Poll

Het is een goede ontwikkeling dat je op steeds meer plekken alleen kunt pinnen/zelfscannen

eens
22 (51.2%)
oneens
21 (48.8%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Stelling van de dag  (gelezen 129738 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de dag
« Reactie #460 Gepost op: 19-07-2017, 00:48:46 »
Weer een stomme rechtszaak, pfff mensen soms ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #461 Gepost op: 14-04-2018, 12:58:21 »
Het is een beetje lastig om een half topic met 2/3 discussies door elkaar heen af te splitsen, maar ik vind het verhaal wel interessant om verder over te gaan, dus ik heb er een nieuwe stelling v/d dag van gemaakt. ::jaja::

Ik vind het een goede ontwikkeling. Niet zo zeer vanwege de snelheid, maar ik denk dat het voor de winkels een goede ontwikkeling is dat er minder contant geld in omloop is, minder kans op overvallen.
Het zal ongetwijfeld ook wel in de personeelskosten schelen.

Ik had ook dat artikel over wie er wel en niet uitgepikt wordt, bij mij kan het wel kloppen, ik doe altijd heel snel boodschappen (daarom vergeet ik heel vaak wat ::schaam:: ) - ik heb pas 1x controle gehad, de allereerste keer!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling van de dag
« Reactie #462 Gepost op: 14-04-2018, 13:09:55 »
Goede zaak, al zul je de systemen zo moeten afstellen dat de kans op storingen klein is. Ik bedoel: een (pin-)systeem dat in een kwart van de gevallen vastloopt, moet je niet willen.

Zo is er bij veel busmaatschappijen sinds 1 april (bij sommigen is dat overigens al eerder ingevoerd) geen mogelijkheid meer om contant te betalen. Maar het pinnen loopt nog niet erg soepel, waardoor een betaling aan de automaat (nu nog) ''gemiddeld'' langer duurt dan een contante betaling.

Het systeem is niet alleen bedoeld om de kans op bus-overvallen te verminderen (een heel goede overweging), maar ook om de doorstroming bij het binnenkomen in de bus te versnellen.



Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #463 Gepost op: 14-04-2018, 13:12:12 »
Ik hou van pinkassas en zelfscanners en contactloos pinnen ::love:: ik doe het liefst niets contant. Helaas is de pinkassa hier zelden open en kan zelfscannen hier op het dorp niet (een dorp verder wel, maar daar doen we niet zo vaak boodschappen)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #464 Gepost op: 14-04-2018, 18:00:58 »
Wat grappig dat het 50/50 is. Ik heb tegen gestemd.
Ik weet gewoon niet of het verstandig is om alles maar (letterlijk) contactloos te moeten willen. Ja, het zal heel makkelijk zijn (heb het nog nooit gedaan) en vast en zeker niet zo onveilig als je zou denken: maar wat is er mis met de eeuwenoude cassiere? Denk alleen maar aan alle banen die op lange termijn zullen verdwijnen door zulke grapjes... ???
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #465 Gepost op: 14-04-2018, 18:28:45 »
Dat de mogelijkheid tot zelfscannen/pinnen wordt geboden vind ik niet zo erg. Maar de gewone kassa moet ook blijven bestaan...

Vroeger stuurde mijn moeder me wel eens naar de supermarkt om iets te halen en dan gaf ze me een tientje mee...... Met een pinpas zie ik dat niet zo snel gebeuren
Wit is ook een kleur!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Stelling van de dag
« Reactie #466 Gepost op: 14-04-2018, 18:32:00 »
Als er een pin- of zelfscankassa is, maak ik daar altijd gebruik van. Maar ik snap ook dat men behoefte heeft aan contant te kunnen betalen, dus ik ben voor een hybride oplossing: de ene helft pin- en zelfscans, de andere helft contante kassa's. Dan heeft iedereen de vrijheid om de keuze te maken die bij hem of haar past.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Stelling van de dag
« Reactie #467 Gepost op: 14-04-2018, 18:48:34 »
Ik hou van pinkassas en zelfscanners en contactloos pinnen ::love::

Ik las tot 3x toe 'Pindakaas' ::hypocriet::


To zover mijn waardevolle bijdrage in dit topic. Ik heb voor pinnen gestemd.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #468 Gepost op: 14-04-2018, 20:16:15 »
Ik las tot 3x toe 'Pindakaas' ::hypocriet::


To zover mijn waardevolle bijdrage in dit topic. Ik heb voor pinnen gestemd.
Dat las ik ook. ::rofl:: Pindakaas is ook heel lekker!

En ik heb oneens gestemd: die nieuwe shizzle, prima, zolang het oude vertrouwde ernaast blijft bestaan. :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #469 Gepost op: 14-04-2018, 21:20:12 »
Ik had de vraag anders moeten formuleren denk ik om een beter beeld te krijgen.  :-\\ Nu stemmen mensen vooral tegen op vanwege het helemaal niet meer contant kunnen betalen, tenminste zo lijkt mij het.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling van de dag
« Reactie #470 Gepost op: 14-04-2018, 21:37:02 »
Formulering is prima, hoor.


