Poll

Het is een goede ontwikkeling dat je op steeds meer plekken alleen kunt pinnen/zelfscannen

eens
22 (51.2%)
oneens
21 (48.8%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Stelling van de dag  (gelezen 130031 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #400 Gepost op: 4-05-2017, 18:10:17 »
10 maanden, duidelijke uitspraak van de rechtbank. ::jaja::

Ik vind het echt eng en walgelijk om te lezen dat dit soort mensen als held worden gezien.
🜃

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Stelling van de dag
« Reactie #401 Gepost op: 4-05-2017, 19:01:34 »
Ik had een voorwaardelijke straf op z'n plaats gevonden. En geen schadevergoeding. Plus een waarschuwing voor de politie om beter werk te leveren, beter te luisteren en eerder in te grijpen.
Bovendien vind ik dat die viespeuk ook straf hoort te krijgen voor het misleiden van een minderjarig meisje. Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Een 47-jarige vent doet zich echt niet voor als 17-jarige om samen te ganzenborden.
er was eens......

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #402 Gepost op: 4-05-2017, 20:38:08 »
Ik vind eigen rechter spelen verwerpelijk en vind een aantal maanden celstraf dan ook heel terecht. Ja het was een viespeuk, die verdiende ook straf. Maar het land gaat naar zn knoppen als iedereen maar zelf even een ander gaat afstraffen. We hebben niet voor niets een rechtssysteem waarbij je pas veroordeeld wordt als je schuldig wordt bevonden.

In mijn omgeving is een jonge vrouw vermoord. In eerste instantie was de verdachte schuldig bevonden aan doodslag, later is hij in hoger beroep veroordeeld voor moord. De moeder van de jonge vrouw, die ik heel goed ken, is heel blij dat de dader lang achter tralies zit, ook omdat zij bang is dat haar ex, haar huidige partner of 1 van haar zoons anders de dader wat aan zal doen. Ik kan me die angst heel goed voorstellen. Ik kan ook de woede van de betreffende mannen ontzettend goed begrijpen, maar je moet er toch niet aan denken dat 1 van je geliefden bloed aan zijn handen krijgt.
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de dag
« Reactie #403 Gepost op: 4-05-2017, 22:53:27 »
Ik snap het emotionele argument in deze zaak, maar ben het eens met Swifty en anderen dat we niet voor eigen rechter kunnen gaan spelen. Er zijn meer manieren om je dochter te beschermen dan er gelijk op los slaan. Dat hij 10 maanden heeft gekregen lijkt me gepast.

Uiteraard wat Storm zegt, de andere man zou ook gestraft moeten worden. Daar is niets over gezegd maar het lijkt mij dat dit wel gebeurd is ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #404 Gepost op: 4-05-2017, 23:13:17 »
ik hoor net bij Pauw dat hij vastzit en nog een eigen rechtszaak krijgt.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #405 Gepost op: 4-05-2017, 23:20:03 »
Niet meer dan logisch.

Net het interview van 3 maanden geleden bij RTL Late Night gezien... ::kots::
🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de dag
« Reactie #406 Gepost op: 4-05-2017, 23:40:45 »
ik hoor net bij Pauw dat hij vastzit en nog een eigen rechtszaak krijgt.
::ok:: Prima opgelost dus
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #407 Gepost op: 5-05-2017, 09:50:29 »
10 maanden is niet meer dan terecht. Ondanks wat het 'slachtoffer' van plan was, blijft het eigen rechtertje spelen. Als je hier voor vrijspraak zou zijn gegaan is het een vrijbrief voor verdere escalaties.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Stelling van de dag
« Reactie #408 Gepost op: 5-05-2017, 12:59:07 »
Tussen vrijspraak en gevangenisstraf zit nog wel iets... Deze vader wordt nu gestraft omdat dit soort rustig rond kan lopen. En opnieuw slachtoffers mag maken.
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #409 Gepost op: 5-05-2017, 14:01:24 »
deze vader wordt gestraft omdat hij eigen rechter speelt. Ik begrijp het, ik snap het, ik bewonder hem voor een deel, maar ik keur het niet goed.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Stelling van de dag
« Reactie #410 Gepost op: 7-06-2017, 21:27:07 »
gister was het volgende in het nieuws:

