Auteur Topic: De schat van Ambiorix  (gelezen 189493 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #40 Gepost op: 1-04-2011, 18:20:59 »
ik heb intussen een Research score van 136. Maar de Bibliotheek heeft nog lang niet alle geheimen prijsgegeven, dus ik verwacht toch wel wat hoger te kunnen komen.

Intussen heb ik op het Maastrichtse forum (mestreechonline) het spel ook online gezet, en er zijn er al meerderen die er interesse in hebben. Te meer ook omdat het hier ook (amateur-)historici betreft, die hier meer van willen weten. Intussen is er ook al ene Ambiorix geregistreerd.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #41 Gepost op: 1-04-2011, 20:08:22 »
Overigens, als je net bij de bieb naar de eerste verdieping gaat [met links de boeken en rests het museum], dan heb je voor je een enorme vitrine, meter of 25, met wat handafdrukken waar je volgens mij totaal niets mee kunt. Iemand hiermee succes gehad? Dat hoort toch enig nut te hebben - net als het citatenboek dat onzoekbaar is alhoewel ik een zeeeer sterk vermoeden heb wat je moet vormen met de letters die je kunt vinden  :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #42 Gepost op: 1-04-2011, 20:39:13 »
Heb ook niks met de lange vitrine kunnen ontdekken en ben nog steeds op zoek naar munten.

Nu je zegt dat je een sterk vermoeden hebt welk woord het moet zijn en ik kijk naar de letters die ik heb, heb ik ook zo`n vermoeden..
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #43 Gepost op: 1-04-2011, 20:47:08 »
Ik sta momenteel zichtbaar in de top 5.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2011, 20:49:38 door Bodejos »

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #44 Gepost op: 1-04-2011, 20:50:34 »
Gefeliciteerd Jos, maar wat moet je wel niet doen om 3117 punten te halen?  ::oink::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #45 Gepost op: 1-04-2011, 20:59:40 »
Ik denk dat ik een bug hebt ontdekt. Die willempie1 kan ook echt niet aan 3100 punten komen.

Ik ontdekte dat het gebruiken van het blacklight me iedere keer 10 punten opleverde, wanneer ik het aanklikte, en vervolgens op ''gebruiken''.

Dus staar je niet blind op die scores.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #46 Gepost op: 1-04-2011, 21:03:58 »
congrats!

Vind het een beetje irritant dat je niet verder kan als je bv 75% van de haalbare punten van het onderdeel hebt gehaald. Nu is er gewoon een zekere kans dat je op een bepaald moment muurvast zit en niet meer verder komt.

Jann, de laatste munten waar ik aanvankelijk overheen was gegaan lagen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 1-04-2011, 21:06:59 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #47 Gepost op: 1-04-2011, 21:09:49 »
die munten heb ik dus ook.


Nog even dit: aan het begin van dit topic heb ik aangegeven dat je op een gegeven moment echt niet verder KUNT.

Dit is onderdeel van het spel. Wanneer je alles hebt gevonden, heb je hoofdstuk 1 van het spel uitgespeeld.

Pas over een maand kun je weer verder.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #48 Gepost op: 1-04-2011, 21:13:51 »
Jos, mis je nog andere munten dan - of heb je ze alle 5?

In ieder geval, ik weet dat je op een bepaald moment niet verder kan - maar ik heb dat punt als het goed is nog niet bereikt. Sta ruim 100 punten onder jou en waar een groen vinkje op de kaart door het kasteel is, is die er nog niet door de bieb. Tevens heb ik nog niets met de letters hoeven doen terwijl ik er toch al iets mee kan vormen.

Heh, en dat Typetje smste dat je waar je die blacklight kon pakken -als beloning voor een van de vragen- vond ik niet zo heel nuttig aangezien ik die al had gescoord  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #49 Gepost op: 1-04-2011, 21:18:40 »
ik heb 4 van de 5 munten gevonden. Vraag me alleen niet waar het was.

