Auteur Topic: WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!  (gelezen 31699 keer)

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #80 Gepost op: 22-06-2003, 23:40:46 »
Na 2 Molseries moeten we dit toch kunnen winnen.
Geweldig om op dit forum te kunnen discussieren, is toch wat vertrouwder als op het officiele forum.

Groetjessss
Roan.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #81 Gepost op: 22-06-2003, 23:43:30 »
zou de datum juni 2993 echt iets beteken op het net. en hoe komen we daar achter. gewoon zoeken op 6 1993 is zoeken naar speld in hooiberg.


In hoeverre kan Philly weten dat D een irritante stem heeft als ze doof is, want ik ga er echt vanuit dat P doof is sinds de verdovingsdag.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #82 Gepost op: 22-06-2003, 23:46:32 »
zou de datum juni 2993 echt iets beteken op het net. en hoe komen we daar achter. gewoon zoeken op 6 1993 is zoeken naar speld in hooiberg.


In hoeverre kan Philly weten dat D een irritante stem heeft als ze doof is, want ik ga er echt vanuit dat P doof is sinds de verdovingsdag.


2993 is wat in de toekomst ;), maar 26 juni 1993 hebben we al gevonden (althans pimwiz :P) dat er die dag roze zaterdag in maastricht was. Of dat er daadwerkelijk wat mee te maken heeft is de vraag. Iig is er die dag iets gebeurd waardoor philly 'verdoofd' is. Ze is zoals ik het lees niet geheel en al doof.

Maar eh, Romeo is degeen die dood en vermoord is. Niet Philly. Over Romeo valt nog heel wat uit te zoeken. Vooralsnog lijkt het VT er mee te maken hebben.







Ma how, zeg!

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #83 Gepost op: 22-06-2003, 23:49:42 »
romeo benaderde p over de verdovingsdag en weet daar dus iets van, Ik denk niet dat we zomaar die dag los mogen zien van de evt gevolgen van die dag...







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #84 Gepost op: 22-06-2003, 23:51:38 »
Dat die ik ook niet, ik stel slechts dat we meer over Romeo te weten moeten komen:

Cappel hoort me gelijk want hij post net de bio van Romeo:
Citaat
B I O G R A F I E




Onderwerp: Rahmad “Romeo” Mechan
Datum: 22 juni 2003
Door: Frederik Cappel i.s.m. Bart Scholten



Rahmad Mechan wordt geboren op 3 september 1980 in Utrecht, als enige zoon in een Marokkaans/Nederlands gezin. Hij heeft drie zussen, één ouder, twee jonger. Over zijn vader, die als gastarbeider naar Nederland is gekomen, is weinig bekend, behalve dat hij uit het arme, zuidelijke deel van Marokko komt, en thans bij facilitair bedrijf Facilicom werkt. Zijn moeder is huisvrouw. De familie is moslim en leidt, voorzover bekend, een regulier geloofsleven.


Rahmad groeit op in Amsterdam-West, op de Comeniusstraat, een buurt waar in die periode veel tweede-generatie Nederlandse Marokkanen zich vestigen. Hij luistert veel naar hiphop, schrijft raps en hangt als puber regelmatig op straat; vrienden komen voor kleine vergrijpen in contact met justitie, maar Rahmad is geen doorsnee “kutmarokkaantje”. Hij rondt de HAVO in zes jaar af en gaat dan naar de School voor Journalistiek om zich verder toe te leggen op zijn talent: het schrijven. Bij Journalistiek ontpopt hij zich al snel tot een van de meest getalenteerde én controversiële leerlingen.


Rahmad trekt zijn werk het eerste jaar continu binnen de Marokkaanse context. Zo schrijft hij een artikel over de politiehaat onder de Marokkaanse jeugd in Amsterdam, en laat hierin doorschemeren dat het eigenlijk zíjn mening is. Hij noemt zichzelf desgevraagd de spreekbuis van de Marokkaanse minderheid in Nederland, hierbij schijnbaar aangemoedigd door familie en vrienden. Zijn verhandelingen concentreren zich primair op de realiteit binnen de Marokkaanse gemeenschap, nooit exclusief op Islam en religie; daarnaast legt hij een sterke interesse aan de dag voor de wetenschap & cultuur van het voor-Middeleeuwse Arabische rijk, en ondertekent sommige stukken als “Rahmad de Moor”.


Interessant genoeg slaat hij het tweede jaar volledig om; hij weigert zich langer als Marokkaan (of Moor) te afficheren, en schrijft in een Marokkaans tijdschrift een artikel waarin hij het belang van zijn afkomst, ras en land volledig weerlegt. Niet duidelijk is wat deze omslag heeft veroorzaakt; in ieder geval is de verandering in Rahmads denken zo fundamenteel dat hij zichzelf de naam “Romeo” aanmeet, en niet langer naar zijn Arabische naam Rahmad luistert. (“Romeo” had hij overigens niet zelf verzonnen. Het was zijn koosnaam onder vrouwelijke klasgenoten.)


Zijn nieuwe opvattingen en naamswijziging vallen niet goed in de Marokkaanse gemeenschap, alhoewel hij incidenteel ook een steunbetuiging ontvangt. Feit is dat Romeo nadien snel aan beruchtheid wint; hij zoekt steeds meer de confrontatie met autoriteiten op, is tegendraads en roekeloos in zijn uitspraken, en lokt zowel bewondering als (in sommige gevallen) fysiek geweld uit. Rode draad in zijn acties is een uit proportie geblazen rechtvaardigheidsgevoel: zo weigert hij les te volgen van een Amerikaanse gastdocent uit onvrede over het beleid van de regering-Bush, en verlaat hij begin 2003 uiteindelijk de School na een ordinaire ruzie over studiepunten.


Wat Romeo hierna doet, is niet duidelijk. Op basis van uitspraken die hij tegen zijn oude leraar Bart Scholten doet bij een toevallige ontmoeting in april 2003, woont hij dan in een kraakpand in Amstelveen, heeft hij zijn hoofd kaal geschoren en bezint hij zich op de richting van zijn leven.


Op 18 juni 2003, om 23:50, verdrinkt Rahmad “Romeo” Mechan in het IJ in Amsterdam, na eerst met messteken buiten bewustzijn te zijn gebracht.









Ma how, zeg!

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #85 Gepost op: 22-06-2003, 23:52:29 »
Wat ik denk wat er gebeurd is op die dag, is dat P benaderd is door een groep jongens(ze spreekt enkel over jongens) , misschien tijdens het uitgaan en dat ze die dag lastig is gevallen(misbruikt is??) , in de nabijheid van een speaker die haar gehoorverlies heeft opgeleverd.


Ze spreekt wel van de politie, dus denk ik dat er een pv van is, laten we dat maar eens boven water zien te krijgen









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #86 Gepost op: 23-06-2003, 09:35:00 »
Ik begin toch sterk 't vermoeden te krijgen dat 't VT die aanslag plande tegen 'n in Nederland vooraanstaand persoon om hun onvrede over veiligheidscamera's en dergelijke te uiten (misschien 'n aanslag op John de Mol of zo vanwege 't hele Big Brother gedoe?). Romeo (en misschien ook Philly) voelde hier eigenlijk niet zo veel voor en wilde iemand op de hoogte stellen van deze plannen. Philly weet dat Romeo dit van plan is, kletst 't door aan 'n ander lid van 't VT en Romeo wordt vervolgens vermoord, Philly kan trouwens goed degene zijn die de afspraak met Bart Scholten heeft afgezegd, aangezien zij wel 'ns op de hoogte kon zijn van Romeo's hotmail-wachtwoord.







« Laatst bewerkt op: 23-06-2003, 09:35:47 door Han13 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #87 Gepost op: 23-06-2003, 09:40:09 »
Ik vind vooral dit stukje uit Romeo's bio erg interessant:


Citaat
Interessant genoeg slaat hij het tweede jaar volledig om; hij weigert zich langer als Marokkaan (of Moor) te afficheren, en schrijft in een Marokkaans tijdschrift een artikel waarin hij het belang van zijn afkomst, ras en land volledig weerlegt. Niet duidelijk is wat deze omslag heeft veroorzaakt; in ieder geval is de verandering in Rahmads denken zo fundamenteel dat hij zichzelf de naam “Romeo” aanmeet, en niet langer naar zijn Arabische naam Rahmad luistert. (“Romeo” had hij overigens niet zelf verzonnen. Het was zijn koosnaam onder vrouwelijke klasgenoten.)

Wat zal deze grote verandering te weeg hebben gebracht? De ontmoeting met Philly? De aansluiting bij 't VT? Of 'n andere gebeurtenis waar wij nog geen weet van hebben?








Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #88 Gepost op: 23-06-2003, 13:39:57 »
oke lodewijk weigert om het notie block aan clair te geven.....ik denk dat we echt een samenzwerings theorie moeten maken........waarom wil hij het niet geven, hij heeft zelf gezegd dat er niets belangrijks op staat......hij spreekt zichzelf tegen.........hij wil iets onder de hoed houden............maar wat  ??? :-\

(comp kom maar op met die overboordtheorie modus van je ;))







Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #89 Gepost op: 23-06-2003, 14:02:32 »
Ik denk dat in het aantekeningenblok belangrijke informatie staat en dat Lodewijk die gelezen heeft en de conclusie die hij daaruit kon trekken was dat er meer aan de hand was dan alleen een moord door een zwerver. Hij wilde het liefst de zaak snel behandelen en afsluiten om zo een wit voetje te halen bij de burgemeester (zie reactie Cappel)

Verder viel me op dat de datum van plaatsing niet klopte
15:32
14:10







Toch bedankt!

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #90 Gepost op: 23-06-2003, 14:13:16 »
Ja, die plaatsingsdatum viel mij ook al op. Volgens mij gewoon een foutje van de KRO. Weten we in elk geval dat we tot half vier geen nieuwe aanwijzingen meer krijgen...







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #91 Gepost op: 23-06-2003, 14:19:36 »
haha inderdaad ;D







Toch bedankt!

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #92 Gepost op: 23-06-2003, 17:40:32 »
Oke weer een hele brok inof van allerlie sites, maar in hoeverre zijn deze echt en in hoeverre puutr opgezet voor het spel(ik bedoel dus nu even de links, er is nl een link tussen echelon en VT, terwijl ik dacht dat Echelon een project was waar Vt wars van was).

Verder is Philly dus niet doof. lees het dagboek van 2 maart maar. Veel vragen en weinig echte antwoorden.

Heb aan Claire gevraagd om inzage in politie dossier over de datum in juni 1993, want volgens dagboek P is er politie geweest die dag. Ik blijf nl zitten met de vraag hoe weet Romeo iets van die dag.....







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Abeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • DOH!
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #93 Gepost op: 24-06-2003, 00:04:29 »
Pimwiz, briljant dat je jezelf op de site van het Veiligheidstheater hebt gezet!!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

En die reclame voor deze site is ook wel leuk!!!! ;D ;D ;D

ik lag me een kreuk...








Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #94 Gepost op: 24-06-2003, 00:39:39 »
Ja, gaaf dat het allemaal kan he!!   ;D ;D








Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #95 Gepost op: 24-06-2003, 09:59:31 »
Da's toevallig, het artikel van Bart Scholten vertelt over een getuigenis van Tadic die op 4 juli(!) zal plaatvinden







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Lowprofile

  • Gast
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #96 Gepost op: 24-06-2003, 10:29:43 »
Oh. Dat wist ik niet. Bart Scholten is een 'echte' journalist. Hij bestaat echt. Ik dacht dat hij een kro-creatie was.








Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #97 Gepost op: 24-06-2003, 10:32:53 »
Lees de disclaimer onderaan die pagina es ;D







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Lowprofile

  • Gast
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #98 Gepost op: 24-06-2003, 10:49:49 »
Pffffffffffff !
Als je nu al alles moet beginnen lezen ...
Bedankt Compuart








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:WieIsDeMol.Com team - Objectief, betrouwbaar en openbaar!
« Reactie #99 Gepost op: 24-06-2003, 13:20:42 »
nieuwe insteek, dus toch maar achter mayda aangaan, iemand???







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld