Auteur Topic: Koopzondag, wel of niet?  (gelezen 10127 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koopzondag, wel of niet?
« Reactie #20 Gepost op: 25-03-2012, 23:26:05 »
Ik had niet verwacht hier zovelen te treffen die ook niet direct voorstander zijn van de koopzondag.
Zelfs leden van het vrouwelijk geslacht, waarvan ik blijkbaar het vooroordeel had dat zij toch tenminste vóór zouden zijn. Winkelen is voor de meeste vrouwen toch een uitgesproken hobby? 

Dat vind ik weer zo'n typisch fout vooroordeel.  ::ohno::

Om de kleine winkelier te beschermen mogen van mij zeker het aantal koopzondagen beperkt worden, maar ik zal eerlijk bekennen, ik haal bijna altijd mijn boodschappen op zondag. Waarom? Omdat mij dat het beste uitkomt. Van maandag t/m vrijdag werk en heb ik 's avonds geen tijd/zin om nog een kar vol met spullen te halen en zaterdag heb ik andere plannen. Kijk, mochten de supermarkten niet meer open zijn op zondag, zal ik wel moeten, maar nu het zo is, maak ik daar gebruik van, want het komt mij planningstechnisch gezien gewoon het beste uit. ::jaja::

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Koopzondag, wel of niet?
« Reactie #21 Gepost op: 26-03-2012, 00:37:24 »
typisch... Want elke man houd natuurlijk van sporten, auto's en vrouwen kijken.
Wel, zoals ik zei: de meeste wel, maar er zijn uitzonderingen.  ;D
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Koopzondag, wel of niet?
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2012, 21:44:03 »
Ik doe ook regelmatig boodschappen op zondag, ik vermijd graag de drukte op zaterdag in de supermarkt.
Maar ik heb  de afgelopen 12 jaar ook heel veel zondagen zelf in een winkel gewerkt, voor mij niet zo'n probleem, maar voor mensen met een gezin of een sport/hobby op zondag vaak wel. Je kan je winkel niet alleen laten draaien op scholieren en studenten met een bijbaan.
Voor het supermarkt-personeel vind ik het vooral belangrijk dat werken op zondag niet verplicht mag worden, en dat er best een financieel extra-tje tegenover mag staan.
Voor de bescherming van de kleine winkelier vind ik dat de koopzondagen beperkt mogen blijven, of zo als bv. hier in Amsterdam, waar bijna alles elke zondag open is, dat de openingstijden beperkt moeten blijven.

Helaas is de huidige trend precies andersom, werken op zaterdag wordt al steeds meer verplicht en de grote supermarkt-ketens (AH, mijn werkgever voorop) gaan ook op steeds meer feestdagen open, in ieder geval in de grote steden...
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koopzondag, wel of niet?
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2012, 21:48:24 »
Je kan je winkel niet alleen laten draaien op scholieren en studenten met een bijbaan.

En dit is precies wat er bij mij in de winkel aan het gebeuren is in het weekend. Volgens mij staan we al bijna een half jaar met alleen maar studenten op de zaterdag. Het lukt allemaal wel maar ideaal is het niet
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Koopzondag, wel of niet?
« Reactie #24 Gepost op: 26-03-2012, 21:54:34 »
En dit is precies wat er bij mij in de winkel aan het gebeuren is in het weekend. Volgens mij staan we al bijna een half jaar met alleen maar studenten op de zaterdag. Het lukt allemaal wel maar ideaal is het niet

Dat is inderdaad vaker zo, maar ik vind het niet ideaal, als er een probleem is dan weten ze vaak net niet genoeg om het op te lossen....
Ik heb zelf jaren met veel plezier op zaterdag en/of zondag gewerkt met alleen maar 16 tot ca. 19 jarigen. Dat waren altijd hele leuke dagen, maar dan was ik er wel om vragen te beantwoorden, problemen op te lossen en af en toe de boel weer aan het werk te zetten als het té gezellig dreigde te worden!
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koopzondag, wel of niet?
« Reactie #25 Gepost op: 26-03-2012, 22:03:28 »
Meestal weten we het wel op te lossen (we staan met 3 mensen tussen de 20-23 en dan nog 2 scholieren meestal) Maar als het idd te lastig wordt is het heel irritant. t is vervelend om klanten te moeten vertellen dat de baas er niet is en dat ze door de week maar een keer terug moeten komen.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2012, 16:13:26 door -ELISE- »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Koopzondag, wel of niet?
« Reactie #26 Gepost op: 27-03-2012, 16:03:10 »
kinderen beginnen bij jullie als ze 10 zijn? ::oink::

 ::megafoon:: PROTEST!! Dat grut moet in bomen klimmen en belletje lellen en slootje springen!




waar hadden we het ookalweer over ???
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koopzondag, wel of niet?
« Reactie #27 Gepost op: 27-03-2012, 16:13:14 »
10=20 XD
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Koopzondag, wel of niet?
« Reactie #28 Gepost op: 27-03-2012, 20:31:39 »
 ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Koopzondag, wel of niet?
« Reactie #29 Gepost op: 29-03-2012, 23:09:15 »
Ik hou wel van koopzondagen,en zie geen probleem met de Heere, op Zondag genas Christus zelfs zieken (en waarom niet?) :) :D
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Koopzondag, wel of niet?
« Reactie #30 Gepost op: 29-03-2012, 23:25:37 »
Als dat op een koopzondag is gebeurd, dan moest hij wel.
Anders had die zieke zich bekocht gevoeld.  ::tandpastasmiley::
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Koopzondag, wel of niet?
« Reactie #31 Gepost op: 22-04-2012, 13:33:51 »
 ;D

O.T. koopzondag wordt folkloristisch als alleen meubelboulevards ' en tuincentra juist met chr. feestdagen open "moeten" :-X
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?