Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 109372 keer)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #320 Gepost op: 13-02-2012, 18:48:33 »

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 3
« Reactie #321 Gepost op: 8-03-2012, 19:10:48 »
Wat ik een goede molactie vind is dat de Mol hier in het geval van Anne-Marie of Liesbeth waarschijnlijk opzettelijk dezelfde letter heeft gekozen als Tim of Frits. Dat zaait extra verwarring waardoor de anderen meer moeite moeten doen om zich te gaan concentreren welke letter bij welke categorie hoort. Je inspiratie en concentratie raakt zoek denk ik als je altijd dezelfde letter moet gebruiken.

Tim kiest popgroepen met de letter B, Anne-Marie gebruikt dezelfde letter voor haar eigen categorie 'dieren', overigens ook een categorie waarin een Mol goed past. Liesbeth deed hetzelfde, Frits kies sporters met een M, Liesbeth 'eur. steden' met een M. De M van Mol moest ik meteen denken. Anne-Marie herkende overigens alleen het bord met de twee M'en. Acteurs (C) kon ze niet lezen. Maar de beste positie voor een Mol was toch die van Hadewych. Zij kan last-minute nog alles goede pogingen finaal onderuithalen. En dat deed ze bv. met Moscow, Michael Phelps enz... Je hebt sowieso een grotere invloed bij de puzzelaars.

De Mol nam ook sowieso één joker i.p.v. een envelop, al twijfelde ik daar niet aan maar misschien moeten we die toch maar onthouden voor de volgende series, als er weer eens discussie ontstaat dat de Mol wél een envelop neemt. Zo hadden de Timí's hun verdachte in ieder geval meteen af kunnen schrijven. Dus op zich was dat wel een handige opdracht.

En verder wat me nog opviel, bij Mamalou. Anne-Marie die aan Mamalou vraagt: "Miss, can I ask you something?" Mamalou: Yeah i know everything." AM: Oh you know? Is there a certain time, limited time? Mamalou: "Yes there is a limited time." Hadewych: "Do we need to hurry?" Mamalou: I hurry, I take care of the time. AM: Oh yeah, we don't have to worry eh? Mamalou: You don't have to worry. Be happy. Just be happy." Het blijft een grappig fenomeen, die Mamalou ... maar het feit dat er weeral verwezen werd naar 'tijd' spitste mijn oren. En het was AneM die erover begon.

Ik wil maar zeggen AM maakt de groep erop attent dat er een beperkte tijd is, dat ze zich moeten haasten. Maar ze vraagt er gelijk ook bij of ze zich zorgen moeten maken, waardoor de groep weer wat kan gaan slabakken. Dit was misschien haar kans om de groep niet op tijd te laten aankomen. Ik vond het eerst nogal een kandidaat-actie maar ben mijn mening gaan herzien. Het zou me niet verbazen als de Mol hier nogal wat vragen heeft gesteld aan hun gids maar dat de groep erop toezag dat ze op tijd bij de toren aankwamen.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 19:12:29 door FenikXII »

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #322 Gepost op: 8-03-2012, 19:20:30 »
(..)

Tim kiest popgroepen met de letter B, Anne-Marie gebruikt dezelfde letter voor haar eigen categorie 'dieren', overigens ook een categorie waarin een Mol goed past. Liesbeth deed hetzelfde, Frits kies sporters met een M, Liesbeth 'eur. steden' met een M. (..)

Ik wil maar zeggen AM maakt de groep erop attent dat er een beperkte tijd is, dat ze zich moeten haasten. Maar ze vraagt er gelijk ook bij of ze zich zorgen moeten maken, waardoor de groep weer wat kan gaan slabakken. Dit was misschien haar kans om de groep niet op tijd te laten aankomen. Ik vond het eerst nogal een kandidaat-actie maar ben mijn mening gaan herzien. Het zou me niet verbazen als de Mol hier nogal wat vragen heeft gesteld aan hun gids maar dat de groep erop toezag dat ze op tijd bij de toren aankwamen.

Zo slecht waren de letters echter niet: Dieren met een B; Beer, Bever, Buizerd, Brulaap, Baviaan.. Eur Sted met een M; Madrid, Moskou, Middelburg, Milaan, Metz, Manchester.. Beide binnen 10sec bedacht. De adrenaline tijdens de opdracht maakt het lastig, de gekozen beginletter niet echt.

Met de torenopdracht kon de groep volgensmij niet 'te laat' aankomen. Het idee was volgensmij om ze zo vroeg mogelijk aan te laten komen zodat Marit en Maarten minder tijd hadden om het juiste telefoonnummer te achterhalen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #323 Gepost op: 7-12-2012, 14:08:33 »
Ik kan me nog herinneren dat er tijdens deze aflevering een discussie was over het nummerbord, waarin OK stond, en mogelijk op Maarten zou slaan als Olympisch Kampioen.

Nu keek ik de Bachelor deze week, waarbij ze nu in ijsland zijn, en daar werd gebruik gemaakt van dezelfde auto!

 ::vergroot::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)