Poll

Wie is de Saboteur

Lisa
2 (6.5%)
Sylvia
3 (9.7%)
Hero
3 (9.7%)
Edith
23 (74.2%)

Totaal aantal stemmen: 30

Auteur Topic: Sabotage  (gelezen 133008 keer)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Sabotage
« Gepost op: 24-08-2012, 19:27:27 »
SBS6 komt met een 'nieuw' programma waarin een aantal BN'ers op een cruiseboot allerlei opdrachten uitvoeren om ervoor te zorgen dat er zo veel mogelijk geld in de pot komt. Helaas is er één kandidaat die alles saboteerd. De werktitel is 'Sabotage.'

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevard/entertainment/articleview/)/components/actueel/rtlboulevard/2012/08_augustus/entertainment/sbs_6_werkt_aan_eigen_wie_is_de_mol.xml

Komt jullie dit ook zo bekend voor? :-\\
« Laatst bewerkt op: 29-11-2012, 11:30:45 door Lukie4, Reden: topic titel aangepast »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Concurrentie SBS6
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2012, 19:53:19 »
Lijkt me een heel interessant concept. Vertel er eens iets meer over? ;D ;D

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Concurrentie SBS6
« Reactie #2 Gepost op: 24-08-2012, 20:01:13 »
Oh, weet nog wel iets.

Opnames zijn wss in januari en o.a. Ben Saunders en Lange Frans zijn benaderd.  :P

Maar het is eigenlijk heel zielig dat SBS6 nu uit de put probeert te komen met allemaal remakes van goed-scorende programma's. Eerst eigen versie van Boer Zoekt Vrouw en nu dit.... Bedenk zelf eens wat origineels denk ik dan en lift niet mee op andermans succes....
« Laatst bewerkt op: 24-08-2012, 20:03:23 door milcof »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Concurrentie SBS6
« Reactie #3 Gepost op: 24-08-2012, 20:21:17 »
Oh, weet nog wel iets.

Opnames zijn wss in januari en o.a. Ben Saunders en Lange Frans zijn benaderd.  :P

Maar het is eigenlijk heel zielig dat SBS6 nu uit de put probeert te komen met allemaal remakes van goed-scorende programma's. Eerst eigen versie van Boer Zoekt Vrouw en nu dit.... Bedenk zelf eens wat origineels denk ik dan en lift niet mee op andermans succes....
En wat te denken van de schat van de Oranje, weliswaar vond ik het nog best een origineel concept, maar veel mensen trokken de vergelijking met Expeditie Robinson. (door eiland, proeven etc.)
« Laatst bewerkt op: 24-08-2012, 20:23:45 door mollenvanger21 »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Concurrentie SBS6
« Reactie #4 Gepost op: 24-08-2012, 20:48:40 »
Aangezien we er toch niks tegen doen, laten we het positief inzien en het niet beschouwen als concurrentie, maar als uitdaging voor het WIDM-team om er in 2014 nog een schepje bovenop te doen. Daarnaast - mensen zijn niet gek - mensen trekken heus wel de lijn met dit en WIDM. Hoe meer publiciteit voor Sabotage, hoe meer indirecte publiciteit voor WIDM. Met de televizierring in het vizier lijkt me dat alleen maar gunstig ;)

Dus nee, ik lig er niet wakker van. Daarnaast - als het gewoon een goed programma is, is het welkom. Voor de rest is er nog te weinig om te roepen dat het "hetzelfde" is. Wie is de mol is véél meer dan alleen het concept van een saboteur. Het mooie camerawerk en de geheimzinnige sfeer beschouw ik als intrinsieke onderdelen van WIDM bijvoorbeeld.

Het enige nadeel die ik zie is dat mensen misschien niet aan allebei de programma's willen meedoen, waardoor de Avro de kandidatenpoel moet delen met ze.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Concurrentie SBS6
« Reactie #5 Gepost op: 24-08-2012, 21:31:52 »
Ik zie voorlopig geen probleem. Aangezien de opnames in januari zijn zal het geen directe concurrentie zijn voor de kijkcijfers, en bovendien ben ik niet bang dat ze het beter gaan doen dan de echte WIDM. Ik vermoed dat dit gaat floppen, net als de meeste andere SBS-probeersels van tegenwoordig. Laten we het zien als een extra mollenjacht :)
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Concurrentie SBS6
« Reactie #6 Gepost op: 24-08-2012, 21:40:09 »
En als ze Manuel Enderbos ij de EO weghalen om dit te presenteren, gaat het helemaal leuk worden........

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Concurrentie SBS6
« Reactie #7 Gepost op: 24-08-2012, 21:49:59 »
Ik zie voorlopig geen probleem. Aangezien de opnames in januari zijn zal het geen directe concurrentie zijn voor de kijkcijfers, en bovendien ben ik niet bang dat ze het beter gaan doen dan de echte WIDM. Ik vermoed dat dit gaat floppen, net als de meeste andere SBS-probeersels van tegenwoordig. Laten we het zien als een extra mollenjacht :)
Zal dan wel een programma voor of het voorjaar worden als widm is afgelopen (dus mooi afkickmiddel) of eventueel in het najaar van 2013, en als dat het geval is, is het als extra mollenjacht een mooi opwarmertje naar widm 2014 :P

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Concurrentie SBS6
« Reactie #8 Gepost op: 24-08-2012, 23:39:54 »
Ik zou de topictitel veranderen in 'Namaak-WIDM' of zoiets, want of het ook echt concurrentie valt nog te bezien. Maar ja, voor het zelfde geld wordt deze versie ineens populairder, met als uiteindelijk gevolg de stop van WIDM... Maar goed, ik heb er alle vertrouwen in dat SBS niet in staat zal zijn de echte Mol te overtreffen.
Wisten jullie trouwens dat 'sabotage' komt van het Franse 'sabot', wat klomp betekent? Tijdens de industriële revolutie saboteerden werkers de machines door een klomp tussen de machine te gooien, om zo even van het zware werk af te zijn.
« Laatst bewerkt op: 24-08-2012, 23:41:42 door Pac-Mol »
...óf niet!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Concurrentie SBS6
« Reactie #9 Gepost op: 24-08-2012, 23:55:52 »
Ik lees trouwens nog niet terug in de media dat er één saboteur zou zijn. Voorlopig lees ik dat ze 'elkaar moeten saboteren'.
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Concurrentie SBS6
« Reactie #10 Gepost op: 24-08-2012, 23:59:38 »
haha geweldig die info over die klomp ::ok::

voor de rest..... sbs .... lekker laten gaan....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Concurrentie SBS6
« Reactie #11 Gepost op: 25-08-2012, 11:32:16 »
Ik zou de topictitel veranderen in 'Namaak-WIDM' of zoiets, want of het ook echt concurrentie valt nog te bezien.
Als we dan toch de topic hernoemen, laten we dan vooral neutraal blijven en het gewoon "Sabotage" noemen. Mede overigens om wat je zelf zegt in je tweede bericht. Ik hou er niet van om iets als "namaak" te bestempelen nog voordat we iets gezien hebben.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Concurrentie SBS6
« Reactie #12 Gepost op: 25-08-2012, 11:55:24 »
Dit topic was ook meer bedoeld om even het nieuws te melden. Hoeft van mij ook niet te blijven bestaan hoor. (mag natuurlijk wel)

« Laatst bewerkt op: 25-08-2012, 12:00:56 door milcof »

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Concurrentie SBS6
« Reactie #13 Gepost op: 25-08-2012, 11:57:18 »
Ik lees trouwens nog niet terug in de media dat er één saboteur zou zijn. Voorlopig lees ik dat ze 'elkaar moeten saboteren'.

Klopt. Ik typte dit nadat Albert Verlinde het zo zei bij RTL Boulevard. Later las ik het artikel op de site waarin idd stond dat ze elkaar moeten saboteren.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Sabotage' (nieuw SBS6-programma)
« Reactie #14 Gepost op: 25-08-2012, 12:54:03 »
SBS 6 ... zegt al genoeg lijkt me.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: 'Sabotage' (nieuw SBS6-programma)
« Reactie #15 Gepost op: 25-08-2012, 23:15:52 »
Ik kan alleen niet bedenken hoe ze allemaal elkaar moeten saboteren, terwijl er ook één pot komt.
Of verdienen ze individueel geld?

Ach ja, we zullen zien.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: 'Sabotage' (nieuw SBS6-programma)
« Reactie #16 Gepost op: 26-08-2012, 11:54:30 »
Wat een rip-off! Hiermee gaat de kwaliteit van een prachtig concept mee naar beneden :( . Please laat dat *** SBS van de buis verdwijnen voordat dit op TV komt.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: 'Sabotage' (nieuw SBS6-programma)
« Reactie #17 Gepost op: 1-09-2012, 17:19:53 »
Programma-bedenker bij SBS6 is vast het makkelijkste baantje ter wereld.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 'Sabotage' (nieuw SBS6-programma)
« Reactie #18 Gepost op: 2-09-2012, 23:55:32 »
Dit is me dan toch weer iets teveel copycat ::niet-ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: 'Sabotage' (nieuw SBS6-programma)
« Reactie #19 Gepost op: 3-09-2012, 22:03:19 »
Dit is me dan toch weer iets teveel copycat ::niet-ok::
Maar daar is SBS dan weer wel heel goed in ;)

Sabotage ==> Wie is... de mol?
The price is right ==> Prijzenslag, Cash & Carlo
De Schat van De Oranje ==> Expeditie Robinson
Sterren dansen op het ijs ==> Dancing on ice
So you wanna be a popstar? ==> Idols
Shownieuws ==> Boulevard
Hart van Nederland ==> 5 In het land
It's nice to be important, but it's more important to be nice!