Auteur Topic: Twin Peaks  (gelezen 18023 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Twin Peaks
« Reactie #40 Gepost op: 1-07-2017, 12:09:43 »
Of Lynch/Frost dit zo 25 jaar geleden al hadden bedacht of dat het puur toeval is, het blijft een mooie vondst.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hoe dan ook, aflevering 8 zal de geschiedenis van de tv-wereld ingaan als baanbrekend. Een typische aflevering die je haat of die je geniaal vindt. Ik behoor in ieder geval tot de tweede groep.
Als ik zo de commentaren lees hier en daar, krijg ik het idee dat de eerste groep de symboliek erachter niet goed door heeft. De wereld van Lynch is nogal abstract. Voor mij past het prima in de verhaallijn. Het geeft voor de goede speurder een paar antwoorden (bv over het ontstaan van Bob), maar daarnaast rijzen er een hoop nieuwe vragen op. Wie is bijvoorbeeld dat meisje op het eind. En dan dat rare beest.  ???
Jammer dat dit weekend geen aflevering is ivm Onafhankelijkheidsdag in de VS. Maar zo halverwege wel weer een goed moment om de eerste afleveringen nogmaals te bekijken. Er zit zoveel verstopt in de afleveringen die je op het eerste oog niet ziet. Plus daarnaast is het zeker geen straf.

Lynch/Frost... Chapeau  ::bravo::

En optreden van NIN vlak voor de vervreemdend sequence was zeer goed gekozen. Het fragment komt wel uit aflevering acht, maar is niet echt een spoiler te noemen


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!