Auteur Topic: Het traagste woord 3  (gelezen 51355 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #120 Gepost op: 5-10-2012, 20:16:26 »
Ik was ook een afwachter, maar dat heeft me dus geen windeieren gelegd. Als ik postte, zou ik alleen winnaar willen worden.
::rofl:: leugenaar   :-X
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #121 Gepost op: 5-10-2012, 20:17:52 »
Als dit spel 'Het laatste woord' heette, had ik misschien meer kans op winst gehad. :P
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #122 Gepost op: 5-10-2012, 20:19:08 »
ja die gun ik je ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #123 Gepost op: 5-10-2012, 20:20:50 »
A, het laatste woord, die kan ik ook wel een keer van stal halen. Misschien wat voor het voorjaar. Ik zal het dan wel in de tentamenperiode plannen, dan heb ik zelf meer kans om te winnen. :P

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #124 Gepost op: 5-10-2012, 20:21:15 »
ik niet ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #125 Gepost op: 5-10-2012, 20:21:55 »
hoe werkt ie eigenlijk ::) #dtv
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #126 Gepost op: 5-10-2012, 20:43:59 »
(...)
Deelnemer met de meest ongeldige posts: hulpdakdekker met 6 posts
 (..)

 ::hypocriet:: ;D


Die gaat in m'n trofeeënkastje!
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #127 Gepost op: 5-10-2012, 21:11:52 »
 ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #128 Gepost op: 5-10-2012, 21:43:44 »
@Nieky, je was toch ook niet zo blij met mijn nachtelijke post?



Overigens had ik mijzelf nog bijna gediskwalificeerd, omdat ik bij mijn uiteenzetting over mijn strategie een regeltje vergeten was. Had ik dat gedaan, dan waren al mijn berichten ongeldig geweest. Er stond immers: je mag niet editten, althans niet zichtbaar. Ik weet niet of het toevoegen van die regel inderdaad tot mijn diskwalificatie had geleid, maar ik moest er nog aan toevoegen: mijn 7e poging leverde de toptijd in de tussenstand op, maar mijn 8e post ging daar ruim overheen.

En ik hoopte natuurlijk dat jullie je zouden stukbijten op die 11.18....... ::rofl:: ::rofl::


Ik heb overigens wel een extra regel in gedachte, maar daar moet Daisy maar over denken. Het spelletje is te leuk om het hierbij te laten, en wellicht nu al lastig genoeg. Maar als mevrouw Daisy wil weten wat voor extra moeilijkheid ik in gedachte heb, dan geeft u maar een gil.......:)

Ik weet eigenlijk niet of dat wel uitvoerbaar is, maar daarover kan nog genoeg van gedachte worden gewisseld.


Kortom: het lijkt een stom spelletje, maar is het zeer zeker niet.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #129 Gepost op: 5-10-2012, 21:56:57 »
Overigens had ik mijzelf nog bijna gediskwalificeerd, omdat ik bij mijn uiteenzetting over mijn strategie een regeltje vergeten was. Had ik dat gedaan, dan waren al mijn berichten ongeldig geweest. Er stond immers: je mag niet editten, althans niet zichtbaar.
Dan heb ik eigenlijk niet gewonnen. Gisteren toen het spel eigenlijk nog liep reageerde ik op de post van Swifty (dat kon, want dat was mn 8e post).

Maar ik wijzigde ook steeds wat dingen in die post, omdat ik mijn boodschap naar haar wilde uitbreiden. Niemand kon weliswaar over mijn tijd heen, maar ik paste wel nog binnen de tijd dat het spel liep mijn post aan. Daarmee zou ik alsnog gediskwalificeerd moeten worden. (of ben ik nu te eerlijk?) Voor het gemak heb ik het zinnetje van de wijziging er hier nog even bij gezet.

'Laatste verandering: Gisteren om 19:01:47 door mollenvanger21 »'
« Laatst bewerkt op: 5-10-2012, 22:00:54 door mollenvanger21 »

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #130 Gepost op: 5-10-2012, 22:04:12 »
- Een post waarin zichtbaar ge-edit is, is ook ongeldig.
- Het is niet toegestaan om posts in zijn geheel weg te halen. Als ik hier achter kom, wordt je direct gediskwalificeerd.
- Bij twijfel beslist de spelleiding.

Volgens mij lezen jullie de regels niet goed. Er staat nergens dat een post met een zichtbare edit tot diskwalificatie geldt. Hij wordt alleen als ongeldig aangemerkt. Als je echter in zijn geheel een post verwijderd en ik zie dat, dan wordt je uit het spel gehaald. En dat is, zover ik heb kunnen zien, niet gebeurd.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #131 Gepost op: 5-10-2012, 22:09:39 »
Volgens mij lezen jullie de regels niet goed. Er staat nergens dat een post met een zichtbare edit tot diskwalificatie geldt. Hij wordt alleen als ongeldig aangemerkt. Als je echter in zijn geheel een post verwijderd en ik zie dat, dan wordt je uit het spel gehaald. En dat is, zover ik heb kunnen zien, niet gebeurd.
Okee, dan was ik toch iets te eerlijk :P Ik ging met voorgaande puur af op wat Bodejos zei. Maar goed dan blijft mijn winst dus staan.  En inderdaad zoals jij in je verhaaltje op de vorige pagina aangaf, had ik het echt niet verwacht.

Mijn tactiek was inderdaad elke keer mijn eigen tijd steeds meer verbeteren, maar onbewust heb ik dus ook de beste tijd van Swifty verbeterd  ::rofl::  In ieder geval Pierre, Swifty gefeliciteerd met jullie podiumplaatsen, iedereen bedankt voor de felicitaties en voor het meespelen en Daisy bedankt voor de organisatie!  ::bravo:: Hopelijk volgend jaar weer! :)
« Laatst bewerkt op: 5-10-2012, 22:12:36 door mollenvanger21 »

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #132 Gepost op: 5-10-2012, 23:45:49 »
MV21 gefeliciteerd met je eerste plek.
Ik ben zelf zeer tevreden met mijn tweede plaats.

In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #133 Gepost op: 6-10-2012, 03:34:19 »
proficiat pierre. ik had je bijna verslagen, maar had iets te lang gewacht.:(
ook gefeliciteerd voor mollenvanger en swifty. goed gedaan!
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #134 Gepost op: 6-10-2012, 08:57:01 »
Ok, editten had dus wel gemogen. Ik kan me voorstellen dat je met editten een ''ongeldige'' post ''geldig'' kan maken, maar als je dat doet, bestaat uiteraard de kans dat een daarop volgende post (die geldig was) ongeldig wordt.  Of is dat niet mogelijk?

Pierre en Swifty: goed gedaan hoor.


Uiteraard is de winst van mollenvanger volkomen terecht. Zelfs als dat met 1 seconde was gebeurd, was het terecht geweest. Immers: de langste tijd was bepalend.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #135 Gepost op: 6-10-2012, 11:01:58 »
In de regels staat, dat als je je post edit, en onderaan je post te lezen is, dat je je post hetbt gewijzigd, die post daardoor ongeldig wordt.
Daarmee wordt de tijd van degene die daarna post, of gepost heeft, langer.

Probleem vind ik wel de volgende situatie:

Deelnemer A post, na twee geldige postjes van anderen post hij weer.
Als nu één van de tussenliggende postjes wordt aangepast, wordt zijn tweede postje daardoor ook ongeldig.
Dit vind ik niet echt eerlijk: zo kan iemand een postje van een ander ongeldig maken.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #136 Gepost op: 6-10-2012, 11:14:36 »
Ooh daar heb je gelijk in Pierre, dat zou dan idd niet moeten mogen. Jammer dat ik dat niet had bedacht  >:D


Zoals gezegd zat juist die regel mij dwars, dat maakte het voor mij onmogelijk om te verdedigen op het laatst. Ik was al een paar keer eerder gered door oa Daisy en Lukie, die postten na ruim 12 uur, net op het moment dat ik erover ging twijfelen om te gaan posten.

En ik was op het laatst blij dat Nieky lekker Mollenvanger vragen aan het stellen was, ik hoopte dat MV niet aan de 10 posts-regel dacht. MV, stond je daar nog bij stil?
De winst had me dat niet opgeleverd, Pierre was me nog net voor natuurlijk. Gefeliciteerd allebei, goed gespeeld! Wel heel grappig dat MV zijn winst niet door had ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #137 Gepost op: 6-10-2012, 12:23:48 »
Wel heel grappig dat MV zijn winst niet door had ;D
Ik dacht echt dat hij dat grapte.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #138 Gepost op: 6-10-2012, 13:00:52 »
In de regels staat, dat als je je post edit, en onderaan je post te lezen is, dat je je post hetbt gewijzigd, die post daardoor ongeldig wordt.
Daarmee wordt de tijd van degene die daarna post, of gepost heeft, langer.

Probleem vind ik wel de volgende situatie:

Deelnemer A post, na twee geldige postjes van anderen post hij weer.
Als nu één van de tussenliggende postjes wordt aangepast, wordt zijn tweede postje daardoor ook ongeldig.
Dit vind ik niet echt eerlijk: zo kan iemand een postje van een ander ongeldig maken.
Dat dus wat ik me afvroeg, met een ander voorbeeld.


Ook ik hoopte dat mensen die in de top stonden, niet aan die 10-berichten-limiet dachten.

Ik heb me het hele spel zitten afvragen of iemand die NA een hele mooie tijd van een andere speler die tijd ongeldig kon maken, door een eerdere post te gaan editten.

Tijd genoeg om daar eens over na te denken. Als het kan, bestaat er namelijk ook zoiets als ''strategisch editten''.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het traagste woord 3
« Reactie #139 Gepost op: 6-10-2012, 13:07:17 »
Daar dacht ik ook een paar dagen geleden aan. Gelukkig hield iedereen het eerlijk. Daar komt de volgende keer een regel voor.  ::jaja::