Auteur Topic: SPSS Download  (gelezen 18761 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
SPSS Download
« Gepost op: 4-01-2011, 16:36:16 »
Ik moet dus een opdracht voor school doen en ik heb daar spss voor nodig. Nu heb ik dat niet op mijn computer staan en ik heb geen zin om in m'n vakantie voor die opdracht helemaal naar de universiteit te hoeven.

Iemand enig idee hoe ik aan een gratis versie kan komen van spss?? Ik heb tot nu toe niet echt iets kunnen vinden en ik heb ook geen zin om geld te moeten betalen om een verplichte opdracht te doen (al verwachten ze dat wel van mij volgens mij ::rofl::

Alvast bedankt!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: SPSS Download
« Reactie #1 Gepost op: 4-01-2011, 16:40:45 »
hmmmm, ik had het vorig jaar als vak, maar dat moest ik altijd op de uni doen
ík zou niet weten hoe je het moet downloaden en waar

sorry
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: SPSS Download
« Reactie #2 Gepost op: 4-01-2011, 17:42:07 »
SPSS is niet gratis te verkrijgen. OP spss.com kun je wel de free trial (versie 19) downloaden, die werkt volgens mij dan 14 dagen. (als je hem langer nodig hebt kun je de trial misschien meermaals downloaden en steeds een andere code aanvragen voor op een andere computer?!?)

Voor een kleine prijs (E16,25) kun je via surfspot versie 18 kopen (IBM SPSS Statistics 18 UK), die is dan een jaar geldig en de verleningscodes kun je dan voor een euro kopen.

Je kunt ook kijken of iemand in je omgeving de installatie-CD heeft en dan via surspot een licentie van 16, 17 of 18 kopen (voor een euro)

Voor surfspot heb je wel inlogcodes nodig maar die heb je waarschjijnlijk via de universiteit waar je op zit.

Ook kun je eens navragen of je via de universiteit waar je op zit geen (tijdelijke) licentie kunt regelen

Ik heb zelf ook nog ergens een gekraakte versie van 18 liggen,, deze zijn dus ook nog wel te vinden (via torrentz of iets dergelijks)... wees wel voorzichtig als je langs deze weg gaat.

Succes!
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: SPSS Download
« Reactie #3 Gepost op: 4-01-2011, 18:09:27 »
Dit was wat ik idd zelf ook al gevonden had... Voor die trial moet ik allemaal gekke dingen invullen waar ik niet zo veel raad mee weet... zakelijke plaats/postcode enzo...

Edit:K heb maar gewoon dat van t gebouw waar ik altijd zit ingevuld... :P
« Laatst bewerkt op: 4-01-2011, 18:13:32 door -ELISE- »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: SPSS Download
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2011, 18:46:19 »
Prima idee, dat moet inderdaad genoeg zijn.

Succes
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: SPSS Download
« Reactie #5 Gepost op: 4-01-2011, 18:58:08 »
Hij zegt alleen al een uur: Please wait a moment ....
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: SPSS Download
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2011, 19:18:35 »
DIT zou ook wel eens iets kunnen zijn (is wel de trial van versie 17) alleen goed opletten dat-ie niet allerlei vreemde balken erbij installeert (je kunt die vinkjes uitzetten)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: SPSS Download
« Reactie #7 Gepost op: 4-01-2011, 19:22:01 »
Dei trial doet t intussen al, ik onthoudt deze even als ik spss nog nodig heb als deze proef licentie is afgelopen... BEdankt voor t zoeken!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: SPSS Download
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2011, 19:26:09 »
Oké mooi ::ok:: , succes dan met je opdrachten... waar moet je eigenlijk statistiek op loslaten?
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: SPSS Download
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2011, 19:37:54 »
Voorspellen van geboortegewicht en of roken of leeftijd van de moeder daar invloed op heeft.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: SPSS Download
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2011, 19:41:57 »
Ah... oké, medische zaken, in ieder geval moet dit goed te doen zijn lijkt me zo (hoop ik voor je ;) )...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: SPSS Download
« Reactie #11 Gepost op: 10-01-2011, 13:08:43 »
Ik heb SPSS gratis van het universiteitsnetwerk gehaald. Gewoon het programma kopiëren naar een USB-stick. Er staat dan ook een bestand bij waar een licensiecode in staat. En dan kopiëren naar je eigen harde schijf en die code invullen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: SPSS Download
« Reactie #12 Gepost op: 10-01-2011, 20:36:14 »
Ik heb SPSS gratis van het universiteitsnetwerk gehaald. Gewoon het programma kopiëren naar een USB-stick. Er staat dan ook een bestand bij waar een licensiecode in staat. En dan kopiëren naar je eigen harde schijf en die code invullen.

Goed plan, ga ik morgen eens proberen..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: SPSS Download
« Reactie #13 Gepost op: 12-01-2011, 00:22:10 »
En is het gelukt? :)

Ik ga het trucje vrijdag nog eens proberen te herhalen, omdat ik nu een nieuwe computer heb, :) zonder SPSS. :( En ik heb het programma hard nodig, voor mijn scriptie en voor mijn werk (volgende periode geef ik statistiek).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: SPSS Download
« Reactie #14 Gepost op: 12-01-2011, 09:29:56 »
He KD,

ALs je deze nodig hebt, zou ik dit eens proberen... goedkoop en officieel :)

Voor een kleine prijs (E16,25) kun je via surfspot versie 18 kopen (IBM SPSS Statistics 18 UK), die is dan een jaar geldig en de verleningscodes kun je dan voor een euro kopen.

Je kunt ook kijken of iemand in je omgeving de installatie-CD heeft en dan via surspot een licentie van 16, 17 of 18 kopen (voor een euro)

Voor surfspot heb je wel inlogcodes nodig maar die heb je waarschjijnlijk via de universiteit waar je op zit.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: SPSS Download
« Reactie #15 Gepost op: 12-01-2011, 12:47:26 »
Ha Dwaas, bedankt voor de tip, daar heb ik een paar jaar geleden ook een keer een SPSS-licensie gekocht, tot ze geen nieuwe meer aanboden van die versie. Ik heb twee weken terug nog een office-pakket gekocht bij surfspot, aanzienlijk goedkoper dan in de winkel. :)

Sowieso denk ik dat ik SPSS wel vergoed moet kunnen krijgen van de universiteit, omdat ik bij mijn werk eigenlijk niet zonder kan. :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: SPSS Download
« Reactie #16 Gepost op: 12-01-2011, 13:07:26 »
Desnoods heb ik het ook op mijn pc staan. Kun je mss ook iets mee :P

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: SPSS Download
« Reactie #17 Gepost op: 12-01-2011, 18:14:25 »
En is het gelukt? :)

Ik ga het trucje vrijdag nog eens proberen te herhalen, omdat ik nu een nieuwe computer heb, :) zonder SPSS. :( En ik heb het programma hard nodig, voor mijn scriptie en voor mijn werk (volgende periode geef ik statistiek).

Nee, Ik wist niet welke van de 100 bestandjes ik moest hebben XD.... (is t niet mogelijk dat je t mailt ofzo als t jou weer gelukt is??)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: SPSS Download
« Reactie #18 Gepost op: 13-01-2011, 09:35:48 »
Desnoods heb ik het ook op mijn pc staan. Kun je mss ook iets mee :P

Heb je het tegen Elise of tegen mij?  ::tandpastasmiley::

Nee, Ik wist niet welke van de 100 bestandjes ik moest hebben XD.... (is t niet mogelijk dat je t mailt ofzo als t jou weer gelukt is??)

Prima, ik zal morgen even kijken, want dan ben ik weer in Utrecht. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: SPSS Download
« Reactie #19 Gepost op: 13-01-2011, 13:59:40 »
Heb je het tegen Elise of tegen mij?  ::tandpastasmiley::

Prima, ik zal morgen even kijken, want dan ben ik weer in Utrecht. :)
nou ik dacht kan elise hier ff werken. maar ik wil ook wel het setup bestand aan jullie geven. setup32u.msi, dat moet genoeg zijn toch?
Ik kan ook de hele map sturen, maar dan zijn we 600 Mb verder :P
« Laatst bewerkt op: 13-01-2011, 14:01:34 door Vieffan »