Het grappige is: ik ken die bibliotheek dus. Ik kom er niet zo heel vaak, maar de indeling klopt. Daarom is het wel grappig om met die wetenshap in mijn achterhoofd op zoek te gaan naar verborgen hoekjes, waarvan ik weet dat ze er zijn.


De blacklight: daar zit volgens mij dus een bug in.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #50 Gepost op: 1-04-2011, 21:24:50 »
Je kunt bij de weegschaal blijven wegen, dan krijg je iedere keer 10 punten
(zelfde bug als bij het blacklight denk ik)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #51 Gepost op: 1-04-2011, 21:41:32 »
Ik heb intussen alle munten gevonden, en die leveren naast een zooi punten ook nog informatie op het televisiebeeld op.

Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is als mensen die bugs ontdekken. Maar mij zegt de ranglijst vanaf nu dus helemaal niets meer.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #52 Gepost op: 1-04-2011, 21:46:48 »
okay, de muntjes-plekken die ik nog weet [zie net dat je ze al hebt, maar anders voor andere mensen in de toekomst].

#1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
#2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
#3
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
#4
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Voor de 5de.. ben ik vergeten, was vast niet erg moeilijk. Misschien dat openstaande kastje in de museum-kamer met het schilderij? Ik weet het niet meer precies.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #53 Gepost op: 1-04-2011, 22:03:49 »
en hoeveel letters kun je deze eerste ronde scoren?

Ik heb er nu 4
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #54 Gepost op: 1-04-2011, 22:05:47 »
Ik vind dat ik er 6 heb - maar mijn notitieblok [daar worden ze automatisch genoteerd] meldt er maar 4.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #55 Gepost op: 1-04-2011, 22:24:52 »
Ik vind dat ik er 6 heb - maar mijn notitieblok [daar worden ze automatisch genoteerd] meldt er maar 4.

Idem. En ik dacht al dat er iets moest zijn bij die vlaggen, ook vanwege de spreuk erboven. Verder moest ik een object vinden bij de balie, maar daar vond ik alleen dat de lantaarnpaal scheef staat.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #56 Gepost op: 1-04-2011, 22:26:19 »
daar bedoelen ze denk ik, de black light mee

ik vind het trouwens een frustrerend spel. Ben er al 3x mee gekapt ::schaam::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #57 Gepost op: 1-04-2011, 22:31:21 »
Inderdaad, maar de blacklight had ik meteen bij binnenkomst al gespot. Wat we daarentegen met de scheve lantaarnpaal moeten.. Joost mag het weten. Probeerde daar nog de 40ct te gebruiken zodat het misschien werd opgevat als stut-poging voor de mini-lantaarnpaal - maar vreemd genoeg hielp dat niet  ::rofl::

Het spel is inderdaad enigszins frustrerend. Temeer aangezien ik nu niet weet of ik alles dat nu mogelijk is al heb gedaan of niet.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #58 Gepost op: 1-04-2011, 22:33:17 »
Oh, de blacklight. Ja, die had ik al, dan moet ik vergeten zijn waar ik die vandaan had.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #59 Gepost op: 1-04-2011, 22:56:44 »
Even tussendoor dan: er zijn 12 beeldjes van Ambiorix te vinden, maar of je die allemaal krijgt in hoofdstuk 1: ik weet het niet.


Voor degenen die binnen nu en enkele weken naar Maastricht gaan: het Centre Ceramique bevindt zich op 8 minuten lopen vanaf het station, het is de moeite waard om er binnen te kijken, en je zult veel herkennen uit het spel. Je kan overigens ook met Streetview van Google Maps een kijkje nemen.

Overigens denken veel mensen dat het de Sphinx-fabriek was die heeft gelegen op het terrein waar nu die gigantische woon- en kantoorwijk is gekomen (de wijk is overigens NU pas klaar), maar het is een andere fabriek.