Auteur Topic: Twin Peaks  (gelezen 18018 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Twin Peaks
« Gepost op: 4-11-2012, 10:20:58 »
Gisteren in de auto: de herkenningsmelodie van Twin Peaks.


Ik heb de serie nooit gezien, misschien een enkel fragment ervan. Ik weet ook niet of de moord op Laura Palmer, waar het in beginsel allemaal om draaide (iedereen was verdacht), ooit uit de doeken is gedaan, of dat dit mystherie nog steeds boven de twee uitgezonden seizoenen zweeft.

Voor wie het antwoord weet op die laatste vraag: vertel het niet, dan is er geen mystherie meer, immers. Misschien heb ik hier nu mensen nieuwsgierig gemaakt, die de serie graag willen zien op de manier zoals de kijker er ruim 20 jaar geleden naar keek.

Ik ben niet zo'n downloader als het om televisieseries of films gaat. Ik weet wel dat er diverse losse scenes op youtube te vinden zijn. In dat geval moeten ook hele afleveringen, of wellicht wel de hele serie, via Youtube te vinden zijn.

Helaas vind ik alleen losse scenes, ik zoek wellicht verkeerd.

Veel mensen hier waren nog veel te klein om in 1990-1991 naar Twin Peaks te kijken, of nog niet eens geboren.

Kennen jullie de serie, heeft die (door de hype die eromheen ontstaan is) voor jullie eeuwigheidswaarde gekregen? Zou de serie in de huidige tijd nog gemaakt, en met goed fatsoen uitgezonden, kunnen worden?


Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Twin Peaks
« Reactie #1 Gepost op: 4-11-2012, 11:04:00 »
Als het goed is heb ik de bijbehorende cd met muziek uit de srie nog ergens in de kast staan. ::tandpastasmiley::

Volgens mij heb ik destijds alleen serie 1 bekeken en was het een geweldige serie, alleen hing het wel van vaagheid aan elkaar. Was soms lastig te volgen hoe alle verhaallijnen aan elkaar hingen. Het was vooral de sfeer van de serie die het voor mij leuk maakte om er naar te kijken. Maar na seizoen 1 was ik er ook wel een beetje klaar mee.

Mocht je de serie legaal wille bekijken, dan zijn beide seizoenen nog te koop en ook de film die destijds is verschenen.

Ook op illegale wijze is er nog wel het één en ander te verkrijgen zie ik.
« Laatst bewerkt op: 4-11-2012, 11:09:39 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Twin Peaks
« Reactie #2 Gepost op: 4-11-2012, 11:06:03 »
Jos: Koop de dvdbox. Ik vond het een prachtige serie. Verhaal, acteurs, muziek en de manier waarop het gefilmd is waren allemaal erg sterk. Echt de moeite waard. Fire, walk with me.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Twin Peaks
« Reactie #3 Gepost op: 4-11-2012, 15:13:59 »
De serie heb ik nooit gezien, maar de tune ken ik wel en dan vooral deze versie ::hypocriet:::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Twin Peaks
« Reactie #4 Gepost op: 4-11-2012, 19:47:17 »
Twin Peaks staat al jaren op het lijstje om eens te kijken, maar het komt er steeds niet van. Van de zomer maar weer eens proberen. :-[

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Twin Peaks
« Reactie #5 Gepost op: 4-11-2012, 21:09:12 »
Als het goed is heb ik de bijbehorende cd met muziek uit de srie nog ergens in de kast staan. ::tandpastasmiley::

Volgens mij heb ik destijds alleen serie 1 bekeken en was het een geweldige serie, alleen hing het wel van vaagheid aan elkaar. Was soms lastig te volgen hoe alle verhaallijnen aan elkaar hingen. Het was vooral de sfeer van de serie die het voor mij leuk maakte om er naar te kijken. Maar na seizoen 1 was ik er ook wel een beetje klaar mee.

Mocht je de serie legaal wille bekijken, dan zijn beide seizoenen nog te koop en ook de film die destijds is verschenen.

Ook op illegale wijze is er nog wel het één en ander te verkrijgen zie ik.
Die vaagheid was een belangrijk deel van het geheel, voor zover mij voor de geest staat. Het heeft mede ertoe bijgedragen dat de serie na al die tijd nog tot de verbeelding spreekt.

Het is dat ik toevallig gisteren de herkenningsmelodie weer eens op de radio hoorde, anders zou de serie niet plotseling weer naar boven komen borrelen. Het zit hem in die twee toontjes: ook al heb je de serie zelf niet gezien,die melodie spreekt nog altijd tot de verbeelding.

Even kijken bij Bol.com, ik denk dat het de investering toch waard is. En alsik hem dan toch bestel: dan ook maar de hele serie (nou ja, beide seizoenen...).


Na bovenstaande reacties lijk het me in zijn totaliteit gezien, geen miskoop. Mocht ie me tegenvallen, dan mag Daisy hem van me overkopen............:)
« Laatst bewerkt op: 4-11-2012, 21:11:21 door Bodejos »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Twin Peaks
« Reactie #6 Gepost op: 4-10-2013, 18:35:06 »
Deze serie is mijn favoriet nummer één all time. (Gevolgd door Game of Thrones en Carnivale).
Het was zeker voor eind jaren 80 een vernieuwende serie. En doet op heden nog steeds niet gedateerd aan. Verhaal zit goed in elkaar. Dat het zo vaag lijkt... dat is een onderdeel van de mysterie. Het "Niets is wat het lijkt" past heel goed in Twin Peaks.
En de muziek.. onvergetelijk. Ik draai het nog regelmatig.

Dus ja, ik zou zeker iedereen deze serie willen aanraden.

Enneh, er is later nog een film gemaakt: Fire Walk With Me. Dit is een prequel op de serie en toont de laatste dagen van Laura Palmer. De film is zeker ook de moeite waard. Maar als je de serie nog niet eerder gezien hebt, begin met de serie en kijk pas daarna de film. Anders word je flink gespoilerd over wie nu toch die moord gepleegd heeft.

En Bodejos, heb je de serie al? Hoe vond jij het?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Twin Peaks
« Reactie #7 Gepost op: 10-10-2013, 00:02:27 »
Ongelooflijk , ik weet het maar ik (filmfan) heb het nog nooit gezien , zingen ze erin . ? hoe is de filmmuziek   zie o.a. The Singing detective en Pennies from heaven  van Dennis Potter meen ik, echt ook erg goed , het leven is ook keuzes maken .  :(
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Twin Peaks
« Reactie #8 Gepost op: 10-10-2013, 00:09:15 »
De hele bijbehorende cd staat op youtube...

Geniet nooit met mate...

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Twin Peaks
« Reactie #9 Gepost op: 10-10-2013, 00:24:48 »
Mijn hartelijke dank alvast Test  ::ok::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Twin Peaks
« Reactie #10 Gepost op: 27-10-2013, 18:34:36 »
Ik ben nog altijd van plan om deze serie te gaan kijken

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Twin Peaks
« Reactie #11 Gepost op: 27-10-2013, 21:10:41 »
Ik ben op dit moment deze serie aan het kijken!  :D Erg leuk! Goed verhaal, ontzettend toffe karakters en de muziek is best wel verslavend op een of andere manier  :P De vaagheid maakt het soms best wel vreemd... Maar aan de andere kans is het soms erg lachwekkend!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Twin Peaks
« Reactie #12 Gepost op: 27-10-2013, 21:23:22 »
Deze serie is echt héél vreemd. Vooral tijdens het tweede seizoen wilde ik regelmatig afhaken maar de nieuwsgierigheid naar hoe het verder zou gaan heeft telkens gewonnen. En de personages zijn zo leuk :D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Twin Peaks
« Reactie #13 Gepost op: 27-10-2013, 22:05:11 »



En Bodejos, heb je de serie al? Hoe vond jij het?

Ik moet bekennen dat ik na een paar vruchteloze pogingen om de serie te pakken te krijgen, mijn pogingen vooralsnog heb gestaakt.

Binnenkort een nieuwe poging, na een tip van iemand ga ik eens een kijkje nemen in onze stadsbibliotheek. Daar moet ie te vinden zijn.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Twin Peaks
« Reactie #14 Gepost op: 27-10-2013, 23:04:07 »
Je wilde de serie toch gewoon op dvd kopen Bodejos? Hier zijn de series gewoon te koop. (zowel nieuw als tweedehands)
« Laatst bewerkt op: 27-10-2013, 23:05:50 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Twin Peaks
« Reactie #15 Gepost op: 28-10-2013, 18:26:56 »
Klopt helemaal. Het idee is echter na een tijdje naar de achtergrond verdwenen.

Downloaden was de eerste optie, kopen de tweede, lenen (bibliotheek) de derde. De tweedehands-optie bij kopen was me wel bekend bij boeken, bij Dvd's was ik hem nog niet tegengekomen.

Ik steek mijn licht nog eens op bij de firma......

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Twin Peaks
« Reactie #16 Gepost op: 29-10-2013, 01:06:07 »
Beide seizoenen plus de film downloaden kan ook op de site die ik laatst al eens aangaf. (zoekwoorden: Twin Peaks dutch)

Zijn wel avi bestanden. Die kan je op je pc afspelen, maar niet op een standaard dvd-speler. Maar je kan ze wel omzetten naar dvd formaat en dan branden op dvd.
Geniet nooit met mate...

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Twin Peaks
« Reactie #17 Gepost op: 29-10-2013, 09:24:37 »
Ik heb gister de eerste aflevering gezien en ik vond het vrij langzaam gaan. Er zitten wel wat elementen in waar ik meer van zou willen weten, maar ik denk eigenlijk dat ik over een paar afleveringen toch ga afhaken.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Twin Peaks
« Reactie #18 Gepost op: 29-10-2013, 12:02:31 »
Beide seizoenen plus de film downloaden kan ook op de site die ik laatst al eens aangaf. (zoekwoorden: Twin Peaks dutch)

Zijn wel avi bestanden. Die kan je op je pc afspelen, maar niet op een standaard dvd-speler. Maar je kan ze wel omzetten naar dvd formaat en dan branden op dvd.
dan ga ik daarmee eens aan de slag. Dankjewel.

@Vieffan: heb je het gevoel dat die ''traagheid'' aan de ''tijdgeest'' ligt (veel series uit die tijd zouden dat dan moeten hebben), of zit het hem in de serie zelf?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Twin Peaks
« Reactie #19 Gepost op: 29-10-2013, 13:44:54 »
dan ga ik daarmee eens aan de slag. Dankjewel.

@Vieffan: heb je het gevoel dat die ''traagheid'' aan de ''tijdgeest'' ligt (veel series uit die tijd zouden dat dan moeten hebben), of zit het hem in de serie zelf?
Ik denk dat het een beetje van allebei is. Oude series zijn vaak wel wat trager ja, maar heb er meerdere met veel plezier gekeken.