Auteur Topic: Presidentsverkiezingen VS  (gelezen 71410 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #120 Gepost op: 20-01-2017, 21:34:47 »
Ik werd er een beetje onpasselijk van :(
Het was gewoon één van de "wervelende" toespraken uit zijn campagne. Herhaling herhaling herhaling........ ::kots::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #121 Gepost op: 20-01-2017, 21:44:35 »
Ja precies.. ik word al onpasselijk van die man.. zelfs als hij nog niks heeft gezegd..  ::kots::
er was eens......

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #122 Gepost op: 21-01-2017, 12:29:00 »
Helaas moeten we het er de komende 4 (en als we pech hebben) 8 jaar mee doen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #123 Gepost op: 21-01-2017, 13:33:49 »
 Zullen we iemand even op zijn daden beoordelen.
Ik vind het ook een ei hoor, met zijn uitspraken maar geef hem een kans(je).
Zoals ik ook al eerder heb gezegd, door Obama is de wereld ook niet opeens een happy place geworden. Lijkt me sterk dat Trump de wereld kan veranderen in Gotham City
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #124 Gepost op: 21-01-2017, 14:24:17 »


 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #125 Gepost op: 21-01-2017, 18:01:21 »
Zullen we iemand even op zijn daden beoordelen.
Ik vind het ook een ei hoor, met zijn uitspraken maar geef hem een kans(je).
Zoals ik ook al eerder heb gezegd, door Obama is de wereld ook niet opeens een happy place geworden. Lijkt me sterk dat Trump de wereld kan veranderen in Gotham City
gister zei ene Kaplan die vlg mij iemand anders weer citeerde: happy place maken kan maar met hele kleine stapjes tegelijk, een unhappy place maken is veel makkelijker.

En de eerste zaken die hij gister deed, mmm hoeveel kansen wil je m geven
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #126 Gepost op: 4-02-2017, 19:52:23 »
Zullen we iemand even op zijn daden beoordelen.
Ik vind het ook een ei hoor, met zijn uitspraken maar geef hem een kans(je).
Zoals ik ook al eerder heb gezegd, door Obama is de wereld ook niet opeens een happy place geworden. Lijkt me sterk dat Trump de wereld kan veranderen in Gotham City

oké ik had het fout en jullie hadden het goed ::schaam::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #127 Gepost op: 4-02-2017, 20:36:19 »
Ik denk dat niemand had verwacht dat het zo snel zou gaan.  :-\\

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #128 Gepost op: 4-02-2017, 22:52:53 »
Zal Trump nu die "zogenaamde" rechter gaan ontslaan?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #129 Gepost op: 4-02-2017, 23:00:21 »
Kan ie dat?

't Is te hopen dat er republikeinen zijn die inzien dat dit echt niet kan zo. Anders worden het 4 hele lange jaren ....

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #130 Gepost op: 25-03-2017, 10:11:03 »
Weliswaar geen VS verkiezingen, maar wel VS politiek.

Gister een aanzienlijke nederlaag voor Trump, nadat zijn wetsvoorstel om Obamacare af te schaffen de Republikeinen totaal verbrokkelde ::bravo::

Zat het gister een tijd live te volgen, maar basically
- Door hun meerderheid in the House of Representatives [2e kamer] zou de wet worden aangenomen als er minder dan 23 Republikeinen tegen zouden stemmen.
- Groep ultraconservatieven was tegen want de wet ging niet ver genoeg.
- Groep gematigden was tegen omdat de nieuwe trumpcare simpelweg een ramslecht alternatief was.
- Enkele anderen waren tegen omdat ze binnenkort moeten worden herverkozen in een staat die Hillary stemde.
- Op basis van nieuws en twitter-uitspraken van deze mensen werd gemikt dat ongeveer 35-40 Republikeinen tegen zouden zijn. Nogal veel bij zo'n gepolariseerd 2-partijen systeem.
- Trump/Ryan trokken het wetsvoorstel in.
- Trump gaf de schuld aan de Democraten die niet mee wilden werken ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Wat extra grappig is doordat, met deze onderlinge strijd en scheurtjes bij de Republikeinen, hij juist toenadering zou moeten zoeken bij de gematigde Democraten ::rofl::



Afijn, volkskrant blijkt ook een uitstekend artikeltje te hebben geschreven: http://www.volkskrant.nl/buitenland/stevige-nederlaag-voor-trump-nieuwe-zorgwet-die-obamacare-moest-vervangen-haalt-het-niet~a4478763/
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #131 Gepost op: 16-12-2017, 21:25:11 »
Er wordt hier weinig gepost, maaruhm:

Lijkt me sterk dat Trump de wereld kan veranderen in Gotham City
gister zei ene Kaplan die vlg mij iemand anders weer citeerde: happy place maken kan maar met hele kleine stapjes tegelijk, een unhappy place maken is veel makkelijker.

