Auteur Topic: Anti-rookwet per 1-1-2004  (gelezen 3337 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Anti-rookwet per 1-1-2004
« Gepost op: 21-11-2003, 18:51:05 »
Laat ik voorop stellen, ik ben niet-roker. Ik ben van mening, dat er naast de maatregelen die de regering neemt om het roken verder te ontmoedigen, ook plaats moet zijn om alles met de nodige korreltjes zout te nemen.

Met onderstaande tekst, die op het mededelingenbord hing, op mijn werk, kan ik dan ook best wel lachen. Plaats hier je grieven tegen de wettelijke maatregel, maar laat ook ruimte voor de nodige humor. Kortom, zonder elkaar te gaan afkammen, het moet geen welles-nietes-spelletje worden, hebben jullie leuke bijdragen, plaats ze hier.

In het kader van het nieuwe anti-rookbeleid op het werk, wordt de wet letterlijk nageleefd.

Zo is het vanaf 1 januari 2004 absoluut veboden de volgende uitdrukkingen en gezegdes te bezigen:

Waar rook is, is vuur

Een zware pijp roken

De sigaar zijn

De pijp aan  Maarten geven

Ergens tabak van hebben

Iets in rook op laten gaan

Verder zal het verboden zijn broodjes te eten met een beleg dat bestaat uit rookvlees, gerookte paling

Wie in een werkruimte betrapt wordt op het eten van een drum-stick, kan op een forse waarschuwing rekenen

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Anti-rookwet per 1-1-2004
« Reactie #1 Gepost op: 21-11-2003, 19:03:13 »
{sorry jos, als de eerst regels en las verkeerd, verplaatste 'm naar de huiskamer, maar toch weer terug}  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Anti-rookwet per 1-1-2004
« Reactie #2 Gepost op: 21-11-2003, 19:11:22 »
Om die reden had ik hem al de relaxhoek gezet, hoewel er ook een beetje ruimte moet blijven voor het serieuzere werk. De bedoeling is echter duidelijk: er zullen inmiddels de nodige grappen over de wet zijn, dit is de plek om ze te verzamelen.

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Anti-rookwet per 1-1-2004
« Reactie #3 Gepost op: 21-11-2003, 19:57:40 »
Tja, wat doe je dan als na een zware werkdag je pijp uit is ?
En niets lijkt wat het is...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Anti-rookwet per 1-1-2004
« Reactie #4 Gepost op: 21-11-2003, 22:06:42 »
Als je dat zelf maar niet bent.... :o :o 8)

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Anti-rookwet per 1-1-2004
« Reactie #5 Gepost op: 22-11-2003, 02:06:20 »


Maar ik rook wel!!
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anti-rookwet per 1-1-2004
« Reactie #6 Gepost op: 22-11-2003, 12:18:23 »
Afgelopen april kregen we op het werk een mail binnen vanuit de directie. Daarin stond zoiets als dat alle werknemers die roken hun rooktijd (wat wij buiten moeten doen) van hun vakantie uren af moesten trekken. Omdat zij in de tijd dat ze rookten niet productief zijn, en niet rokende collega´s wel.
Nou moet je weten dat ik in de gehandicaptenzorg werk, en dus ook tijdens het roken met bewoners praat, of zelfs regelmatig met hun meerook op hun verzoek.
Dus ik was nogal pissig over die mail, helemaal terug gemaild dat ik het er niet mee eens was, bla bla bla heel verhaal.

Bleek een paar dagen later dat het een 1 april grap was.  :-[
Mijn collega´s hebben er heerlijk om gelachen  ;D
stap voor stap

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anti-rookwet per 1-1-2004
« Reactie #7 Gepost op: 27-11-2003, 14:43:59 »
HAHAHAHAHAHAHA Mollinde!!!


Sorry hoor maar ik moet er ook errug om lachen  ;D ;D ;D :P
Rokers zijn ook zóoooo ontzettend snel op de kast te krijgen!! hihi LOL :P :P
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Anti-rookwet per 1-1-2004
« Reactie #8 Gepost op: 28-11-2003, 00:15:15 »
Afgelopen april kregen we op het werk een mail binnen vanuit de directie. Daarin stond zoiets als dat alle werknemers die roken hun rooktijd (wat wij buiten moeten doen) van hun vakantie uren af moesten trekken. Omdat zij in de tijd dat ze rookten niet productief zijn, en niet rokende collega´s wel.
Nou moet je weten dat ik in de gehandicaptenzorg werk, en dus ook tijdens het roken met bewoners praat, of zelfs regelmatig met hun meerook op hun verzoek.
Dus ik was nogal pissig over die mail, helemaal terug gemaild dat ik het er niet mee eens was, bla bla bla heel verhaal.

Bleek een paar dagen later dat het een 1 april grap was.  :-[
Mijn collega´s hebben er heerlijk om gelachen  ;D

Daar zou ik dus ook grandioooos intrappen  :D
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos