Poll

Welk team wint ik hou van Holland?

Team Oranje (van captain Hulpdakdekker)
10 (41.7%)
Team Rood-wit-blauw (van captain Niekypsv)
3 (12.5%)
Linda de mollenvanger
8 (33.3%)
Gelijkspel
3 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 23

Auteur Topic: Ik hou van holland 2.0  (gelezen 231432 keer)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #20 Gepost op: 2-11-2011, 18:49:08 »
Dat is de valen-stijl
whahaha ::rofl::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #21 Gepost op: 2-11-2011, 18:52:51 »
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #22 Gepost op: 2-11-2011, 18:57:46 »
Mmm ...

Ach ja, waarom niet. ::tandpastasmiley::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #23 Gepost op: 2-11-2011, 18:58:44 »
haha was maar een grapje hea ;).
snapt daisy wel ::hug:: die haalt ook wel eens flauwe geintjes uit >:( ;D

edit: ze vind het nog goed ook ::rofl::
Het is dus wel een werkende tactiek ::jaja::.
wie word de volgende? dolfie? :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #24 Gepost op: 2-11-2011, 18:59:43 »
haha was maar een grapje hea ;).
snapt daisy wel ::hug:: die haalt ook wel eens flauwe geintjes uit >:( ;D

Ik vond de denktank best leuk  ;D
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #25 Gepost op: 2-11-2011, 19:00:16 »
1. HDD
2. Addie
3. D*N
4. Niekypsv
5. Jann
6. Daisy
7. ?
8. ?

wat is beter 2 teams van 4, 2 teams van 5, 3 teams van 3 of 3 teams van 4? :P
moet nog wel allerlei opgaven bedenken hoor en de spelletjes uitwerken maar de aanmeldingen gaan als een trein :P
« Laatst bewerkt op: 6-12-2011, 14:01:55 door mollenvanger21 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #26 Gepost op: 2-11-2011, 19:00:32 »
die haalt ook wel eens flauwe geintjes uit >:( ;D

 ::hypocriet::

I'm an angel  ::tandpastasmiley:: ;)

Ik vond de denktank best leuk  ;D

Best topic ever >:D

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #27 Gepost op: 2-11-2011, 19:01:43 »
Je kan ook afwachten hoeveel mensen zich inschrijven en daar teams van maken ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #28 Gepost op: 2-11-2011, 19:02:41 »
Je kan ook afwachten hoeveel mensen zich inschrijven en daar teams van maken ;).
Dat is waar :P Btw, wat was de denktank? is dat dat topic waar Daisy in december mee terugkomt?? :P
« Laatst bewerkt op: 6-12-2011, 14:45:58 door mollenvanger21 »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #29 Gepost op: 2-11-2011, 19:04:57 »
Dat is waar :P Btw, wat was de denktank? is dat dat topic waar Daisy in december mee terugkomt? :P
nee dat is de medeforummersquiz. de denktank was een flauwe 1 april grap van daisy :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #30 Gepost op: 2-11-2011, 19:11:41 »
Heeft Mollenvanger Realitynet voor Dummies nog niet gelezen?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #31 Gepost op: 2-11-2011, 19:12:18 »
::ontopic::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #32 Gepost op: 2-11-2011, 19:25:29 »
- Raad een lied of niet rebus (4 foto’s die een lied uitbeelden)
Deze ronde komt meerdere keren tijdens het spel terug, als een soort tussenronde. Beide teams krijgen 1 opgave waarmee 4 punten zijn te verdienen. Als eerste wordt er 1 foto getoond, weet het team het dan krijgt het 4 punten, bij de volgende foto 3, bij de derde foto 2 en na 4 foto’s 1 punt.

