Poll

Wie is de Saboteur

Lisa
2 (6.5%)
Sylvia
3 (9.7%)
Hero
3 (9.7%)
Edith
23 (74.2%)

Totaal aantal stemmen: 30

Auteur Topic: Sabotage  (gelezen 132995 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #500 Gepost op: 2-06-2013, 22:09:31 »
Goed, het format en de lousy 'dat moet spannuuuund zijn' laag erover heen aside, top die ontknoping!  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Sabotage
« Reactie #501 Gepost op: 2-06-2013, 22:09:52 »
Ik verdenk Rosalie, maar alleen omdat ik Rosalie niet verdenk. Bij Hero, Liza, Manuel en Sylvia ligt het er te dik bovenop mochten ze de Saboteur blijken te zijn. Het kan volgens mij ook nog Edith zijn, maar die verdenk ik meer dan Rosalie, en daarom verdenk ik haar dus minder.

Volgen jullie het nog?

Ik zat best wel in de buurt. =)

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #502 Gepost op: 2-06-2013, 22:13:04 »
Ik zat best wel in de buurt. =)

 ::rofl::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #503 Gepost op: 2-06-2013, 22:34:54 »
Vandaag aflevering 2 online terug gekeken. 
Edith: typische kandidaat, wenst vurig de saboteur te ontmaskeren maar zal er onherroepelijk uit liggen als ze te dichtbij komt lijkt me

How more wrong could I be?  ::)

Maar enfin, in de tweede opdracht werd wel duidelijk dat je de saboteur moet zoeken in de groep: Hero, Manuel en Sylvia. Liza en Edith verrieden gewoon zoveel op het end met die puzzel. Sterk staaltje acteren als je dat in hoedanigheid van saboteur kunt!

Dan lijkt het mij eerder dat Hero, Liza en Sylvia overblijven. Manuel volgende week eruit voor shock bij Hero èn Liza, Edith die bij niemand toch verdacht is maar zich wel in de kijker speelt getuige de afgelopen aflevering daarna.

Die eerste zin klopt dus absoluut niet :-X En dat dikgedrukte dus absoluut wel!

Afijn.. wel typerend ja hoe Edith nu in de luwte kan opereren.. iedereen heeft zoiets: aan jou hebben we niets en dus wordt ze op de laatste plek gezet.

En dus toch.. de minst verdachte blijkt de saboteur te zijn. Want het werkt tegengesteld aan WIDM, je wilt bij Sabotage juist zo min mogelijk opvallen. Precies wat Edith dus deed, ze liet anderen de boel opstoken, had Sylvia als mooie bliksemafleider.

Het is wel duidelijk dat de saboteur aan boord van de speedboat zat  ::jaja::

Ja, nu kon het niet meer missen  :P

En Silvia bleef als eerste achter. Tja, wie zou toch gefoefeld hebben met de foto's?  ::vergroot::

Sylvia dus wèl zo dat Edith er niet meer aan te pas hoefde komen. Iemand een Inge Iepenburgje?  ::vergroot::

Edith en Manuel eruit, die finale begint al vroeg!  ::zwaai:: En de poll had moeten luiden: wie valt af  ::hypocriet::

No comment  ::schaam::

Maar wie is dan nu de saboteur? Ik denk Hero of Edith. Beide hebben keer op keer bij opdrachten steken laten vallen opdat de groep het niet haalde + de pot v/d saboteur gespekt werd. Beide vallen buiten de groep (Hero plaatst zich buiten de groep en Edith wordt niet vertrouwd) en toch ondanks dat de rest wantrouwig tegen hun is, zitten ze er nog gewoon wel in.

En dat bleek dus wel. Geniaal hoe zij gewoon die zak met rijst als nog aan gort heeft gemaakt onder het oog van Liza! Leuk de momenten waarop ze de eliminatie koos (lekker cru  >:D bij Ben bijvoorbeeld) Geluk bij een ongeluk, het kwijt raken van haar telefoon bleek dus gewoon een meesterzet!  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #504 Gepost op: 2-06-2013, 22:35:49 »
Wat een fantastische saboteur!  ::bravo::
Ik heb Edith tot vorige week nooit verdacht en vorige week was ik ook nog heel erg aan het twijfelen. Vandaag had ik op de een of andere manier het gevoel dat het Edith moest zijn en dat blijkt dus ook zo te zijn.
Heerlijk om te zien dat meneer Brinkman het spel dus toch niet zo goed doorhad. Hij lachte als een boer met kiespijn.  >:D
« Laatst bewerkt op: 2-06-2013, 22:46:16 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sabotage
« Reactie #505 Gepost op: 2-06-2013, 22:43:34 »
Ik vind het op zich wel raar dat Sylvia, als één van de drie die Edith wél als saboteur goed had, geen geld kreeg. Ik snap het principe dat deze kandidaat zich dus blijkbaar te vaak als saboteur heeft gedragen, maar ze had het wel goed!

Verder vind ik Edith echt een hele leuke saboteur, ik had er echt op gehoopt dat zij het zou zijn!  ::ok::
Ik vond het achteraf eigenlijk een heel erg leuk programma, een goede afleiding tussen twee molseizoenen door, fantastische wendingen, leuke opdrachten, mooie beelden. Enige minpuntjes zijn voor mij de voice-over, de Engelse namen van opdrachten en Erik..  ::)
Van mij mag het volgend jaar terug komen, al betwijfel ik of dat ook echt gaat gebeuren..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #506 Gepost op: 2-06-2013, 22:52:55 »
Ik vind het ook gewoon niet eerlijk dat de enige finalist die uiteindelijk de saboteur doorhad, geen geld heeft gekregen.
Erik zie ik nog steeds liever gisteren dan vandaag van de buis verdwijnen.
Die Engelse namen .. lichte irritatie.

Liza vond ik eerst geen leuke deelnemer, maar als je je er niet aan probeert te storen dat ze zichzelf wel heel graag hoort praten, is ze best leuk.  ::)
Hero vond ik daarentegen steeds minder leuk worden. Theorie: hij deed zich in het begin leuker voor dan hij in werkelijkheid is, maar jezelf anders voordoen dan je bent, kun je niet lang volhouden.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Sabotage
« Reactie #507 Gepost op: 2-06-2013, 23:03:36 »
De tactiek waarmee Sabotage te winnen valt, is mij nog steeds niet duidelijk. Blijkbaar is het een voordeel om de finale niet te halen, want in de finale kun je aangewezen worden als Saboteur en niets winnen. Het format is leuk, maar het komt niet heel erg uitgedacht over. Het programma scheelt genoeg van WIDM om niet als een kloon over te komen, vind ik, maar je merkt toch dat ze bij WIDM gewoon veel meer ervaring hebben.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #508 Gepost op: 2-06-2013, 23:07:35 »
Het is voor mij meer een ruwe diamant. Kwestie van goed bijslijpen en oppoetsen en ze hebben een prima show te pakken  ::ok::

Het basisprincipe: saboteur verdient het geld wat de kandidaten verliezen door in opdrachten te falen vind ik een goed concept. Maar om daar nu meteen aan vast te plakken: de saboteur stuurt naar zijn/haar inzicht kandidaten weg. Nee, dan geef je de saboteur te veel macht. Natuurlijk kun je werken met hulp-saboteurs, dat heb je ook met WIDM. Maar beloon zo'n geslaagde hulpactie dan met een tip van de sluier oplichten over wie zij dan verdenken de saboteur te zijn bijvoorbeeld. Net zoals Roderick ook nog een hint kreeg: de mol verschiet nooit van kleur of hoe was het precies. Dat sloeg op Milouska en zo had hij kunnen weten dat zij de mol was.

Verder is het zuur voor Sylvia ja, nu zij notabene in de finale gewoon de saboteur heeft ontmaskert dat zij niet deelt in de groepskluis. Ja, het is een prima idee om vrijwillige spontane sabotage-acties om die in de kiem te smoren. Zodat de saboteur als enige daar de hand over houdt. Zo voorkom je als saboteur dat je in de wielen gereden word, althans financieel gezien dus :P Maar doe het dan op een andere manier. Ga eigenhandig saboteren > kans op telefoontje van de saboteur: jij bent genomineerd voor eliminatie neemt toe zoiets. Doe het in opdracht voor de saboteur > speel je goed mee met een tipje van de sluier opgelicht krijgen als cryptische hint.

Want nu deelt de groep waarvan 3 voor Edith kozen en 7 voor Sylvia dus in een pot waarin de meerderheid fout gekozen heeft. ::) Dus je zit fout maar toch deel je in de pot  ??? Does not compute met het hele idee van het ontmaskeren van de saboteur in mijn ogen. Je moet de winnaar wel iets aan beloning in het vooruitblik stellen. En dan voor mij part strafpunten of strafkorting op het te winnen bedrag per actie dat de winnaar uiteindelijk eigenhandig sabotageacties heeft lopen uithalen. Want dan haal je het wel uit je hoofd zeker hoe Sylvia telkens bezig was.

Maar daarom zeg ik al: het is een ruwe diamant. Want naast deze punten op het format mogen ze die Engelse termen + voice-over, het 'dun dun dun dun spanning!!!1111!!1!!!' toch wel laten. En Erik mag zijn presentatieskills wel bijspijkeren. Maar voor de rest: ja, met een beetje finetunen kun je er een prima blijvend programma van maken wat mij betreft. Het heeft de combi van WIDM met intriges, verraad uit een vleugje BB. Ja, ik weet dat ik in het begin best negatief over kwam in de eerste berichten. Maar het was mij gewoon niet duidelijk hoe ze het format wouden gaan toepassen. Dat is het nu wel, maar ik blijf er inhoudelijk wel het e.e.a. iets over aan te merken. Ondanks de tegenvallende cijfers (1) wie gooit het op Net5?, 2) op dat tijdstip op zondag? > Doe naar SBS6 op zijn minst! En het liefst vrijdagavond ofzo) hoop ik dat het toch een herkansing krijgt van Talpa-demol productions.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sabotage
« Reactie #509 Gepost op: 2-06-2013, 23:20:33 »
Overigens, waarom kreeg Jeffrey geen deel van het geld? Hij heeft toch ook Edith goed aangewezen als saboteur?  ??? Alleen dan niet in 'THE RANKING' maar in de finale.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Sabotage
« Reactie #510 Gepost op: 2-06-2013, 23:23:47 »
Overigens, waarom kreeg Jeffrey geen deel van het geld? Hij heeft toch ook Edith goed aangewezen als saboteur?  ??? Alleen dan niet in 'THE RANKING' maar in de finale.
Het ging juist om 'THE RANKING'. De stem in de slotaflevering was alleen bedoeld om te kijken of de saboteur ontmaskerd zou worden (en dus de meeste stemmen zou krijgen)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sabotage
« Reactie #511 Gepost op: 2-06-2013, 23:26:16 »
Het ging juist om 'THE RANKING'. De stem in de slotaflevering was alleen bedoeld om te kijken of de saboteur ontmaskerd zou worden (en dus de meeste stemmen zou krijgen)

Ah zo. Duidelijk.  ::ok:: Toch raar, want als één van de drie wel de saboteur goed hebben.. ik hou al op.  ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Sabotage
« Reactie #512 Gepost op: 2-06-2013, 23:28:43 »
 ::bravo::
Op het laatste moment toch nog fan geworden. Goeie saboteur zeg, eindelijk zit ik weer eens fout in de finale! :D
Wat mij betreft verdient Sabotage/Edith een apart plekje in de Mol-geschiedenis.
...óf niet!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sabotage
« Reactie #513 Gepost op: 3-06-2013, 08:59:03 »
Leuke serie met een verrassende mol saboteur, die ik eerlijk gezegd geen moment verdacht heb. De finale was goed in beeld gebracht... De verdeling van het geld had wel iets duidelijker in beeld gebracht mogen worden. Trouwens, wat is die Rosalie toch een irritant mens...
Ich bin ein Bärliner!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #514 Gepost op: 3-06-2013, 09:53:54 »
Ik zat nog te wachten op de geheime aanwijzingen en toen was het ineens afgelopen. :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #515 Gepost op: 3-06-2013, 10:20:59 »
Ik zat nog te wachten op de geheime aanwijzingen en toen was het ineens afgelopen. :P

Ze hebben geluisterd naar Anton :P 'Maak de molloten gek en doe er geen verborgen aanwijzingen in. Eens zien hoe snel ze daar achter komen!'  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #516 Gepost op: 3-06-2013, 10:45:18 »
Ik verdacht Edith al vrij vroeg in het spel (vanaf aflevering 3 was zij volgens mijn posts in dit topic een van mijn hoofdverdachten), ook wel eens leuk om een mol/saboteur goed te hebben. Ik vond Edith erg verdacht omdat ze de hele tijd erg passief was, niet bijdroeg aan goede oplossingen en daardoor foute oplossingen niet corrigeerde. Ook de fysiek zware opdrachten kon ze bijna nooit goed uitvoeren, zeker voor een sportvrouw vond ik dat erg opvallend. Maar het opvallendste was nog wel dat ze de hele tijd wegkwam met haar verkeerde acties. En de keer dat ze superopvallend saboteerde was inderdaad een Milouska-actie van 'kijk ik ben er ook nog'. Leuk om te zien wat Edith allemaal fout heeft gedaan, maar er waren weinig verborgen acties; ik heb bijna alle acties gezien (en ook hier opgeschreven).

En dan de eliminaties. Ik geloof nog steeds niet helemaal dat Edith helemaal alleen mocht beslissen waar en wanneer ze kandidaten ging elimineren. De spellen zijn toch gebaseerd op een bepaald aantal kandidaten, dat kan ze niet zomaar omgooien. Haar redenaties voor eliminatie vond ik interessant, maar deels ook wel 'achteraf-gepraat'. Ze kon van tevoren niet weten dat de eliminatie van Manuel het effect had, die het had. En de eliminatie van Inge vond ik ook nogal willekeurig (Inge had ruzie met Sylvia, waardoor Sylvia verdacht zou zijn na de eliminatie, ja hoor).

Het wrangste vond ik eigenlijk nog wel de eliminatie van Liza, niet per se voor Liza, maar omdat Edith er hierdoor eigenhandig voor heeft gezorgd dat ze haar pot binnen zou halen. Als de stemmen verdeeld zouden zijn over Liza, Sylvia en haarzelf, was de kans groter dat ze als saboteur gezien zou worden dan met de totaal onverdachte Hero erbij. Jammer dat de saboteur zoveel macht kreeg dat ze zelf haar grote geldbedrag binnen kon slepen en een andere kandidaat (Sylvia in dit geval) bewust totaal buitenspel zet. Jammer!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sabotage
« Reactie #517 Gepost op: 3-06-2013, 18:41:39 »
Ja ik zat ook nog te wachten op de uitleg van 'waarheid' in de maan en dat gezicht tussen de bomen. Er zouden toch wat tips in zitten?  ???
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Sabotage
« Reactie #518 Gepost op: 3-06-2013, 22:31:37 »
Als Edith uiteindelijk het mes in de rijstzakken had gestoken, wat heeft Lisa dan gedaan met het mes wat zij had? Blijkbaar niet zo veel. Is het dan toch niet zo belangrijk om de Saboteur te vriend te houden door de opdrachten in de smsjes op te volgen?

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #519 Gepost op: 3-06-2013, 23:10:17 »
Wat een geweldige dubbele slot aflevering. Als alle afleveringen zo goed waren als deze finale had het misschien nog wel een grote hit geworden. Ik heb echt 2 uur geboeid zitten kijken. Alleen wreed dat Sylvia niks won terwijl zij Edith had ontmaskerd.
When life knocks you down, fight back!