Auteur Topic: Golf  (gelezen 11163 keer)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Golf
« Gepost op: 10-06-2011, 21:21:22 »
omdat het toch wel een groeiende sport is in nederland, en ook echt een hele leuke sport
vond ik dat hier wel een topic voor mocht komen

Bij de vrouwen hebben we in christel boeljon een meid die echt rinking top van de wereld gaat, ze is al wel de top van europa, bij de mannen hebben we wel veel talent, maar die breken nog net niet echt door

dan begin ik nu met heel leuk nieuws :P

Citaat
Golf: Luiten en De Vries op dreef TURIJN -  De Nederlandse golfers Joost Luiten en Floris de Vries zijn op dreef in het Italiaans Open, een toernooi uit de Europese Tour. Luiten klom vrijdag door een tweede ronde van 67 slagen naar de tweede plaats met een totaal van 133, elf slagen onder par. Alleen de Engelsman Robert Rock was nog iets beter. Hij staat bovenaan met -12.

De Vries leverde op de golfbaan van Royal Park I Roveri bij Turijn na de tweede ronde een fraaie kaart in van 64 slagen. De debutant op de Europese Tour maakte liefs acht birdies en steeg naar de gedeelde tiende plaats met 135 slagen (-9).

Luiten is bezig zich te revancheren voor zijn mislukte optreden vorige week in de Verenigde Staten, waar hij werd gediskwalificeerd in de prestigieuze Memorial.

hiebij heeft tim sluiter ook net de cut gehaald



De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Golf
« Reactie #1 Gepost op: 25-09-2011, 21:11:54 »
Vandaag was het echt een geweldige dag voor de nederlandse profs

Van Der Valk heeft op de aziatische tour een toernooi gewonnen

Joost Luiten is derde geworden in een toernooi op de europese tour (aan de andere kant ook heel zonde, want hij stond op de laatste hole eerste en maakte toen een bogey, anders had hij ook met de play-off mee kunnen doen)

En Christel Boeljon heeft in de Solheim cup haar single gewonnen tegen de nummer 9 van de wereld, Lincicome
Mede door deze uitslag heeft Europa gewonnen van de verenigde staten met 15-13
Boeljon was een debutante in de Solheim cup en dan nog winnen van de nummer 9 van de wereld in een direct duel (matchplay) ::bravo::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Golf
« Reactie #2 Gepost op: 26-09-2011, 16:55:40 »
Ik had het gelezen! Nederland begint steeds meer een woordje mee te spreken internationaal. En zeker onder de toplanden. Dat moet toch positief gaan werken voor de Spelen van 2016 wanneer golf weer Olympisch wordt!
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Golf
« Reactie #3 Gepost op: 26-09-2011, 18:25:58 »
Ik had het gelezen! Nederland begint steeds meer een woordje mee te spreken internationaal. En zeker onder de toplanden. Dat moet toch positief gaan werken voor de Spelen van 2016 wanneer golf weer Olympisch wordt!
idd :D

Met Boeljon en Luiten hebben we gewoon 2 supertalenten
en dat boeljon in matchplay van de nummer 9 van de wereld wint, zegt toch wel dat ze niet kansloos is tegen de wereldtop
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Golf
« Reactie #4 Gepost op: 20-11-2011, 14:52:56 »
bron: telesport.nl

Citaat
Golfer Luiten wint in Maleisië Van onze Telesportredactie
JOHOR BAHR -  Joost Luiten heeft het golftoernooi van Maleisië gewonnen. Het betekent de eerste golfzege op het hoogste niveau van de Nederlandse prof. In de laatste ronde noteerde Luiten een totaal van 65 slagen op de Iskandar Johor Open (-6). Daarmee bleef hij Daniël Chopra nipt voor. De Zweed had 70 slagen nodig in de slotronde en noteerde een totaal van 199. Luiten had één slag minder nodig.


 Vol trots poseert golfer Joost Luiten met zijn trofee, die hij won tijdens de Iskandar Johor Open 
"Ik moet zo blijven spelen en dan komt een toernooizege snel”, had Luiten een week eerder nog gezegd, nadat hij de eindzege in Singapore net miste. Luiten verkeerde in Maleisië in uitstekende vorm. Van zijn laatste tien toernooien eindigde hij er vijf in de top-10. Die topvorm bevestigde hij met zijn eerste profzege tijdens het toernooi in Maleisië.

Achterstand Luiten
Voor aanvang van de slotronde had Luiten nog een achterstand van vier slagen op Chopra, maar de Zweed kon de druk van de favorietenrol niet aan. De Nederlander sloop dichterbij met birdies op de holes twee, vier, acht en negen en sloeg zich zo naast Chopra. Na de turn sloeg Luiten nog één birdie (op de elf) en dat bleek genoeg voor de zege.

Harde wind en regen teisterden de afgelopen dagen de Iskandar Johor Open, waardoor het toernooi werd teruggebracht tot drie ronden, in totaal 54 holes.

Eerste toernooizege
Met de zege kreeg Luiten een cheque van €242.580,-, wat zijn totaal in 2011 op €953.288,- zet. Daarmee komt de top-20 van de Order of Merit weer in zicht. Voor Luiten was het zijn eerste toernooizege op het hoogste niveau. Hij sluit aan in het rijtje van Nederlandse golfers, dat bestaat uit Robert-Jan Derksen (2003, 2005), Maarten Lafeber (2003) en Rolf Muntz (2000).


Dit is echt super knap!! Mijlpaal voor luiten
hij staat hierdoor 18de in de Race to Dubai
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Golf
« Reactie #5 Gepost op: 15-12-2011, 20:30:29 »
Ik ga hier weer eens posten, maar met een bericht waar we trots op kunnen zijn

we hadden al derksen en luiten die aankomend jaar in de european tour mogen golfen (hoogste niveau in europa)

maar vandaag hebben in de qualifying school ook Lafeber, Saxton, Sluiter, Remkes en Besseling een tourkaart voor de european tour afgedwongen

nu hebben we aankomend jaar zomaar 7 nederlanders in de european tour (afgelopen jaar was dat 5 en dat was al bijna historisch veel), nog nooit hebben er zoveel nederlanders in de european tour gespeeld

daarbij heeft Floris de Vries ook nog kans op een tourkaart, daarvoor heeft hij nog een aantal toernooien om een bepaald bedrag bijeen te spelen


Citaat
Lafeber redt het net GIRONA -  Maarten Lafeber kan opgelucht ademhalen. De Nederlandse golfer zal in 2012 voor het 13e jaar op rij spelen op de Europese Tour. Hij maakte het donderdag in de slotronde van de Qualifying School wel zenuwslopend spannend. Met zijn zwakke slotronde van 75 slagen belandde de routinier op de golfbaan van het Spaanse Girona op de gedeelde 30e plaats. Die klassering was precies genoeg om zijn tourkaart te behouden.
 
Reinier Saxton, Tim Sluiter, Wil Besseling en Taco Remkes presteerden hetzelfde als Lafeber. Ook deze vier Nederlandse golfers bemachtigden een speelkaart op het hoogste profniveau voor 2012. In totaal golft volgend jaar een recordaantal van zeven Nederlanders op de Europese Tour. Joost Luiten en Robert-Jan Derksen handhaafden zich rechtstreeks door voldoende prijzengeld bijeen te slaan.

De 37-jarige Lafeber redde het met zijn totaal van 421 slagen over zes ronden (7 onder par) net aan. Hij kende een bijzonder grillige slotronde met een eagle en drie birdies, maar ook acht bogeys.