- Namen raden
De teamcaptain krijgt van de presentator een lijst met namen van bekende personen die hij moet omschrijven. Het is de bedoeling zoveel mogelijk namen te omschrijven binnen 24 uur na de eerst gepostte naam. Als de teamleden het niet weten mogen zij passen. De dag erna wordt hetzelfde spel met het andere team gespeeld.
De naam of een deel ervan mag niet worden genoemd, anders telt het antwoord niet.
Voorbeeld: Johan Cruijf. Teamcaptain mag dan op 2 manieren omschrijven:
1) voornaam van die man met die snor (johan)
2) bijvoorbeeld: de beste voetballer die we ooit hebben gehad, nu onder druk bij Ajax

- Anagrammen (anagrammen van bekende Nederlandse personen, liedjes, steden, gebouwen etc)
Elk teamlid krijgt 1 anagram uit een specifieke categorie. Per goed antwoord zijn 2 punten te verdienen. Wanneer de speler het niet weet kan deze beslissen om een aantal letters in de goede plaats te laten zetten. De opgave is dan nog 1 punt waard. In totaal zijn er dus maximaal 8 punten te behalen deze ronde.

- Welk nieuwsfeit zoeken we?
Een nieuwsfeit uit de Nederlandse geschiedenis wordt door verschillende aanwijzingen omschreven. Het team heeft 24 uur de tijd de oplossing te vinden. De juiste oplossing is 4 punten waard.

- Schattingsvragen
Dit is de finale van het spel. Hierin stelt de presentator een vraag waarbij een percentage moet worden geraden. Het team met de hoogste score mag als eerste een percentage noemen. Vervolgens geven zij aan hoeveel punten zij inzetten. Dit puntenaantal moet minimaal 10 zijn en maximaal de helft het totaal aantal punten.
De tegenstander geeft aan of zij denken dat dit percentage hoger of lager is dan het aantal dat de tegenstander noemt en drukken dit uit in een percentage. Ook zij zetten een puntenaantal in variërend van 10 tot de helft van het totaal aantal punten op dat moment. Het team dat het dichtste bij het juiste antwoord zit krijgt de inzet bij het totaal aantal punten opgeteld, bij het team dat het foute antwoord heeft gegeven verliest de inzet.

- Wie wat of waar ben ik?
In dit spel geeft de presentator aan of hij een persoon, een ding of een plaats is. Vervolgens is het aan de kandidaten om te raden wat dat dan is. Dit mag alleen gebeuren door het stellen van vragen die met ja of nee zijn te beantwoorden (voorbeeld: bent u een Nederlander? JA)
Het spel komt 2x terug.

In de eerste vorm stelt elk teamlid om de beurt een vraag. Het is de bedoeling om in zo min mogelijk vragen het antwoord te raden. Bij 1 tot 3 vragen zijn 10 punten te verdienen.
Bij 4 tot 7 vragen zijn 7 punten te verdienen. Bij 8 tot 11 vragen 4 punten. Bij 12 tot 17 vragen 1 punt. En bij meer dan 20 vragen 0 punten.

Wanneer het spel voor een tweede keer terugkomt gaat het erom de beurt zo lang mogelijk bij je te houden. Het team met het hoogste aantal punten start met het stellen met vragen. Bij een vraag die met nee wordt beantwoord gaat de beurt naar het andere team. Als er met ja wordt geantwoord, blijft de beurt behouden. Het team dat het woord als eerste heeft geraden wint 10 punten, de verliezers krijgen toch nog 3 punten voor de moeite.

- Zoek de fout
In deze ronde krijgt elk teamlid individueel een zin voorgeschoteld. Elke zin bevat 1 spel, stijl of taalfout. Elke gevonden fout is 1 punt waard. In totaal zijn hier dus 4 punten per ronde te behalen

- Welk bericht hoort bij de kop?
In deze ronde krijgt het een team een aantal krantenkoppen. Het is aan hun te bedenken welk bericht er bij de kop hoort. Per goed antwoord zijn 2 punten te verdienen. Wanneer het goede antwoord niet binnen 24 uur na het posten van de kop wordt gegeven krijgt het andere team voor 1 punt de kans het goede antwoord te geven. Daarnaast krijgen zij ook nog erbij uit welke krant de kop afkomstig is.


4 foto's 1 hoort er niet bij, maar welke?
In deze ronde krijgt het team 2 opgaves waarin 4 foto’s zijn weergegeven. Het kan zijn dat deze foto’s actueel zijn, maar het kan ook zijn dat er 4 willekeurige foto’s worden gekozen. Aan het team de taak de link te vinden tussen 3 van de 4 foto’s en welke foto er niet bij hoort en waarom. Met deze opgave zijn 5 punten te verdienen.

