Poll

Wie is de Saboteur

Lisa
2 (6.5%)
Sylvia
3 (9.7%)
Hero
3 (9.7%)
Edith
23 (74.2%)

Totaal aantal stemmen: 30

Auteur Topic: Sabotage  (gelezen 133013 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #420 Gepost op: 12-05-2013, 22:54:13 »
Moest ook wel erg lachen om Manuels "Morse? Wat is dat?" ;D. En Hero had nog een sterke opmerking, maar die ben ik alweer vergeten. Ben op zich wel blij met de groep die nu overgebleven is.

Vond de opdrachten wel weer sterk dit keer. Vooral die eerste zat goed in elkaar. Helaas wel weer zo makkelijk dat het zelfs met twee foute antwoorden nog te halen was. Had wat uitdagender gekund. Tweede opdracht leuk omdat het het vertrouwen in de groep op de proef stelt (al leverde dat niet echt vuurwerk op).

Qua verdenkingen blijf ik bij Sylvia of Manuel. Maar Hero, die ik eigenlijk al afgeschreven had, doet toch ook wel erg veel fout én heeft de groep min of meer onder controle. Edith lijkt me te passief, laat nu in de eerste opdracht ook het denkwerk weer volledig aan Hero over. Liza verdenk ik ook niet, maar dat is meer een gevoel.

@lukie, is het misschien mogelijk de poll te resetten? :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sabotage
« Reactie #421 Gepost op: 12-05-2013, 22:55:33 »
ja hoor
wie zitten er nog in ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #422 Gepost op: 12-05-2013, 22:58:18 »
Sylvia, Manuel, Hero, Edith en Liza.

En bedankt! ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #423 Gepost op: 12-05-2013, 23:00:01 »
Niemand eruit?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sabotage
« Reactie #424 Gepost op: 12-05-2013, 23:00:40 »
Nee, niemand eruit.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sabotage
« Reactie #425 Gepost op: 12-05-2013, 23:01:53 »
Lisa    - 3 (13%)
Sylvia    - 7 (30.4%)
Hero    - 1 (4.3%)
Manuel    - 6 (26.1%)
Rosalie    - 3 (13%)
Edith    - 3 (13%)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sabotage
« Reactie #426 Gepost op: 12-05-2013, 23:02:35 »
stemmen kan weer ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sabotage
« Reactie #427 Gepost op: 12-05-2013, 23:08:19 »
De poll zou gisteren al gesloten zijn... Dus we kunnen nog niet stemmen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sabotage
« Reactie #428 Gepost op: 12-05-2013, 23:09:14 »
::schaam::

nu wel goed?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sabotage
« Reactie #429 Gepost op: 12-05-2013, 23:10:56 »
Nu inderdaad goed!

Manuel is de saboteur!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #430 Gepost op: 13-05-2013, 03:20:38 »
Manuel of Sylvia. Een van die twee moet de saboteur zijn.

Dat jurkje van Sylvia leek wel lingerie.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #431 Gepost op: 13-05-2013, 11:06:27 »
Qua verdenkingen blijf ik bij Sylvia of Manuel. Maar Hero, die ik eigenlijk al afgeschreven had, doet toch ook wel erg veel fout én heeft de groep min of meer onder controle. Edith lijkt me te passief, laat nu in de eerste opdracht ook het denkwerk weer volledig aan Hero over. Liza verdenk ik ook niet, maar dat is meer een gevoel.

Ik vind Ediths gedrag juist heel erg opvallend. Iedereen lijkt het zomaar te accepteren dat zij nooit bijdraagt aan het goede antwoord (en daarmee foute antwoorden dus ook niet corrigeert). Waarom moet Hero de kleuren van de vlag wel weten, terwijl Edith (die ook al een tijdje in Thailand is) dat niet hoeft te weten? Het is als saboteur heel gemakkelijk om anderen de fouten te laten maken, je weet dan immers toch wel dat het fout gaat. Het valt me op dat Edith dit keer op keer doet. Haar opvallende saboteren vorige week kwam op mij heel erg over als 'ik ben er ook nog' (net als Milouska die een paar keer heel obvious dingen fout ging doen). Haar gedrag bij de tweede opdracht vond ik dan ook tekenend. Opeens kon Edith wel dingen onthouden, juist nu ze door de groep gedwongen werd het goed te doen (nu is ze de weinige verdenking die de groep tegen haar had ook weer kwijt). Ja, ik weet dat ik misschien klink als iemand met een hevige tunnelvisie, maar Edith doet zoveel fout terwijl ze door de groep totaal niet verdacht wordt!

Verder verdenk ik Sylvia nog steeds wel een beetje, al vond ik haar deze aflevering totaal niet verdacht overkomen. Ze deed gewoon goed haar best en heeft volgens mij vrij weinig gesaboteerd. Liza schrijf ik nog steeds af als saboteur; ze is erg fanatiek en lijkt het spel gewoon te willen spelen. Dan Manuel: ik verdenk hem eigenlijk helemaal niet. Hij is erg fanatiek, doet weinig echte sabotageacties, laat zich ogenschijnlijk compleet beïnvloeden door de andere spelers in het spel (o.a. door Hero) en lijkt oprecht bang te zijn voor eliminatie. Nee, ik denk niet dat hij de saboteur is.

En dan Hero: tja ik weet niet meer wat ik van hem moet denken. Hij saboteert erg overduidelijk, doet constant dingen fout als de andere kandidaten verwachten dat hij het goed doet. Hij schermt enorm met zijn grote kennis (die in de eerste paar afleveringen ook bepalend was voor het succes van de opdrachten), maar is al die kennis opeens vergeten. Ik denk nog steeds dat hij het spel zo speelt om eliminatie te voorkomen en dus niet de saboteur is, maar nu doet hij wel zodanig veel fout dat hij ook wel gewoon wél de saboteur kan zijn. Bovendien lijkt hij het spel grotendeels in zijn eentje te bepalen, wat als saboteur natuurlijk erg handig is.

Vooralsnog is Edith mijn hoofdverdachte, daarna komt Sylvia, en daarna (ook al wil ik dit helemaal niet) toch Hero. Liza en Manuel schrijf ik af.

Spoiler: Over de Veronica-magazine spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline invmat

  • Forumlid
Re: Sabotage
« Reactie #432 Gepost op: 13-05-2013, 11:38:27 »
Gelukkig ben ik niet meer de enige die denkt dat Hero het is  ::feest::

Overigens, kijkcijfers gisteren: 149.000

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #433 Gepost op: 14-05-2013, 14:45:39 »
Dat jurkje van Sylvia leek wel lingerie.

En Liza ook doodleuk zeggen: ja, ziet er toch goed uit? Ja in de slaapkamer, niet op straat  :P

Afijn.. wel typerend ja hoe Edith nu in de luwte kan opereren.. iedereen heeft zoiets: aan jou hebben we niets en dus wordt ze op de laatste plek gezet. Liza/Manuel spelen het spel om de finale te halen en komen kandidaterig over. Hero speelt een dubbelrol, is gewiekst en kan zo maar Manuel hebben genomineerd als ware het dè test om te zien of ie te vertrouwen viel. Ik denk dat Manuel nog best exit kan zijn in de volgende aflevering.

Verder was het typisch hoe de drie dames de kluis hebben gekraakt, de saboteur was dus niet aanwezig? Dus is het dan toch Hero? Typisch hoe vaak ie wel niet genomineerd is, maar nog steeds buiten schot blijft (niet buiten de ranking though  ;)) Kan maar zo dat ie als dekmantel heeft: speel alsof je de best geïnformeerde kandidaat bent die last heeft van een blackout zodra het erom gaat. Ook het feit dat vrijwel iedereen bij hem langs komt maakt hem een sleutelfiguur. Denk dat Hero dus best kans maakt om in de finale te eindigen, al was het maar omdat ie makkelijk anderen tegen elkaar kan wegspelen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sabotage
« Reactie #434 Gepost op: 14-05-2013, 17:08:44 »
We weten natuurlijk niet wat er in die kluis zit. Het kan best zo zijn dat het openen van de kluis een voordeel voor de saboteur is. Over het feit dat de kluis geopend is kunnen we nog niet zeggen of we de drie dames kunnen afschrijven.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat Manuel exit gaat volgende week.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #435 Gepost op: 19-05-2013, 20:53:33 »
Manuel is de bitch van Hero  ::rofl:: En ja hoor aan de dames ligt het niet  ::) Het is wel duidelijk dat de saboteur aan boord van de speedboat zat  ::jaja:: Hoe goed saboteer je wel niet als je van een 0 een 9 maakt, van een 3 een 2?
« Laatst bewerkt op: 19-05-2013, 20:55:20 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Sabotage
« Reactie #436 Gepost op: 19-05-2013, 21:12:07 »
Ik kijk ook voor t eerst na aflevering 1

vind het wel geinig
You'll never walk alone

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Sabotage
« Reactie #437 Gepost op: 19-05-2013, 21:15:50 »
Hem, ze moeten 8 letters zoeken en hebben inmiddels de S en de O. Dat gaat ongetwijfeld leiden naar S-a-b-O-t-a-g-e ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #438 Gepost op: 19-05-2013, 21:17:11 »
En Silvia bleef als eerste achter. Tja, wie zou toch gefoefeld hebben met de foto's?  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sabotage
« Reactie #439 Gepost op: 19-05-2013, 21:17:34 »
wie is de afvaller?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.