Auteur Topic: Het verhaal: Survivor, the wise man  (gelezen 26767 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Het verhaal: Survivor, the wise man
« Gepost op: 19-09-2012, 23:38:16 »
Het verhaal

Jaar 1962 eerste kerstdag

Zo'n 50 jaar geleden voer er een schip langs de Maleise kust. Het schip was bemant. De eigenaar, een 50 jarige zakenman bestuurde het schip. Hij was een brief aan het schrijven. Het was vandaag eerste kerstdag en tevens zijn 50ste verjaardag. Hij reisde de hele wereld over en was dus nauwelijks bij zijn familie in Amerika. De hele wereld, alleen die avond, ging het mis. Het schip kwam in een hevige storm en raakte in de problemen. Het schip is nooit weer gevonden.


De volgende dag lag de zakenman verward op een strand. Om precies te zijn het strand van het eiland Pantai. De man had geen flauw idee wat hij moest doen. Dagen gingen voorbij en hij hoopte op een redding. Hij kwam ook tot de conclusie dat hij op een onbewoond eiland was terecht gekomen. Niemand zou hem hier vinden, dus besloot hij te proberen te overleven. Hij bouwde een leven op dit onbewoonde eiland, of nou ja, misschien slechts bijna onbewoond....

« Laatst bewerkt op: 29-09-2012, 22:19:19 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #1 Gepost op: 18-12-2012, 03:12:40 »
Aflevering 1: ‘Even voorstellen’

Survivor Island:

‘Welkom bij Survivor; the wise man! Het spel vol spannende wendingen. Ik ben één van jullie presentatoren D*N’. ‘En ik ben Schulz, jullie grote alleswetende presentator’. ‘Okee cut cut!’ roept D*N:’ Dit gaan we natuurlijk niet uitzenden’. ’ Waarom niet, het is toch zo?’ grijnst Schulz. Dolfie verschijnt achter de camera vandaan:’ Ga nou maar verder want zo word het nooit wat’!
‘Welkom bij Survivor; the wise man! Het spel vol spannende wendingen. Jullie zullen ons nog herkennen van Trivial Survivor, voor diegene die het zijn vergeten ik ben D*N’. ‘Ik ben Schulz en wij zijn jullie presentatoren’. D*N:’ We beginnen het spel met maar liefst 19 kandidaten’. Schulz:’ We gaan ze allemaal even voorstellen’.

NextGP: Deze 16 jarige jongen komt uit Udenhout. Hij valt in de categorie stille werker, wat hem een kanshebber maakt om vrij stiekem door het spel te glippen.
Miek37: Schiedam is vertegenwoordigd door Miek37. Deze 44 jarige vrouw zal het spel vast en zeker strak gaan spelen.
Ldhmolletje: Spelletjes fanaat Ldhmolletje is ook weer aanwezig. Deze 38 jarige man uit Hengelo is bloedfanatiek.
Robbieazerty: Deze Belgische man van 31 jaar uit Turnhout denkt een goede leider te zijn. Misschien maakt hij dit wel waar in een leiderspositie van één van de teams.
Pac-mol: De 16 jarige pac-mol gaat ook rondspoken op één van de eilanden. Hij staat bekend als de eeuwige 2de afvaller. Zal hij nu verder komen?
Swifty: De 39 jarige Swifty uit Swifterband is één van de vrouwen in het spel. Ze staat deze keer aan de andere kant van de lijn als kandidaat. Zal dat haar net zo goed afgaan als presenteren?
Bassteijns: De benjamin van de groep. Hij is 14 jaar en komt uit Eijsden. Zal zijn jeugdigheid gewaardeerd worden op de eilanden of zal deze nieuweling snel het veld ruimen?
Lukie4: De almachtige moderator gaat zich wagen aan het avontuur. Zal deze 37 jarige man uit Oosterhout ook een leidersrol spelen op de eilanden?
Vieffan: Finalist in de vorige Survivor Vieffan doet ook weer mee. Ze komt uit Houten en is 21 jaar. Kan ze dit jaar de finale ook bereiken?

*Meer na de reclame*
Nu in de aanbieding: De kokosnoot kraker. Heb jij dat nou ook altijd? Die Kokosnoot die maar niet open wil? Hier is dan nu de oplossing. Handig in gebruik en nog goedkoop ook. Ook geschikt voor hoofden van vervelende complot smedende mensen.
*

Daar zijn we weer, snel door met de andere kandidaten.
Tdietz: De 21 jarige tdietz uit Amsterdam kan niet zonder spiegel. Laten we hopen voor hem dat het water helder genoeg is.
Bjorrn: De 15 jarige Bjorrn woont bij de grens van België, Genhout. Hij is net niet de jongste maar straalt zeker jeugdigheid uit.
Jann: Deze Nederlander is gewoon in België gaan wonen. Veldwezelt woont hij en hij is 19 jaar. Zou hij zich nu Belg voelen en daar zijn complotten zoeken?
Molcrazy: Over Belgische kandidaten gesproken, Molcrazy komt uit Turnhout en is 29 jaar. Hij gaat de uitdaging fysiek, mentaal en sociaal aan. Een speler om rekening mee te houden.
Nieky: De 18 jarige Nieky uit Boxtel is ondertussen ook een echte spelletjesfanaat. Telkens weet hij ver te komen, lukt dat hier ook?
Ibung: De oudste en de wijste maakt veel kans in een spel met wise in de naam. Deze 54 jarige vrouw woont ook nog eens in Kota Malu. Ze is dus voorbereid!
hillo: De 22 jarige hillo uit Leiden heeft al bewezen een geduchte concurrent te zijn. De Big Brother winnaar probeert dit keer hoge ogen te gooien in het Survivor avontuur.
Addie: Deze 19 jarige jongen woont in Groningen. Hij beschrijft zichzelf als sneaky. Zou dit zijn redding of zijn ondergang zijn?

Daarnaast hebben we 2 kandidaten die zullen beginnen in een moeilijke positie: het afvallerseiland Kelapa. Wat vrij vertaald betekend: Eiland der kokosnoten.

Ycaris: Deze 40 jarige vrouw staat zeer positief in het spel. Ze geeft de moed nooit op en wat dat betreft is ze de uitgelezen persoon om op Kelapa te beginnen.
lemmyfan396: Deze benjamin is ook nog maar 14 jaar. Hij is afkomstig uit België. Zal hij genieten van de vrijheid van Kelapa of gek worden van het gebrek aan spanning?
Schulz:’ Zo dat waren de kandidaten’. D*N:’ Slechts één van hun word de winnaar van Survivor 2012’. Schulz:’ Laat het spel beginnen’!
 

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #2 Gepost op: 18-12-2012, 03:13:27 »
D*N:’ We beginnen met de eerste opdracht. Jullie zien hier op het eiland 17 tafeltjes staan met bakjes. Op elk bakje staat een naam van een kandidaat. Jullie mogen elke kandidaat een bepaald aantal punten geven van 16 t/m 1. Je mag elke mogelijkheid maar één keer gebruiken en jezelf mag je geen punten geven’. Schulz:’ Door deze opdracht worden de teams ingedeeld. Daarnaast kunnen de minst populaire survivors een vroege exit naar Kelapa verwachten, stem dus tactisch’!

Vieffan rent van het ene bakje naar het andere en komt heel snel terug:’ Klaar’ zegt ze vrolijk. Lukie4 denkt eens goed na en maakt een lijstje in zijn hoofd. NextGP is ondertussen met een dobbelsteen aan het spelen. Jann fluistert naar hillo:’ Ik weet niet hoe hij daar aan komt hoor, maar dat is best verdacht’. ‘Geen overleg’! roept D*N luid over het spelersveld. Ibung kan D*N nu al niet meer serieus nemen:’ Maar..’. ‘Dat geld ook voor de ouderen onder ons’ roept D*N boos.

Kelapa Island:

Ycaris is net aangespoeld aan het strand. Hoewel ze de dropping nogal bruut vond staat niets deze vakantie nog in de weg. ‘Heerlijk even alleen op een eiland zitten hier, oh kokosnoten’! Dan verschijnt er een jongen vanuit de jungle. ‘Heei mevrouw, ik heb een soort van rode besjes gevonden’ zegt lemmyfan. ‘Kijk dat is nou net wat ik nodig had, een slaafje.. ik bedoel vriendelijke jongeman die fruit voor me haalt’ glimlacht Ycaris. De twee praten een tijdje. Opeens merkt Ycaris op dat ze toch ook een pot rijst zouden moeten krijgen van de productie. Lemmyfan:’ Misschien hebben we gewoon niet goed gekeken’? ‘Dat klopt’ klinkt er achter hun vandaan. KD verschijnt achter een palmboom weg. Ycaris:’ Wat doe jij hier’! Lemmyfan:’ Wie is dit, als ik vragen mag’? KD:’ Ik ben de winnaar van de vorige survivor en ik ben nu jullie mentor’. Ycaris:’ Red mijn vakantie’. KD:’ Ook fijn om jou weer te zien Ycaris’.

Survivor Island:

Terug op Survivor Island zijn de stemmen geteld. D*N:’ Molcrazy, Bassteijns, Swifty, Nieky, Lukie4, Pac-mol, Robbieazerty en Ldhmolletje. Jullie zijn de populairste survivors. Jullie vormen samen Kamp Noord oftewel Team Feline. Jullie vertrekken nu naar Feline Island’. Verbaasd kijkt de nieuwe Bassteijns om zich heen, hij zit gewoon bij de populairste. Het team van 8 vertrekt met de boot. Schulz:’ Zoals jullie aan het begin te horen kregen, kan er een snelle exit inzitten. Maar nog niet direct. De twee minst populaire survivors zullen moeten duelleren. De verliezer gaat naar Kelapa Island, de winnaar voegt zich bij Kamp zuid oftewel Team Murine’. D*N:’ Team Murine bestaat voor nu uit Ibung, Miek37, hillo, Jann, NextGP, Vieffan en Addie’. Schulz:’ Dat betekend dat Bjorrn en tdietz het duel zullen doen. Eén van hun zal zich nog bij jullie team voegen’. Ook Team Murine vertrekt met de boot naar Murine Island.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #3 Gepost op: 18-12-2012, 03:17:27 »
Feline Island:

Zowel Pac-mol als Bassteijns zijn nog steeds aan het bedenken hoe hun het tot de populairste behoren. Swifty is de enige vrouw in het kamp. Ze zijn nog maar net op het eiland of Lukie4 gaat al vuur maken. ‘Wat is het hier mooi’ kwijlt Robbieazerty. Molcrazy leid direct het bouwen van kamp samen met Ldhmolletje, Bassteijns en Nieky.

Murine Island:

Op Murine Island zijn de kandidaten vrij opgewonden. Miek37:’ We zijn dan wel niet de populairste maar we hoeven in ieder geval niet te duelleren’. Addie:’ Daar ben ik ook echt heel erg blij om’. NextGP:’ Toch ben ik erg benieuwd wie er nog bij ons komt’. De rest is knikt instemmend. Het kamp komt aan en treft hun rotsstrand aan. Vieffan:’ Hoe moet ik hier nu bruin worden dan’? ‘In die modderpoel daar’ grinnikt hillo. Team Murine heeft in tegenstelling tot Team Feline nog geen drang om een kamp te bouwen.

Kelapa Island:

‘Maar KD, wat houd het eigenlijk in, dat mentor zijn’? vraagt Lemmyfan zich terecht af. KD:’ Nou jullie krijgen zo nu en dan een creatieve opdracht. Deze ga ik afkra.. beoordelen’. Ycaris:’ Dus wij moeten jou behandelen als een koning als we de samensmelting willen halen’? ‘Daar komt het op neer’ grijnst KD. Lemmyfan:’ En wanneer krijgen we onze eerste opdracht’? KD:’ Die komt als de volgende afvaller hier terecht komt. Tot dan, gaan jullie mij hier verwennen’. Ycaris:’ Geen sprake van, je dopt je eigen boontjes maar’. Lemmyfan:’ Ik heb wel wat bananen’. KD:’ Ik denk dat ik de uitslag van de eerste opdracht al weet’. ‘Goed, geef hem de bananen’ zucht Ycaris.

Survivor Island:

Schulz:’ Bjorrn en tdietz, voor jullie zien jullie een kistje die goed op slot zit. Het is de bedoeling deze zo snel mogelijk open te krijgen. Degene die deze als eerste open heeft, wint het duel. Snappen jullie het’? Beiden knikken. ‘ Okee, Start’! Bjorrn begint als een gek aan de cijfersloten te trekken. Tdietz blijft rustig en scrolt over de cijfertjes heen. ‘Jaa, bijna’ roept Bjorrn vrij snel. *Klik* Het kistje van Tdietz is open. Slechts enkele seconden later klikt het kistje van Bjorrn ook open. Bjorrn:’ Ah nee’. Schulz:’ Gefeliciteerd Tdietz, jij hebt het duel gewonnen en vertrekt naar Murine Island’. Tdietz:’ Bedankt Schulz, veel sterkte op Kelapa Bjorrn’. Hij stapt op de boot en verdwijnt. Schulz:’ Bjorrn, jij vertrekt naar Kelapa Island. Daar zal je uiteindelijk nog een kans krijgen om weer in het spel te komen’. Schulz geeft hem ook nog een brief:’ Open deze als je op het eiland bent’.

Murine Island:

Jann:’ Daar komt een boot aan’. Vieffan stuitert op en neer:’ Is het bjorrn of tdietz’? De boot komt dichterbij. NextGP:’ Het is tdietz’! Tdietz:’ Hallo teamleden, ik ben er ook eindelijk’. Hillo:’ Hoe ging het duel? Wat moest je doen’? Tdietz legt het duel uit en zegt dat het heel close was. Ondertussen hebben Ibung en Miek37 het vuur aangekregen. Tdietz:’ Hebben jullie nog helemaal geen kamp gebouwd’? Jann:’ Wij dachten dat jij zou terug komen en het een perfecte klus voor jou was’. ‘Wat aardig’ antwoord tdietz en rolt met zijn ogen. Het begint al donker te worden maar tot diep in de nacht is Kamp zuid bezig om een kamp te bouwen. Addie:’ Auw je staat op mijn voet’. NextGP:’ Sorry, ik zie helemaal niets meer’.

Feline Island:

Op Feline Island is de sfeer opperbest. Het verkozen worden tot populairste heeft zo zijn voordelen. Het kamp staat al en Lukie4 begint zelfs al te denken aan het maken van stoelen. Nieky heeft een dobbelsteen gemaakt en de kampleden spelen een spelletje bij het kampvuur. Toch voelt Pac-mol zich niet helemaal op zijn gemak. Hij heeft hier en daar wat teamgenoten zien smoezen. Het team zorgt nog voor een kleine peptalk. Robbieazerty:’ Op naar de proef teamleden’!


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #4 Gepost op: 18-12-2012, 03:22:59 »
Kelapa island:

Bjorrn baalt van het verlies van zijn duel met tdietz. Hij is de allereerste afvaller. Lemmyfan:’ Kijk een boot’! Ycaris springt op, ze is toch wel nieuwsgierig. Bjorrn:’ Hallo kampgenoten’. Ycaris:’ Welkom op Kelapa Island, ben jij er uit gestemd’? Bjorrn:’ Ik was één van de twee minst populaire survivors en moest duelleren. Het duel heb ik verloren en daarom ben ik hier’. Lemmyfan:’ Nou we gaan er het beste van maken’. Bjorrn:’ Ik heb trouwens ook nog een brief meegekregen die ik hier pas mocht openen’. Ycaris:’ Oh dat zal de opdracht wel zijn’. KD springt op van zijn middagdutje:’ Welkom bjorrn, ik ben jullie mentor op dit eiland. Geef mij die brief maar’. Bjorrn geeft braaf de brief af. KD:’ Okee dit is jullie opdracht: Jullie gaan vissen, jullie moeten zoveel mogelijk vis verzamelen voor mij. Die gaan jullie klaarmaken en dan beoordeel ik welke het lekkerst is’. Ycaris:’ Laat mij eens lezen’. KD:’ Nou hup hup, ik zou maar opschieten’. Bjorrn en lemmyfan zijn al weg. Ycaris grist de brief uit KD zijn handen:’ Dat is de opdracht helemaal niet jij jij…’ Ycaris is woedend. Ze fluit de twee jongens terug en legt de opdracht uit:’ We moeten elk een welkomstbord maken, om de vele afvallers die nog komen hartelijk te verwelkomen op het eiland. Doe dit zo origineel mogelijk. Je verdient hier punten mee waardoor je dichter bij de samensmelting komt’. KD:’ Oh was dat de opdracht, sorry verkeerd begrepen’.

Survivor Island:

De teams komen bij elkaar voor de tweede opdracht. D*N:’ Nu we de teams hebben ingedeeld is er nog één ding te doen: Een leider kiezen. Dit gaan we doen door middel van deze opdracht die iedereen individueel speelt. De opdracht bestaat uit twee delen. Het eerste deel is dat Team Feline gaat stemmen wie ze willen dat de leider word van Team Murine en visa versa. Voor elke stem krijg je een punt’. Schulz:’ Het tweede deel is een quiz over de omgeving waar jullie nu in zitten. Wie de meeste vragen weet scoort de meeste punten. Wanneer er meerdere zijn die alles goed hebben dan telt de snelheid’.

Sommige kandidaten beginnen te overleggen over hun stemkeuze, anderen weten het zeker en rennen snel naar voren. Nadat iedereen heeft gestemd is het tijd voor het tweede deel: de quiz. Sommige kandidaten gaan als een speer. Tdietz en swifty gaan zelfs zo snel dat ze op D*N afrennen om hun quiz in te leveren tot dat ze er achter komen dat ze naar Schulz moeten rennen. Twee kandidaten besluiten dat ze liever niet de leider zijn en trekken zich terug. Addie en Pac-mol doen dus niet mee. De anderen leveren één voor één de quiz in met verschillend resultaat.

Schulz:’ Hier is dan de uitslag van de quiz,
Team Feline: 8 punten voor lukie4, 7 punten voor Molcrazy, 6 punten voor nieky, 5 punten voor Swifty, 4 punten voor robbieazerty, 3 punten voor bassteijns en 2 punten voor Ldhmolletje.
Team Murine: 8 punten voor tdietz, 7 punten voor Miek37, 6 punten voor Vieffan, 5 punten voor ibung, 4 punten voor hillo, 3 punten voor nextgp en 2 punten voor Jann’.

D*N:’ Op dit moment betekend dit dus dat Lukie4 leider zou zijn in team Feline en tdietz in kamp Murine. De stemmen kunnen hier nog verandering in brengen. Laten we beginnen met kamp Feline. Stem 1 is voor robbieazerty. Stem 2 is ook voor robbiezerty. Stem 3 is voor Pac-mol, maar deze heeft geen nut omdat hij niet meedoet voor het leiderschap. Stem 4 is voor robbieazerty en ook stem 5 is voor robbieazerty. Stem 6 is voor Ldhmolletje. Stem 7 is voor robbieazerty. Het is nu dus 8 punten voor zowel Lukie4 als robbieazerty en 7 voor Molcrazy. De laatste stem is beslissend. Stem 8 is voor… Lukie4! Dat betekend dat Lukie4 de leider is van Team Feline, gefeliciteerd’. Lukie4 kijkt vrolijk naar zijn te teamgenoten.

D*N:’ Dan nu de stemmen voor Team Murine. Zal ook hier tdietz de leiding kunnen houden? Er zijn deze keer slechts 7 stemmen omdat Pac-mol weigerde te stemmen. Stem 1 is voor Nextgp. Stem 2 is voor Addie. Stem 3 is voor tdietz. Stem 4 is voor Miek37. Stem 5 is voor tdietz’. Tdietz begint al te juichen. D*N:’ Inderdaad het is al bekend. Tdietz word de leider van Team Murine. Nog wel even de laatste stemmen. Stem 6 en 7 zijn beide voor tdietz. Gefeliciteerd jij bent de leider’. Schulz:’ De leider kan alleen unaniem weggestemd worden en zal bepaalde verantwoordelijkheden hebben op het eiland. Voor nu heb ik nog één mededeling. Er is geen eilandraad deze aflevering. Dus we zien jullie binnen een paar dagen weer voor de eerste echte immuniteitsproef’. De kandidaten juichen en vertrekken met de boot terug naar het eiland.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #5 Gepost op: 18-12-2012, 03:23:21 »
Volgende week in Survivor:
Het thema van de week is Strategie. Iets dat de kandidaten zowel in de opdrachten als in de eerste eilandraad nodig hebben. Er word een hard spel gespeeld in de immuniteitsproef en in de survivor proef strijden de 16 om de eerste speciale stem.
« Laatst bewerkt op: 18-12-2012, 04:21:57 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #6 Gepost op: 18-12-2012, 03:25:08 »
Aflevering 2: ‘Hard tegen hard’

Schulz:’ Welkom bij de tweede aflevering van Survivor. Vorige week begon de expeditie. De teams werden verdeelt en leiders gekozen. Bjorrn vertrok als verliezer van het duel als eerste naar Kelapa Island. Ycaris en lemmyfan begonnen op Kelapa Island en hun nieuwe mentor was verrassend genoeg winnaar van de vorige editie KD’. D*N:’ Deze week is het thema strategie. Dit zullen ze nodig hebben in zowel de opdrachten als in de allereerste eilandraad. Het spel is nu echt begonnen’.

Feline Island:

Lukie4 is blij met het behalen van het leiderschap. Robbieazerty baalt er stiekem wel van dat hij er net naast greep:’ Het was gewoon zo close’. Swifty:’ En het was een stuk relaxter geweest want als leider kan je bijna niet weggestemd worden’. Robbieazerty:’ Ach, misschien is het wel een vergiftigd geschenk en is het helemaal niet zo erg dat ik het net misliep’. Lukie4 staat op dat moment trots de taken te verdelen:’ Robbieazerty en Swifty hup hup, ga iets doen’. Pac-mol en nieky zijn ondertussen eten aan het zoeken langs het strand. Nieky:’ Waarom weigerde je te stemmen’? Pac-mol:’ Ik vond niet dat ik het recht had om te stemmen omdat ik de quiz ook niet mee zou doen’. Nieky:’ En uiteindelijk was jou stem natuurlijk niet doorslaggevend’. Ldhmolletje ligt lui te dobberen in de zee. Hij geniet van het mooie strand van Feline island.

Murine Island:

Iemand die al helemaal blij is met zijn leiderschap is tdietz. Een paar dagen geleden was hij nog de minst populaire survivor en moest hij het duel spelen dat hij net overleefde en nu is hij de leider van dit team. Tdietz:’ Jullie zullen het met mij als leider moeten doen’. Jann:’ No problemo, als jij al het werk doet vind ik het best’. De drie vrouwen gaan even zwemmen. Miek37:’ Als het andere team wat beter had gestemd dan hadden we een vrouwelijke leider’. Ibung:’ Beetje jammer van die noordelingen’. Vieffan:’ Geen zorgen, we gaan het hem gewoon moeilijk maken. Misschien krijgt hij wel spijt van dit leiderschap’. Ibung:’ oeh Vieffan is duivels, daar hou ik wel van’. De kandidaten stappen in de boot op weg naar de eerste immuniteitsproef. Nextgp:’ Wij moeten ons bewijzen als minst populaire team, deze moeten we echt winnen’. Tdietz:’ Mijn leiderschap zal gelijk getest worden, verliezen we deze proef, dan vrees ik voor mij plaats in de groep’.

Survivor Island:

D*N:’ Welkom kandidaten bij jullie eerste echt immuniteitsproef. Jullie gaan een potje stratego spelen. De leiders nemen hier het voortouw in. Degene die zijn vlag terug heeft gewonnen wint en hoeft niet naar de eilandraad. Jullie mogen nu de verdeling maken’. Van team murine neemt leider tdietz het voortouw samen met hillo en nextgp. Al vrij snel worden de rangen verdeelt en staat iedereen op zijn plaats. Nextgp word gekozen als degene die het team aanstuurt. Bij team feline ontstaat er een chaos aan mensen die door elkaar heen praten. Lukie4 probeert als leider de anderen stil te houden maar de koppige swifty legt het er niet zomaar bij neer. Na veel gekibbel tussen de kampleden word nieky uitgekozen als degene die ze gaat aansturen. De kandidaten gaan op hun plek staan. Robbieazerty duwt bassteijns van zijn plek:’ Hee ik sta hier’! Bassteijns:’ Ik stond hier toch’? Nieky wijst ze op hun plek en het spel kan beginnen. D*N:’ Nextgp vs nieky. Nextgp mag beginnen omdat jullie als eerste klaar waren. Veel succes’.

Nextgp en nieky roepen om en om tegen een teamlid om zich te verplaatsen. Nextgp:’ Okee dan, wat moet dat dat moet. Miek37 naar voren’. Miek37 doet een stap naar voren en botst op robbieazerty. Robbieazerty:’ Ik ben rang 4’. Miek37:’ Ik ook’.  D*N:’ Beiden zijn uitgeschakeld’. Triest lopen beiden naar de kant. Even later is er weer een botsing. Nextgp:’ Jann naar voren’! Jann stapt naar voren en botst op Pac-mol. Pac-mol:’ Ik ben rang 2’. Jann:’ HA! Ik ben rang 3’. Pac-mol gaat naar de kant. Nieky:’ Ldhmolletje sla Jann’! Ldhmolletje neemt de opdracht vrij serieus en geeft Jann een klap. Jann:’ auw waar was dat voor nodig’? Ldhmolletje:’ Oeps sorry, je bent af ik ben rang 5’. Lukie4 word naar achteren gehaald. ‘De lafaard’ roept ibung terwijl ze de volgende zet zelf naar achteren word gehaald. Nieky:’ Molcrazy, sla die kleine rat’. Hillo:’ Pech gehad ik ben rang 4’. Molcrazy die rang 2 is verlaat het veld. Nextgp heeft een plan en hillo slaat nieky, die een 3 blijkt te zijn. ‘Maak het bloederig’ roept Jann van de kant.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #7 Gepost op: 18-12-2012, 03:27:19 »
Kelapa Island:

‘Klaar’! roept lemmyfan vrolijk. Hij heeft zijn welkomstbord in een recordtijd in elkaar gezet. Of het ook de winst op gaat leveren is nog af te wachten. Bjorrn en Ycaris knutselen ondertussen rustig door aan hun project. Ycaris:’ Ik ga deze gewoon zo mooi maken dat ik hem wel moet winnen, anders klaag ik de productie aan’. Bjorrn zet het tempo er ook nog even in en zijn bord is ook vrij snel af. KD:’ hee Ycaris, doe je er nog lang over? Je kan wel duidelijk zien wie hier de oudste is’ grinnikt hij. Ycaris:’ Ik heb dan wel iets langer nodig, maar ik ben gewoon wat perfectionistisch. Ik ga morgen wel verder’. KD:’ Zou ik ook doen want het ziet er niet uit’.

Survivor Island:

Ondertussen slaat de sfeer om in een zeer strijdlustige. Ibung word naar voren gehaald. Lukie4:’ Dat duurt altijd even’. Ibung steekt boos haar middelvinger op naar Lukie4. Nieky:’ Bassteijns sla Vieffan’. Bassteijns:’ Oh dat ben ik’ en hij geeft Vieffan een klap. Vieffan reageert snel en geeft Bassteijns een bitch slap. D*N zucht diep:’ Slaan is niet letterlijk mensen, ik dacht dat we dit al begrepen’. Jann:’ Hee Bassteijns, je hebt nu wel een handafdruk van Vieffan op je gezicht’. Maar Bassteijns is rang 4 terwijl Vieffan rang 2 is en dus uit het spel ligt. Bassteijns word verder naar voren gehaald en slaat ook tdietz. Tdietz:’ Ik was de spion’. NextGP:’ Addie stap naar voren’. Lukie4:’ Heei daar sta ik al’. Beiden zijn van rang 3 en liggen uit het spel. Het is 3 tegen 3. Ldhmolletje, Swifty en Bassteijns voor team Feline en Ibung, Nextgp en hillo voor team Murine.  Opeens zet Nextgp hillo naast ldhmolletje neer. Nieky:’ Yes! Ldhmolletje sla nu eindelijk die kleine rat’. Hillo ligt uit het spel en het lijkt erop dat Team feline gaat winnen. D*N:’ Jullie krijgen nog een half uur’. Hillo neemt de leiding van Nextgp over omdat hij de druk niet meer aan kan. Nieky:’ Staan we weer tegenover elkaar’. Ze spelen het laatste half uur heen en weer. Net voor het einde: ‘Ibung slaat Swifty’ zegt hillo trots. D*N:’ Tijd is voorbij’. Nieky word boos en protesteert en ook Lukie4 gaat zich ermee bemoeien ( doen waar die goed in is).

D*N:’ We spelen een tiebreaker. De leiders spelen niet mee. Van elk team komt een kandidaat naar voren in de cirkel. Dan moet je elkaar proberen uit de cirkel te duwen. Maar er is een tijdslimiet. Wanneer de tijd op is en beiden staan nog in de cirkel, dan is het gelijkspel. Swifty en Nextgp zijn de eersten. D*N:’ En GO’! Swifty geeft een harde duw en Nextgp is uit de cirkel. ‘Maar maar…’ probeert Nextgp nog. D*N:’ 1-0 voor Feline’. Volgende duel is Ldhmolletje tegen hillo. Het duurt iets langer. Met al zijn kracht probeert hillo Ldhmolletje uit de cirkel te krijgen en het lukt hem maar nipt. D*N:’ 1-1 is de stand’. Dan komen Molcrazy en Jann. De twee stoeien een lange tijd. Jann ligt in de houtgreep maar hij laat zich niet uit de cirkel slepen. D*N:’ De tijd is op, gelijkspel dus’. Dan komen Bassteijns en Addie. Addie voelt zich vrij zwak. Bassteijns is de jongste maar ook best slinks. Snel haalt hij Addie onderuit en wint het duel. D*N:’ 2-1 voor Feline’. Pac-mol tegen Ibung is de volgende battle. De anderen moedigen hun aan maar het lukt hun niet de ander uit de ring te krijgen. Ook de battle tussen Robbieazerty en Vieffan loopt uit op een gelijkspel. D*N:’ Misschien is dit de laatste battle. Als Feline wint dan winnen jullie de opdracht anders is het weer gelijkspel’ zegt hij met een zucht. Nieky tegen Miek37. Nieky heeft dit eerder gedaan en haalt Miek37 onderuit. D*N:’ Team Feline wint! Team Murine, ik zie jullie weer op de eilandraad’.

Feline Island:

Vol blijdschap keert Team feline terug op hun eiland. Nieky word in de lucht gehesen. Hij leidde de stratego opdracht en won het laatste duel in de cirkel. Swifty:’ Vanavond eten we een feestmaal’! Pac-mol:’ Pff ik ben uitgeput’. Bassteijns:’ Ja, ik ook. Maar ik ben super blij dat we geen eilandraad hebben’. Swifty en Robbieazerty bereiden het feestmaal en het kamp geniet van de gevangen vis. ( behalve Lukie4 en Swifty dan).

Murine Island:

Teleurgesteld keert Team murine terug naar hun eiland. Tdietz:’ We waren zo close’. Hillo:’ We hebben het goed gespeeld maar het was hem net niet’. De eilandraad zit veel leden van het team niet lekker. Vooral de zwakke Addie. Hij voelt zich nu al een dag beroerd en tijdens de laatste proef presteerde hij daarom niet goed. Miek37 haar moederlijke instinct komt omhoog en ze gaat een kijkje nemen. Na een praatje lijkt het al wat beter te gaan met Addie. Vieffan speelt ondertussen haar eigen spelletje. Ze gooit grindsteentjes richting tdietz en probeert daarbij niet opgemerkt te worden. De volgende ochtend is het tijd voor de Survivor proef. Nextgp:’ Ik denk dat we wel een oppepper kunnen gebruiken. Ik kan wel een oppepper gebruiken, dus kom maar op’.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #8 Gepost op: 18-12-2012, 03:30:43 »
Survivor Island:

Schulz:’ Welkom bij de survivor proef. De eerste proef waar jullie een speciale stem kunnen winnen. Namelijk deze stoker munt. Met de stoker munt kan je een stem van iemand anders forceren op degene van jou keuze. Oftewel, lekker stoken tussen twee kandidaten. Nu eerst de opdracht. Van elk team zal er één iemand aan de kant moeten blijven staan. Ik wil nu een naam horen van de leiders’. Lukie4 kijkt snel om zich heen en overlegt heel snel:’ Ldhmolletje’. Tdietz is vrij zeker van wie hij kiest:’ Vieffan’. Schulz:’ Jullie zien verderop in zee 6 vlotten liggen. Jullie kiezen nu een vlot waar je heen zwemt zonder overleg. Op het vlot aangekomen moet je een raadsel oplossen. Sta je met meer dan één persoon op het vlot dan moet je het raadsel zo snel mogelijk oplossen. Degene die het laatst is of het raadsel niet kan oplossen, ligt uit het spel. Sta je alleen op een vlot, dan heb je geluk en ben je gelijk door naar de volgende ronde. De volgende ronde liggen er nog maar 3 vlotten etc. Wie bij het laatste vlot het snelste is, wint uiteindelijk de stoker munt. Begrepen? Okee GO’!

Robbieazerty, Jann en Addie belanden op vlot 1, hillo in zijn eentje op vlot 2. Hij heeft dus geluk en zit gelijk in de volgende ronde. Swifty en nieky op vlot 3. Ibung, Lukie4, Miek37 en Molcrazy zitten op vlot 4 en op vlot 5 belanden nextgp en bassteijns. Vlot 6 zitten tdietz en pac-mol op. Een razendsnelle tdietz heeft het raadsel heel snel af en pac-mol ligt uit het spel. Swifty en nieky gaan allebei erg snel maar swifty is net iets eerder en nieky ligt uit het spel. Op vlot 5 is Nextgp Bassteijns te snel af en op vlot 1 is het spannend. Jann heeft hem al af maar de andere twee ploeteren nog. Het druk bevolkte vlot 4 zijn miek37 en lukie4 snel klaar. Als laatste op dat vlot is Molcrazy en Ibung ligt uit het spel. Op vlot 1 levert robbieazerty op de valreep het raadsel in en Addie is uitgeschakeld. ‘Ronde 2’ roept Schulz. Deze keer zijn er nog maar 3 vlotten. Robbieazerty en Jann belanden op vlot 1. Swifty, tdietz, Miek37, nextgp en hillo op vlot 2 en Lukie4 en Molcrazy op vlot 3. Er komt een raadsel over wie de pannenkoekjes eet. Hongerig als sommige survivors zijn, zijn ze een beetje afgeleid. Robbieazerty is Jann te snel af en Jann ligt dus uit het spel. Lukie4 heeft zo’n zin in pannenkoekjes dat hij denkt dat hij ze opgegeten heeft. Jammer voor Lukie4, is dit fout en gaat Molcrazy dus door. Vlot 2 zit lekker vol. Miek37 beantwoord het raadsel als enige fout en dus gaan Swifty, hillo, tdietz en nextgp door. ‘Ronde 3’ roept Schulz al. Nog twee vlotten over nu.

Kelapa Island:

De bewoners van Kelapa island zijn al een tijdje in de ban van een grasgroen vliegtuig dat rondjes cirkelt om het eiland heen. Bjorrn en lemmyfan staat druk te zwaaien in de hoop dat er eten naar beneden gegooid zal worden. KD is al sinds vanochtend spoorloos verdwenen en Ycaris is nog steeds niet helemaal tevreden over haar welkomstbord. Het vliegtuigje vliegt de andere kant op en bjorrn en lemmyfan gaan kijken bij Ycaris. ‘ Heb jij KD nog gezien’? vraagt lemmyfan aan Ycaris. Ycaris:’ Hij is zomaar ineens verdwenen’. Bjorrn:’ Raar, zouden we hem moeten zoeken’? Ycaris:’ Nee joh, ik vind het wel best zo’ zegt ze met een duivelse glimlach. Maar al snel krijgen ze hun antwoord. Bjorrn:’ Een brief! Een brief’! Ycaris:’ Schreeuw niet zo en maak open’. Bjorrn pakt de brief en wil hem voorlezen. Ycaris grist snel de brief weg:’ Ik vertrouw jullie net zo min als die KD’ en begint te lezen. ‘Maak jullie klaar voor de proef en volg deze kaart’. Lemmyfan:’ Eindelijk! Een proef’. De twee jongens stuiteren van adrenaline. Ycaris:’ Nou laten we onze spullen maar pakken en snel gaan’.
 
Aangekomen bij de proef schrikken de drie wel een beetje. Ze zien KD staan bij een evenwichtsbalk. ‘Daar heb ik op geoefend’ lacht Ycaris. KD:’ Welkom bij de evenwichtsproef. Jullie gaan straks hopelijk een lange tijd hierop staan. Degene die er als eerste afvalt krijgt 1 punt, als tweede 2 punten en de winnaar verdient 3 punten, dus doe je best als je de samensmelting wilt halen’. De drie zwemmen naar de balk en gaan rustig staan op het stabiele stuk. KD:’ Op mijn teken doen jullie een stap naar voren en blijven jullie op het onstabiele stuk staan. 3, 2, 1 en nu’! De drie doen een stap naar voren. Ycaris wankelt een klein beetje maar ze blijft staan. KD:’ Zo, een lekker drankje erbij en afwachten’.

 
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #9 Gepost op: 18-12-2012, 03:32:07 »
Survivor Island:

Tdietz, Swifty, robbieazerty, nextgp en hillo zwemmen allemaal naar vlot 1. Alleen Molcrazy zit op vlot 2 en heeft dus heel erg veel mazzel. Vijf raadsels moeten de vijf doen. Tdietz en Swifty zijn als gewoonlijk weer vliegensvlug en foutloos. Ook hillo maakt geen fouten. Nextgp maakt twee fouten maar Robbieazerty maakt er drie. Dat betekend dat Robbieazerty uit het spel ligt en de andere vier doorgaan. In de laatste ronde is er maar één vlot. Schulz staat op het vlot met de stoker stem in zijn handen. De kandidaten staan klaar en Schulz begint af te tellen. Schulz:’ The winner takes it all’. Hillo ziet de tegenstanders en besluit voordat het begint zich al terug te trekken. Achter elkaar leveren Tdietz, Swifty, Molcrazy en Nextgp de antwoorden bij Schulz in. Schulz:’ 4de is geworden met 2 goed: Molcrazy. 3de is geworden met 4 goed: Tdietz. 2de is geworden met 5 goed: Nextgp en de winnaar van de stokermunt is dus: Swifty met 7 goed’. Sportief feliciteren de andere kandidaten haar.

Murine Island:

Geen stoker munt in dit kamp voor de eilandraad. Vieffan is woedend dat ze aan de kant werd gezet bij de proef. Samen met de andere vrouwen Ibung en Miek37 roddelt ze er op los. De kandidaten zijn druk bezig met de eilandraad. Of nou ja vooral de jongeren zijn daar mee bezig. Ibung en Miek37 besluiten dat er ook eten moet komen en gaan met hun tweeën op expeditie. Ibung:’ Deze vrucht herken ik, die kan je eten’. Miek37:’ Nou hup, een hele zak meenemen’. Ze zijn zover doorgelopen dat ze bijna in het centrum van het eiland zitten. Maar de dames worden moe en besluiten terug te gaan naar hun kamp. Het is tijd voor de eilandraad. Hillo:’ Dit is de eerste eilandraad, nu gaan we erachter komen hoe de verhoudingen liggen’.

[Verleden]1 maand later
In Amerika is er alarm geslagen. ‘Groot zakenman verdwenen in de zee’ luid de krantenkop. Ergens aan de kust van Thailand is een fles met post erin gevonden, ook wel flessenpost genoemd. Het is de brief die de beste man aan het schrijven was aan zijn vrouw en kinderen. Wanneer zijn vrouw en kinderen de brief openen begint de vrouw voor te lezen:

Lieve Ann en kinderen,
Een gelukkig kerstfeest, ook zonder mij. Ik beloof jullie dat dit de laatste kerst is die ik mis. Ik mis het samen zijn. Over twee weken ben ik weer terug en dan vieren we het opnieuw, maar dan samen. Het was erg dom van mij om te denken dat ik dit moment met jullie kon missen. Ik vaar nu ten hoogte van Maleisië en de zee is ruig. Maar geen zorgen, ik maak het goed. Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat. Ik mis jullie, tot over twee w….


De brief is niet afgemaakt en het laatste deel lijkt heel snel en slordig geschreven, alsof hij haast had. Dat is het enige wat de onderzoekers kunnen opmaken uit deze brief. Aan de andere kant van de wereld is de zakenman ondertussen aan het overleven. De eerste dagen heeft hij seinen geprobeerd te maken. Wanhopig was hij om hier weg te komen. Maar nu na een maand tijd heeft hij een kleine hut gemaakt. Hij heeft een kleine voorraad voedsel bestaande uit krabbetjes, slakken en kokos en hij probeert eraan te wennen dat hij hier nog wel een tijdje zal zitten. In een maand tijd heeft hij niet één vliegtuig, helikopter, boot of ander verkeer of tekenen van menselijk leven zien voorbij komen. Hij staart voor zich uit. In de verte liggen meerdere eilandjes. Ook kan je nog veel dieper het woud in van het eiland waar de man op zit. Hij besluit om een expeditie te gaan houden. Morgen, want het begint ondertussen te schemeren.

De volgende dag doet de man wat hij van plan was: Op expeditie gaan in het woud. Moeizaam wringt hij zich door de jungle heen. Het eiland zit vol met dieren. De man schrikt zo nu en dan van de enorme hoeveelheid spinnen. De grote griezels zitten overal. De man dringt steeds verder door in de jungle, tot hij bijna in het centrum is van het eiland. Ademloos staat de man opeens stil, een prachtig uitzicht verwelkomt hem op deze plek. Een groot meer met zuiver blauw water, citroengele vlinders vliegen, Rode bloemen staan open en een nietsvermoedende Orang-oetan slingert rustig voorbij. Opeens lijkt deze ramp de hemel op aarde. Wanneer de man een neushoornvogel ziet wegvliegen uit een opvallend grote bananenboom valt hem iets op. Een hut! Het kan niet waar zijn, er zijn dus wel mensen.
« Laatst bewerkt op: 18-12-2012, 04:22:25 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #10 Gepost op: 18-12-2012, 03:33:54 »
Eilandraad:

D*N:’ Welkom team Murine oftewel kamp zuid bij de allereerste eilandraad. Tdietz, hij bevalt jou rol als leider in het kamp’? Tdietz:’ Ik ben nog steeds erg blij dat ik het leiderschap heb gekregen na dat eerste duel’. D*N:’ Heeft het je wakker geschud’? Tdietz:’ Ja, een soort van. Het is een spel en dat moet gespeeld worden’. D*N:’ Nextgp, jij was de leider van het stratego bord. Ben je bang dat je teamgenoten je dit verlies gaan aanrekenen’? Nextgp:’ Ik heb alles gedaan wat ik kon en ik kan alleen maar hopen dat ze me er niet op afrekenen. Iemand moest de positie nemen en ik heb dat gedaan’. D*N:’ Addie, jij voelde je de afgelopen dagen niet erg goed. Hoe kwam dat’? Addie:’ De honger gaat me niet heel erg goed af, ik voel gewoon dat mijn armen en benen zwak worden’. D*N:’ Maar iedereen heeft honger’. Addie:’ Dat is waar. Maar het gaat ook al wel beter’. D*N:’ Je houd het nog wel vol dus. Oke, we gaan beginnen met stemmen’. Eén voor één worden de stemmen uitgebracht. D*N:’ Het is zover, de eerste stem’.

Kelapa Island:

Ondertussen staan Bjorrn, Ycaris en lemmyfan al een half uur op de balk. ‘Shit shit’! Bjorrn verliest zijn evenwicht en valt van de balk. Balend zwemt hij naar de kant. Ycaris:’ Okee focus op één punt Ycaris, kom op focus’. Lemmyfan begint voorzichtig te wankelen. Nog een half uur gaat voorbij. Bjorrn:’ Pff ze staan er nog steeds’. KD:’ Ja jij valt tegen’. Bjorrn kan er niet om lachen. Ycaris begint nu ook te wankelen. Lemmyfan wankelt al een half uur lang en houd het niet meer. ‘Woooh’! schreeuwt Ycaris vrolijk. KD:’ Goed gedaan kandidaten. Ycaris, jij hebt deze proef gewonnen en verdient 3 punten. Lemmyfan ook uitstekend gedaan jij verdient nog 2 punten en Bjorrn moet het doen met 1 punt.

