Poll

Het is een goede ontwikkeling dat je op steeds meer plekken alleen kunt pinnen/zelfscannen

eens
22 (51.2%)
oneens
21 (48.8%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Stelling van de dag  (gelezen 129767 keer)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de week
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2011, 17:29:10 »
Ik ben het voor een groot deel eens dat mensen met een licht verstandelijke beperking een kindje kunnen opvoeden met behulp van begeleiders...alleen moet dit wel goed geregeld zijn en daar schort het wel eens aan. Vaak zijn deze begeleiders in de meeste gevallen niet 24 uur per dag beschikbaar en zijn er ook momenten waarop deze ouders er dus alleen voor staan.

Me dunkt als mensen met het volle verstand al niet eens de zorg voor een kind op zich kunnen nemen moeten we mensen met een verstandelijke beperking die zorg dan wel geven ???

Ik ga hier eens over nadenken....
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de week
« Reactie #61 Gepost op: 15-02-2011, 15:45:11 »
Het moet toegestaan zijn dat geestelijke gehandicapten kinderen mogen krijgen.
Ja  4 (50%)
Nee  4 (50%)
 
redelijk verdeeld over deze stelling ::ok::
oeps het is al zondag geweest ::).
Nieuwe stelling!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de week
« Reactie #62 Gepost op: 15-02-2011, 16:49:03 »
te kort door de bocht.
wie is allochtoon ?  (antillianen ook bijvoorbeeld? En mensen uit Polen ? )
Geldt het alleen voor nieuwkomers of ook voor mensen die hier al 1,10,20,30,40 jaar zitten?

Geen mening ::ohno::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stelling van de week
« Reactie #63 Gepost op: 15-02-2011, 21:23:39 »
Als het in dit geval gaat over mensen die hier niet geboren zijn of een geschiedkundige band hebben met Nederland (dus Antillen, Suriname) dan zeg ik volmondig: ja!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de week
« Reactie #64 Gepost op: 15-02-2011, 21:31:26 »
Als het in dit geval gaat over mensen die hier niet geboren zijn of een geschiedkundige band hebben met Nederland (dus Antillen, Suriname) dan zeg ik volmondig: ja!
::jaja:: dit gaat over mensen die NIET in nederland zijn geboren.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stelling van de week
« Reactie #65 Gepost op: 15-02-2011, 21:36:21 »
Geschiedkundig moeten we een uitzondering blijven maken (voorlopig) voor mensen uit de Antillen en Suriname. Maar voor mensen uit andere landen is dat best een optie! Ik ken zelf een aantal asielzoekers die alles er aan doen om niet te integreren. Een koutje, en deze persoon wil al niet meer naar cursus. Nederlands paraten? Tuurlijk niet, de eigen taal is veel belangrijker... Zorgen dat de kinderen wel Nederlands praten? Ook niet nodig...
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de week
« Reactie #66 Gepost op: 15-02-2011, 21:44:38 »
Nog steeds een onderwerp dat op vele vlakken beetje gevoelig ligt.

Een kennistest over het land waar je je geluk komt beproeven vind ik geen slechte zaak en indien deze negatief is moet men een cursus volgen. Zo ben ik van mening dat de taal spreken en kunnen interpreteren naar de waarden en normen richting de grondwet, een minimale vereiste mag zijn. 
Als iemand bepaalde tijd in een land vertoeft en nog steeds de landstaal niet of niet wil / weigert te spreken of te leren, hoeft hier naar mijn mening geen geld meer ingestoken worden... daarboven vind ik het ook geen slecht idee om bepaalde skills te testen aangaande een beroep zodat deze mensen ook werkelijk een bijdrage kunnen leveren tot de economie ipv deze enkel te belasten door maandelijks een uitkering te geven.

Ik kan enkel spreken uit wat er in België aan de hand is en het zet soms wel een beetje kwaad bloed als je weet dat een autochtoon die al 25jaar als zelfstandige heeft gewerkt, 25 jaar belastingen heeft betaald, eerst een jaar als 'werknemer' moet gaan werken om een uitkering te krijgen, indien hij noodgedwongen zijn zaak moet opdoeken.

Zo ken ik iemand die 20 jaar zelfstandige werker is geweest in België, dan voor 6 jaar naar Duitsland is gaan werken en vorig jaar terug is gekomen en te horen kreeg indien hij binnen de 3 maand geen werk had hij terug moest naar Duitsland... dan is zon inburgeringscursus nog klein bier om een uitkering te kunnen afknijpen.

Ik vind dat elke mens z'n geluk mag beproeven in een land dat voor hem of haar aantrekkelijk lijkt te zijn, maar er mogen gerust regels zijn die de drempel doen verhogen. 
« Laatst bewerkt op: 15-02-2011, 21:46:46 door reaver »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de week
« Reactie #67 Gepost op: 15-02-2011, 21:50:34 »
@reaver: Helemaal mee eens!
De taal moet beheerst worden, anders krijg je ook nooit een baan hier...
daarom moeten ze wel een inburgeringscursus volgen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de week
« Reactie #68 Gepost op: 15-02-2011, 22:31:08 »
De taal moet beheerst worden, anders krijg je ook nooit een baan hier...
daarom moeten ze wel een inburgeringscursus volgen.

Werk krijgen is nog een andere zaak  ;D

Ik ben tevens voorstander dat er zo veel mogelijk de landstaal van de regio (Voor België is dit Nederlands in Vlaanderen en Frans in Wallonië..)gepraat moet/mag worden in het openbaar waar men zich wil vestigen/gevestigd heeft  zodat men zich in het openbaar verstaanbaar maakt... uit respect voor de autochtone bevolking. (Op vakantie heeft dit nog net een andere gevoelswaarde maar ik hoop dat men verstaat wat ik ermee bedoel)

Maar inburgering is naar mijn mening ook meer dan de landstaal spreken.  Begrip en aanpassing naar gebruiken en cultuur mag ook.  Beleving van hun eigen godsdienst en cultuur... al wat men wil en is ook best ::ok:: voor mij indien ze maar in de lijnen lopen van de grondwet en het patroon der gewoontes van de autochtone bevolking niet tegenwerken.

Er moet uiteraard ook ruimte zijn voor uitwisseling en kennismaking van andere culturen maar dat is imo kwestie van respect voor elkaar te hebben en dat verdien je enkel door zelf respect te geven/te tonen en niet door dit op te dringen/of op te eisen...

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Stelling van de week
« Reactie #69 Gepost op: 16-02-2011, 03:10:16 »
gewoon zorgen dat je jezelf kunt bedruipen en dat je je aan de regels van het land houdt. de taal spreken is ook handig ja. geen overheidsfolders in andere talen, alleen in het nederlands en event. engels. op school gaat de klas (eenderde niet westers) niet op excursie naar een moskee maar gaat de klas op excursie naar een kerk om de doodeenvoudige reden dat dat nu nog de cultuur is van nederland.
gezichtsbedekking zoals helm, masker mag niet, dus ook geen sluiers. mijn zoon mag geen petje op op school, dan de meisjes ook geen hoofddoek. of het geloofsvoorschrift is maakt niet uit: de een kiest om religieus te zijn, de ander niet.
overigens ben ik met een niet westerse allochtoon getrouwd en mijn kinderen vallen daarom officieel ook onder het kopje allochtoon (wel ned. paspoort) allemaal heel raar. mijn man moet na 16 jaar al hier gewoond en gewerkt te hebben ( pas nog een leuke promotie gemaakt op verzoek van zijn werkgever) nu verplicht inburgeren. kosten uiteraard zelf betalen in 2011. procedure gestart in 2010 maar de IBgroep laat nog even niets horen over het hoe en wat.
hebben jullie zo'n inburgeringstest al eens gezien (zoek maar eens op internet) ben benieuwd hoeveel vragen je goed hebt. en vraag je eens af hoe belangrijk het is dat je weet dat het willem van oranje is die je op dat schilderij ziet.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de week
« Reactie #70 Gepost op: 4-03-2011, 20:00:14 »
::jaja:: dit gaat over mensen die NIET in nederland zijn geboren.

Dus Belgen en Duitsers zouden een inburgeringscursus moeten volgen... ik ben het niet met deze stelling eens.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de week
« Reactie #71 Gepost op: 6-03-2011, 02:17:39 »
Inburgeringscursus niet zo zeer, alleen wanneer de cultuurverschillen erg groot zijn. Maar de taal spreken vind ik wel belangrijk, omdat je anders geen baan kunt krijgen. Zonder baan blijf je aan de uitkering vastzitten, en dan leef je in Nederland beter zonder dat je er ook maar IETS voor hoef te doen, en dat vind ik vrij scheef.

Zorg dat je een baantje kunt krijgen, en dan vind ik het allemaal prima.
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de week
« Reactie #72 Gepost op: 6-03-2011, 09:23:50 »
Nieuwe stelling :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Stelling van de week
« Reactie #73 Gepost op: 6-03-2011, 18:13:14 »
Misschien moet iedereen die in Nederland woont een zgn. "inburgeringscursus" doen. Ben ik benieuwd wie er allemaal door de mand vallen............

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de week
« Reactie #74 Gepost op: 6-03-2011, 18:48:04 »
Vraag: -   Allochtonen die geen inburgeringcursus willen, hebben geen recht op een uitkering. Ja  5 (71.4%)
Nee  2 (28.6%) 
Totaal aantal stemmen: 7
 
nieuwe stelling :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Stelling van de week
« Reactie #75 Gepost op: 6-03-2011, 18:59:21 »
oneens
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stelling van de week
« Reactie #76 Gepost op: 7-03-2011, 11:55:22 »
oneens, het zal altijd nodig zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Stelling van de week
« Reactie #77 Gepost op: 7-03-2011, 17:27:57 »
Onder jongeren?

Niet alleen de technische kant , maar ook de emotionel kant moet meer belicht worden. Nu lijkt sex steeds meer een consumptieartikel te zijn.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de week
« Reactie #78 Gepost op: 7-03-2011, 18:23:22 »


Niet alleen de technische kant , maar ook de emotionel kant moet meer belicht worden. Nu lijkt sex steeds meer een consumptieartikel te zijn.
Waar houdt men die inburgeringcursus ergens?  ::nieuwsgierig:: ::nieuwsgierig::

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Stelling van de week
« Reactie #79 Gepost op: 7-03-2011, 18:31:15 »
Er is een nieuwe stelling meneer de vlaming. Even naar boven scrollen
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw