Auteur Topic: D'r in en d'r uit  (gelezen 240902 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2300 Gepost op: 8-06-2017, 14:14:45 »
Gaan we het hierbij laten? :)
Dat gaan we eerst even voorleggen aan de informateur  ::vergroot::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2301 Gepost op: 8-06-2017, 15:35:19 »
Dat gaan we eerst even voorleggen aan de informateur  ::vergroot::
Tjeenk Willink? Of benoemen we ook onze eigen informateur? ::vergroot::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2302 Gepost op: 8-06-2017, 16:25:22 »
Tjeenk Willink? Of benoemen we ook onze eigen informateur? ::vergroot::
Eigen natuurlijk  ::vergroot:: Alleen is nog staatsgeheim wie dat wordt.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2303 Gepost op: 8-06-2017, 16:39:17 »
Eigen natuurlijk  ::vergroot:: Alleen is nog staatsgeheim wie dat wordt.

Misschien kunnen we er een favorieten +/- van maken  ;) ::hypocriet::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2304 Gepost op: 8-06-2017, 16:39:54 »
Eigen natuurlijk  ::vergroot:: Alleen is nog staatsgeheim wie dat wordt.

Dat is goed. Ik zal mezelf niet openbaar maken.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2305 Gepost op: 8-06-2017, 17:35:40 »
Gaan we het hierbij laten? :)
Eigenlijk zou ik zoals het nu al is infrastructuur en milieu weer willen samenvoegen, onder leiding van Sharon Dijksma...
Sinds 2010 is dit 1 ministerie, dus ik zou niet weten waarom het weer gescheiden zou moeten worden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2306 Gepost op: 8-06-2017, 17:57:02 »
Eigenlijk zou ik zoals het nu al is infrastructuur en milieu weer willen samenvoegen, onder leiding van Sharon Dijksma...
Sinds 2010 is dit 1 ministerie, dus ik zou niet weten waarom het weer gescheiden zou moeten worden.

Daarvoor was het als een ministerie, maar toen heette het Verkeer, Ruimtelijke Ordening en Milieu (VROM). Heeft in zekere zin alleen een andere naam gekregen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2307 Gepost op: 8-06-2017, 18:01:33 »
Maar hoe dan ook, het is een ministerie. Dus waarom er 2 van maken?
Ich bin ein Bärliner!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2308 Gepost op: 8-06-2017, 20:02:05 »
Omdat milieu vandaag de dag wel zo'n belangrijk thema is, dat het een eigen ministerie verdient. En we hebben in ruil een ander ministerie opgeheven, namelijk Wonen & Rijksdienst. Rijksdienst valt onder BiZa en Wonen hebben we gecombineerd aan Infrastructuur, die eerst met Milieu samenwoonde. Ik vind dat we dat goed hebben gedaan. ::jaja::

Rutte is bij ons nog steeds minister-president. :o
We hebben ook voornamelijk VVD'ers en PvdA'ers in ons kabinetje. Verder twee mannen van D66, twee vrouwen van een christelijke partij en nog iemand van GroenLinks. Een bont gezelschap. ;D

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2309 Gepost op: 8-06-2017, 20:30:36 »
Ik zie nog graag een nieuwe premier: alleen geen idee wie dat zou moeten worden...
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2310 Gepost op: 9-06-2017, 07:49:47 »
Omdat milieu vandaag de dag wel zo'n belangrijk thema is, dat het een eigen ministerie verdient.
Een ministerie opheffen wil niet meteen zeggen dat er ook een ander weer voor terug zou moeten komen... Daarnaast: milieu is zeker belangrijk, maar dat zijn meerdere onderwerpen. Waarom dan geen ministerie van integratie... Daar schort het ook nog al eens aan hier in Nederland. Milieu kan heel goed samen met infrastructuur. Kan juist heel goed samen met infrastructuur. Juist door ze samen te voegen kan men efficiënter (lijkt mij) op het milieu letten bij zaken die de infrastructuur aangaan. Bij 2 aparte ministeries zal het geheel weer logger gaan worden...

Ik zie nog graag een nieuwe premier: alleen geen idee wie dat zou moeten worden...
Tja, wie niet (de VVD-stemmers niet)... Maar aangezien VVD de grootste partij van het land is en Rutte de lijsttrekker is, is hij de enige logische keuze.
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2311 Gepost op: 9-06-2017, 08:07:19 »
Milieu heeft met meer dingen te maken dan met alleen infrastructuur. Ik vindt het eigenlijk niet zo'n slecht idee om het te splitsen. Meeste stemmen gelden ;) ???
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2312 Gepost op: 16-06-2017, 20:11:25 »
Hoeveel mensen van ons eigen kabinet zouden er daadwerkelijk minister worden? ??? :D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2313 Gepost op: 24-06-2017, 23:28:03 »
Daarvoor was het als een ministerie, maar toen heette het Verkeer, Ruimtelijke Ordening en Milieu (VROM). Heeft in zekere zin alleen een andere naam gekregen.
VROM was volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en milieu.

Verkeer was vroeger Verkeer en Waterstaat.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2314 Gepost op: 25-06-2017, 08:48:58 »
Okay, ik heb met meneer Tjeenk gesproken over ons voorstel. Helaas wou meneer niet ingaan op ons voorstel. Ik zei nog tegen hem: "Dit is de wil van het volk", maar onze Tjeenkje bleef eigenwijs. Hij wil nu verder met VVD-CDA-D66-CU.
Daarom mijn voorstel, we nemen Den Haag niet meer serieus. We kiezen een nieuwe administratieve hoofdstad van Nederland waar we ons kabinet kunnen installeren. En om te bepalen welke stad dat wordt, hierbij een nieuw "D'r in en d'r uit": Welke stad in Nederland vind jij geschikt om ons nieuwe hoofdstad te worden?
We spelen weer volgens de originele regels en na verloop van tijd als er niet veel meer veranderd, ga ik met onze uiteindelijke top 10 naar zijne majesteit Willem Alexander.

- Nijmegen

Waarom Nijmegen? Het ligt redelijk centraal. Het is één van de oudste steden van Nederland, en ik mag dat taaltje wel. Het zal een stuk vriendelijker klinken in ons kabinet met de zachte G.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2315 Gepost op: 25-06-2017, 09:33:44 »
-Nijmegen
-Utrecht
You'll never walk alone

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2316 Gepost op: 25-06-2017, 10:07:34 »
-Nijmegen
-Utrecht
-Apeldoorn

Ligt ook redelijk centraal. Daarnaast ligt het niet in de randstad, wat qua verkeer wel handig is. En niet te vergeten, de koning kan met zijn gezin mooi bij zijn tante in paleis 't Loo intrekken.

PS: de uiteindelijke top 10 kan weer mooi als uitgangspunt dienen voor Plus Minus om te bepalen welke stad we echt als nieuwe hoofdstad willen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2317 Gepost op: 25-06-2017, 10:22:17 »
-Nijmegen
-Utrecht
-Apeldoorn
-Breda 

van oudsher een stad die verbonden is aan het koningshuis en daarbij ook nog eens een geschikte plek beschikbaar, als de KMA verhuist.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2318 Gepost op: 25-06-2017, 10:24:33 »
-Nijmegen
-Utrecht
-Apeldoorn
-Breda 
-s Hertogenbosch
You'll never walk alone

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: D'r in en d'r uit
« Reactie #2319 Gepost op: 25-06-2017, 10:59:03 »
Er worden mooie steden genoemd en ongetwijfeld hebben ze wel iets, maar wat maakt die steden nou speciaal?? Een grappig taaltje? Centrale ligging? Het is oud?
Leuk, maar daar gaat het niet om.
Het gaat uiteindelijk om willen werken. Productief zijn. En een niet lullen maar poetsen mentaliteit. Aanpakken en niet te beroerd zijn om je handen vies te maken. En waar vind je dit alles? Niet in de grote steden. Als je echt wil dat er iets gebeurt, kies dan voor een dorp. Een dorp waar hard werken, initiatief tonen, cultuur, sport op het hoogste niveau en een opgeruimde geest hand in hand gaan. Ik ken zo'n dorp. Dit dorp is van China tot Alaska, van Afrika tot Argentinië bekend en wordt overal gezien als oer-Hollands. Ook over de band met het koningshuis zijn er geen zorgen. Prins Hendrik kwam hier vroeger al regelmatig. Hij had hier zelfs een maîtresse. En ook de huidige generatie mag hier graag vertoeven.
Dit dorp ligt niet te ver van de luchthaven en wil je een keer naar een grote stad, dan ben je daar zo. Dit dorp is goed bereikbaar, zelf over water.
Mijn stem gaat naar mijn eigen dorpje.... Volendam!

- Nijmegen
- Utrecht
- Apeldoorn
- Breda
- s Hertogenbosch
- Volendam
er was eens......