Auteur Topic: Presidentsverkiezingen VS  (gelezen 71406 keer)

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #20 Gepost op: 4-05-2016, 18:37:16 »
Dat is allebei niks

Maargoed dan maar Hillary
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #21 Gepost op: 4-05-2016, 18:38:14 »
Inderdaad, beter Hillary dan Clinton.

Als las ik vandaag wel een artikel van Charles Groenhuijzen waarin hij vond dat Trump nog niet slecht zou zijn.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #22 Gepost op: 4-05-2016, 18:43:16 »
Inderdaad, beter Hillary dan Clinton.
;D

Gelopen race voor Hillary lijkt mij.
🜃

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #23 Gepost op: 4-05-2016, 18:51:53 »
Ik ben niet helemaal bij de les zo te zien ::schaam::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #24 Gepost op: 4-05-2016, 19:32:18 »
Nadat Cruz vanmorgen al de handdoek in de ring gooide, schijnt Kasich ook de stoppen. Het gat tussen Trump en Kasich is al enorm groot en het lijkt nu dus over te zijn.

Kasich gaat ongetwijfeld voor het VP-schap, dus die zal zeker de opgeven als Trump hem verkiest als running mate.

Als las ik vandaag wel een artikel van Charles Groenhuijzen waarin hij vond dat Trump nog niet slecht zou zijn.

Daar ben ik het alleen mee eens, inzoverre dat Cruz destructiever zou zijn. Hoewel in dat geval misschien niemand met hem zou samenwerken, zodat het land gewoon stil zou liggen 4 jaar lang.



Trump als presidentskandidaat.. dat is wel tekenend.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #25 Gepost op: 4-05-2016, 19:34:00 »
Elmo schijnt ook nog in de race te zijn.


Die dan maar?  ;D ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #26 Gepost op: 4-05-2016, 19:36:32 »
Ze zijn allemaal vreselijk, de Republikeinse kandidaten. Ze leven echt nog in het jaar 0. Trump is eng, maar Cruz is net zo.

Duimen voor Clinton. ::ok::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #27 Gepost op: 4-05-2016, 19:38:48 »
Kan ze de stoel van Kanye alvast warm houden ::ok::

Alles beter dan die oude mannenbillen van Donald.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #28 Gepost op: 4-05-2016, 19:41:35 »
Elmo schijnt ook nog in de race te zijn.


Die dan maar?  ;D ;D

Moet gelijk hieraan denken:

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mcpdallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #29 Gepost op: 4-07-2016, 05:12:33 »
Als Gary Johnson 15% in de belangrijkste polls scoort mag hij aan de debatten deelnemen. Dan kan het nog interessant worden. Hij zit nu rond de 10%. Het alternatief is twee keer niks.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #30 Gepost op: 4-07-2016, 18:17:14 »
wie is dat en wat kan hij ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #31 Gepost op: 4-07-2016, 22:37:10 »


 ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mcpdallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #32 Gepost op: 5-07-2016, 00:02:46 »
Gary Johnson vertegenwoordigd de Libertarians. Vrijheid van het individu, vrije markten, niet de politie van de hele wereld spelen. De overheid moet niet van alles regelen, want dat kost te veel and gaat toch altijd mis (lees Democraten). En de overheid moet uit het persoons leven blijven (Lees Republikeinen met hun abortus, anti-gay regelingen).

Hun grootste probleem is het standpunt van het legaliseren van drugs waar niet zo veel mension in de US in geloven. In het debat zouden beide partijen daar op hameren. Politiek is bijna overal gedreven door angst. Hoe klein die kans ook is. In de US zijn ze bang dat na legalisering, vooral jongeren aan de hard drugs gaan. Alsof iedereen in Colorado nu aan de wiet is.

Het zou de debatten toch wat interessanter maken als de libertarians deelnamen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #33 Gepost op: 5-07-2016, 10:14:31 »
Dat is de club waar Roseanne Barr bij zit?

Ik vind de denkbeelden van de Amerikanen altijd zo bijzonder he. Altijd leuk om met hen te discussieren over onze liberale houding tav drugs, en hun wapenwetten ;D
« Laatst bewerkt op: 5-07-2016, 10:16:08 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #34 Gepost op: 5-07-2016, 18:04:59 »
Ik vind de denkbeelden van de Amerikanen altijd zo bijzonder he. Altijd leuk om met hen te discussieren over onze liberale houding tav drugs, en hun wapenwetten ;D
Leuk, maar na een tijdje ook best vermoeiend kan ik je vertellen ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #35 Gepost op: 5-07-2016, 23:01:46 »
oké, met de liberaal kan ik wel wat denk ik.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #36 Gepost op: 5-07-2016, 23:50:15 »
Ik weet nog (en dan heb ik het wel over een jaar of 10 geleden) dat ze heel moeilijk doen over openlijk op tv met jongeren te praten over sex. Angela Groothuizen was eens te gast daar over haar programma over sex en werd toen aangevallen daarover. Gelukkig sloeg ze die talkshow-host toen om de oren met het feit dat Amerika het grootst aantal tienerzwangerschappen heeft.

Offline mcpdallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #37 Gepost op: 5-07-2016, 23:55:54 »
De wapenwet is interessant. Hoe interpreter je "the right to bear arms". Velen denken dat een gewoon vuurwapen voor bescherming in je huis moet kunnen. In vele staten mag je uit zelf verdediging een inbreker in je huis neerschieten zonder vervolgt te worden. Maar heb je nu echt een AK74 nodig? Voor anderen gaat het om het principe. Als ik een wapen mag dragen, betekent dat alle mogelijke wapens.

Tegenstanders wijzen op de kinderen die doodgaan door per ongeluk afgegaan vuurwapen, en schietpartijen als in Colombine en Orlando. Voorstanders wijzen of Chicago en LA waar strenge wetten nou niet echt tot minder schietpartijen lijden. Chicago is echt een puinhhop. Zij zeggen dat de angst dat een ander een (consealed) wapen heeft werkt beter. Nederland heeft een strenge wapenwet maar ik lees toch heel vaak dat iemand is dood geschoten. Maar vaak zijn het criminelen onder elkaar en niet op scholen.

De National Rifle Association (NRA) is heel erg bepalend in wat politici doen. Als iemand anti-wapens is, steunt de NRA de pro-wapen candidaat met veel geld. Vele Republikeinen die de locale verkiezingen ingaan zijn zich daarvan bewust. Het betekend vaak het verschil tussen winst of verlies. Triest maar waar.

Ik hoop dat gezond verstand zal zegenvieren. Background checks voor alle vuurwapen transakties (gun shows zijn nu exempt). Zware wapens op de schietbaan laten. Maar het zal jaren duren voordat zoiets wordt doorgevoerd.

FYI: Ik heb geen vuurwapen in huis, maar wat mijn buren hebben moeten zij weten zolang ze mij maar niet lasting vallen.

Offline mcpdallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #38 Gepost op: 6-07-2016, 00:19:23 »
Ik ben het met Moni eens dat sex nog steeds een taboe is. Op scholen hebben ze hele strenge regels zoals hoe veel schouder je mag laten zien, je rok/shorts moet langer zijn dan je vingers. Ik weet niet of het geloof daar een reden voor is. En de angst voor een ouder die het maar niets vind en naar de rechter stapt. Better safe than expresive. Je zult geen blote borst op de normale TV kanalen tegen komen. En de wereld was te klein toen Jacksons borst nog geen seconde zichtbaar was. Op de Cable channels (e.g. HBO)is dat anders en kan bijna alles. Amerika is gewoon een preuts land.

Volgens dit artikel is de teen pregnancy in de US rate gaan dalen (http://www.rttnews.com/story.aspx?Id=2659557) maar nog steeds hoger dan in vergelijkbare landen. De meesten in de US zullen zeggen dat dit komt vanwege het strikte beleid. Als Nederlander denk ik dat het daalt ondanks het stricte beleid. Het land is gewoon niet klaar voor een vrijere approach.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #39 Gepost op: 21-07-2016, 16:37:08 »
the wannabee next first lady??

het filmpje blijft leuk ;D
er was eens......