Auteur Topic: Een grote massa B U G S  (gelezen 837381 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #320 Gepost op: 14-09-2003, 23:24:26 »
Ik kan ineens niet meer quoten (citeren), terwijl dat eerst probleemloos ging, hebben meer mensen daar problemen mee sinds vandaag?

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #321 Gepost op: 15-09-2003, 02:17:24 »
Heb net weer de nieuwste versie overgezet zodat een groot aantal bugs gefixt zouden moeten zijn. Waarschijnlijk zijn er ook wel weer nieuwen bijgekomen, maar uiteindelijk zullen de bugs die hier zijn gemeld niet meer in het eindproduct van SMF zitten en daarmee dragen jullie je steentje bij voor de Open Source software, klinkt goed hè? ;)

kweet niet of het al eerder iemand is opgevallen of dat het mss aan mij ligt maar....

als ik op de knop log in klik (bovenaan) dan krijg ik eerst een foutmelding van internetpagina kan niet worden gevonden en vervolgens klik ik dan vorige en dan nog eens log in en dan werkt het wel.
Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik verwacht dat deze bug nu is gefixt.

Ik heb ook een mini-bugje: ik zie in het overzicht dat ik er een prive-bericht bij heb, maar de teller van de nieuwe berichten links in het infocenter, die denkt daar anders over: die blijft vrolijk op nul staan. Ik zei al: veel kleiner kan een bug niet zijn.
Hmm, vreemd, moet ik nog verder induiken.

Als je na 't schrijven van je bericht op 'bekijken' klikt, wordt 't bericht gelijk al geplaatst.  :-\
Gefixt

soms komt het ook eens voor dat als ik op een topic klik, dan kom ik op dezelfde pagina terug als ik al was.
Ik denk dat dit gefixt is nu.

Ik kan ineens niet meer quoten (citeren), terwijl dat eerst probleemloos ging, hebben meer mensen daar problemen mee sinds vandaag?
Gefixt
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #322 Gepost op: 15-09-2003, 08:50:58 »
Het valt me op dat iedereen opeens 5 sterren bij zijn of haar naam heeft staan, terwijl ik er eigenlijk nog maar recht heb op twee... Overigens vind ik dit zowiezo een nutteloze feature van SMF (wel een van de weinige natuurlijk!  ;D ), of heeft iemand die toevallig meer gepost heeft ook meer rechten op het forum?


Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #323 Gepost op: 15-09-2003, 09:40:27 »
niet iedereen kan ingelogd blijven...als ik op mijn werk zit, werk ik op meerdere pc's.... dan kan ik niet ingelogd blijven.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #324 Gepost op: 15-09-2003, 10:19:25 »
iedereen heeft 5 sterren ook de newbies...

nog iets; als je bij een post een stukje tekst selecteerd om er iets mee te doen (bv schuin, rood of bold) dan werkt dat niet meer. de code komt achter de tekst te staan ipv er omheem.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #325 Gepost op: 15-09-2003, 10:33:14 »
De sterretjes zijn gefixt. Sorry Madcat, je moet weer van voren af aan beginnen... ;D

Cora, welke browser gebruik je? De knoppen zouden namelijk juist gefixt moeten zijn ipv 'niet meer werkend' :-\
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #326 Gepost op: 15-09-2003, 10:35:39 »
oops, de sterren zijn in een keer weg :o ;)

(inderdaad een nutteloze feature...)
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #327 Gepost op: 15-09-2003, 11:28:36 »
De sterretjes zijn gefixt. Sorry Madcat, je moet weer van voren af aan beginnen... ;D

Cora, welke browser gebruik je? De knoppen zouden namelijk juist gefixt moeten zijn ipv 'niet meer werkend' :-\

ahhhhhhhhh ik gebruik sinds kort opera (bevalt uitstekend) kan dat de reden zijn?

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #328 Gepost op: 15-09-2003, 12:27:26 »
yep, dat is de reden... het heeft me vorige week enkele uren gekost om er achter te komen dat die feature onder Opera simpelweg niet werkende te krijgen is. Opera mag dan zichzelf de snelste browser ter wereld noemen, er zijn een aantal javascript methodes die gewoon domweg niet ondersteund worden. Bovendien neemt't vier keer zoveel geheugen in beslag als Internet Explorer. desalniettemin gebruik ik het nog steeds als standaard browser...
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #329 Gepost op: 15-09-2003, 12:40:34 »
bolletjes of sterretjes: het maakt niet zoveel uit. Klopt het dat je aan die sterretjes een bepaalde status KUNT toekennen, ik bedoel: met zo en zoveel sterren heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om aan meer personen tegelijk hetzelfde berichtje te sturen, terwijl dat bijvoorbeeld met minder sterren niet kan? Ik weet wel: dat kan nu natuurlijk ook al, maar het gaat om het voorbeeld. Samengevat: een forummer met een bepaald aantal sterren kan iets doen wat een andere forummer (met minder sterren) NIET kan.

Ik heb eens op andere forums, op dezelfde manier oipgebouwd als dit forum, iets dergelijks gezien.
« Laatst bewerkt op: 15-09-2003, 12:42:10 door bodejosm43 »

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #330 Gepost op: 15-09-2003, 12:56:04 »
bolletjes of sterretjes: het maakt niet zoveel uit. Klopt het dat je aan die sterretjes een bepaalde status KUNT toekennen, ik bedoel: met zo en zoveel sterren heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om aan meer personen tegelijk hetzelfde berichtje te sturen, terwijl dat bijvoorbeeld met minder sterren niet kan? Ik weet wel: dat kan nu natuurlijk ook al, maar het gaat om het voorbeeld. Samengevat: een forummer met een bepaald aantal sterren kan iets doen wat een andere forummer (met minder sterren) NIET kan.
Er wordt momenteel met de gedachte gespeeld om dat als feature in te voeren. Ik zie er zelf niet zo zwaar het nut van in, maar goed, er zijn beheerders die dat wel graag in hun forum zien, dus wie ben ik om dan te zeggen dat onze klanten niet krijgen waar ze om vragen ;D
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #331 Gepost op: 15-09-2003, 13:02:58 »
Blij toe, anders krijg je nog meer nonsens-posters  8)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #332 Gepost op: 15-09-2003, 13:29:52 »
Het is ook niet iets waar ikzelf om vraag, voor mij hoeft het, om de reden die Chriz noemt, dus helemaal niet. Ik heb zelf ooit al eens het idee geopperd om ook de berichtenteller alleen voor de crew zichtbaar te laten zijn.

Ik bedoelde eigenlijk meer: zodra je je weg een beetje gevonden hebt op de site, dat je dan automatisch meer dingen zou kunnen doen op het forum. Er schieten mij op dit moment niet zo snel nuttige dingen te binnen. Het enige dat ik mij theoretisch kon voorstellen, maar die ''feature'' is er tegenwoordig ook al: het wel of niet zelf op slot kunnen zetten van een topic, misschien het zelf weg kunnen halen van een heel topic als het bijvoorbeeld een heel verkeerde kant op dreigt te gaan. Maar je zult zien dat die optie te pas en te onpas gebruikt gaat worden, en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.

Op die manier heeft het namelijk ook geen nut de berichten, in aantallen, bij te houden.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #333 Gepost op: 15-09-2003, 13:37:53 »
yep, dat is de reden... het heeft me vorige week enkele uren gekost om er achter te komen dat die feature onder Opera simpelweg niet werkende te krijgen is. Opera mag dan zichzelf de snelste browser ter wereld noemen, er zijn een aantal javascript methodes die gewoon domweg niet ondersteund worden. Bovendien neemt't vier keer zoveel geheugen in beslag als Internet Explorer. desalniettemin gebruik ik het nog steeds als standaard browser...

nou ja ik ben niet van plan om opera op te geven (wat een verademing) dus ik voeg de code gewoon handmatig toe...no problemo.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #334 Gepost op: 15-09-2003, 14:04:27 »
Edit: ook als je iets post kom je niet bij je eigen berichtje uit, maar bovenaan de laatste pagina van 't topic.

Deze 'bug' is ook weer terug.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #335 Gepost op: 15-09-2003, 14:39:44 »
[zeurmodus]ook is iedereen molgod in hun profiel[/zeurmodus]

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #336 Gepost op: 15-09-2003, 20:11:06 »
Waarom krijgen we in plaats van sterretjes geen molletjes, Planets, of zonnetjes?Als dat niet te veel moeite is   :P ;) :D

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #337 Gepost op: 15-09-2003, 20:16:03 »
Heb net weer de nieuwste versie overgezet zodat een groot aantal bugs gefixt zouden moeten zijn. Waarschijnlijk zijn er ook wel weer nieuwen bijgekomen, maar uiteindelijk zullen de bugs die hier zijn gemeld niet meer in het eindproduct van SMF zitten en daarmee dragen jullie je steentje bij voor de Open Source software, klinkt goed hè? ;)
Zeg, wanneer komt SMF eik uit? Want ik wacht met het serieus opzetten van het forum op de SMF, omdat die zoveel fijner werkt dan YabbSe(al moet ik toegeven dat YabbSe beter klinkt...)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #338 Gepost op: 15-09-2003, 22:32:34 »
Als ik een post post (uh-huh...) dan kom ik i.p.v. bij m'n eigen post, bovenaan de pagina aan.

Even kijken of het nu ook is...

EDIT: Ja dus.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Een grote massa B U G S
« Reactie #339 Gepost op: 16-09-2003, 08:25:29 »
Ja, bij mij ook..
Take a glorious bite out of the whole world