Auteur Topic: Expeditie Poolcirkel in de media  (gelezen 130451 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Expeditie Poolcirkel in de media
« Gepost op: 11-11-2012, 17:56:04 »
Kom je een leuk (of minder leuk) artikel tegen, voel je vrij om dat hier te plaatsen.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #1 Gepost op: 14-11-2012, 19:55:36 »
‘BN’ers in Expeditie Poolcirkel geen echte sterren’


Het kandidatenveld van de BN’er-realityshow Expeditie Poolcirkel is alles behalve indrukwekkend. Dat vindt tv-recensent Marcel Peereboom Voller, blijkt woensdag uit zijn column in De Telegraaf. Expeditie Poolcirkel is de nieuwste avonturenreeks met BN’ers. “Eén probleempje: omdat er al zo veel avonturenprogramma’s zijn en deze steeds extremer lijken te worden, zijn de echte sterren allang opgebruikt, afgemat of zelfs gewond afgevoerd“, aldus de televisiecriticus.

Dat heeft duidelijk zijn consequenties, stelt hij. “Dus moeten we het doen met onder anderen Dean Saunders (braderiezanger), Amanda Krabbé (vrouw van), Kim Kötter (Miss Overijssel 2002) en Dox (die moet ik nog even googelen, maar ik denk een rapper), die staan te blauwbekken op Spitsbergen.”

Volgens Voller geen spannende namen. “Met niet al te bekende lijdende voorwerpen leef je nu eenmaal minder mee. Of toch: de vraag is niet of, maar wannéér de iets te luidruchtig aanwezige braderiezanger door zijn collegaatjes in een gletsjerspleet wordt geduwd.”

Oveirgens was Expeditie Poolcirkel wel een succes. Er schakelden 711.000 kijkers in op de eerste aflevering en dat is een mooie score voor Nederland 3.

Bron: http://www.mediacourant.nl/?p=139497

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #2 Gepost op: 15-11-2012, 23:32:12 »
Wat maakt 't nou uit dat 't geen echte sterren zijn? Als ze maar goed hun best doen toch? XD Hij had beter iets kunnen zeggen over de spelinhoud, niet over wie d'r wel en niet meedoen -.-
Bij - hoe heet dat vage programma van SBS, o juist - Van Je Vrienden Moet Je Het Hebben doen er ook redelijk bekende - maar toch over de datum en afgeschreven - Nederlanders mee, maar dat maakt 't geen goed programma. Dusch.. Mijn recensie op deze recensie is dat 't gewoon een inhoudloze recensie is.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #3 Gepost op: 16-11-2012, 19:45:47 »
 ::jaja:: Precies, Ali. En wat hij zegt over 'minder snel meeleven met onbekendere Nederlanders' klopt ook niet. Dat is hooguit alleen de eerste aflevering (en eventueel ook tweede) , daarna ken je de personen dus is de meeleeffactor vrijwel gelijk. Dat heb ik namelijk ook met Expeditie Robinson, dat ik meeleef met mensen die ik voor het programma absoluut niet kende.

Slechte recensie, inderdaad  :P

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #4 Gepost op: 16-11-2012, 22:17:12 »
Wat een onzin artikel zeg. En blijkbaar houdt de beste man ook al niet van schaatsen, of van goede tv-series of films.

Alsof het ook wat uitmaakt of je de kandidaten kent. Bij de eerste serie van Expeditie Robinson kende ook niemand de kandidaten. En dat vond ik veel leuker dan de huidige series met BN-ers

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #5 Gepost op: 11-06-2013, 11:22:59 »
Expeditie Poolcirkel verhuist van AVRO naar RTL 5
Geplaatst op Tue 11 Jun 2013 om 9:33
Het tv-programma Expeditie Poolcirkel, dat vorig jaar in première ging bij de AVRO met Lauren Verster aan het roer, verhuist volgend jaar naar RTL 5. Dat meldt De Telegraaf vandaag. 71 Graden Noord, de voorloper van deze show, was in 2008 al te zien bij RTL 5. “Vanwege het succes op Nederland 3 zou de publieke omroep het programma verplaatsen naar Nederland 1, maar daar was pas op zijn vroegst ruimte in 2015“, zegt Hans Dekker, directeur van producent Tévé Media.

Daardoor zou het programma een jaar moeten overslaan, zegt Dekker. “We zijn blij dat RTL 5 het programma direct enthousiast omarmde.”

In Expeditie Poolcirkel leggen tien BN’ers in 24 dagen een route af naar de poolcirkel. Wie de opvolger is van Lauren Verster, is nog niet bekend.

Bron: http://www.mediacourant.nl/?p=153604

Aanwinst voor RTL5 denk ik.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #6 Gepost op: 11-06-2013, 19:14:15 »
Leuk voor RTL5, dat ze zo'n goed uitgevoerd programma kunnen overnemen. Het past ook zeker wel bij RTL5 (het komt daar immers ook vandaan met 71 Graden noord), maar ik vind het toch wel jammer. Ik vond het juist bij de Avro goed op zijn plaats en vond ook Lauren Verster goed bij het programma passen. (En ergens vind ik het gewoon raar dat goede kijkcijfers een reden zijn om een programma van zender te laten wisselen, vooral omdat de Avro publiek is en RTL5 commercieel met bijbehorende reclameonderbrekingen en sluikreclame in het programma.) Ik ben benieuwd wie ze strikken als presentator; ik gok dat we weer in de Eddy Zoey, Dennis Weening, Jan Kooijman cirkel zitten (of misschien mag Lauren wel gewoon mee van de Avro en RTL5?)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #7 Gepost op: 11-06-2013, 20:45:12 »
De reden staat er wel he: Ze wilde het programma naar Nederland 1 verhuizen,en daar was pas in 2015 ruimte. Eigenlijk dom,volgens mij hadden ze het beter op Nederland 3 kunnen laten zitten.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #8 Gepost op: 20-08-2013, 18:41:09 »
Vanavond bekend gemaakt in RTL Boulevard: de nieuwe serie wordt uitgezonden via RTL en gepresenteerd door Lieke van Lexmond.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #9 Gepost op: 21-08-2013, 22:51:53 »
Leuk dat er een nieuw seizoen komt.  ::ok:: Jammer van de presentatrice.  ::)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #10 Gepost op: 12-11-2013, 21:28:25 »
Charlie Chan lijkt wel zwanger te zijn............van wie? Geen idee, maar ze zag er een beetje zwanger uit tijdens een door Sophie Hilbrandt gepresenteerd programma op NL 3 vanavond.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #11 Gepost op: 12-12-2013, 21:39:42 »
Net beelden uitgezonden van Expeditie Poolcirkel 2014. Ik herkende o.a. Tom Coronel, Isabelle Brinkman en Curt Fontin.

Vanaf voorjaar 2014 op tv
When life knocks you down, fight back!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #12 Gepost op: 13-12-2013, 16:05:50 »
In het persbericht staan alle namen en de groepsfoto. (Vanwege copyrights ga ik deze hier niet plaatsen, maar je kunt hem daar wel zelf bekijken.)

De kandidaten zijn dus bekend:
Chava voor in 't Holt, Curt Fortin, Leonie Meijer, Aicha Marghadi, Imanuelle Grives, Esther Schouten, Felix Maginn, Mark Huizinga, Mamoun Elyounoussi en Tim Coronel

In de reclame die gisteren werd uitgezonden tijdens Robinson viel het me al op dat ik zo weinig mensen herkende (waar hebben ze deze 'bn-ers' vandaan gehaald?). Ik ken vier van de tien kandidaten: Leonie, Esther, Mark en Tim, die mij allemaal wel leuk lijken!

Jammer alleen dat het format nog steeds helemaal hetzelfde is als bij de Avro. Ik heb dat gletcher beklimmen, zwemmen in ijswater en ijskegels vangen als eliminatie wel gezien eerlijk gezegd, jammer! Ik weet dus nog niet of ik ga kijken.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #13 Gepost op: 13-12-2013, 23:20:58 »
Het zijn eigenlijk niet eens B-Sterren. Net als vorig jaar zit het er eigenlijk nog onder. Geeft verder niks, maar dan kan je het natuurlijk nog beter met volledig onbekende mensen doen. Ik kijk namelijk behoorlijk veel tv maar 4 van de 10 zeggen me wel wat en de rest eigenlijk niet. Mark Huizinga en Esther Schouten ken ik alleen van hun deelname aan Expeditie Robinson en De Schat van de Oranje. Leonie Meijers muziekcarriere hangt aan een zijden draadje en zo blijf je in the picture en Tim Coronel zie ik ook wel eens voorbij flitsen tijdens het reclameblok en op RTL7. Maar voor de rest?

Vond er vorig jaar ook niet veel aan en dat is gek want ik was wel dol op de voorloper 71 graden Noord. Maar misschien wordt het wat als alle opdrachten/spellen niet teveel op elkaar lijken.
When life knocks you down, fight back!

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel in de media
« Reactie #14 Gepost op: 5-04-2014, 09:33:49 »
Dit zijn heel bekende kandidaten. Al ken ik die Curt Fortin alleen van gezicht. Zie 'm wel eens in een programma maar dat zap ik dan snel weg.

Ze vertellen dat Esther Schouten vorig jaar lymfeklierkanker overwon. Was de ziekte dan teruggekeerd? Ze overwon in 2007 dezelfde ziekte.