Van de vier overige Nederlanders leverde Remkes het beste dagresultaat met 69 slagen. Hij steeg daarmee in het klassement een plaats of 20. Voor Remkes betekent het een rentree. Hij was in 2009 al eens een jaar actief op de Europese Tour maar slaagde er toen niet in genoeg geld te verdienen om zijn kaart te behouden. De golfer uit Uithoorn zakte na dat jaar ver weg, mede door chronische rugklachten.

Sluiter debuteerde dit jaar op de Europese Tour en stelde dus zijn kaart veilig, maar gemakkelijk ging dat niet. De Enschedeër kreeg twee strafslagen aan zijn broek op hole 7 omdat zijn caddie de bunker al aanharkte voordat Sluiter de bal had geslagen. Met drie birdies kort achter elkaar toonde Sluiter karakter.

Ook Besseling was al eens een seizoen speler op het hoogste niveau, waardoor alleen Saxton in 2012 een nieuwkomer is. De Amsterdammer won dit jaar de EPD Tour, de 'derde divisie' voor de golfprofs.

De Nederlanders mogen zich nog niet al te rijk rekenen, want doordat ze niet hoog in het eindklassement van de Qualifying School zijn geëindigd, zullen ze vooral de kleinere toernooien op de Europese Tour kunnen spelen.
Bron: telesport.nl
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Golf
« Reactie #6 Gepost op: 15-09-2013, 15:42:37 »
*schop


spannend joh  play off tussen luiten en een spanjool ::hyper::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Golf
« Reactie #7 Gepost op: 15-09-2013, 15:43:35 »
ik hoop zo dat Luiten wint
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Golf
« Reactie #8 Gepost op: 15-09-2013, 16:00:57 »
Dit is de eerste keer dat ik golf kijk en het spannend vind
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Golf
« Reactie #9 Gepost op: 15-09-2013, 16:02:16 »
Luiten win  ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Golf
« Reactie #10 Gepost op: 15-09-2013, 16:04:59 »
Dit is de eerste keer dat ik golf kijk en het spannend vind

Is het nu de eerste keer dat je het kijkt of
is het nu de eerste keer dat je het spannend vindt ?
Want als het de combinatie is, dan is het een soort van logisch ;D

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Golf
« Reactie #11 Gepost op: 15-09-2013, 16:07:34 »
ow dan heb  je alles gehad, dan krijg je Camiel Eurlings nog eens voor je kiezen.
Tijd voor wielrennen ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Golf
« Reactie #12 Gepost op: 15-09-2013, 16:16:16 »

Is het nu de eerste keer dat je het kijkt of
is het nu de eerste keer dat je het spannend vindt ?
Want als het de combinatie is, dan is het een soort van logisch ;D



combinatie ::)
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Golf
« Reactie #13 Gepost op: 15-09-2013, 16:16:45 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Golf
« Reactie #14 Gepost op: 15-09-2013, 16:35:02 »
Knap van Luiten! :D

Jiménez is ook niet zomaar een spanjaard. Die heeft al wel wat gewonnen in zijn carrière. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Golf
« Reactie #15 Gepost op: 15-09-2013, 16:35:30 »
Vind golf eigenlijk leuker om te doen dan om te kijken. :-\\



Hoewel het doen, tot nu toe, is beperkt tot Tiger Woods PGA Tour Zussemezoveel ::regenboog:: ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Golf
« Reactie #16 Gepost op: 15-09-2013, 16:38:04 »
Knap van Luiten! :D

Jiménez is ook niet zomaar een spanjaard. Die heeft al wel wat gewonnen in zijn carrière. :)
En een zeer kleurrijk figuur. ;D
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Golf
« Reactie #17 Gepost op: 14-09-2014, 13:12:56 »


 ::oink::
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Golf
« Reactie #18 Gepost op: 15-05-2016, 16:28:33 »

Hoeveel pech kun je hebben  :o

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Golf
« Reactie #19 Gepost op: 15-05-2016, 16:45:25 »
Inderdaad, hoeveel pech kan je hebben ::vergroot::

Als had ik hem in het water geschoten hoor ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela