het rekenen. Het blijkt dat de oud-kandidaten vier rode stemmen geven aan KD., vijf aan Vieffan en zes aan maud.

Voor de finale had maud nog 8 groene punten. In de finale krijgt ze er 1 bij, en er gaan 6 stemmen af. Haar eindscore is daarmee 3.
Vieffan had 9 groene punten, 1 meer dan maud. Ze wint er geen punten bij, maar krijgt 5 stemmen tegen, en haar eindscore is dus 4.
KD. ging met 13 groene punten de finale in, hij wint er 5 bij, en er gaan 4 punten af. Zijn eindscore wordt 14.

Swifty richt zich tot de kandidaten: "Het is duidelijk. Met maar liefst 10 punten voorsprong op de nummer 2 Vieffan heeft KD. Trivial Survivor 2010 gewonnen! Van harte gefeliciteerd KD. Met zo'n voorsprong kan ik alleen maar zeggen dat je het verdiend hebt. Jij bent de Trivial Survivor 2010!"
Keep calm and eat chocolates!