Auteur Topic: De schat van Ambiorix  (gelezen 189499 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
De schat van Ambiorix
« Gepost op: 31-03-2011, 21:02:52 »
Een spel, dat zojuist (vandaag dus) is geintroduceerd vanuit Maastricht.

Het venijnige van het spel is, dat je de eerste episode kunt spelen, maar om het spannend te houden, volgt de tweede episode pas over een maand, en de volgende episode de maand erop.


Waar het over gaat? Dat is voor mij net zo'n grote vraag als voor jullie. Ik zou zeggen:


www.deschatvanambiorix.nl


Het begint al meteen leuk. In de eerste uitleg klinkt er een bekende naam.......
« Laatst bewerkt op: 31-03-2011, 21:04:42 door Bodejos »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #1 Gepost op: 31-03-2011, 21:26:09 »
1. Josleo
3. Bodejos
4. JOS

Ohoh! 3 accounts is valsspelen hea! :P Zal ff kijken. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2011, 21:27:17 »
Of zal iedereen in Limburg Jos heten? ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2011, 21:29:38 »
ik ben bodejos daar, de rest ken ik niet.


Ik kom even niet verder dan het inlogscherm.

Voor zover ik het kan inschatten, moet je spullen verzamelen, maar ook codes en dergelijke. Ben benieuwd hoe ver we hiermee komen.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2011, 21:30:30 »
Ik kan niet goed inloggen? Ik log in dan staat er dat ik mn geheime code in moet vullen (?) En daaronder vakjes voor gebruikersnaam en wachtwoord. Dan voer ik die twee in en dan staat er dat het verkeerd is maar t is sowieso goed.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #5 Gepost op: 31-03-2011, 21:33:54 »
ja, dat heb ik ook. Ik heb geen idee of dat een bug is, of een vervelend grapje van de makers.


Overigens is het spel vandaag in Maastricht gepresenteerd, en geintrodudeerd door scholieren, die IRL langs plekken zijn gegaan die een rol spelen in het spel.

Wie verder dan het eerste scherm komt, mag zeggen hoe ie dat gedaan heeft.

(Vergeet niet: wanneer je de eerste episode uitspeelt, kun je even niet verder, omdat de rest gewoon nog niet online staat).


Je kan overigens contact leggen via facebook, hyves en via twitter.


Dit is het twitteraccount. Frans Pollux is trouwens een bekende radio-man, en voormalig stadsdichter van Venlo.

http://twitter.com/#!/SchatAmbiorix
« Laatst bewerkt op: 31-03-2011, 21:39:46 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #6 Gepost op: 31-03-2011, 22:18:41 »
Let op: het spel zou pas morgen verder gespeeld kunnen worden. Morgen is het 1 april, dus ik houd er rekening mee dat het om een (weliswaar leuke) 1 aprilgrap gaat.

Mocht er op 2 april nog iets over te vinden zijn, dan is het een serieus spel......

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #7 Gepost op: 31-03-2011, 23:09:25 »
Op die site heb je, bij dat sleutelgat, 'Start spel'. Met dit lettertype las ik het aanvankelijke als 'Sterf spel'.
Vond ik al een wat negatieve opvatting - bleek dan ook verkeerd te hebben gelezen.

In ieder geval, ik kijk 2 april wel even  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2011, 08:56:05 »
Ene stef heeft 210 punten? Maar ik kan nog niet inloggen...
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2011, 13:42:46 »
Die Stef heeft zich al zeer bijtijds aangemeld.


Voor de goede orde, het blijkt weldegelijk serieus te zijn.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2011, 14:03:03 »
Sjongejonge ik kan nog niks doen? :-\\ En Jos ben jij ooit verder gekomen dan de geheime code invullen? Of was die eerste uitleg in dat filmpje, die ik nooit af heb gekeken?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2011, 14:13:04 »
Mmmm, nou je het zegt: ik heb de intro bekeken, en zag dat er plotseling een rugzakje was gevonden.


Los hiervan: de echte schat van Ambiorix is een jaar of tien geleden al gevonden, het ging om een muntschat van ongeveer 1000 munten.


Het spel doet me sterk denken aan POV, Pompen of verzuipen, ofwel: de Jacht op de Goudschat, dat hier in april en mei 2004 op de site is gespeeld. Zoek maar eens onder het kopje Oudere seizoenen, en Subfora.

Vooralsnog komen we geen steek verder, maar ik wil toch wel graag meedingen (meedoen als RN-groep wellicht), naar de scht. Hoewel we nu natuurlijk al een achterstand hebben, hoeft dat laatste geen probleem te zijn, omdat we een maand de tijd hebben om die weer in te lopen.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #12 Gepost op: 1-04-2011, 14:17:54 »
Ik heb geen problemen met inloggen. Ik zit nu in een of ander gebouw en heb 40 eurocent gevonden.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #13 Gepost op: 1-04-2011, 14:21:02 »
Ik heb geen problemen met inloggen. Ik zit nu in een of ander gebouw en heb 40 eurocent gevonden.

Goed naar het filmpje gekeken. :D Of meen je het? Shit ik wil ook inloggen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #14 Gepost op: 1-04-2011, 14:22:47 »
@Jann, wat doen wij fout met inloggen? Ik ben geregistreerd, maar ik krijg net als klaarblijkerlijk Molow, de melding Ongeldige Inlogcode en Ongeldig wachtwoord.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #15 Gepost op: 1-04-2011, 14:24:48 »
Ik heb geen flauw idee van wat jullie verkeerd zouden doen. Ik moest mijn e-mailadres invullen, een gebruikersnaam verzinnen en een wachtwoord aanmaken, die minstens 8 tekens moest hebben. Daarna kon ik gelijk inloggen met e-mailadres en wachtwoord. Inmiddels heb ik ook een bericht beluisterd van de dochter van de archeoloog en een pasje gevonden.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #16 Gepost op: 1-04-2011, 14:33:34 »
Eerst kwam ik op een scherm waar ik kon kiezen voor inloggen/registreren, maar die wordt nu overgeslagen. Als ik naar ..../register gaat kom ik op ...../play en daar staat dat ik een geheime code moet invullen, welke geheime code? :/, en mn gebruikersnaam en wachtwoord zijn dan 'fout'?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #17 Gepost op: 1-04-2011, 14:42:20 »
@Jann, je weet zeker dat het niet om de intro gaat?

Ik heb trouwens net met Frans Pollux gesproken, en die zei dat het te maken kon hebben met het verversen an je intro-pagina.


Wat mij voor ogen staat: ik wil het spel dus gaan spelen. Facebook, hyves en Twitter zijn bedoeld als overleg-media.


Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #18 Gepost op: 1-04-2011, 14:46:00 »
Ik heb geen problemen met inloggen. Ik zit nu in een of ander gebouw en heb 40 eurocent gevonden.

Ha ik ook! Man, we worden rijk!  ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #19 Gepost op: 1-04-2011, 14:51:38 »
@Jann, je weet zeker dat het niet om de intro gaat?

Ik kan op van alles klikken en zelf naar verschillende locaties gaan. Wat bedoelen jullie met het intro dan? Een filmpje waarin wordt verteld over bijvoorbeeld een rugzak en de 40 cent?

Ha ik ook! Man, we worden rijk!  ::rofl::

Ik zit nu in de bibliotheek. Misschien moet ik er een boete mee betalen.  :o
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)