Auteur Topic: kort WIDM onderzoekje  (gelezen 3910 keer)

Offline WIDMonderzoek

  • Forumlid
kort WIDM onderzoekje
« Gepost op: 16-10-2012, 11:31:46 »
hoi WIDM-fans !  ::ok::

voor ons vak 'enjoying entertainment' aan de uva hebben wij een onderzoekje opgesteld voor WIDM-kijkers.
jullie zouden ons enorm helpen door 'm in te vullen, kost drie minuutjes van je tijd !
alvast bedankt en groetjes,
esther, fieke, marjolein en cloë

https://uvacommscience.qualtrics.com/SE/?SID=SV_2tPQdluNF1ekLL7

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: kort WIDM onderzoekje
« Reactie #1 Gepost op: 16-10-2012, 11:35:32 »
done

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: kort WIDM onderzoekje
« Reactie #2 Gepost op: 16-10-2012, 11:35:59 »
ik heb hem ook gedaan
You'll never walk alone

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: kort WIDM onderzoekje
« Reactie #3 Gepost op: 16-10-2012, 11:39:33 »
Ik ook!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: kort WIDM onderzoekje
« Reactie #4 Gepost op: 16-10-2012, 17:48:40 »
Done......

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: kort WIDM onderzoekje
« Reactie #5 Gepost op: 16-10-2012, 18:01:51 »
Done en succes!
Ich bin ein Bärliner!

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: kort WIDM onderzoekje
« Reactie #6 Gepost op: 16-10-2012, 22:13:50 »
gedaan!
en weer ondergronds......

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: kort WIDM onderzoekje
« Reactie #7 Gepost op: 17-10-2012, 13:09:35 »
Gedaan!
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: kort WIDM onderzoekje
« Reactie #8 Gepost op: 17-10-2012, 13:58:02 »
Gedaan. Nou ben ik echt een diehard fan van WIDM, maar aroused is nou ook weer een beetje overdreven. ;)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: kort WIDM onderzoekje
« Reactie #9 Gepost op: 17-10-2012, 22:18:56 »
Done
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: kort WIDM onderzoekje
« Reactie #10 Gepost op: 18-10-2012, 12:08:25 »
Ik heb de vragenlijst ingevuld, maar heb toch nog wat inhoudelijke opmerkingen over de vragenlijst, die ik jullie graag wil meegeven als tips voor verder onderzoek. (Ik heb zelf meermalen wetenschappelijk onderzoek gedaan, vandaar).

Het is niet handig om een Engelstalige vragenlijst te maken terwijl je Nederlandstalige mensen vraagt om iets in te vullen. Zo heb je de kans dat mensen de vraag niet goed genoeg begrijpen of dat je zelf iets anders bedoelt dan wat er staat. Het is handiger om naderhand je resultaten te vertalen naar het Engels.

Ook was de vraagstelling niet consequent. Er waren positieve en negatieve stellingen, waardoor je als respondent moet nadenken of je het eens bent met iets negatiefs of oneens met iets positiefs. Het is handiger om alle stellingen ofwel positief ofwel negatief te formuleren. Bijv. Bij de stelling I don't feel excited about WIDM, houdt eens in dat je NIET opgewonden raakt van WIDM, terwijl het gemakkelijker en duidelijker is om te vragen of iemand WEL opgewonden raakt van WIDM.

Ga je de resultaten hier ook plaatsen? Ik ben benieuwd.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: kort WIDM onderzoekje
« Reactie #11 Gepost op: 18-10-2012, 14:05:04 »
Gedaan!
Ben ook benieuwd wat onderzoeksvraag is...
(pas zeggen natuurlijk als onderzoek is afgenomen  :-X)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: kort WIDM onderzoekje
« Reactie #12 Gepost op: 18-10-2012, 14:54:36 »
Ik heb de vragenlijst ingevuld, maar heb toch nog wat inhoudelijke opmerkingen over de vragenlijst, die ik jullie graag wil meegeven als tips voor verder onderzoek. (Ik heb zelf meermalen wetenschappelijk onderzoek gedaan, vandaar).

Het is niet handig om een Engelstalige vragenlijst te maken terwijl je Nederlandstalige mensen vraagt om iets in te vullen. Zo heb je de kans dat mensen de vraag niet goed genoeg begrijpen of dat je zelf iets anders bedoelt dan wat er staat. Het is handiger om naderhand je resultaten te vertalen naar het Engels.

Ook was de vraagstelling niet consequent. Er waren positieve en negatieve stellingen, waardoor je als respondent moet nadenken of je het eens bent met iets negatiefs of oneens met iets positiefs. Het is handiger om alle stellingen ofwel positief ofwel negatief te formuleren. Bijv. Bij de stelling I don't feel excited about WIDM, houdt eens in dat je NIET opgewonden raakt van WIDM, terwijl het gemakkelijker en duidelijker is om te vragen of iemand WEL opgewonden raakt van WIDM.

Ga je de resultaten hier ook plaatsen? Ik ben benieuwd.

Helemaal mee eens, ik had op enig moment ook nog net op tijd door dat ik het verkeerde antwoord had aangeklikt omdat de vraag net het tegenovergestelde suggereerde.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: kort WIDM onderzoekje
« Reactie #13 Gepost op: 18-10-2012, 19:35:25 »
Allereerst vind ik een topic met alleen reacties als "ingevuld" niet heel erg spannend om te zien. Ik ben wat dat betreft blij met jolmolletje, die de discussie opent.

Ik heb 'm hoe dan ook ingevuld. Ik had ook last van de negatieve vraagstellingen. Verder ben ik ook sterk tegenstander van onnodig Engels. Was er hier een specifieke reden om het niet in het Nederlands te doen?

Verder, realiseer je (WIDMonderzoek) je dat je vraag op dit forum te stellen je heel selectieve resultaten krijgt? Het is zeg maar alsof je de vraag "Lego of K'Nex" stelt op een Legoforum - het antwoord is dan al te voorspellen, en daardoor niet meer representatief voor de gehele bevolking. Er zijn immers 2.000.000 WIDM-kijkers, waarvan slechts een zeer kleine, maar zeer enthousiaste, selectie dit forum bezoekt. Maar ik weet niet of dat misschien niet juist de bedoeling was.

Hoe dan ook succes ermee en ik hoop van de resultaten hier iets terug te zien (zodat we er van beide kanten iets nieuws van leren).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas