Poll

Wie is de Saboteur

Lisa
2 (6.5%)
Sylvia
3 (9.7%)
Hero
3 (9.7%)
Edith
23 (74.2%)

Totaal aantal stemmen: 30

Auteur Topic: Sabotage  (gelezen 133019 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Sabotage
« Reactie #300 Gepost op: 16-04-2013, 23:26:17 »
Nog iets wat me te binnen schoot, hoe kan het dat ze precies dat woord vroegen waar de andere dag een vraag over werd gesteld aan de mensen bij wie ze sliepen..   ::)

Ik heb de indruk dat jij 2 programma's door elkaar haalt  :P .

Alleen als jij weer taartjes gaat bakken...
::rofl::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #301 Gepost op: 17-04-2013, 13:28:02 »
Ik heb de indruk dat jij 2 programma's door elkaar haalt  :P .
 ::rofl::

Ow ja  ::schaam:: ::rofl::

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #302 Gepost op: 17-04-2013, 16:08:54 »
Ik baal er een beetje van dat alle hersenloze mensen over gaan blijven! Ik hou me nu gewoon voor dat edith de saboteur is en gewoon slim spel speelt, anders was ik na deze aflevering pleitte.

Hero,die twee hysterische leeghoofden, liza en Manuel irriteren me namelijk  :P

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Sabotage
« Reactie #303 Gepost op: 18-04-2013, 02:09:50 »
Die motivatie van de saboteur, zou die nou niet te achterhalen zijn? Wat deden Jeffrey, Inge en/of* Liza nou zo goed? En als ze niet uitblonken in het geld verdienen, kwamen ze dan misschien te dicht bij de saboteur in de buurt? Leidt dat dan ook naar een bepaald persoon? Tot nu toe kan ik namelijk geen reden bedenken waarom juist Jeffrey en Inge geëlimineerd werden...



Als de saboteur bij degenen zat die de code moesten invoeren (wat feitelijk wel de beste plek is), is het helemaal duidelijk.
Je zorgt dat je de telefoon hebt, je voert de verkeerde code in (ook al zou je de goede krijgen) en je eliminineert diegenen die licht kunnen werpen op wat er is gebeurd. Zo is het voor de anderen niet meer duidelijk waar het nu precies is misgegaan.

Ofwel: ik vond het iets te toevallig dat juist de twee personen die samen als voorlaatste in de keten zaten weg moesten. Alsof dat allemaal vooropgezet spel was.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Sabotage
« Reactie #304 Gepost op: 18-04-2013, 08:11:28 »
Ok, contributie van iemand die aflevering 1 met een half oog gevolgd cq uitgezeten heeft en afl 2 na ong 20 minuten alsnog afhaakte..  :-\\

Een aantal punten zijn al besproken hier, zoals het hoge BB gehalte, de irritante voice-over die zogenaamd 'spanningsopwekkend' moet zijn, Erik die totaal niet past bij een programma dat suspense zou moeten uitstralen, het gebrek aan spanningsopbouw qua voting en executie omdat er geen link bestaat tussen beide behalve dat de saboteur iedereen die hem of haar verdenkt er vrijwel zeker uitknikkert vanwege dubbel eigenbelang (hoe hij/zij het als saboteur doet en de uiteindelijke spaarpot voor hem/haar).

Dat maakt een eventuele speurtocht mijns inziens volkomen nutteloos. Je moet je in zoveel bochten gaan zitten wringen en via via proberen iets af te leiden over de gedachtenkronkels van die saboteur en de redenen waarom hij of zij iemand uit het spel stuurde (en als die persoon idd die Sylvia is dan, veel succes... :-X) - je hebt bovendien alleen wat je te zien krijgt door de productie. Dus om op dergelijk indirecte wijze af te leiden wie de saboteur dan zou kúnnen zijn, te meer daar er allerlei andere beweegredenen kunnen zijn om iemand weg te sturen (bijv persoonlijk niet overweg kunnen met die persoon, iemand die voor jouw gevoel of idee je in de weg staat bij de groepsdynamiek (wat bijna niet te zien of sws niet getoond zal worden..) etc - dat is een ondoenlijke taak.. Bij widm weet je dat er een crux is, maar dat is er maar ééntje. Hier heb je geen idee... De saboteur kan van alles doen en naar eigen invulling, i.e. naar volstrekte willekeur..

Los daarvan, gezien het niveau van de kandidaten en het programma in het algemeen (los van opdrachten dus), en de dikke BB saus en 'intrige' (dikke onderstreepte letters) die hangt boven zogenaamde mysterieuze feiten (waarvan ik persoonlijk verwacht dat ze op sbs niveau zullen zijn sorry, vooroordeel wellicht..) - wat eerder in een BB huis met 'saboteur' valt (zo'n soort programma-flop hadden ze toch eerder ook al..?) wat mij betreft...
Ik denk dat de wijze waarop dit opgezet is alleen kan leiden tot (wat mij betreft) zeer oninteressante kandidaten aan het einde die overblijven door hun onnozelheid, complete  ongeschiktheid, en naiviteit ofwel geslepen mensen die onnozelheid veinzen en anderen opzettelijk weg proberen te werken - kortom het soort kandidaat dat ik echt absoluut niet graag zie..  ::) En wie dan wint, de laffe saboteur die alles wat bedreigt wegspeelt of dat soort kandidaat.. waarom zou het me 'aan m'n reet roesten' om laatsleden Mol eens te quoten.. (pardon my French..).

Maar ok, mogelijk sta ik te snel klaar met mijn oordeel.. Ik zie echter weinig mogelijkheden dit tot een leuk format cq interessante versie van widm te laten komen eerlijk gezegd.. En hoe graag ik het ook zie, juist dit doet me verlangen naar meer widm en geen slappe aftreksels zoals dit (opdrachten daargelaten).  ::ohno:: [/zeepkist]

ETA: Ik heb nu nog véél meer waardering en respect voor de kandidaatselectie en welke rol dit speelt in het geheel dan ik al had.  ::jaja::  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 18-04-2013, 08:16:02 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Sabotage
« Reactie #305 Gepost op: 18-04-2013, 10:39:33 »
Supernova, ik ben het voor een groot deel wel met je eens. Wat het voor mij (nog wel) interessant maakt is dat de saboteur niet weet wie hem/haar verdenkt. Hij/zij moet zelf de kandidaten inschatten en kan dus ook door hen om de tuin worden geleid. Dit kan betekenen dat alleen heel domme kandidaten over blijven maar wie weet ook wel een heel slimme. En je zou daardoor ook denken dat de saboteur zich juist niet afzijdig houdt van de groep, maar actief probeert uit te horen en dealtjes te sluiten om zo achter verdenkingen te komen. In het begin zal dat moeilijk zijn, dus ik denk dat de saboteur aanvankelijk mensen naar huis stuurt die te veel hun best doen, te dik vriendjes worden met iemand (samenspel kan het moeilijker maken voor de saboteur) ofwel in een positie in het spel zijn geweest waarin ze gemakkelijk zouden kunnen ontdekken wie de saboteur is. De kans is echter ook wel groot dat bij gebrek aan kennis de saboteur gewoon diegenen naar huis stuurt die hij/zij inschat als "te slim".
Ik geef het voorlopig nog wel even het voordeel van de twijfel.

En idd. de kandidaatselectie is enorm belangrijk. Dat wordt bij WIDM zo zorgvuldig gedaan. Hier krijg je toch het idee dat ze iedereen maar zo'n beetje gevraagd hebben en genomen wat ze krijgen konden. Sommigen irriteren mij ook dus als die op een gegeven moment overblijven haak ik waarschijnlijk ook wel af.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #306 Gepost op: 20-04-2013, 21:51:37 »
Vandaag aflevering 2 online terug gekeken. En ik deel je mening Supernova. Zoals de ontknoping nu ook ging, als je op dit tempo doorgaat kan het dus over 3 afleveringen al bekeken zijn?  ??? Sluit goed aan bij de kijkcijfers :P Althans, er vanuit gaande dat er drie finalisten zijn: saboteur, winnaar en verliezer. Grappig moment hoe Ben Sylvia omschreef ''onze mission impossible/Tomb Raider/kat in de nacht''  ::rofl:: Goed, minus de duidelijke decolleté en pistolen, maar Sylvia zag er zo waar als een look-a-like Lara Croft uit ja  ::love::

Goed, wie hebben we dan nu nog..
Hero: typische kandidaat, profileert zich ook zo en probeert anderen om de tuin te leiden om de finale te bereiken.
Ben: de saboteur die speelt dat hij kandidaat speelt die net doet alsof ie de saboteur is waardoor anderen hem niet verdenken. Snap je?
Edith: typische kandidaat, wenst vurig de saboteur te ontmaskeren maar zal er onherroepelijk uitliggen als ze te dichtbij komt lijkt me
Sylvia: het Kim Feenstra/Anna Drijver-typje die je op eerste gezicht niet snel zou verdenken maar ondertussen...
Liza: de saboteur die een pact sluit met een kandidaat of een kandidaat die een pact sluit met de saboteur? Dit gaat nog wel een staartje krijgen
Manuel: zie Liza
Rosalie: het Marian-typje die in eerste instantie kop van jut is maar zich nog wel laat gelden, maar dat is mijn voorgevoel.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Sabotage
« Reactie #307 Gepost op: 21-04-2013, 20:52:38 »
Zouden we vandaag al te zien krijgen wat er gebeurt als de klok op 0 staat?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Sabotage
« Reactie #308 Gepost op: 21-04-2013, 20:55:57 »
Nou we hebben een motief hoor, Sylvia had niets met Inge en ze wou Jeffrey's kamer hebben ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #309 Gepost op: 21-04-2013, 21:07:23 »
Zo dan, dit is echt de laatste keer dat ik naar dit programma gekeken heb, wat een puin mensen, toedeledokie!   ::zwaai::

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #310 Gepost op: 21-04-2013, 21:30:08 »
Wie isser uit? ::nieuwsgierig::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #311 Gepost op: 21-04-2013, 21:31:54 »
Nog niemand eruit  :-\\

En wat zou dat: 2 mensen hadden een mes betekenen?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Sabotage
« Reactie #312 Gepost op: 21-04-2013, 21:32:00 »
Nog niemand eruit  :-\\

En wat zou dat: 2 mensen hadden een mes betekenen?
Liza en de saboteur hadden een mes, dus Lisa is NIET de saboteur
« Laatst bewerkt op: 21-04-2013, 21:33:38 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Sabotage
« Reactie #313 Gepost op: 21-04-2013, 21:33:29 »
Nog niemand eruit  :-\\

En wat zou dat: 2 mensen hadden een mes betekenen?

Dat niet hulpmol mevr. Sips het mes in de zak stak maar de saboteur.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #314 Gepost op: 21-04-2013, 21:34:40 »
Nog niemand eruit  :-\\

En wat zou dat: 2 mensen hadden een mes betekenen?

Is dat dus Lisa en de saboteur? (Dus lisa is niet saboteur)
Of is het gewoon Lisa en Edith? (En betekent dat dat een van hun de saboteur is?)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Sabotage
« Reactie #315 Gepost op: 21-04-2013, 21:43:39 »
wat een gedoe met dat mes :-\\
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Sabotage
« Reactie #316 Gepost op: 21-04-2013, 21:53:23 »
Waardeloos programma is het. Ik kijk niet meer ::ohno::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #317 Gepost op: 21-04-2013, 22:09:01 »
Zouden we vandaag al te zien krijgen wat er gebeurt als de klok op 0 staat?

Ja in de preview van volgende week, dan valt de stroom uit in de villa.

Ik vond de aflevering niet zo heel geslaagd. De opdrachten blijven erg gemakkelijk: de waterleiding was snel gelegd en de kandidaten krijgen 2 minuten om een 'raadsel' op te lossen, waarvan Erik de oplossing al zo'n beetje geeft. En dan dat mes, ik snap dat Rosalie de situatie niet zo verantwoord vond, dat vond ik ook niet (je kunt je echt lelijk bezeren aan zo'n mes, ook al ben je onder volwassenen). Ik vond dit iets teveel goedkope sensatie eerlijk gezegd. Een andere ergernis, al die Engelse opdrachtnamen, nergens voor nodig in een Nederlands spel met Nederlandse kandidaten.

Mijn verdachten:
Edith, onopvallend, maar ze stuurt wel meerdere opdrachten de mist in
Lisa, enorm opvallend en volgens mij slimmer dan ze zich voordoet
Hero, alles aan hem schreeuwt saboteur, maar dat lijkt me te opvallend

Rosalie en Sylvia verdenk ik niet meer: Rosalie speelt actief het spel en is liever dan ik eerst dacht, Sylvia heeft het spel heel goed door en is erg actief op zoek naar de saboteur. Manuel en Ben heb ik nooit verdacht, hoewel Manuel met dat rijden wel een beetje raar deed.

Ik weet niet of ik blijf kijken, deze aflevering vond ik namelijk minder geslaagd.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #318 Gepost op: 21-04-2013, 22:24:35 »
De aflevering van volgende week beloofd wat spectaculairs met die kabelbaan en dat het ineens donker wordt in het huis. Vind het allemaal wel lekker mysterieus. Rommelig, maar wel boeiend. Ben alleen niet zo'n fan van de manier waarop de kandidaten exit gaan. Op zich prima dat de saboteur de kandidaten weg stuurt die hem of haar bijna door hebben of die hij/zij niet mag ofzo maar het is allemaal wel erg abrupt en zolang je geen motivatie weet blijft dat toch wat frustrerend voor mij als kijker.

Niettemin blijf ik kijken,al zal het het enige seizoen blijven van dit programma gezien de kijkcijfers.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2013, 22:26:29 door Maarten20 »
When life knocks you down, fight back!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #319 Gepost op: 21-04-2013, 22:30:47 »
Ik heb slechts 1 aflevering gezien, weet niet of ik ga kijken. De posts maken me zowel deprissief als nieuwsgierig...