Vangen van ganzen verstoord
De stichting Animal Rights heeft dinsdag op het Eemmeer bij Blaricum voorkomen dat daar bijna duizend wilde ganzen werden gevangen om vergast te worden.
Hoe denken we hierover?
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #411 Gepost op: 7-06-2017, 21:33:57 »
::nieuwsgierig:: komt aapje hier ook ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Stelling van de dag
« Reactie #412 Gepost op: 7-06-2017, 21:50:20 »
vast wel :D
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #413 Gepost op: 7-06-2017, 21:54:07 »
dan moet mijn antwoord namelijk met nuance ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Stelling van de dag
« Reactie #414 Gepost op: 7-06-2017, 22:49:15 »
De context komt ook niet duidelijk naar voren in het artikel (telegraaf)
Welke overlast werd er veroorzaakt? Hoe groot is dit probleem? Is er naar alternatieven gekeken?

Ik vind het in ieder geval raar dat zo'n organisatie het heft in eigen hand neemt en voor eigen rechter gaat spelen
You'll never walk alone

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Stelling van de dag
« Reactie #415 Gepost op: 8-06-2017, 18:50:58 »
het doden van ganzen ligt misschien toch iets verder van ons bed..


Ik wil nog even terugkomen op de vader die het heft in eigen hand nam en de viespeuk die zijn dochter lastig viel een paar tikken verkocht. Het eigen rechter spelen werd veroordeeld.. De vader kreeg straf. De politie inschakelen was de juiste weg.
Uit DIT verhaal, over een mevrouw uit Hoorn die uiteindelijk dan maar zelf haar aanrander opspoorde, blijkt dat de politie soms wel erg laks is bij het opsporen van viespeuken en handelend optreden... Nu maar hopen dat mevrouw niet gestraft wordt voor het ongeoorloofd uitvoeren van politietaken..  :-X
er was eens......

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Stelling van de dag
« Reactie #416 Gepost op: 8-06-2017, 19:56:53 »
::nieuwsgierig:: komt aapje hier ook ?
dan moet mijn antwoord namelijk met nuance ;)


::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::zwaai::


Edit: ik vind het lastig. De situatie is inderdaad niet heel duidelijk beschreven, wat er al geprobeerd is en wat t probleem is enz.
Ik ben niet zo iemand die standaard tegen het vermoorden van dieren is hoor :P (dat ik t niet doe betekent niet dat niemand het zou moeten doen. Heb ik ook helemaal niks over te zeggen) Ik zou het liever niet zien als t niet nodig is, maar ik begrijp dat dat niet altijd kan. Maar dan kun je dus wel zoeken naar de beste methode, maar wat die dan is in deze situatie zou ik niet weten.
« Laatst bewerkt op: 8-06-2017, 20:02:45 door AaPje16 »
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #417 Gepost op: 8-06-2017, 22:22:40 »
oké komt-ie: organisaties als Wakker Dier en Animal Rights gebruiken ontoelaatbare manieren en alternative facts om hun gelijk te halen. Deze groeperingen moeten aangepakt worden door justitie.

---
Stormpie
dat een politie laks is is vreselijk en niet goed. Mag je nog steeds geen eigen rechter spelen. Hoe begrijpelijk het ook is.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #418 Gepost op: 8-06-2017, 23:11:44 »
oké komt-ie: organisaties als Wakker Dier en Animal Rights gebruiken ontoelaatbare manieren en alternative facts om hun gelijk te halen. Deze groeperingen moeten aangepakt worden door justitie.


Zeer mee oneens. Animal Rights volg ik niet en ken ik zogauw niet, dus daar heb ik geen mening over, maar Wakker Dier is zeker goed om een kritische vinger aan de pols te houden.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Stelling van de dag
« Reactie #419 Gepost op: 8-06-2017, 23:13:56 »

Stormpie
dat een politie laks is is vreselijk en niet goed. Mag je nog steeds geen eigen rechter spelen. Hoe begrijpelijk het ook is.

recht moet goed doen aan het gevoel van recht. Burgers moeten kunnen vertrouwen op justitie en politie. En daar schort het aan in Nederland.
er was eens......