Poll

Wie is de Saboteur

Lisa
2 (6.5%)
Sylvia
3 (9.7%)
Hero
3 (9.7%)
Edith
23 (74.2%)

Totaal aantal stemmen: 30

Auteur Topic: Sabotage  (gelezen 133237 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #460 Gepost op: 21-05-2013, 10:41:05 »
Op de grote hoeveelheid drama na, vond ik het een leuke afleveringen. De eerste opdracht met dat cijfers varen: ik denk dat het erg lastig is om fatsoenlijke cijfers te varen, maar dit sloeg helemaal nergens op. De dames gingen echt zwalkend over het water, daar viel voor Hero en Manuel echt geen touw aan vast te knopen. Op het eerste gezicht leek Liza het nog het beste te doen en Edith (wederom) als slechtste. Bij Hero en Manuel viel me op dat Hero de touwtjes weer strak in zijn handen had. Hij opperde alle (verkeerde) cijfers, Manuel deed geen enkele poging om hen te corrigeren of zelf een suggestie te doen qua cijfer. Ik vond het heel raar hoe hij als mak lammetje maar ging zwaaien met die vlag, zonder zelf bij te dragen aan een goede oplossing.

En dan de grote hoeveelheid drama er tussen in. Hero vindt per toeval de telefoon van Edith (het lijkt erop dat hij deze gewoon van de productie heeft gekregen) en vindt daar 'per toeval' het berichtje over het mes. De manier waarop deze ruzie in scène is gezet, ergerde me enorm. Iedereen loopt weer achter Hero aan en vindt alles wat hij suggereert heel handig en goed. Hoezo heeft Edith voor de saboteur geen waarde meer? Dat slaat toch helemaal nergens op: Sylvia en Liza hebben ook opdrachten van de saboteur uitgevoerd (nu is alleen nog maar de vraag welke opdrachten Manuel en Hero al hebben uitgevoerd). Ediths reactie vond ik ook totaal niet echt overkomen. Ik snap niet hoe de andere deelnemers haar door die reactie compleet af kunnen schrijven als saboteur (sowieso snap ik niet waarom ze niet wordt verdacht, ze doet meer fout dan goed in dit spel, maar ik zit dan ook een beetje in de Edith-tunnel).

En dan de tweede opdracht: leuke opdracht, mooie locatie. De saboteur heeft alle kans om te saboteren; vrijwel iedereen heeft kunnen knoeien met de enveloppen (Sylvia en Liza nog het meest). Als saboteur zou ik niet alleen de richtingen veranderen, maar ook lastige letters bovenop leggen (met zoveel I-en kun je nu eenmaal amper een woord vormen, wat inderdaad niet is gelukt). Edith en Manuel doen enorm lang over het zoeken naar de eerste letter, verdacht lang wil ik bijna zeggen (zo moeilijk was die toch niet?). En Hero bemoeit zich weer met alles, zonder dat daar heel veel succes tegenover staat. Wel verdacht dat iemand (ik weet even niet wie) in de laatste seconde nog alle letters van het bord wilde halen, dat zou pas een goede sabotage-actie zijn!

Over de eliminatie. Ik denk nog steeds dat Edith de saboteur is, dus ik verwacht dat deze eliminatie nep is. Het klopt gewoon niet, kandidaten worden het spel uitgezet, maar nooit moeten ze zelf hun koffers pakken. Er zijn geen drie genomineerden, we zien de foto's niet (maar dat kan nog komen in de volgende uitzending, bij Inge en Jeffrey zagen de andere kandidaten de foto's ook niet, alleen zijzelf zagen dat). En bovendien laat Net 5 op de officiële website een enorme spoiler zien.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #461 Gepost op: 21-05-2013, 22:17:15 »
Zoals Liza al zei: wat een anticlimax dat de kluis niet open ging.  :(
Ik verdenk Sylvia nu het meest.

Wat zou het achtletterwoord zijn geweest? O P S E T E I + nog een letter. Ik kom er niet uit.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Sabotage
« Reactie #462 Gepost op: 21-05-2013, 22:18:01 »
Positief ?

Edit : Onee daar mist een E, ik dacht eerst tijdens de uitzending dat het positief was..
You'll never walk alone

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #463 Gepost op: 21-05-2013, 22:18:38 »
Dat dacht ik eerst ook, maar daar zit maar 1 E in.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sabotage
« Reactie #464 Gepost op: 21-05-2013, 22:19:14 »
bij sbs  kan het best posetief zijn ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #465 Gepost op: 22-05-2013, 15:52:20 »
Wat zou het achtletterwoord zijn geweest? O P S E T E I + nog een letter. Ik kom er niet uit.

Volgens mij vergis je je (wat ook niet vreemd is als iedereen over poesie en poëzie begint); ze hadden POES, toen nog twee I's over, Manuel en Sylvia hadden de T. Positief had gekund dus.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #466 Gepost op: 23-05-2013, 08:44:16 »
Vanavond trekt Rosalie van Breemen in het programma "Jouw Vrouw, Mijn Vrouw, VIPS" in bij Henk Schiffmacher.   ::rofl::

http://www.tvgids.nl/programma/14460354/Jouw_Vrouw%2C_Mijn_Vrouw_VIPS/

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Sabotage
« Reactie #467 Gepost op: 26-05-2013, 12:26:00 »
Vandaag is S01E08 van 20:30 tot 21:30.
Volgende week is S01E09 en S01E10 (finale) van 20:30 tot 22:30.
« Laatst bewerkt op: 26-05-2013, 16:29:03 door bartjel »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Sabotage
« Reactie #468 Gepost op: 26-05-2013, 13:17:11 »
Vandaag is S01E08 van 20:30 tot 21:30.
Volgende week is S03E09 en S03E10 (finale) van 20:30 tot 22:30.

Apart. Misschien willen ze ervanaf? :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Sabotage
« Reactie #469 Gepost op: 26-05-2013, 16:30:00 »
Apart. Misschien willen ze ervanaf? :P
In Amerika sluiten ze heel vaak een seizoen af met een (succesvolle) dubbele aflevering.. misschien proberen ze dat te imiteren.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Sabotage
« Reactie #470 Gepost op: 26-05-2013, 21:27:57 »
Leuke aflevering vandaag met zeer leuke opdrachten ook!  ::ok::

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: Sabotage
« Reactie #471 Gepost op: 26-05-2013, 21:37:00 »
Leuke aflevering met een shockende eliminatie. Voor mij was Manuel écht de saboteur.

Wie de saboteur is...  ::ohno:: ik heb echt geen idee. Ze zouden het alle 4 kunnen zijn. Ik hoop en denk dan misschien Edith.
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #472 Gepost op: 26-05-2013, 21:37:47 »
Ik denk nogsteeds Edith  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Sabotage
« Reactie #473 Gepost op: 26-05-2013, 21:48:46 »
Ik denk nogsteeds Edith  ::jaja::
Ik ook  ::jaja::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Sabotage
« Reactie #474 Gepost op: 26-05-2013, 21:56:12 »
Als het WIDM zou zijn zou het Edith zijn of eventueel Liza, maar Sylvia staat bij mij ook nlg heel hoog in het lijstje. Voor nu zeg ik Sylvia of Edith.
Hero is het niet denk ik, Liza maakt meer kans maar denk ik ook niet.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Sabotage
« Reactie #475 Gepost op: 26-05-2013, 21:58:17 »
Maar zouden ze een finale met 4 gaan spelen? want in de vooruitblik zag je een shot van de laatste 4 en dan: zullen we kijken wie de saboteur is? Ben ook benieuwd naar hoe ze dat bekend gaan maken :) Erik die vraagt: wie is.. De saboteur?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #476 Gepost op: 26-05-2013, 23:04:07 »
Die eliminatie.  ::bravo::
Als je toch geëlimineerd moet worden, dan maar zo.

Dat ze toch 20 mensen hebben gevonden die bereid waren een uur lang een beetje op een straathoek te staan.  ::rofl::
In het voorstukje vorige week zag je dat er op een biljet stond geschreven "point other way". Een vrouw wees inderdaad de verkeerde kant op. Betekent dit dat de saboteur in het eerste groepje zat, en dus Sylvia of Edith de saboteur is?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sabotage
« Reactie #477 Gepost op: 27-05-2013, 10:21:21 »
Verrassende aflevering gisteren, met vooral een tweede leuke opdracht. Je zou trouwens inderdaad welhaast denken dat de sabotuer in het eerste groepje zat... Die executie was overigens heel leuk gedaan. (niet voor Manuel, maar toch leuk...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #478 Gepost op: 27-05-2013, 10:28:23 »
De opdrachten van de laatste aflevering waren weer erg geslaagd, maar ik ben de continue aandacht voor Hero zo enorm zat. Die ruzies die hij de hele tijd uitlokt, de manier waarop hij het spel de hele tijd in zijn richting trekt en ook de bleue kandidaten die dat allemaal maar laten gebeuren (Hero speelt het spel op alle fronten, terwijl Liza en Sylvia nog iets meer handelen in de groep).

De eerste opdracht vond ik erg leuk. Ook heb ik weer wat verdachte dingen gezien. Edith flikt het weer om iets niet te kunnen, waarom kan Edith helemaal niets en wordt dit nog steeds geaccepteerd door de groep? Als iemand een fysiek zware opdracht zou kunnen uitvoeren dan is het sportvrouw Edith wel. Ze liep enorm te stuntelen, zeker gezien het gemak van Manuel. Op het strand was Liza erg verdacht, maar dat lag er wel erg dik bovenop. Ze deed overduidelijk helemaal niets. Hero en Sylvia treffen ook blaam, want zij pakten het bordje dat ze al eerder hadden gebruikt en kwamen daar pas rijkelijk laat achter. Hero speculeert ook nog dat Sylvia bewust het touw heeft verplaatst, maar dat is voor de kijker thuis niet goed te zien (voor hetzelfde geld heeft hij hetzelfde gedaan).

En dan de tweede opdracht: leuk! Mooie beelden en mooie locaties. Bij het mannetjes neerzetten is Edith weer erg passief. Ook laat ze de pionnen niet echt duidelijk wijzen (ze wappert een beetje met haar arm). De vrouw die scheef wijst is door Edith neergezet. De vrouw die totaal verkeerd wijst, komt van Sylvia af (in ieder geval zo lijkt het). Sylvia is daarentegen heel goed bezig door de pionnen telefonisch instructies te geven en zo tijd te besparen, hoezo kon dat eigenlijk? Dan hadden ze de pionnen toch ook meteen kunnen laten zeggen waar ze naartoe moesten? De route is op het eerste gezicht niet heel duidelijk uitgezet, maar Hero en Liza lopen ook verkeerd doordat Hero zijn wil doordrukt en Liza dit laat gebeuren. Ze gaan naar de overkant van de straat, terwijl Liza hier al haar twijfels bij heeft en durven vervolgens bij het teruglopen niet te gaan zoeken. Het verspillen van die eerste 1000 euro had voorkomen kunnen worden, ze hadden toch gewoon nog een stukje door kunnen lopen vanaf het punt waar die onduidelijke vrouw stond? Die tweede 1000 euro kon niet voorkomen worden, als de pion verkeerd wijst, heb je geen idee meer. De pion die moest aangeven waar Hero en Liza van de boot af moesten stappen is verdwenen (was dat niet dat groene mannetje dat er helemaal niet bij hoorde?), maar Hero wist wonder boven wonder toch dat ze daar af moesten gaan, erg verdacht. En dan rennen ze met 13 seconden op de klok het dakterras op, tja ik geloof dat nooit zo, het lijkt erop alsof het programma de kandidaten deze 2000 euro sowieso wilde geven.

Mijn verdachten:
- Edith: ze blijft enorm passief en stuntelig, wat ik niet geloofwaardig vind voor een sportvrouw
- Sylvia: er gaat vaak iets fout waar zij bij is
- Hero: ik wil hem niet verdenken, maar hij heeft het spel wel geheel in zijn hand (erg handig voor een saboteur)
- Liza: vind ik niet verdacht, ze doet veel goed en als ze het fout doet is het te duidelijk

En dan die eliminatie: Manuel verdacht ik helemaal niet. hij deed echt bijna alleen maar goede dingen en was oprecht zenuwachtig voor eliminatie. Jammer, ik vond hem een leuke speler!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sabotage
« Reactie #479 Gepost op: 27-05-2013, 19:16:29 »
    Wie is de Saboteur
Lisa    - 3 (14.3%)
Sylvia    - 8 (38.1%)
Hero    - 4 (19%)
Manuel    - 2 (9.5%)
Edith    - 4 (19%)

poll op 0
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.