Terug in het kamp komt de beoordeling van het welkomstbord dichterbij. Ycaris legt nog een laatste hand aan haar bord en dan gaat KD langs de borden. Hij is keihard met zijn commentaar. ‘ 0 punten voor lemmyfan omdat het er niet uitziet, 1 punt voor Bjorrn die het net iets beter deed dan lemmyfan maar het is nog steeds bagger. Ycaris is de overtuigende winnaar van deze opdracht en verdiend 3 punten. Lemmyfan kijkt een beetje sip. Ycaris vrolijkt hem op:’ Er komen nog veeeel  meer opdrachten en je doet het vast beter de volgende keer’. Bjorrn:’ Wanneer komt de volgende opdracht KD’? KD:’ Die komt samen met de volgende afvaller’. Lemmyfan:’ Duurt nog even denk ik’.

Eilandraad:

D*N:’ De eerste stem is voor Ibung’. Ibung schrikt weer op:’ Welke kant moet ik op’? Nextgp:’ We zitten niet meer bij de stratego ibung’. D*N:’ De tweede stem is ook voor Ibung. De derde stem is wederom voor Ibung. Drie stemmen voor ibung nu dus’. Ibung ziet de bui al hangen. D*N:’ De vierde stem is voor Nextgp. De vijfde stem is voor Ibung. De zesde stem is ook voor Ibung. En dat zegt al genoeg’. Ibung heeft zich al klaargemaakt voor Kelapa Island:’ Ik zag het wel een beetje aankomen’. D*N:’ Nog even de laatste twee stemmen, die waren ook voor jou Ibung. Je moet het eiland verlaten en naar Kelapa vertrekken. Ik heb nog wel een brief voor je die je op het eiland pas mag openen’. Ibung:’ En als ik hem wel open maak’? D*N:’ Gewoon niet doen’! Ibung zwaait nog even naar haar teamgenoten en vertrekt met de boot.

Volgende week in Survivor:
Het thema van de week is muziek. Van modern tot de klassiekers, wie kent ze? Na het verlies probeert Team murine wraak te nemen. Op Kelapa word Ycaris verrast door de komst van een nieuwe afvaller waarna weer een zenuwslopende proef word gespeeld.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #11 Gepost op: 18-12-2012, 03:35:51 »
Aflevering 3: ‘Daar zit muziek in’

D*N:’ Aflevering 3 begint met een nieuw thema, muziek. Vorige week won team feline de proef waardoor team murine op de eilandraad Ibung naar Kelapa stuurde. In de survivor proef won Swifty de stokermunt. Op Kelapa Island doet Ycaris het goed en won ze zowel de creatieve opdracht als de evenwichtsbalk’. Schulz:’ Deze week word een muzikale week voor zowel de teams als de Kelapa bewoners. Eigenlijk hebben we er gewoon heel veel zin in, dit is Survivor’.

Feline Island:

Het leven op Feline Island is goed. Niet alleen hebben ze een mooi zandstrand maar ook winnen ze de proeven tot nu toe. Swifty is een goeie verstopplek aan het zoeken voor haar stokermunt:’ Stel je voor dat iemand hem afpakt’. Robbieazerty:’ Heb je geen dubbele broekzak of zoiets’? Swifty:’ Ik heb al iets’. Bassteijns, Nieky en Lukie4 zijn op kokosnoot jacht gegaan. Bassteijns:’Hier een heleboel’. Lukie4 neemt een aanloop en beukt tegen de boom:’ AUW’. Er gebeurd niets, behalve het ontstaan van een blauwe plek op Lukie4 zijn arm. Nieky:’ Laat mij maar’. Nieky klimt vakkundig de boom in en haalt met wat moeite wat kokosnoten uit de boom. Bassteijns:’ Je bent een topper’.  Na een maaltijd van kokosnoot bereid door Pac-mol is het alweer tijd voor de proef. Nieky:’ We moeten ons nu opnieuw bewijzen, we moeten nu gewoon in de winning mood blijven’.

Kelapa Island:

Ycaris is nu al een hele dag in de weer met haar neusapen:’ Wat zijn het toch slimme beesten’ zegt ze vrolijk. Lemmyfan en Bjorrn vervelen zich.’ Wanneer komt die opdracht nou’ zeurt Bjorrn. KD:’ Geduld’. Het word al donker en de twee jongens gaan slapen. Ycaris en KD praten nog een tijdje over hun herinneringen van de vorige survivor. De volgende ochtend komt er een boot aan. KD:’ Jongens, de volgende afvaller komt eraan’. Ycaris kijkt eens goed naar de persoon en dan schrikt ze op:’ Dat is Ibung’! Lemmyfan:’ Ibung, is dat een nieuwe soort Ipad’? Ibung:’ Had ik die maar bij me want dan had ik een app om kleine jongens in slaap te wekken’. KD:’ Ze is nog helemaal de oude zo te horen’.

Ibung:’ Ik ben hier nog maar net en ik word nu alweer oud genoemd. Trouwens wat doet die knakker hier’? KD:’ Ik ben jullie mentor op dit eiland en jij hebt een brief met de volgende opdracht’. Ibung:’  Oh de brief, die heb ik weggegooid’. Lemmyfan:’ WAT’! Ibung:’ Just kidding, hier is die’. Terwijl Ycaris Ibung in de armen valt leest lemmyfan de opdracht voor:’ Het is muziekweek op de eilanden, ook voor jullie. Jullie gaan een muziekboodschap versturen. Kies een liedje en motiveer je keuze. De beste verdient 4 punten, de tweede 2 punten, derde 1 punt en de vierde geen punten. KD beoordeelt de opdracht’. Bij de brief zitten ook foto’s en informatie van alle kandidaten zodat de bewoners weten wie er op de eilanden zitten. KD:’ Nou hup hup aan de slag’!

Survivor Island:

Schulz:’ Welkom teams bij de immuniteitsproef. Het is muziekweek. De opdracht is als volgt. Jullie krijgen 88 liedjes voorgeschoteld in drie rondes, korte, middel en lange fragmenten. Per lied mag er in totaal twee keer gegokt worden. Dus niet twee keer per ronde maar twee keer totaal op een liedje. Laatste antwoord geldt. We willen graag de titel van het liedje en de uitvoerende als controlemiddel dat je het liedje echt weet. Men mag per liedje of meerdere antwoorden tegelijk ingeven. Team met minste punten gaat naar de eilandraad. Bij gelijk stand geldt wie het laatst een goed antwoord heeft ingeleverd verliest. In de eerste ronde krijg je voor een goed antwoord: Kort 25 punten, middel 10 punten en lang 5 punten. Veel succes’. Nieky:’ Muziekopdrachten liggen mij wel’. Swifty:’ Won hillo die niet met Big brother’? Nieky:’ fijn, heb ik dat beeld weer in mijn hoofd’. Lukie4:’ Niet zo kletsen dames maar luisteren’. Pac-mol en Bassteijns hebben samen als de jongste twee de modernste nummers er al uit gehaald. Bij het andere team loopt het iets minder soepel. Tdietz:’ Ik weet die titels allemaal niet’. Miek37:’ Poeh wat gaan ze snel’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #12 Gepost op: 18-12-2012, 03:37:01 »
Ergens op zee:

‘OH nee de brandstof is op’! gilt een onbekend vrouw. De kapitein met de grote rood-witte gestreepte hoed lacht:’ Je maakt een grapje Maikemeisje’. Maikemeisje:’ Nee de brandstof is echt op Kapitein Hulpdakdekker’. Hulpdakdekker:’ Dammit, vertel dit maar niet aan Jolanthe’. Maikemeisje:’ Te laat, daar komt ze al’. Jolanthe:’ Waarom staat de boot stil’? Hulpdakdekker:’ Geen zorgen schatje, we vonden dit wel een mooi plekje om even te dobberen, bruin te worden, niet in paniek te raken en nog vele andere leuke dingen te ondernemen’. Jolanthe:’ Goed idee, ik lig op het dek als je me zoekt’. Maikemeisje:’ Daar heb je je weer goed uitgepraat. Maar dit ga je niet eeuwig volhouden’. Hulpdakdekker:’ Help’.

Survivor Island:

Schulz:’ Dat was ronde 1. Nu worden de liedjes een stukje langer en mogen jullie het nog een keer proberen’. Robbieazerty:’ Oh die hadden we nog niet’! Lukie4:’ Super Robbieazerty’. Hillo:’ Nu hoor ik er ook wat meer’. Vieffan:’ Nou hup, opschrijven’! In ronde 1 had Team feline 38 nummers gevonden, team murine had er 33. Na ronde twee heeft team Feline er nog eens 9 bij gevonden en team murine 11. Schulz:’ Ronde 3 komt eraan’! Lukie4:’ Kom op we gaan dit winnen’. Nextgp:’ Nog even doorzetten’. Schulz:’ Stop maar, het is beslist. Team Feline wint deze opdracht omdat ze nog eens 21 nummers vonden in de derde ronde en niet meer in te halen zijn, gefeliciteerd’! Tdietz:’ Nee, weer een eilandraad’. Schulz:’ Dat klopt, ik zie jullie bij de eilandraad team murine’. Schulz:’ Er zijn trouwens 7 nummers niet geraden: nummer 15, nummer 16, nummer 20, nummer 28, nummer 30, nummer 55 en nummer 58. Dat was dan alweer en immuniteitsproef’.

Murine Island:

‘Alweer de proef verloren’ zucht Tdietz. Nextgp:’ Hun wisten er gewoon meer, kunnen we niets aan doen’. Miek37:’ Maar nu moeten we weer iemand wegstemmen’. Jann en Vieffan zijn de jungle een stukje ingegaan om wat vruchten te zoeken. Jann:’ Weet jij al op wie je gaat stemmen’? Vieffan:’  De keuze is niet zo moeilijk deze keer’. De twee keren even later terug in het kamp met vruchten. Miek37:’ Gelukkig hebben we eten’ zegt ze met een glimlach. Addie heeft zich weer even afgezonderd. Hoewel hij zich beter voelt hebben ze weer de proef verloren en dat zorgt voor een mentale klap. Nextgp komt er bij zitten. ‘Ik vrees voor de stemming’ zegt Addie. Nextgp:’ We hebben de survivor proef nog. Misschien stemt iedereen wel tactisch de sterkste eruit’.

Feline Island:

Vreugde alom in Kamp Noord. Lukie4:’ Wij zijn onoverwinnelijk’! Pac-mol:’ Tijd voor een feestmaal dus’. Nieky, Molcrazy en Robbieazerty duiken de zee in. Ze nemen hun zelfgemaakte hengels mee en gaan vissen. Swifty en Ldhmolletje lopen langs de kust op zoek naar krabbetjes en Lukie4 en Bassteijns proberen de jungle eens een keer. Bassteijns:’ Pff het is hier echt dichtgegroeid’. Lukie4:’ Jij komt er wel makkelijker doorheen dan mij’. Swifty:’ Kijk Ldhmolletje, een gigantische krab’! Ldhmolletje kijkt snel naar de plek die Swifty aanwijst en pakt een grote steen. BAM. Ldhmolletje slaat met geweld de krab dood. ‘Zo kan het ook’ lacht Swifty. De vissende heren hebben minder succes. Molcrazy:’ Helemaal niets’. Robbieazerty:’ Ik had er eentje maar die is net op tijd ontsnapt’. Dan is het tijd voor de survivor proef. Het kamp stapt weer op de boot. Swifty:’ Ik heb dan wel de eerste munt gewonnen maar muziek is niet mijn sterkste kant. Ik denk niet dat het makkelijk word om die tweede munt ook te winnen’.

Survivor Island:

D*N:’ Het is tijd voor de Survivor proef kandidaten. Jullie mogen meelopen naar de strandtent’. Nieuwsgierig lopen de kandidaten mee. Jann:’Als we een shotjes wedstrijd gaan doen dan halen we Ibung terug van Kelapa’. Lukie4:’ Ik lust anders wel een biertje’. D*N:’ Jullie gaan straks weer liedjes raden. Alleen deze keer ga ik ze voor jullie spelen. Het zijn 22 nummers, je mag maar één poging doen en je moet de titel en artiest noemen’. De kandidaten gaan rustig zitten aan de bar. D*N:’ Oh en geen drankjes’! D*N gaat achter de piano zitten en speelt de liedjes één voor één achter elkaar aan. Swifty:’ Pff dit is zo moeilijk, ik geef het op’. Lukie4:’ Jij hoeft ook geen tweede munt’. Tdietz komt met zijn antwoorden:’ Ik weet er wel een paar’. Miek37 geeft het ook op. Dan komen achter elkaar de antwoorden van Robbieazerty, Nextgp en Molcrazy. De rest levert het achter elkaar in. Ook Ldhmolletje komt er niet uit. Hillo:’ Ik wil gewoon niet laatste worden’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #13 Gepost op: 18-12-2012, 03:40:04 »
Kelapa Island:

Ibung heeft al een hele mooie boodschap voor Lukie4 klaar om verstuurd te worden. KD:’ Kijk dat is nog eens snelheid’. Hij heeft ondertussen het vuur aangemaakt. Lemmyfan:’ Wel handig dat we zo’n ervaren survivor hier hebben met survival skills’. Na een heerlijke maaltijd van kokos en banaan staat KD op en geeft hij aan dat het tijd is voor de proef. Ibung:’Proef? Moeten we ons hier ook inspannen’? Bjorrn:’ Het kan niet veel erger zijn dan de evenwichtsbalk’. Ycaris:’ Misschien gebruiken ze wel dezelfde proef’ lacht ze. KD:’ Loop nou maar met me mee’. De Kelapa bewoners lopen achter KD aan. Ze komen uit op een lange slingerweg waar vier een soort van taxi fietsen klaar staan. Ycaris:’ Ohjeej we gaan fietsen’. KD:’ Welkom bij de proef. Jullie gaan straks fietsen en kokosnoten verzamelen. Dit eiland heet niet voor niets Kelapa. Onderweg vinden jullie een paar bakken met kokosnoten. Neem er zoveel mogelijk mee, maar let op de tijd telt ook. Elke kokosnoot die je over de finish krijgt trekt 10 seconden van je eindtijd af. Denk dus goed na hoe je dit gaat spelen. Allemaal klaar, Start’!  Ibung:’ Op snelheid ga ik dit niet winnen dus ik kies er voor om zoveel mogelijk kokosnoten te verzamelen en het lekker rustig aan te doen’. Lemmyfan en Bjorrn gaan daarentegen als een speer. Ycaris probeert een combinatie van de twee, zo snel mogelijk kokosnoten in de wagen krijgen. Ze heeft zelfs haar eigen aanmoedigingslied bedacht:’ Alle kokosnoten in de kar, Ibung hangt nog in de bar. Lemmy en bjorrn gaan veelte snel, Ycaris Ycaris die wint dit wel’. KD:’ Dat kan sneller stelletje slome kokoswormen’!

Survivor Island:

D*N:’ En de uitslag. Er zijn maar liefst 4 liedjes niet geraden. The sweet escape, miracle, Tattoo en Warwick avenue bleken de moeilijke te zijn. De kandidaten met geen punten zijn: Swifty, Miek37, Pac-mol, Ldhmolletje, Lukie4 en Addie. Er is 1 punt gescoord door Molcrazy, 2 punten door Jann en hillo en 3 punten door Vieffan. Vijf punten is er gescoord door Robbieazerty en 7 punten door nextgp. De top 3, tdietz scoorde met 8 punten en de tweede plaats is voor Bassteijns met 10 punten. Nieky won overtuigend deze opdracht met 15 punten en wint daarmee de verdubbelmunt! Gefeliciteerd’. ‘Yes’! schreeuwt nieky vrolijk.

Murine Island:

De spanning is te snijden. Weer geen winst bij de immuniteitsproef en ook geen winst bij de survivor proef. Het word wel erg droevig zo. Tdietz:’ Niemand wil naar Kelapa Island, de kans dat je daar weer vanaf komt is vrij klein’. Vieffan:’ Misschien moeten we jou er heen sturen’. Jann:’ Ik stel voor dat we de volgende proef gewoon winnen’. Miek37:’ Die eilandraden word toch wel een beetje vermoeiend’. Hillo:’ Nou zullen we het maar snel doen dan’? Het team stapt in de boot. Ze zijn allen vrij zeker van hun stem.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #14 Gepost op: 18-12-2012, 03:43:27 »
[Verleden] De man loopt naar de boom om hem iets beter te bekijken. Wanneer hij dichtbij komt ziet hij dat het een ouden vervallen hut is, hij lijkt niet meer in gebruik. Toch gaat hij een kijkje nemen, voorzichtig klimt hij de boom in met behulp van de houtjes die als opstapje werken.  Boven aangekomen begint hij door de spullen te zoeken. Een houten tafel vol met spinnen die bang wegkruipen, een paar houten stoelen en zelfs een houten tafel staan er in de hut. De man gelooft zijn ogen niet, hier heeft zeker weten iemand gewoond. Toch is hij ook bang dat deze persoon het niet heeft overleefd. De hut is al jaren niet meer gebruikt.
 
Plots beweegt er iets in het bladerdek van het dak. Heel voorzichtig gaat de man kijken. ‘Wiiii’! Een vliegende eekhoorn springt recht in het gezicht van de man. ‘Ga van me af raar beest’ schreeuwt de man. De eekhoorn neemt een aanloop en vliegt weg. De man ligt languit op de grond. Dan ziet hij iets eigenaardigs. Een houten kistje, onder het houten bed. De man zit vol nieuwsgierigheid en pakt het kistje. Langzaam opent hij hem. Fel licht verschijnt uit het kistje en verblind de man zijn ogen. Een fel blauwe steen verschijnt uit het kistje. Zonder er verder over na te denken pakt hij de steen en verlaat hij de hut. Hij besluit nog even te genieten van het meer. Maar dan komt er een  vreemd soort licht uit het meer. Het is helemaal mistig en een schaduw beweegt zich. Even later is het alweer voorbij.

Eilandraad:

Schulz:’ Welkom kamp zuid bij jullie tweede eilandraad al. Jullie moeten weer iemand wegstemmen. Maar eerst wat vragen. Hillo, jij won deze opdracht bij big brother, wat ging er nu mis’? Hillo:’ Deze opdracht lag me iets minder, veel meer oudere muziek en het andere team was gewoon heel erg goed’. Schulz:’ Vieffan, zijn er al complotten’? Vieffan:’ Ik denk dat in een spel als Survivor er altijd complotten zullen zijn. Zichtbaar of niet, ze zijn er altijd’. Schulz:’ Heb jij een complot’? Vieffan:’ Ik ben een lief meisje’. Schulz:’ Okee, we gaan verder. Addie, jij werd vorige keer al aangeduid als zwakste schakel. Ben je bang dat het nu wel jou tijd is om te gaan’? Addie:’ Ik vrees er wel voor maar we zullen zien’. Schulz:’ Okee dan gaan we nu stemmen. Leider tdietz kan alleen unaniem weggestemd worden. Nextgp jij mag beginnen’.
« Laatst bewerkt op: 18-12-2012, 04:23:00 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #15 Gepost op: 18-12-2012, 03:43:50 »
Kelapa Island:

‘AH nee’! Bjorrn ging zo hard met zijn fiets dat hij de controle over het stuur is verloren en zo de jungle in is gereden. Lemmyfan gaat hem voorbij:’ Gaat alles goed’ roept hij. Bjorrn:’ Ja wel okee’. Lemmyfan is ondertussen al verder gefietst. Hij kijkt nog even achterom. Geen Ycaris of Ibung te bekennen en Bjorrn ligt in de bosjes. ‘Toch nog maar even wat kokosnoten inladen’. Een stuk terug fietst Ycaris:’ Phoe wat is dit zwaar, ik had niet zoveel kokosnoten moeten inladen bij de eerste bak’. Ze gooit snel wat kokosnoten uit de kar zodat ze wat sneller vooruit komt. Helemaal achteraan fietst Ibung op haar gemakje. Ze heeft al heel wat kokosnoten ingeladen en gaat met een langzaam maar stabiel tempo vooruit. Uiteindelijk komt Lemmyfan als eerste aan de finishlijn. Hij begint gelijk te juichen. KD:’ Niet zo snel, je weet nog niet hoeveel kokosnoten de anderen hebben’. Een tijdje later komt Ycaris eraan met een stapel kokosnoten. Lemmyfan:’ Oei dat word toch nog spannend’. Bjorrn is ondertussen ook uit de bosjes gekropen. Hij heeft snel nog wat kokosnoten gepakt en snelt zich naar de finish. KD:’ Dan wachten we nog op één iemand’. Nog altijd langzaam, maar met een kar vol met kokosnoten slijmt Ibung als een slak de finishlijn over. Bjorrn:’Wow dat zijn echt veel kokosnoten’! Ibung:’ Als ik jou hoofd erbij leg dan zijn het er nog meer’. KD:’ Lemmyfan, jij was de snelste. Ycaris heeft redelijk wat kokosnoten maar dat zijn er net niet genoeg. Jij wint dus de opdracht en verdient 4 punten. Ycaris jij was tweede en verdient 3 punten. Bjorrn jij kwam als derde aan, maar had slechts enkele kokosnoten. Ibung daarentegen had zoveel kokosnoten dat ze bijna Ycaris heeft ingehaald. Ibung verdient dus 2 punten en Bjorrn 1 punt.

Terug in het kamp is Lemmyfan helemaal hyper. Hij heeft de opdracht gewonnen. Ycaris legt nog de laatste hand aan haar boodschap naar Miek37 en dan is het bijna tijd voor de beoordeling. Lemmyfan heeft een frietlied voor iedereen. Bjorrn steekt lemmyfan een hart onder de riem. KD:’ Laat maar eens zien’. Met een kritische blik kijkt KD naar de opdrachten. KD:’ Geen punten voor: Helaas Lemmy, maar je stelt opnieuw teleur. De opdracht was een muzikale boodschap naar een andere Survivor te sturen. Je hebt je er wat makkelijk vanaf gemaakt door een weinig relevant liedje naar iedereen te sturen ('voor iedereen die van friet houdt') Ik ben zo beleefd geweest het nummer van begin tot eind af te luisteren, en na afloop stonden de tranen me in de ogen. En dat was niet omdat het zo'n mooi nummer was. Kom op Lemmy, de schouders eronder, want op deze manier haal je geen punten! Eén punt voor: Ycaris. Geinig nummer, goed gevonden, prima uitleg. Maar als muzikale BOODSCHAP is het minder sterk dan de twee die boven je zijn geëindigd. Bovendien had Ibung -helaas voor jou- ook al een Muppet-nummer geplaatst, waardoor je minder hoog scoort op originaliteit. 2 punten voor: Ibung. Ook een grappig nummer, inhoudelijk (qua onderbouwing) sterker (Lukie, bananen) dan de nummer 3. Maar wat is precies de boodschap? En als laatste de winnaar met 4 punten: Bjornn! Een duidelijke muzikale boodschap: het nummer en de toelichting sluiten goed bij elkaar aan. Een prachtige ode aan Lemmyfan. De verdiende winnaar’! Bjorrn springt op:’ Gewonnen gewonnen’!

Eilandraad:

Alle leden van Kamp zuid hebben gestemd. Schulz:’ Laten we dan maar snel naar de stemmen gaan kijken’. Nerveus wachten de kandidaten het af. Schulz:’ De eerste stem is voor Addie. De tweede stem is, ook voor Addie’. Addie kijkt al wat benauwd. Schulz:’ De derde stem is voor Addie. De vierde stem is wederom voor Addie’. Addie zucht even diep. Schulz:’ En dan ga ik de lijdensweg niet nog langer maken, de rest van de stemmen is ook voor Addie. Jij verlaat nu Murine Island en vertrekt naar Kelapa Island. Hier heb je nog wel een brief die je pas mag open maken als je op het eiland bent'. Addie neemt snel afscheid en kruipt de boot in. De andere teamleden vertrekken weer naar Murine Island. Hopend dat ze hier niet weer komen voorlopig.

Volgende week in Survivor:
Een twist zal het spel opnieuw doen veranderen. De kampen worden heringedeeld en worden gelijk getest. Het thema is mensenkennis. Een moeilijk thema. Kan jij de mensen goed inschatten? De smakelijke proef zal het uitwijzen. Addie vertrekt naar Kelapa Island. Ibung is ondertussen op zoektocht en de bewoners gaan diep in de Afvallersproef.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #16 Gepost op: 18-12-2012, 03:48:09 »
Aflevering 4: ‘Mixen maar’

D*N:’ Vorige week zagen we hoe team feline wederom de immuniteitsproef won en team murine voor de tweede keer naar de eilandraad stuurde. Hun stuurde de zwakke Addie unaniem naar Kelapa Island. Op Kelapa Island wist lemmyfan de kokosnoten race te winnen en won Bjorrn  de creatieve opdracht. Toen er ook nog eens een muzikale survivor proef op het programma stond haakte veel af. Nieky won uiteindelijk de verdubbelmunt. Deze week gaan we met het thema Mensenkennis verder’. Schulz:’ Dat betekend dat je de anderen goed moet kunnen inschatten en veel over ze moet weten. Dat gaan we dus eens testen met een klassieker van een proef. Dit is Survivor’.

Feline Island:

Nieky is helemaal blij met zijn verdubbelmunt. Ook hij is zo slim deze goed op te bergen. Opeens komen Molcrazy en Bassteijns de jungle uit gesprongen:’ We hebben een schatkist gevonden’ roept Molcrazy. ‘En ook nog een vage sleutel’ hijgt Bassteijns die helemaal uitgeput is van de wandeling. Swifty:’ Kijk of de sleutel past’! Bassteijns probeert de sleutel in de schatkist te duwen:’ Hij past niet’. Lukie4:’ Dan maar met geweld’. Lukie4 begint tegen de kist aan te trappen. Robbieazerty: ‘Die zit goed dicht’. Ze besluiten de schatkist eerst te laten voor wat hij is.

Murine Island:

Niet alleen kamp noord heeft een mysterieuze sleutel gevonden. Miek37:’ Kijk eens, een sleutel’! Jann:’ Pff noem je dat een sleutel’? Miek37:’ Hij is een beetje roestig, maar doet het vast nog wel’. Tdietz:’ Waar zou die voor zijn dan’? Hillo springt op:’ Schat zoeken’! Vieffan:’ Schat zoeken’? Hillo:’ De sleutel hoort natuurlijk bij een kist en die kist zit eten in, want daar zouden we een moord voor doen op dit moment’. Jann:’ Ik heb nog wel een chocoladereep achter mijn oor’. Vieffan springt op en realiseert pas een minuut later dat Jann onzin verteld. Nextgp:’ Dan gaan we op expeditie’.

Kelapa Island:

De boot met de afvaller komt aan op Kelapa Island en de vier staan al weer klaar met hun welkomstborden  en een kokosnoot maaltijdje. Addie springt van de boot af. KD:’ Unaniem weggestemd’? vraagt hij grijnzend. Addie:’ Hoe raad je dat’? KD:’ Je staat er vrij zielig bij’. Lemmyfan:’ Toch gezellig dat je er bent’. Addie:’ Oke, ik ga daar bij de rotsen voor me uit staren naar de zee’. Ibung fluistert naar Ycaris:’ Die jongen heeft een steekje los’. Addie wil net weglopen. Bjorrn en lemmyfan in koor:’ STOP’! Bjorrn:’ Je hebt ook een brief gekregen al het goed is’. Addie:’ Ohja de brief’. Hij geeft de brief netjes af en loopt weg. KD:’ Oke, laat ik dan de opdracht voorlezen’. Ycaris:’ Geen sprake van, geef maar hier’. KD:’ Die vrouwen ook altijd’. Ycaris leest voor:’ Jullie gaan een drankje samenstellen. Zoekt ingrediënten op het eiland. Het lekkerste drankje wint. Ook nu zal dit weer door jullie mentor KD beoordeelt worden’. Ibung:’ En hoe gaan we een drankje maken zonder alcohol’? Ycaris:’ Er staat verderop een alcoholische vruchtenboom’ grapt ze. De bewoners gaan bezig met ingrediënten verzamelen. Ibung duikt eerst de hut in om wat ideeën op te doen.

Terwijl ze even gaat liggen valt haar opeens iets op. Een enveloppe zit op het plafond vastgeplakt. Ibung strekt zich uit en pakt de enveloppe. Ze kijkt en even snel rond of er iemand kijkt en leest het briefje:’ tien stappen van de grote bananenboom, twintig stappen naar rechts en dan vijftien stappen in de richting waar de zon op komt. Pff moet ik nog gaan lopen ook. Dan ziet ze dat er ook nog een fotootje bij zit. 'Whisky’! gilt Ibung. Lemmyfan komt binnengestormd. Lemmyfan:’ Wat is er aan de hand’? Ibung:’ euhm niets, ik had een droom over whisky meer niet’. Ze besluit de volgende dag bij de opkomst van de zon te beginnen met zoeken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #17 Gepost op: 18-12-2012, 03:49:02 »
Survivor Island:

D*N:’ Welkom bij de immuniteitsproef kandidaten. Vandaag zal er weer een twist plaats vinden. De kampen gaan worden heringedeeld’. De kandidaten kijken bedenkelijk om zich heen. D*N:’ Ik wil eerst leiders Lukie4 en tdietz naar voren hebben. Jullie blijven op jullie eiland. Maar jullie mogen 2 teamleden al kiezen. Lukie4 jij mag eerst iemand kiezen uit het andere team’. Lukie4:’ Ik kies voor Miek37’. Miek37 loopt blij naar Lukie4. D*N:’ Zelfde geld voor tdietz’. Tdietz:’ Ik kies Swifty’. D*N:’ Dan mogen jullie nu iemand van eigen team kiezen’. Lukie4:’ Robbieazerty graag’. Tdietz:’ Jann’. D*N:’ Dan gaan we nu verder met de opdracht voor de overige acht deelnemers. Jullie gaan lasergamen. We spelen drie rondjes. Bij elke ronde vallen er twee kandidaten af. In ronde 1 gaat degene die het meest geraakt is naar Feline en degene die het op één na meest is geraakt naar Feline, ronde 2 andersom en ronde 3 weer andersom. In ronde 4 zijn er nog twee kandidaten over. Deze hebben beide immuniteit verdient. De teams mogen één van beiden claimen. Wanneer dezelfde kandidaat geclaimd word, mag de kandidaat kiezen naar welk team hij wil. Trek die pakken maar aan’! De kandidaten rennen het eiland over lettend op waar de anderen heen gaan. Er word snel gekeken en sommige kandidaten proberen een beetje te overleggen. Hillo wil eerst proberen of zijn pistool het wel doet. Daarbij schiet hij per ongeluk op zichzelf. ‘De dombo’ lacht Vieffan. Maar Vieffan lette niet erg goed op en is ondertussen omsingeld. Achter elkaar schieten nieky, nextgp en molcrazy op Vieffan. Vieffan roept:’ Laat me met rust’ terwijl ze met haar pistool zwaait. Ze duikt snel het dichtst bij zijnde bosje in en schiet op Molcrazy. Ondertussen staat hillo midden in het vuurgebied en word geraakt door Bassteijns en Ldhmolletje. De zoemer gaat en ronde 1 is voorbij. D*N:’ Vieffan, jij kreeg de meeste schoten en moet naar Team Feline. Hillo, jij kreeg de op één na meeste schoten jij gaat dus terug naar Team murine. Maak je klaar voor ronde 2’. De zoemer gaat weer en de kandidaten schieten de bossen in.

Deze keer is het Pac-mol die onhandig is en zichzelf afschiet. Nextgp schiet op Nieky vanachter een boom terwijl nieky op Ldhmolletje schiet. Ldhmolletje:’ Hee dat was niet de afspraak’! Ldhmolletje schiet ook op Nieky. Bassteijns schiet ondertussen Molcrazy af en Molcrazy schiet op Nextgp. D*N:’ Nieky gaat naar Team murine en Molcrazy naar Team feline. Ronde 3 begint nu’. Nog vier spelers die het bos in struinen: Ldhmolletje, Pac-mol, bassteijns en Nextgp. De zoemer gaat en ze schieten alle vier gelijk op de persoon van hun keuze. Ldhmolletje schiet op Bassteijns, Pac-mol en Nextgp schieten op Ldhmolletje en Bassteijns schiet op pac-mol. D*N:’ Dat betekend dat Ldhmolletje naar Feline gaat en Pac-mol naar murine. Nextgp en Bassteijns gefeliciteerd, jullie hebben immuniteit verdient’! De twee juichen. Nextgp:’ Eindelijk iets gewonnen’! D*N:’ Dat betekend dat de twee teams nu mogen beslissen wie ze het liefst aan hun team toevoegen. Jullie krijgen 2 minuten’. De twee teams gaan druk overleggen. Misschien zijn er wel complotten en is één van beiden belangrijk om het te laten slagen. Tdietz:’ Wij willen graag Nextgp’. De tijd tikt weg. D*N:’ En stop’! Lukie4:’ Wij willen… laat ook maar’. D*N:’ Nextgp jij gaat naar Murine, Bassteijns naar Feline. Veel plezier met jullie nieuwe teams en maak jullie alvast klaar voor een dubbele eilandraad’.

Feline Island:

Lukie4 leid als leider de nieuwe kampleden rond. Vieffan:’ Zand! Zandstrand’! Miek37:’ Oh lekker, jullie hebben vis. Ik werd echt gek van al die vruchten’. Molcrazy:’ Maar waren we niet op zoek naar een schat’? Lukie4:’ Och bijna vergeten, dat onvindbare ding moeten we ook nog zoeken’. Bassteijns:’ Hey daar ligt een enveloppe’. Bassteijns rent er heen en opent het: ‘ Een kaart’! Roept hij opgewonden. Lukie4 lacht:’ Hij word opeens een stuk vindbaarder’.

Murine Island:

Ook op Murine is de schat het gesprek. Pac-mol, Nieky en Swifty zijn verwelkomt door Tdietz. Jann heeft zelf het dak van de hut iets verhoogt voor Nieky. Nieky:’ Wij waren ook op zoek naar een schat op Feline’. Hillo:’ Hier moet er ook één liggen, maar we konden hem niet vinden’. Swifty vind de kaart:’ Er staat een kruis op, dat zal wel de schat zijn’. Nextgp:’ Maar daar staat ook nog een sleutel’. Tdietz:’ Ah we moeten natuurlijk eerst de sleutel vinden zodat we de schat kunnen openen’. Jann:’ Pff we moeten zeg maar moeite doen’. Tdietz:’ Ik stel voor dat we zowel de schat als de sleutel gewoon naar het kamp slepen en dat we nu ons splitsen’. Voormalig leden van Feline Swifty, Nieky en Pac-mol gaan op zoek naar de schat. Tdietz, Nextgp, hillo en Jann gaan op zoek naar de sleutel. Tijdens de expeditie word er stiekem gepraat over de komende eilandraad.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #18 Gepost op: 18-12-2012, 03:49:38 »
Feline Island:

Terug op Feline Island ligt Vieffan te zonnen:’ Lekker bruin worden hier’. Miek37 is druk aan het koken en Ldhmolletje ligt lekker te luieren. Ondertussen zijn Lukie4, Molcrazy, Robbieazerty en Bassteijns op expeditie naar de sleutel. Bassteijns die de kaart heeft:’ Hier moet het ongeveer zijn’. Lukie4:’ Pff moeten we die rot sleutel ook nog gaan zoeken zeker’. Robbieazerty lacht:’ Ik denk niet dat ze hier een reuzensleutel hebben neergelegd of dat ze een bordje er bij hebben gezet met HIER BEN IK’. Terwijl de heren nog wat meer klagen let de jongste van de groep wel op. Bassteijns:’ Daar aan de boom! Geef me even een zetje omhoog’. Molcrazy helpt Bassteijns omhoog, die de sleutel pakt. Lukie4:’ Goed werk Bassteijns, nu de schat nog’. Ldhmolletje ligt ondertussen te dobberen in de zee, denkend aan modelvliegtuigjes. Opeens lijkt het alsof hij echt een vliegtuig hoort. Het is niet zijn verbeelding, een grasgroen vliegtuigje vliegt langs het eiland. Terug in het oerwoud heeft Lukie4 er genoeg van:’ Er staan hier gewoon teveel van die vervelende bomen’. Molcrazy:’ We zijn er bijna’.

Murine Island:

Terwijl Nextgp, Tdietz, hillo en Jann de sleutel niet kunnen vinden, kunnen ze het ook niet eens worden over wie ze nou moeten wegstemmen. Jann leest de kaart:’ Volgens mij zijn we er, als mijn instinct klopt dan’. Tdietz:’ haha welk instinct’. Jann geeft hem een boze blik. Hillo:’ Let nou eens op, we zoeken de sleutel’. Nextgp:’ Daar in de boom’! Hij pakt de sleutel en ze keren terug naar het kamp. Ook Swifty, Nieky en Pac-mol zijn het niet eens. Daarnaast kan geen van allen goed kaartlezen. Swifty: ‘Volgens mij zijn we te ver naar links gegaan’.  Nieky:’Nee we moeten juist meer naar links’. Swifty:’ Als jij het beter weet dan moet jij maar de kaart lezen’. Nieky:’ Vrouwen pff’. De andere vier zijn ondertussen allang terug in het kamp. Hillo:’ Duurt best lang, ik dacht dat wij de moeilijkste hadden’. Nextgp:’ Ja een sleutel is zo klein, een schatkist zou je niet moeten kunnen missen’. Uiteindelijk na uren lopen vinden de drie de schatkist. Swifty:’ Nu tillen jullie hem maar’. Nieky:’ blabla jaja’. Terug op het kamp openen ze de schat. Er zitten drie dingen in: Meel voor pannenkoekjes,  poedersuiker en een boxje waar muziek uit komt. Nextgp:’ Pannenkoeken party’! Het team juicht. Tdietz:’ Zet het boxje eens aan, ik ben benieuwd waarvoor die is’. Er ligt ook een papiertje bij:’ Aanwijzing thema’ staat erop. Er klinkt een deuntje uit de box. Hillo:’ pff na die muziekopdracht ben ik dit echt helemaal beu’. Pac-mol:’ Dat zijn de Beatles! With a little help from my friends’. Tdietz:’ Ohja nu hoor ik het ook’! Ondertussen is het alweer tijd voor de survivor proef.

Survivor Island:

Schulz:’ Kent uw onderdanen. Deze opdracht gaat om kennis over jullie team. Daarnaast ga ik ervan uit dat jullie wel trek in iets hebben’. Verschrikt kijken de kandidaten naar Schulz, ze weten wat dat betekend. Schulz:’ Jullie zien hier het speelbord met allemaal nummertjes erop. Achter elk nummertje zit een vraag. De bovenste zijn de makkelijke vragen en de onderste de moeilijke. Voor de makkelijke vragen krijg je 1 punt en voor de moeilijke 2 wanneer je goed antwoord. Jullie mogen nu allemaal eerst een nummer kiezen’. Tdietz:’ Ja die is van mij’! Vieffan:’ Oh ik wil die’! Schulz:’ Dan krijgen jullie nu jullie vragen. Wanneer er een gelijke stand optreed word er een tiebreaker gespeeld’. De nummers worden gekozen en de vragen komen één voor één tevoorschijn. De voormalig leiders gaan eerst. Tdietz antwoord zijn vraag fout en Lukie4 doet hem goed. Schulz:’ Dan gaan we eens kijken wat er op het menu staat voor Tdietz’. Tdietz haalt de kap van het bord en ziet een handje vol vissenogen liggen:’ Lekker’ zegt hij met een benauwde blik’. Schulz:’ Eten maar’! Tdietz stopt ze allemaal in één keer in zijn mond en weg zijn ze. Volgende zijn Miek37 en Swifty. Beiden beantwoorden ze hun antwoord goed. Ook Robbieazerty en Jann zijn succesvol. Schulz:’ Hillo en Vieffan zijn de volgende’. Hillo antwoord goed maar Vieffan antwoord fout. Vieffan:’ Nee’! Vieffan besluit het maar snel te doen. Haar lekkernij komt tevoorschijn: Een heerlijke kokosrups. Schulz:’ Je moet wel eerst zijn hoofd eraf bijten, veel succes’. Vieffan kijkt naar het bewegende beestje en zet snel haar tanden erin:’ Lekker’ smakt ze. Molcrazy en Nieky zijn de volgende. Beiden geven ze een fout antwoord. De heren kijken elkaar aan, ze moeten er beiden aan geloven. Beiden hebben vissenogen op het menu staan. Voorzichtig proberen ze de ogen naar binnen te werken. Molcrazy:’ Het wil niet’. Nieky:’ Dit is echt goor’. Schulz:’ Nog 10 seconden’. Nieky slikt de laatste door. Schulz:’ Molcrazy ligt eruit.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #19 Gepost op: 18-12-2012, 03:51:14 »
Ldhmolletje en Pac-mol zijn als volgende aan de beurt. Pac-mol geeft tot zijn eigen verbazing een goed antwoord, Ldhmolletje maakt een fout. Schulz:’ Ldhmolletje, voor jou hebben we een duizendjarig ei’. Ldhmolletje:’ Kom maar op’. Ldhmolletje tikt het ei open en werkt het weg. Als laatste in de eerste ronde zijn de heren met immuniteit, Bassteijns en Nextgp. Bassteijns doet het goed maar Nextgp maakt een fout. Schulz:’ Ook voor Nextgp hebben we een lekkere kokosrups en ook voor jou geld, eerst het hoofdje eraf bijten’. Nextgp besluit het gewoon te doen. Schulz:’ Ronde 2. Eerst maar degene die al een fout hebben gemaakt. Tdietz, Nextgp en Vieffan geven een goed antwoord. Ldhmolletje en Nieky gaan weer de fout in. Schulz:’ Voor jullie hebben we wat lekkere ingewanden van een vis’. Ldhmolletje:’ Dat ga ik niet doen’. Nieky probeert het toch maar hij krijgt het niet weg. Schulz:’ Nieky en Ldhmolletje zijn uitgeschakeld. Robbieazerty, Miek37 en Pac-mol zijn de volgende die een fout maken. Schulz:’ Voor jullie een heerlijke verse kever’. Robbieazerty haalt de pootjes eruit en probeert ze één voor één weg te krijgen. Pac-mol:’ Dit ga ik echt niet eten’. De drie falen om de kever weg te werken binnen de tijd.

Kelapa Island:

De volgende ochtend sluipt Ibung stiekem de hut uit. Ze volgt de instructies van de brief op. Kijkt goed naar de zon. Wanneer ze het punt gevonden denkt te hebben begint ze te graven als een speurhond die drugs op het spoor is. Niet alleen Ibung is al wakker, ook Bjorrn is ondertussen wakker. Hij gaat ingrediënten verzamelen voor zijn drankje. ‘Ja Whisky’! roept Ibung opeens. Ze heeft een fles gevonden en probeert deze stiekem te verstoppen. Later word ook KD wakker:’ Het is tijd voor jullie proef. Loop maar mee’. Ibung:’ Als we weer gaan slepen met kokosnoten dan gaan er gewonden vallen’. Ycaris lacht:’ Als het iets is waar ik niet goed in ben ook’. KD:’ Daar zijn we dan, de duikopdracht. In dit mooie duikgebied zijn 10 amuletten verstopt. Het gaat er natuurlijk om wie er met de meeste amuletten terug komt. Jullie krijgen nu eerst de instructies van mijn lieftallige assistente Nicolette’. Een mooie brunette komt tevoorschijn en legt de kandidaten uit hoe ze een duik pak moeten gebruiken. Ibung geeft snel Bjorrn een stoot in zijn zij:’ Wel blijven opletten hé’. De kandidaten duiken de zee in en het spel begint.

Bjorrn en lemmyfan duiken snel de zee in en gaan als een speer over de bodem. Ibung doet het zoals gewoonlijk lekker rustig aan. Ze loopt rustig de zee in:’ AUW’! schreeuwt ze opeens. Ze grijpt naar haar voet en haalt haar hand over de bodem. Ze haalt een amulet omhoog:’ Ik stond gewoon op dat rotding’. Ycaris lacht:’ Wat een geluk’. Ibung:’ Nee mijn voet doet nu pijn’. De twee duiken het water in. Addie is al onder water maar hij kan zijn hoofd er niet bijhouden. De vissen zijn veelte interessant onder water. Lemmyfan en Bjorrn zwemmen de hele tijd samen maar dit heeft ook zo zijn nadelen. Bjorrn:’ Een munt’! De twee duiken een sprintje. Lemmyfan pakt uiteindelijk de munt. Ycaris zoekt tussen het koraal door. ‘Ja een munt’! probeert ze te roepen. Ze was vergeten dat ze onderwater zat en doet snel haar verloren mondstukje weer in. Na een uur duiken komen de kandidaten weer aan land. KD:’ Mag ik zien hoeveel munten jullie hebben’. Addie heeft geen munten, Lemmyfan heeft er 2 gevonden. Ycaris heeft er 3 gevonden, Bjorrn slechts eentje en Ibung heeft er maar liefst 4. KD:’ Dat betekend dat Ibung deze opdracht heeft gewonnen. Ibung verdient 5 punten, Ycaris 4 punten, Lemmyfan 3 punten, Bjorrn 2 punten en Addie 1 punt’. De bewoners lopen terug naar hun kamp. Ibung loopt blij voorop, de opdracht gewonnen en een fles whisky die op haar wacht.
 

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human