- Onderschriften ronde
De presentator post een opmerkelijke foto. Aan de beide teams 24 uur lang de taak een zo leuk mogelijk onderschrift bij deze foto te bedenken.  De presentator beslist vervolgens welk onderschrift het leukste is.
Het team met het leukste onderschrift krijgt 7 punten, het team dat verliest toch nog 2 punten voor de moeite.
 
« Laatst bewerkt op: 6-12-2011, 14:46:28 door mollenvanger21 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #33 Gepost op: 2-11-2011, 19:25:38 »
- Lingo De presentator post een beginletter. Voor het raden van het woord hebben de teamleden 5 beurten. Elk teamlid heeft 1 beurt. Het totaal komt hiermee op 4. Mocht er een 5e beurt nodig zijn dan is het de teamcaptain die deze beurt mag spelen. In totaal speelt elk team 3 woorden van 6 letters. De puntentelling is als volgt: wanneer het woord in 1 keer geraden wordt 5 punten, na twee keer 4 punten etc. Bij het 10 letterwoord zijn

- Kennisvragen
In deze ronde wordt de kennis van Nederland getest. Elk teamlid krijgt 1 vraag die met een goed antwoord 2 punten waard is..

- Lijstjesronde (hoeveel kun je noemen van.. zoals ook in het programma gedaan wordt)
In deze ronde stelt de spelleider de volgende vraag: Hoeveel kun je noemen van.. en geeft aan hoeveel antwoorden er maximaal zijn. Het team mag dan een aantal noemen, waarna het andere team mag aangeven of zij er meer weten. Stel dat een team 10 van de 20 antwoorden denkt te weten en het lukt hen, dan ontvangen ze 10 punten. Als het mislukt gaan de 10 punten naar het andere team. Bij het geven van de antwoorden moet elk teamlid een antwoord geven of passen alvorens de volgende een antwoord mag geven.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #34 Gepost op: 2-11-2011, 19:27:42 »
Feedback op de spellen is uiteraard welkom :) Evenals mensen die willen helpen bij het verzinnen van opgaves :) Mag hier, maar ook via PM. Zo en nu even eten  ::zwaai::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #35 Gepost op: 2-11-2011, 19:41:04 »
Ik vind het er leuk uitzien mollenvanger.

Het spellingstopic lijkt me wat lastig te spelen. Er zit notabene een spellingscontrole knop op RN ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #36 Gepost op: 2-11-2011, 19:45:03 »
Oh, nee, dankje Lukie - daar gaat de perfecte spellings-ronde voor mijn team  >:(

Daarnaast zijn de woorden vermoedelijk wel gewoon te googlen, dus ook zonder spellingscontrole zou het een moeilijk maakbare categorie zijn.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #37 Gepost op: 2-11-2011, 20:11:33 »
mmz.. dan ga ik de spellingsronde vervangen door wie/wat/waar ben ik :)
Edit: wie wat of waar ben ik is toegevoegd, de speltegels zijn hierboven terug te vinden.
« Laatst bewerkt op: 2-11-2011, 20:20:58 door mollenvanger21 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #38 Gepost op: 2-11-2011, 22:20:14 »
Maikemeisje als nieuweling, is dit spel niks voor jou? :)
Of Bakkertje of Elise? misschien willen zij meedoen? :P
En anders Trialk of Koekoe een belg in IHVH zou toch top zijn :P
« Laatst bewerkt op: 2-11-2011, 22:28:21 door mollenvanger21 »

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #39 Gepost op: 2-11-2011, 22:24:10 »
Maikemeisje als nieuweling, is dit spel niks voor jou? :)
Of Bakkertje of Elise? misschien willen zij meedoen? :P
En anders Trialk of Koekoe een belg in IHVH zou toch top zijn :P

Trialk probeerde vandaag nog duidelijk te maken dat hij geen Belg is, Mollenvanger  :P
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)