Auteur Topic: Gay bashing  (gelezen 19854 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #100 Gepost op: 27-10-2013, 13:56:27 »
precies waarom ik blij ben dat ik niet op de middelbare school ervoor ben uitgekomen maar net daarna ;).

Slim :D Maar hadden ze nooit een vermoeden (zo ver jij hebt gemerkt?)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #101 Gepost op: 27-10-2013, 14:03:21 »
Slim :D Maar hadden ze nooit een vermoeden (zo ver jij hebt gemerkt?)
Jawel, maar mijn ervaring is dat als je het verzwijgt er ook geen aandacht aan besteed wordt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #102 Gepost op: 27-10-2013, 14:23:38 »
Jawel, maar mijn ervaring is dat als je het verzwijgt er ook geen aandacht aan besteed wordt.

True.. Zolang je er de nadruk niet op legt is er ook geen reden voor anderen om zich er druk over te maken.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #103 Gepost op: 27-10-2013, 14:25:27 »
True.. Zolang je er de nadruk niet op legt is er ook geen reden voor anderen om zich er druk over te maken.
Maar in principe is het natuurlijk niet de bedoeling, je moet gewoon jezelf kunnen zijn, ook op de middelbare school ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #104 Gepost op: 27-10-2013, 14:28:22 »
Maar in principe is het natuurlijk niet de bedoeling, je moet gewoon jezelf kunnen zijn, ook op de middelbare school ::jaja::.

Nee precies. Het zou niet uit moeten maken, maar dat is echter vaak nog geen realiteit. Zodra je ook maar een beetje afwijkt van het 'normaal' ben je doelwit. Helaas zelf ook wel mee te maken gehad (niet de meest standaard hobbies en ik kan vaak best wel stil zijn.. Tsjah, dan weet je het wel.)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Gay bashing
« Reactie #105 Gepost op: 27-10-2013, 15:49:21 »
:o Robbie  ::hug::

Niet eens de moeite waard om er ook maar 1 woord over vuil te maken.

Zeer verstandig Robbie, om je avond er niet door te laten vergallen.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Gay bashing
« Reactie #106 Gepost op: 27-10-2013, 15:50:42 »
Dit is inderdaaad te zot voor woorden, en zeker niet de moeite waard er 1 woord aan vuil te maken. En dat in een 'vrij' land als Nederland.

 ::hug:: Robbie en D*N
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Gay bashing
« Reactie #107 Gepost op: 27-10-2013, 16:33:47 »
Dat vrije land is in dit geval België toch? (net zo vrij evengoed ;) )
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Gay bashing
« Reactie #108 Gepost op: 27-10-2013, 16:51:26 »
Dat vrije land is in dit geval België toch? (net zo vrij evengoed ;) )
Okay, maar D*N woont niet in België. Maar het geldt voor beide landen. Dat zoiets in de geciviliceerde wereld nog voor kan komen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Gay bashing
« Reactie #109 Gepost op: 28-10-2013, 12:13:15 »
Wat zijn sommige mensen toch triest... Meer heb ik er niet over te zeggen :P


Behalve een dikke  ::hug:: dan!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #110 Gepost op: 28-10-2013, 22:43:46 »
Dank allemaal voor de bemoedigende woorden! Zoals gezegd wou ik het vooral ergens van me afschrijven. Ik heb me er vrij snel boven gesteld en het genegeerd. Maar toch blijft er dan ergens iets kleins knagen en dat is dan wel fijn om hier te delen en zo'n leuke reacties op te krijgen.

:)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #111 Gepost op: 28-10-2013, 22:55:35 »
Pfoe,wat een verhaal. Te triest voor woorden. En zulke jonge kinderen ook. :o

Zoals veel mensen denk ik wel weten ben ik Christen,en geloof ik dat het huwelijk voor man en vrouw bedoeld is. Maar waar ik me verschrikkelijk aan kan ergeren is dat christenen mensen die gevoelens voor hetzelfde geslacht afwijzen,zelfs als ze geen relatie hebben. En daar op neer kijken. Dat vind ik dus echt veel en veelte ver gaan. En ik vind het dus ook jammer dat Christenen bekend staan als homohaters. Geen wonder dat de kerken leeg lopen,als ik een buitenstaander zou zijn zou ik daar ook niet bij willen horen. De mensen moeten zich eens schamen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #112 Gepost op: 29-10-2013, 09:02:42 »
Ook wel fijn om het van een Christen te horen. Ik was in het begin even afwachtend toen je me in Survivor stuurde welke interesses jij allemaal had voor ons cruise ship. Maar ik weet dat Christenen net zo mint over dezelfde kam geschoren mogen worden.

Ik vond ons schip daarom wel grappig, door de gebedskamer helemaal links en de Ryan Gosling adoratiekamer helemaal rechts te zetten. Maar in het midden hadden we toch ook heel veel gemeenschappelijke kamers/interesses. Ons schip heeft terecht gewonnen. :)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #113 Gepost op: 29-10-2013, 10:20:37 »
Haha,ik had precies hetzelfde bij die opdracht. ;)Daarom dacht ik ook meer aan een stiltekamer waar je ook kan mediteren enzo,ik dacht: Gebedskamer komt zo raar over bij jou,maar je maakte er meteen 2 aparte kamers van, :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gay bashing
« Reactie #114 Gepost op: 29-10-2013, 11:43:31 »
Als het nou maar eens zo was dat mensen zich wereldwijd gingen realiseren dat de maatschappij niet alleen zwart-wit is, maar ook vele tinten grijs bevat, dan zouden we al een eind op weg zijn.

Met vele tinten grijs bedoel ik in het bijzonder alle huidskleuren, maar ook alle godsdiensten en afsplitsingen daarvan, en alle vormen van relaties. Korter gezegd: de wereld is van iedereen, en niemand heeft het recht om iemand anders een deel van die wereld te ontzeggen. Waar en hoe je geboren bent, is volstrekt toeval.

Ik ken mensen, die zich tot de ''witte groep'' wanen, zonder dat ik daarmee het ''blanke ras'' bedoel, en vinden dat alleen ZIJ recht van spreken hebben. Helaas voor hen is dat niet zo.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #115 Gepost op: 29-10-2013, 17:22:19 »
Vanavond allemaal even deze docu kijken:

De VPRO zendt vanavond op Nederland 3 de documentaire Een Man Weet Niet Wat Hij Mist uit. Hierin gaan de bevriende makers Tim en Nicolaas op zoek naar de grenzen van hun eigen seksualiteit.

Beiden zijn homo, tenminste, dat denken ze. Maar hoe zeker zijn ze daar eigenlijk van? Hoe zou het zijn als ze met het andere geslacht gaan experimenteren? Ligt hun seksuele identiteit echt zo vast als ze denken?

Homo, hetero of bi: zijn dat niet eigenlijk gewoon maar etiketten voor een hokje waar we onszelf in plaatsen, omdat de maatschappij van ons verwacht een keuze te maken? Tim besluit uit zijn hokje te stappen en probeert voor het eerst in zijn leven seks te hebben met een vrouw. Met dit experiment wil Tim ondervinden waar de grenzen van zijn seksualiteit liggen. Is hij wel zo homo als hij denkt of ligt het wellicht iets gecompliceerder?

In de film wordt Tim gevolgd door Nicolaas terwijl hij zich voorbereidt op zijn hetero ontmaagding. Tim volgt daarom een workshop bij een sekscoach, die hem introduceert in de vrouwelijke seksualiteit. Volgens haar draait het allemaal om het wezenlijk contact maken met de ander en is de voorkeur voor geslacht ondergeschikt aan een emotionele verbintenis. Ook wetenschapsjournaliste Asha ten Broeke heeft een onconventionele visie op seksualiteit: ze verwijst naar het dierenrijk en stelt dat iedereen bi is.

Nicolaas en Tim filosoferen in de film over hun eigen seksualiteit en hoe deze wordt gedefinieerd. Als het meisje dat met Tim het experiment wil aangaan is gevonden, reizen de jongens af naar haar woonplaats: Parijs. Liggen de grenzen van Tims seksualiteit echt zo vast als hij altijd dacht?
...maar soms even niet :)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #116 Gepost op: 29-10-2013, 17:29:58 »
Vanavond allemaal even deze docu kijken:

De VPRO zendt vanavond op Nederland 3 de documentaire Een Man Weet Niet Wat Hij Mist uit. Hierin gaan de bevriende makers Tim en Nicolaas op zoek naar de grenzen van hun eigen seksualiteit.

Beiden zijn homo, tenminste, dat denken ze. Maar hoe zeker zijn ze daar eigenlijk van? Hoe zou het zijn als ze met het andere geslacht gaan experimenteren? Ligt hun seksuele identiteit echt zo vast als ze denken?

Homo, hetero of bi: zijn dat niet eigenlijk gewoon maar etiketten voor een hokje waar we onszelf in plaatsen, omdat de maatschappij van ons verwacht een keuze te maken? Tim besluit uit zijn hokje te stappen en probeert voor het eerst in zijn leven seks te hebben met een vrouw. Met dit experiment wil Tim ondervinden waar de grenzen van zijn seksualiteit liggen. Is hij wel zo homo als hij denkt of ligt het wellicht iets gecompliceerder?

In de film wordt Tim gevolgd door Nicolaas terwijl hij zich voorbereidt op zijn hetero ontmaagding. Tim volgt daarom een workshop bij een sekscoach, die hem introduceert in de vrouwelijke seksualiteit. Volgens haar draait het allemaal om het wezenlijk contact maken met de ander en is de voorkeur voor geslacht ondergeschikt aan een emotionele verbintenis. Ook wetenschapsjournaliste Asha ten Broeke heeft een onconventionele visie op seksualiteit: ze verwijst naar het dierenrijk en stelt dat iedereen bi is.

Nicolaas en Tim filosoferen in de film over hun eigen seksualiteit en hoe deze wordt gedefinieerd. Als het meisje dat met Tim het experiment wil aangaan is gevonden, reizen de jongens af naar haar woonplaats: Parijs. Liggen de grenzen van Tims seksualiteit echt zo vast als hij altijd dacht?

Ik heb het voorstukje gezien bij de DWDD...ik kan vanavond helaas niet kijken maar ik ga morgen vast en zeker gebruik maken van uitzending gemist!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #117 Gepost op: 29-10-2013, 17:31:08 »
Klinkt interessant.

Ik heb met mannen en vrouwen een relatie gehad, maar ik heb gemerkt dat ik toch meer op vrouwen val dan mannen.

Ik heb net als D*N op de middelbare school er nooit iets over gezegd, maar mijn vrienden wisten het altijd al zeiden ze toen ik het had gezegd dat ik op vrouwen val. Nooit mee gepest gelukkig.

En Robbie ik vind het echt goed van je dat je boven die opmerkingen kan zetten :). Dat betekent dat je, je niet schaamt voor wie je bent wat altijd goed is  :). Al blijft het altijd wel pijnlijk als het je overkomt en helemaal met zulke jonge kinderen  ::ohno::.