Het gaat inmiddels toch in redelijk rammend tempo.

Sancties eenzijdig naar Rusland opgeheven (wat een belangrijk deel is van het Mueller-onderzoek, doordat het december 2016 in het geheim werd afgesproken, terwijl de regering Obama nog de legitieme regering was. Iets wat onder de Logan-act impeachable is)
Afbraak van allerlei ministeries, waar vaak grote delen van de ambtelijke top (die er al decennia werken en extreem veel kennis hebben) zijn weggelopen of wegbezuinigd.
Afbraak van internationale verdragen op gebied van handel, milieu..
Afbraak van net-neutrality enkele dagen terug
Enorme belastingverlaging van 1500 miljard, waar vrijwel geheel de rijken van zullen profiteren doordat de gunsten voor iedereen (inclu dus lage en middel inkomens) voor een goed deel maar tijdelijk zijn. Terwijl belasting over winsttarieven en dergelijke permanent worden verlaagd. En wat dus ook zorgwekkend is hoe de Republikeinen dat er door hebben gedrukt - een pakket van honderden pagina's, met allerlei veranderingen in de kantlijn geschreven, die pas kort voor stemmen überhaupt werd uitgereikt. Laat staan dat er enige discussie mogelijk was. (Theoretisch wordt hier pas komende week over gestemd, maar zelfs de paar Republikeinen die eerder twijfels hadden, hebben zich inmiddels positief uitgesproken).

Waarbij tevens er in zowel House als Senate een onderzoek loopt naar de Rusland-verdenkingen. Waarbij de Republikeinse deelnemers vanaf het begin al zaten tegen te werken, door in hun spreektijd over koetjes en kalfjes te praten, of simpelweg in de vraag te suggereren welk antwoord ze wilden horen (type: Zou u het zo willen stellen dat u slechts toeschouwer was maar niet deelnam aan deze bespreking? Ja.) En nu belangrijke geïnterviewden te laten komen opdraven in een andere staat, terwijl over de Tax Law wordt gestemd, zodat het panel van Republikeinen en Democraten zelf geen vragen kan stellen. Zodat de hoogste Democraat van die commissie, Adam Schiff, inmiddels verwacht dat de Republikeinen het hele House- en Senaatonderzoek gaan afblazen. Zie de tweet van Adam Schiff, en zijn opvolgenden er onder:
https://twitter.com/RepAdamSchiff/status/941737646807769088

En dat is helaas nog niet eens het ergste. De Republikeinse partij heeft inmiddels de aanval ingezet op Mueller, opdat hij wordt ontslagen en het onderzoek stopgezet. Grofweg met het argument dat het hele onderzoek de hele tijd al politiek gemotiveerd is, dat de FBI bevooroordeeld is, en het allemaal een heksenjacht is.
Zie bv het volgende videofragment: https://twitter.com/MarchForTruth17/status/941492118517792768
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #132 Gepost op: 16-12-2017, 21:26:29 »
En dergelijke complot-theorieën dat Trump en de zijnen niets hebben misgedaan, maar dat het een grote lastercampagne is van de Democraten, circuleert al tijden bij extreem-rechtse media zoals Breitbart, en ook bij het steeds radicalere (maar extreem invloedrijke) Fox.
Dat was enigszins te verwachten, want het TrumpTeam zit in het nauw door de medewerking van Flynn. Flynn die in TeamTrump niemand boven zich had, op Trump en vice-president Pence na. Aangezien het vrij dichtgetimmerd is dat Flynn buitengewoon schuldig is aan zware vergrijpen, maar enkele weken geleden schuldig pleitte aan de allerminste, is dat een sterk teken dat hij Mueller minimaal even veel belastende informatie heeft gegeven over iemand hoger in de boom. Trump en of Pence. En waarschijnlijk het gros van de rest van TeamTrump. Om het concreet te maken, waarschijnlijk heeft Mueller genoeg in handen om Trump, Pence, Jared Kushner, Donald Trump Jr., en nog een paar dozijn anderen uit TeamTrump en directe omgeving op heel veel punten veroordeeld te krijgen. Behalve dus dat Trump zelf onschendbaar is (vice president Pence niet), en alleen politiek kan worden afgezet (impeached).
En om het concreet te maken voor bewijs en aanwijzingen over dit alles. Een professor Recht & Journalistiek blogt al maanden over niets anders. Bijzonder interessant; bijzonder verontrustend; en niet zozeer moeilijk omdat TeamTrump het zo sneaky heeft gedaan, maar doordat er gewoon veel namen zijn. Anyway, check it out, Seth Abramson: https://twitter.com/SethAbramson Alles via openbare informatie (nieuws, fb en twitter berichten van deelnemers aan meetings, etc), en zeer uitgebreid met links en referenties zodat alles zelf na te lezen is.



tldr: Trump doet icm Republikeinse partij een significante gooi om de Amerikaanse overheid af te breken. TeamTrump is, obv openbare informatie, schuldig aan tal van criminele overtredingen - waarvan meerdere impeachable. Er komt dusdanig veel naar boven, dat Republikeinen (na uitgebreid tegen werken) nu daadwerkelijk Mueller willen ontslaan.

Voorspelling:
Seth Abramson, die hier uren per dag mee bezig is, mikt dat Trump nog een maand of 9 heeft. Dat hij vechtend ten onder gaat, misschien als eigen partij afsplitst, maar uiteindelijk wordt geimpeached. En Pence (net als de rest van TeamTrump) via normale gerechtswegen worden veroordeeld.
Ik denk het niet.
Denk dat de Republikeinen alles persen uit President Trump wat ze kunnen. Hem dan dumpen, en in toekomstige verkiezingen alle negatieve effecten van de besluiten (de nieuwe Tax Law voorop) op zijn bordje schuiven. Vervolgens heisen ze aartsconservatief Mike Pence op het schild als president, wat ineens een 'acceptabel' alternatief lijkt. Zodat ze hun hele verlanglijstje van decennia hebben kunnen afstrepen, maar er niet op worden afgerekend. Slechts ten koste van Trump en diens omgeving, die ze toch al nooit wilden. Waar ik ze eerder een half jaartje voor geef.
En Fox is dusdanig invloedrijk, en zo goed in spinnen, dat de Republikeinse achterban het allemaal gaat pikken. Zullen wel wat berichten naar buiten komen over de criminele acties van Pence, maar die worden weggewuifd als democratische boze tongen, en op het bordje van scapegoat Trump geschoven.




De afbraak van de amerikaanse overheid en rechtsstaat, de radicalisering van het Amerikaanse rechtse politieke landschap, en de hoeveelheid propaganda en complottheoriën, zijn buitengewoon zorgwekkend.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #133 Gepost op: 29-12-2017, 09:34:08 »
Zullen we iemand even op zijn daden beoordelen.
Ik vind het ook een ei hoor, met zijn uitspraken maar geef hem een kans(je).
Zoals ik ook al eerder heb gezegd, door Obama is de wereld ook niet opeens een happy place geworden. Lijkt me sterk dat Trump de wereld kan veranderen in Gotham City
I was wrong


In the East, it could be the COLDEST New Year’s Eve on record. Perhaps we could use a little bit of that good old Global Warming that our Country, but not other countries, was going to pay TRILLIONS OF DOLLARS to protect against. Bundle up!

----
en:
« Laatst bewerkt op: 29-12-2017, 09:36:02 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #134 Gepost op: 4-11-2020, 17:09:56 »
Nek-aan-nek-race!

Biden lijkt op dit moment de beste kansen te hebben.
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #135 Gepost op: 4-11-2020, 17:11:27 »
ze schreeuwen in elk geval allebei dat ze al gewonnen hebben...

Ongeveer de helft van het land gaat dus erg teleurgesteld zijn... Dat wordt rellen vrees ik
Wit is ook een kleur!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #136 Gepost op: 4-11-2020, 17:19:13 »
Al zou Biden winnen, wat ik niet verwacht, dan wordt het lastig regeren zonder Democratische meerderheid in het Senaat... ::ohno::

Wat ben ik blij dat wij geen (nagenoeg) tweepartijenstelsel hebben hier in Nederland... ::hypocriet::
🜃

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #137 Gepost op: 4-11-2020, 17:56:08 »


Nog 6 staten te gaan. Biden heeft de 3 nodig waar hij nu op kop voor ligt. Trump moet er eentje van de 3 kunnen afsnoepen. Maar wat een close call is dit.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #138 Gepost op: 4-11-2020, 18:04:33 »
Ik denk toch dat Biden het gaat winnen. Trump was het al aan het vieren na het winnen van Florida en wat zou het leuk zijn als hij alsnog verliest. Met de poststemmen die nu voornamelijk geteld worden lijkt Biden in het voordeel
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #139 Gepost op: 4-11-2020, 19:36:03 »
Alleen ben ik dan bang dat Trump naar de rechter stapt en tja, daar zit nu een Republikeinse meerderheid, die ook al hebben laten weten dat ze eigenlijk vinden dat de uitslag op de verkiezingsdag bekend moet zijn en stemmen daarna niet meer zouden moeten gelden. Dus ik vrees dat we nog 4 jaar aan Trump vastzitten.