Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 574862 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2020 Gepost op: 14-10-2017, 13:19:10 »
Vooral de "Lieke Martens"-foto straalde  vrolijkheid uit....

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2021 Gepost op: 24-10-2017, 21:07:02 »
Barcelona was natuurlijk weer mooi :D omdat het voor sommigen in het gezelschap het eerste bezoek aan deze stad was zijn we de standaard hoogtepunten gaan bekijken. Verrassing tov mijn vorige bezoek (10 jaar geleden of zo): de Sagrada Familia was van binnen steigervrij en leek wel klaar :D Buiten was er nog werk genoeg ;D Maar het is wel mooi geworden binnen.
Nieuw hoogtepunt om te bezoeken: Hospital de Sant Pau. Ontworpen door een tijdgenoot van Gaudi, namelijk Lluís Domènech i Montaner. Erg mooi!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2022 Gepost op: 25-10-2017, 10:37:30 »
Nieuw hoogtepunt om te bezoeken: Hospital de Sant Pau. Ontworpen door een tijdgenoot van Gaudi, namelijk Lluís Domènech i Montaner. Erg mooi!
Oh ziet er mooi uit ja! Had er nog niet over gehoord.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2023 Gepost op: 25-10-2017, 10:54:57 »
 ::ok:: Ziet er idd mooi uit. Leuk dat je het van zo'n blog hebt van iemand die er de weg weet.
...maar soms even niet :)

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2024 Gepost op: 19-12-2017, 18:53:39 »
Bijna nieuw jaar, mensen al vakantie plannen?

Voor mij iig een weekendje London, in mei naar Kreta (net geboekt :D) en n het najaar naar Italië (nog plannen en uitwerken).

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #2025 Gepost op: 19-12-2017, 19:01:26 »
Manchester en Parijs staan op de planning, hoewel ik waarschijnlijk niet verder kom dan de luchthaven ::)

En ik ga met school naar Sofia.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #2026 Gepost op: 19-12-2017, 19:36:20 »
Nouja als het even kan Jesper opzoeken in Ghana en dat is dan denk ik wel weer duur genoeg voor 2018 ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #2027 Gepost op: 19-12-2017, 19:58:37 »
ik heb al zitten brainstormen over de zomervakantie, maar ik heb nog geen idee.
Ik wil in ieder geval strand en een paar mooie dingen zien.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vakantie
« Reactie #2028 Gepost op: 19-12-2017, 20:03:53 »
Geen plannen, vakantie is weer niet voor mij weggelegd vrees ik komend jaar :( misschien wat sight-seeing in eigen land maar dat is het dan ook wel...

Nouja als het even kan Jesper opzoeken in Ghana en dat is dan denk ik wel weer duur genoeg voor 2018 ;D.
Oeeh gaaf  ::bravo::  ::bravo:: (als het kan..)
« Laatst bewerkt op: 19-12-2017, 20:09:29 door Mollenvanger-MV »

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2029 Gepost op: 19-12-2017, 20:07:34 »
Klinkt alvast goed Daisy! Hier wellicht een weekje La Palma in maart (nog niets vastgelegd). Zomervakantie bepalen we daarna wel een keertje.
Keep calm and eat chocolates!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2030 Gepost op: 19-12-2017, 20:50:34 »
Nouja als het even kan Jesper opzoeken in Ghana en dat is dan denk ik wel weer duur genoeg voor 2018 ;D.

Afgezien van de vlucht hoeft dat niet duur te zijn. Als je lokaal verblijft, niet al te veel moet reizen en lokaal eet moet dat vrij goedkoop kunnen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #2031 Gepost op: 19-12-2017, 20:51:55 »
Afgezien van de vlucht hoeft dat niet duur te zijn. Als je lokaal verblijft, niet al te veel moet reizen en lokaal eet moet dat vrij goedkoop kunnen.
Ohja het is meer dat ik uberhaupt niet zoveel geld heb  ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2032 Gepost op: 19-12-2017, 21:02:40 »
Ohja het is meer dat ik uberhaupt niet zoveel geld heb  ::rofl::

Ja true ;) Maar dan scheelt dat 'het leven an sich' in Afrika niet zo duur is.

Nouja, hopelijk gaat het lukken dan!!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2033 Gepost op: 19-12-2017, 21:11:09 »
Als het allemaal goed komt met de accommodatie, waarover nogal rare verhalen de ronde doen op onder meer tripadvisor, ga ik begin mei naar Kroatië. Excursiereis voor 10 dagen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #2034 Gepost op: 19-12-2017, 21:21:33 »
Kroatië is echt heel erg leuk ::bravo::, rondleiding in Split, stadsmuren van Dubrovnik, kabelbaan Dubrovnik inclusief uitzicht, strand Korcula, Watervallen van Krka en de cocktails op Pag zijn allemaal aanraders ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #2035 Gepost op: 19-12-2017, 21:58:57 »
Ja, Kroatië is een van m'n favoriete landen ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2036 Gepost op: 19-12-2017, 22:03:04 »
Kroatie staat ook nog steeds op m'n lijstje ::jaja:: (nou ja, lijst :P). Alvast veel plezier gewenst Jos.

La Palma is volgens mij echt een eiland om niets te doen Swifty. Maar ik ken t eerlijk gezegd niet zo goed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2037 Gepost op: 19-12-2017, 22:36:09 »
Het is een georganiseerde reis, met een hoofdrol voor de eilanden. De plaats Crikvenica ligt aan de kust waar je het eiland Krk kan zien liggen.


Maar dan iets heel anders: ik was zaterdag bij de afscheidsdienst van een van mijn ooms, die 8 december is overleden, en bij die gelegenheid sprak ik met neven en nichten (en andere familie), die ik alweer een tijd niet had gezien. Daarbij kwam ik in gesprek met mijn neef Marcel, en die blijkt een jaar of wat geleden met zijn gezin te hebben deelgenomen aan Ik Vertrek. Hier op RN vaak onderwerp van gesprek, en hilariteit.

Hij was te zien in een aflevering die ging over een B&B op Sicilië.

Zoals een goede aflevering van Ik Vertrek ''hoort'' te gaan, is het hier aanvankelijk ook behoorlijk mis gegaan.

Maar ondanks de tegenslagen, heeft het gezin zich niet laten weerhouden en is opnieuw begonnen. Het project is opnieuw opgestart, en dit keer lukte het wel, zo vertelde mijn neef.

Kan iemand zich die aflevering nog herinneren? Ik wist het niet, dat hij in het programma heeft gezeten. Misschien heb ik het wel gezien, maar heb ik me op dat moment niet eens gerealiseerd dat het mijn neef was (zo heel vaak hebben we geen contact, namelijk).

In elk geval denk ik erover om te zijner tijd een weekje erheen te gaan. De B&B ligt vlakbij de luchthaven Catania, die vanaf komend voorjaar te bereiken is vanaf Maastricht.
« Laatst bewerkt op: 20-12-2017, 12:02:07 door Bodejos »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2038 Gepost op: 20-12-2017, 08:23:34 »
Ik kan me die uitzending zo niet voor de geest halen. (er gaan er nogal veel naar Italië, dus wie nou waar is geweest?)

Overigens, qua vakantie, ga ik in ieder geval in maart een paar dagen naar Sofia, en we hopen nog een weekje of zo met mijn ouders weg te gaan, aangezien zij volgend jaar 50 jaar getrouwd zijn. Het hangt er vooral vanaf hoe het met de gezondheid van mijn ouders gaat... En verder? Als Sofia bevalt wil ik kijken of ik nog zo'n soort reisje kan maken.
Ich bin ein Bärliner!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2039 Gepost op: 20-12-2017, 13:23:22 »
Kroatie staat ook nog steeds op m'n lijstje ::jaja:: (nou ja, lijst :P). Alvast veel plezier gewenst Jos.

La Palma is volgens mij echt een eiland om niets te doen Swifty. Maar ik ken t eerlijk gezegd niet zo goed.

Het heeft volgens diverse sites de mooiste natuur van de Canarische eilanden. Het is La Isla Bonita. Dus fijn om te wandelen. Tenerife is ook mooi maar daar zijn we allebei al eens geweest. En La Gomera is ook mooi maar kleiner en niet rechtstreeks te bereiken. Mocht je betere tips hebben voor zon in maart en mooie natuur en een vriendelijke prijs, dan hou ik me aanbevolen ;)
Keep calm and eat chocolates!