Auteur Topic: Gay bashing  (gelezen 19853 keer)

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Gay bashing
« Reactie #80 Gepost op: 19-01-2013, 20:36:22 »

Zoals je ziet mag er praktisch niets. Heel saai.

Er staat niks over 2 vrouwen  ;D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Gay bashing
« Reactie #81 Gepost op: 19-01-2013, 22:07:02 »
2. De opvoedende taak  :D

Zal de Paus zijn uitspraken niet ook als opvoedend/docerend/voorbeeldend zien?

Is opvoeden dan mening-uitdragend of mening-vormend?

Er staat niks over 2 vrouwen  ;D

Misschien vonden ze dat helemaal top ;D
Zal komen doordat de tekst aan mannen is geschreven; zou niet durven zeggen of het ergens anders in de bijbel nog is verboden. Wellicht door paulus, maar ik dacht dat die het huwelijk in het algemeen vrij nutteloos vond - want het einde der tijden was toch nabij.


ja...


Oops ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #82 Gepost op: 27-10-2013, 00:39:01 »
Geen fysieke bashing, maar vandaag toch iets meegemaakt dat ik kwijt wou en dan dus maar hier.

Voor een griezeltocht deden een vriendin, haar broer en ik een kort toneeltje (waarbij ik een groep begeleid, mijn voet om zwik en een dierenarts en zijn assistente mij achter een plastic gordijn opereren, zodat ze onze schaduwen zijn en mijn voet geamputeerd wordt en ik uiteindelijk dood ga)
En er was één groep van kinderen bij (gemiddeld 14 jaar gok ik) waarvan twee jongens een enorm grote mond hadden. Al van het begin toen ik de groep op haalde, hoorde ik die twee bezig ver homo en dat ik dat zou zijn. Ik ben niet zo flamboyant dat je dat meteen weet, dus geen idee waar het op gebaseerd was.
Toen ik mijn voet fake omzwikte, zeiden ze ook van dat ik een homo was en recht moest staan. Bij de schaduwoperatie werd mijn voet geamputeerd en hoorde ik ze achter het gordijn zeggen dat het niet goed was, want dat ik toch maar een homo was en toen ik zogenaamd dood was, riep er eentje dat dat maar goed was, want dat alle homo's het verdienen te sterven en ik toch maar een verspilling van van zuurstof was.

We hebben er niet op gereageerd. Ik heb alleen gezegd dat het k*tjong waren, toen ze weg waren en verder besloten om er niet op te focussen, het gewoon te negeren en het de avond niet te laten vergallen, maar ik had nu toch behoefte om het ergens van me af te schrijven. Bij deze.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #83 Gepost op: 27-10-2013, 00:54:15 »
Triest zeg. Dat soort jochies moeten echt aangepakt worden. ::niet-ok::
🜃

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #84 Gepost op: 27-10-2013, 01:00:26 »
Erg triest ja ::niet-ok::.

Ik ben zelf wel vrij duidelijk homo en ik heb het toch ook nog best vaak. Met het after intro party nog. Ik liep alleen door de stad omdat ik later kwam dan de meeste anderen maar vaak als je een grote groep jongens langsloopt weet je gewoon dat er opmerkingen gemaakt gaan worden. En in veel gevallen gebeurd dat ook. Dat is ook gelijk de reden waarin ik niet zo vaak mee uitga.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #85 Gepost op: 27-10-2013, 01:22:54 »
Jeetje wat naar. Wat voor opvoeding krijgen die kinderen dan, dat ze zulke denkbeelden hebben... niet (alleen) die jochies moeten worden aangepakt, maar ook de mensen die ze dit soort trieste zaken bijbrengen
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Gay bashing
« Reactie #86 Gepost op: 27-10-2013, 09:08:36 »
Geen fysieke bashing, maar vandaag toch iets meegemaakt dat ik kwijt wou en dan dus maar hier.

Voor een griezeltocht deden een vriendin, haar broer en ik een kort toneeltje (waarbij ik een groep begeleid, mijn voet om zwik en een dierenarts en zijn assistente mij achter een plastic gordijn opereren, zodat ze onze schaduwen zijn en mijn voet geamputeerd wordt en ik uiteindelijk dood ga)
En er was één groep van kinderen bij (gemiddeld 14 jaar gok ik) waarvan twee jongens een enorm grote mond hadden. Al van het begin toen ik de groep op haalde, hoorde ik die twee bezig ver homo en dat ik dat zou zijn. Ik ben niet zo flamboyant dat je dat meteen weet, dus geen idee waar het op gebaseerd was.
Toen ik mijn voet fake omzwikte, zeiden ze ook van dat ik een homo was en recht moest staan. Bij de schaduwoperatie werd mijn voet geamputeerd en hoorde ik ze achter het gordijn zeggen dat het niet goed was, want dat ik toch maar een homo was en toen ik zogenaamd dood was, riep er eentje dat dat maar goed was, want dat alle homo's het verdienen te sterven en ik toch maar een verspilling van van zuurstof was.

We hebben er niet op gereageerd. Ik heb alleen gezegd dat het k*tjong waren, toen ze weg waren en verder besloten om er niet op te focussen, het gewoon te negeren en het de avond niet te laten vergallen, maar ik had nu toch behoefte om het ergens van me af te schrijven. Bij deze.
::hug::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #87 Gepost op: 27-10-2013, 09:11:59 »
Ik blijf het triest vinden.  ::ohno:: Ik snap het probleem ook niet. Hebben zulke snotjochies niks beters te doen. ::niet-ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gay bashing
« Reactie #88 Gepost op: 27-10-2013, 09:12:20 »
tja opvoeding ? waarschijnlijk alleen voeding wat ze gehad hebben.
Tegelijkertijd is het vooral een vorm van stoer doen op die leeftijd, maar lijkt me heel vervelend om mee te maken D*N en Robbie.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Gay bashing
« Reactie #89 Gepost op: 27-10-2013, 09:43:32 »
Ik blijf het triest vinden.  ::ohno:: Ik snap het probleem ook niet. Hebben zulke snotjochies niks beters te doen. ::niet-ok::
Volgens mij gaat het die jochies vooral om stoer doen. Mss is er maar 1 die er daadwerkelijk zo over denkt en de andere doen mee omdat het blijkbaar zo hoort.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gay bashing
« Reactie #90 Gepost op: 27-10-2013, 10:01:14 »
Je zou zoiets in die homo-haat-landen als Zimbabwe verwachten. Je zou echter denken dat ze in ons ''tolerante'' westen wel iets gewend zijn.

Hieruit blijkt dat ''we'' er hier nog lang niet zijn, wat tolerantie betreft, ook al doet de maatschappij hier alsof dat wel zo is.

Ik zeg altijd: wat maakt het uit wat voor kleur je hebt, wat je geaardheid is, en wat voor religie je ondersteunt. Het gaat mij in eerste plaats om mensen, menselijkheid en acceptatie van elkaars gelijkheid, maar ook van elkaars verschillen.

Robbie, je bent wie je bent. Misschien ontdekt een van die jochies over een jaar of twee zelf dat hij op jongens valt. En dan hoop ik dat hij met schaamte terugdenkt aan wat hij gisteren tegen je heeft gezegd. En dat jij op dat moment heel toevallig voor hem staat, terwijl hij zich dat voorval herinnert.

D*N, wat ik tegen Robbie zeg, zeg ik in feite ook tegen jou....

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Gay bashing
« Reactie #91 Gepost op: 27-10-2013, 10:45:11 »
 :o Robbie  ::hug::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #92 Gepost op: 27-10-2013, 11:54:28 »
 :( 

ook een  ::hug:: van mij voor jullie!
...maar soms even niet :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Gay bashing
« Reactie #93 Gepost op: 27-10-2013, 11:56:36 »
Tja als ik dit zo lees blijf ik me er ook over verbazen.
Ik denk toch altijd van : het valt wel mee, ik hoor er in mijn omgeving nauwelijks iets over. Maar dit blijft toch erg vervelend

Knuffel voor robbie en D*N  ::hug::
You'll never walk alone

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Gay bashing
« Reactie #94 Gepost op: 27-10-2013, 12:27:04 »
Jeetje wat een zielige mensen.
Zelf merk ik bij mij op school dat 'homo' ongeveer het nummer 1 'scheldwoord' is. Als je iemand 'homo' noemt wordt er ook heftiger gereageerd dan als je iemand voor iets anders uitscheldt. Maar dat was het ook al toen ik nog op de basisschool zat. Het lijkt wel alsof homofobie al op een steeds jongere leeftijd wordt ontwikkeld. Ook op twitter zag ik laatst bijvoorbeeld een foto langskomen van twee zoenende jongens. De meeste reacties waren dat dit toch echt 'te ver' ging. Ze mochten best homo zijn, als ze er maar niet zo mee te koop liepen. Als er dan een foto langskomt van een jongen en een meisje die aan het zoenen zijn is het geen punt, alleen maar schattig.
Wat ik ook vaak hoor is dat bijna iedereen zegt niks tegen homo's te hebben, maar dat het wel raar/vies is en ze er verder niks mee te maken hoeven te hebben.
Het broertje van iemand uit mijn oude klas zit in de brugklas nu, en het is al best wel duidelijk dat hij homo is. (ja, dat kun je op die leeftijd al weten) Hij wordt door alle jongens uit zijn klas gepest en heeft alleen maar vriendinnetjes. Van een vriend van me weet ik ook vrij zeker dat hij homo is, maar puur uit angst doet hij zelf ook mee aan het belachelijk maken van homo's.

Het punt is dus dat een afkeer van homo's al op jonge leeftijd begint en op de basis- en middelbare school nog vrij normaal is ook. Ik denk dat het bij de meesten op latere leeftijd wel beter wordt, maar het zou niet eens moeten voorkomen. En voorlichting ho maar natuurlijk.

Robbie, D*N en alle andere mensen die zich vanwege hun ras/seksualiteit of wat dan ook niet geaccepteerd voelen: sta erboven, het zegt alles over die mensen die niet normaal kunnen doen en niks over jullie. Mensen die je beoordelen op basis van je seksualiteit zijn het niet waard om je rot door te voelen of dingen die je leuk vindt te laten. 

(Wat een wijsheden voor iemand van mijn leeftijd ::hypocriet::)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #95 Gepost op: 27-10-2013, 12:33:14 »
Een zeer triest iets ::niet-ok::

Bij mij in het team werken ook een aantal homo's...van één collega is het niet bekend maar een andere collega is er openlijk voor uit gekomen toen hij bij ons op school kwam werken. Ouders waren in alle staten en er zijn zelfs kinderen van school gehaald om het feit dat er een homo op school werkt.
Ik vraag me wel eens af hoe deze ouders gaan reageren als één van hun kinderen homo blijkt te zijn??
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #96 Gepost op: 27-10-2013, 13:03:23 »
Een zeer triest iets ::niet-ok::

Bij mij in het team werken ook een aantal homo's...van één collega is het niet bekend maar een andere collega is er openlijk voor uit gekomen toen hij bij ons op school kwam werken. Ouders waren in alle staten en er zijn zelfs kinderen van school gehaald om het feit dat er een homo op school werkt.
Ik vraag me wel eens af hoe deze ouders gaan reageren als één van hun kinderen homo blijkt te zijn??

Ouders die kinderen van school halen omdat docenten homo zijn?? Het moet niet gekker worden. Ik snap het echt niet hoe je zoiets in je hoofd kunt halen :( Heel triest dat veel mensen in Nederland toch blijkbaar nog niet zo geëmancipeerd blijken dan altijd wordt beweerd.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #97 Gepost op: 27-10-2013, 13:36:21 »
Ouders die kinderen van school halen omdat docenten homo zijn?? Het moet niet gekker worden. Ik snap het echt niet hoe je zoiets in je hoofd kunt halen :( Heel triest dat veel mensen in Nederland toch blijkbaar nog niet zo geëmancipeerd blijken dan altijd wordt beweerd.

Ik vind het ook van de zotte maar ja in de Islamitische gemeenschap is "homozijn" nog steeds een heel "vies" iets....
Het belachelijke is nog wel dat de ouders weglopen met de collega die niet openlijk voor zijn homozijn uitkomt...hij staat hoog aangeschreven bij dezelfde ouders die er vorig jaar nog zo'n probleem van maakten dat er een homo op onze (zwarte) school werkt.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #98 Gepost op: 27-10-2013, 13:44:28 »
Ik vind het ook van de zotte maar ja in de Islamitische gemeenschap is "homozijn" nog steeds een heel "vies" iets....
Het belachelijke is nog wel dat de ouders weglopen met de collega die niet openlijk voor zijn homozijn uitkomt...hij staat hoog aangeschreven bij dezelfde ouders die er vorig jaar nog zo'n probleem van maakten dat er een homo op onze (zwarte) school werkt.

Zucht.. :( Dit is echt een heel duidelijk voorbeeld dat alles op zo'n ontiegelijk groot vooroordeel gebaseerd is. Men moet mensen op hun kwaliteiten beoordelen, niet hoe iemand is (Niet alleen wel of geen homo, er zijn veel meer voorbeelden te bedenken). Veel mensen die dat helaas nogsteeds niet snappen. Ik kan me daar best wel druk om maken..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #99 Gepost op: 27-10-2013, 13:55:51 »
Jeetje wat een zielige mensen.
Zelf merk ik bij mij op school dat 'homo' ongeveer het nummer 1 'scheldwoord' is. Als je iemand 'homo' noemt wordt er ook heftiger gereageerd dan als je iemand voor iets anders uitscheldt. Maar dat was het ook al toen ik nog op de basisschool zat. Het lijkt wel alsof homofobie al op een steeds jongere leeftijd wordt ontwikkeld. Ook op twitter zag ik laatst bijvoorbeeld een foto langskomen van twee zoenende jongens. De meeste reacties waren dat dit toch echt 'te ver' ging. Ze mochten best homo zijn, als ze er maar niet zo mee te koop liepen. Als er dan een foto langskomt van een jongen en een meisje die aan het zoenen zijn is het geen punt, alleen maar schattig.
Wat ik ook vaak hoor is dat bijna iedereen zegt niks tegen homo's te hebben, maar dat het wel raar/vies is en ze er verder niks mee te maken hoeven te hebben.
Het broertje van iemand uit mijn oude klas zit in de brugklas nu, en het is al best wel duidelijk dat hij homo is. (ja, dat kun je op die leeftijd al weten) Hij wordt door alle jongens uit zijn klas gepest en heeft alleen maar vriendinnetjes. Van een vriend van me weet ik ook vrij zeker dat hij homo is, maar puur uit angst doet hij zelf ook mee aan het belachelijk maken van homo's.

Het punt is dus dat een afkeer van homo's al op jonge leeftijd begint en op de basis- en middelbare school nog vrij normaal is ook. Ik denk dat het bij de meesten op latere leeftijd wel beter wordt, maar het zou niet eens moeten voorkomen. En voorlichting ho maar natuurlijk.

Robbie, D*N en alle andere mensen die zich vanwege hun ras/seksualiteit of wat dan ook niet geaccepteerd voelen: sta erboven, het zegt alles over die mensen die niet normaal kunnen doen en niks over jullie. Mensen die je beoordelen op basis van je seksualiteit zijn het niet waard om je rot door te voelen of dingen die je leuk vindt te laten. 

(Wat een wijsheden voor iemand van mijn leeftijd ::hypocriet::)
precies waarom ik blij ben dat ik niet op de middelbare school ervoor ben uitgekomen maar net daarna ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human