Diverse plekken waar doorgaans (veel) contant geld te vinden is, worden oninteressant voor mensen met minder prettige bedoelingen.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Stelling van de dag
« Reactie #471 Gepost op: 14-04-2018, 22:28:14 »
Ik had de vraag anders moeten formuleren denk ik om een beter beeld te krijgen.  :-\\
De formulering is op zich goed, maar het was wellicht beter geweest om meer antwoordopties toe te voegen: zeer mee eens, mee eens, neutraal, mee oneens en zeer mee oneens.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #472 Gepost op: 14-04-2018, 22:30:00 »
nooit 5 opties geven.
kiezen te veel mensen voor niet kiezen ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Stelling van de dag
« Reactie #473 Gepost op: 14-04-2018, 23:05:43 »
oké, ik heb het eerste deel van de discussie terug gevonden en even gelezen. Ik zal mijn mening geven als iemand die de zaak van 2 kanten ervaart.

Zoals ik al eerder heb gezegd, sta ik sinds 3 weken in een winkel met alleen zelfscan/pin kassa's. en ik vind het geen verbetering. Ondanks dat wij 2 grote creditcards accepteren, en daar zijn we echt een uitzondering in, kunnen heel veel toeristen bij ons niet afrekenen. Omdat ze geen, of niet de juiste, creditcard hebben.
Verder merk ik dat het voor heel veel oudere mensen allemaal te snel gaat. In deze winkel is er tijd genoeg om ze te helpen en dat moeten we ook regelmatig doen. Geen probleem, maar in feite ben ik dan toch als cassiere aan het werk. Ook schoolkinderen hebben niet altijd een pinpas (bij zich), ook niet als ze 13.14 jaar zijn.

Zelf pin ik vrijwel alles en ben ik ook blij met zelfscankassak's. Maar ik vind dat ze er altijd beide moeten zijn.
Ik snap best waarom winkels liever willen dat mensen pinnen. Niet alleen vanwege overvallen, maar ook vanwege de kosten. Personeelskosten voor de cassiere, maar ook voor kassa's tellen, een kluis om het gled op te beren en waardetransport voor de afvoer van dat geld.
Bovendien zijn kassa's met contant geld gevoelig voor fraude (diefstal) door personeel.

De limieten vsn 25€ per keer en 50€ per dag zijn er inderdaad om je te beschermen als je pas gestolen wordt, of je hem verliest.

@Bodejos, betalen met de app op je smartphone werkt over het algemeen prima. Weet je zeker dat je alles goed geactiveerd heb? Of anders had je gewoon pech. Het is zeker geen systeem dat vaak niet goed werkt.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling van de dag
« Reactie #474 Gepost op: 15-04-2018, 00:14:40 »
Ik had alles goed ingesteld. Het zou gewoon moeten werken. Was in dit geval een storing.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #475 Gepost op: 15-04-2018, 10:45:52 »
Ik hou ook van pindakaas ;D

Gupp, dus je moet niet meegaan in nieuwe ontwikkelingen omdat dat banen zou kosten? Dat werd ten tijde van de industrialisatie ook al gedacht. Sindsdien zijn er steeds meer werkende mensen bijgekomen ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #476 Gepost op: 15-04-2018, 11:16:25 »
Gupp, dus je moet niet meegaan in nieuwe ontwikkelingen omdat dat banen zou kosten? Dat werd ten tijde van de industrialisatie ook al gedacht. Sindsdien zijn er steeds meer werkende mensen bijgekomen ::vergroot::

Haha, nee dat bedoelde ik niet op die manier zo groots. Maar ik zie niet in hoe specifiek in de winkels de zelfscanners voor extra personeel kunnen zorgen. Dat vaste personeel moet wel verdwijnen, wat gewoon zonde is. Volgens mij is een half/half combi dan inderdaad het beste ::jaja::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #477 Gepost op: 15-04-2018, 15:25:45 »
Zelfscankassa's vind ik ook een goede zaak, zolang er maar ook contant betaald kan worden. In Engeland werkt het in ieder geval goed.
Pinkassa's an sich heb ik geen problemen mee. Zolang men ook nog maar voldoende kassa's hebt om contant te betalen. Sowieso moeten die er gewoon altijd zijn, aangezien er ook mensen zijn die niet met een pinpas mogen betalen van hetzij de bank, hetzij een andere organisatie. Bij mijn zus op haar werk zitten meerdere mensen die dus gewoonweg niet mogen pinnen, om wat voor reden dan ook. Door alleen maar pinkassa's te nemen sluit je die groep dus ook gewoon uit van boodschappen doen.
Ikzelf pin ook zelden tot nooit. Ik weet wat ik per maand kan uitgeven, en ik heb gemerkt dat je door te pinnen het overzicht veel sneller kwijt bent dan als je gewoon contant betaalt. En dat heb ik van meerdere mensen gehoord.

Overigens, wat ik opvallend vindt: bij onze AH zijn genoeg pinkassa's, maar als je op een wat drukker moment in de winkel bent, merk je dat aan die kassa's veel minder mensen staan dan aan de gewone kassa's... En de helft van de mensen aan de gewone kassa's betaalt gewoon met pin...
Ich bin ein Bärliner!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #478 Gepost op: 26-04-2018, 12:51:46 »
...maar soms even niet :)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #479 Gepost op: 26-04-2018, 12:52:36 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10