Auteur Topic: Videocamera kopen.  (gelezen 21797 keer)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #20 Gepost op: 24-04-2011, 23:08:52 »
Dankjewel in ieder geval voor de help! ::ok::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Camera kopen.
« Reactie #21 Gepost op: 25-04-2011, 09:31:38 »
Leuk, Cynneke, jij bent een van de velen die de Eos1000D heeft gekocht. Ik kan je zeggen: ik ben er uiterst tevreden over. Heb je alleen de standaard lens of ook de 70-300 mm erbij?

Ik fotografeer heel veel zonder statief, en zelfs de telelens is bij normale lichtomstandigheden heel erg goed te hanteren zonder statief. Wil je echt portretfotografie ermee doen, dan is uiteraard een statief onmisbaar.


Oh ja, voor de liefhebbers: sinds kort is ook het broertje van de 1000D op de markt, kost nagenoeg hetzelfde, hij heeft als typenummer 1100D meegekregen.

Wij hadden een bundelpakket bij Dixons met de eos1000d + 18-55 lens en 70-300 idd. Ik fotografeer nu eigenlijk ook altijd zonder statief (vrij vaste hand), maar we hebben wel een statief in huis, zelfs nog een heel kleintje ook ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #22 Gepost op: 25-04-2011, 14:55:10 »
Wij hadden een bundelpakket bij Dixons met de eos1000d + 18-55 lens en 70-300 idd. Ik fotografeer nu eigenlijk ook altijd zonder statief (vrij vaste hand), maar we hebben wel een statief in huis, zelfs nog een heel kleintje ook ;)



Die 70-300 lens. Is dat echt een canon lens of een lens van ander merk wat ook op canon past. Ik ben namelijk van plan om ook zo'n lens voor mijn canon eos 500d te kopen. En het verschil tussen de 2 merken is ongeveer 300 euro vandaar. Ben even aan het uitzoeken of die goedkopere lens ook goed is XD.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #23 Gepost op: 25-04-2011, 19:01:18 »
70-300 is Tamron. Geen idee hoe die is (moet nog binnen komen), maar volgens zwager geen slechte lens en hij is prof. fotograaf (verdient er de kost mee)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #24 Gepost op: 25-04-2011, 19:43:09 »
Dat dacht ik al ;) Tamron is dus ook wel ok... Moeilijk.. Ik denk er toch over om gewoon een canon 75-300 bij te kopen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #25 Gepost op: 25-04-2011, 19:44:27 »
@Elise, je kunt inderdaad gerust die Tamron kopen. Je voelt het verschil slechts in je portemonnee.

Wat heel veel mensen echter niet weten is dat op de Tamron geen beeldstabilisator zit, een vergelijkbare lens die dat wel heeft, kost drie keer zoveel (449 euro).

Maar in de praktijk zul je zien dat je die stabilisator op de telelens niet zult missen, daar het toestel zelf al een corrigerende functie heeft.

De Tamron kun je met een beetje geluk aantreffen voor 149 euro, maar ook voor 169. Let er wel op dat de de merk-specifieke Tamron pakt, want de Nikon-variant (die er ook is, zal niet goed werken, ALS ie al past (heb het nooit uitgeprobeerd, maar volgens mij zit er verschil in de diameter van de bajonet-sluiting.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #26 Gepost op: 25-04-2011, 19:46:00 »
Moeilijk dit.. XD
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #27 Gepost op: 25-04-2011, 19:47:57 »
Wij hadden een bundelpakket bij Dixons met de eos1000d + 18-55 lens en 70-300 idd. Ik fotografeer nu eigenlijk ook altijd zonder statief (vrij vaste hand), maar we hebben wel een statief in huis, zelfs nog een heel kleintje ook ;)

klein statiefje zou de camera net moeten kunnen houden, maar ik denk dat ie tekort schiet als je er de 70-300 op zet.

Ik heb overigens ook een extra batterij (hama), voor 30 euro erbij gekocht. Je zult versteld staan hoe lang je dan zonder opladen kunt uitkomen. Twee opgeladen batterijen, daar heb ik eens ruim anderhalve week mee gedaan.


Moeilijk dit.. XD
  ::jaja::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #28 Gepost op: 26-04-2011, 07:35:01 »
Klopt Bodejos, ik heb bij mijn Panasonic Lumix ook een extra batterij gekocht toen. Was ideaal, want 1 batterij kan ik tijdens bijv. het fotograferen van de 1e communie leegschieten :)

Maar ik ben over een paar weken jarig, dus dan wil ik graag een 2de batterij vragen ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #29 Gepost op: 26-04-2011, 12:17:41 »
3e, bedoel je.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #30 Gepost op: 26-04-2011, 17:07:04 »
ik heb een canon lens(die ik wilde) op marktplaats gevonden voor 150 euro. :D K heb even met m'n vader overlegd en nu ga ik die wss kopen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #31 Gepost op: 26-04-2011, 17:14:55 »
Mooi!

Mn vader ging vandaag kijken in de mediamarkt. Als ze m hebben gaat ie even kijken enzo. Als ie m bevalt gaat ie m waarschijnlijk bestellen online want dat is waarschijnlijk goedkoper dan in de mediamarkt.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #32 Gepost op: 26-04-2011, 17:18:58 »
@Elise, als je voor dat geld (weliswaar tweedehands) een originele kunt kopen, zou ik dat zeker doen. Hopelijk is de verkoper er een beetje voorzichtig mee omgesprongen. Als je hem eenmaal hebt, zul je je afvragen: waarom heb ik die niet eerder gekocht?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #33 Gepost op: 26-04-2011, 17:30:50 »
De verkoper zegt m niet meer te gebruiken omdat ie z'n 200 mm lens veel vaker gebruikt. Ik ga m daar gewoon bekijken en even uitproberen. Als t niks is dan koop ik m natuurlijk niet.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #34 Gepost op: 26-04-2011, 17:45:50 »
Dat is goed van die verkoper dat je hem ter plekke kunt bekijken en uitproberen. Zitten er geen kraasen op de lens, en doen alle schuifjes het, dan heb je daar echt een koopje aan (en bovendien geen verzendkosten).

Sowieso: lenzen slijten niet zo heel snel.


Denk je ook aan een zonnekap en uv-filter? misschien heeft die verkoper die ook nog wel tegen een redelijke prijs. Ik weet niet of je veel hebt aan een uv-filter voor die lens, maar hij beschermt je lens in elk geval tegen krassen.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2011, 17:47:23 door Bodejos »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #35 Gepost op: 26-04-2011, 17:51:21 »
Ik heb nog geen uv filter/zonnekap. Die koop ik er binnenkort nog wel los bij. niet alles tegelijk

@mollow: Sorry dat ik je topic overneem XD
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #36 Gepost op: 26-04-2011, 18:38:58 »
Ach, wat maakt het uit. ;D Zal ik hier anders het fotografie/film topic van maken. :P
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #37 Gepost op: 26-04-2011, 18:48:01 »
Haha, maar dat kan ie beter meteen helemaal gekoppeld worden aan het ''koop-advies-topic''.

Hopelijk vinden jullie allebei wat jullie zoeken (ik denk het haast wel).

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #38 Gepost op: 26-04-2011, 18:48:52 »
Buhu, die lens die ik gister op marktplaats had gezien was al weg :(
nog maar weer even verder speuren dus...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #39 Gepost op: 26-04-2011, 19:07:28 »
jammer, nu maar hopen dat je er weer een vindt die je vantevoren mag bekijken.