Poll

Wat vinden jullie van het spel?

Echt heel leuk!
5 (55.6%)
Leuk
4 (44.4%)

Totaal aantal stemmen: 7

Poll gesloten: 23-08-2003, 17:41:03

Auteur Topic: Detectivespel: Nog 7 verdachten! Wie is de moordenaar??  (gelezen 17621 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Detectivespel: Tot 20:00 de tijd voor lijstje anders vlieg je eruit
« Reactie #60 Gepost op: 28-08-2003, 19:01:49 »
Kun je even zeggen om wie het gaat, ik weet het niet zeker. Ook erg handig zijn de zogenaamde reminders die ik en Daisy gebruikten bij CMC een dag van te voren een pmtje aan desbetreffende personen sturen, want anders vergeet de helft het geheid.

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Detectivespel: Tot 20:00 de tijd voor lijstje anders vlieg je eruit
« Reactie #61 Gepost op: 28-08-2003, 19:23:51 »
eidm, kolko, maapie en Arco Mol Fan moeten hun lijstje nog insturen en het is idd misschien wel handig om een reminder te sturen. Ze hebben nog 40 minuten
Toch bedankt!

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Detectivespel: Tot 20:00 de tijd voor lijstje anders vlieg je eruit
« Reactie #62 Gepost op: 28-08-2003, 20:01:04 »
Ik stuur ze alle 4 ff een reminder en dan moeten ze voor 22:00 hun lijstje hebben ingeleverd. Anders mogen hun niet meer meedoen en zoeken we andere kandis
Toch bedankt!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Detectivespel: Tot 20:00 de tijd voor lijstje anders vlieg je eruit
« Reactie #63 Gepost op: 28-08-2003, 20:02:10 »
Als je 4 detective's eruit moet zetten, moeten er ook 4 verdachten uit: zet ze in een auto en laat de moordenaar de remmen door knippen ... dag verdachten! P.S. Laat dan wel merken dat het moord is. ;)

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Detectivespel: Tot 22:00 de tijd voor lijstje anders vlieg je eruit
« Reactie #64 Gepost op: 28-08-2003, 21:42:28 »
Vanaf het volgende verhaal kan iedereen die wil mij de moordenaar volgens hem of haar pmmen. Degene die het vaakst de goede moordenaar pmt die wint en wordt de beste under cover rechercheur.
Toch bedankt!

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Detectivespel: maapie, AMF en kolko, een getal onder de 20
« Reactie #65 Gepost op: 28-08-2003, 22:39:06 »
Helaas, maapie, AMF en kolko hebben hun lijstje niet ingeleverd. Ik wil niet 3 mensen laten afvallen dus gaan we loten. Wie het getal raadt die blijft erin en dan gaan we verder met die andere twee en wie dan het getal raadt die blijft ook en de andere mag vertrekken. Het verhaal zal na het loten worden geplaats. Mijn excuses hiervoor.
Toch bedankt!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Detectivespel: maapie, AMF en kolko, een getal onder de 20
« Reactie #66 Gepost op: 28-08-2003, 23:54:40 »
Als ze geen lijstje sturen... zullen ze dan wel een getal sturen... Kan je niet gewoon loten ofzo en verder gaan?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Detectivespel: maapie, AMF en kolko, een getal onder de 20
« Reactie #67 Gepost op: 29-08-2003, 07:37:01 »
Hier ben ik het duidelijk met Annuh eens: als iemand niet reageert, zelfs niet op een pm-berichtje, dan heb jij genoeg moeite ervoor gedaan om die mensen bij het spel te betrekken. Reageren ze daar gewoon niet op, dan is het: einde verhaal!

Ik neem tenminste aan, dat ze vantevoren wisten waar ze qua tijd enzo aan toe waren, dat ze voor een bepaalde tijd moesten reageren met een lijstje. Ik heb het niet zo heel erg goed gevolgd, dit spel. Maar als een spelregel duidelijk is uitgelegd, en iemand houdt zich er ook na aandringen niet aan, is het toch simpel?
« Laatst bewerkt op: 29-08-2003, 08:06:58 door bodejosm43 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Detectivespel: maapie, AMF en kolko, een getal onder de 20
« Reactie #68 Gepost op: 29-08-2003, 10:37:31 »
Mee eens...  :)

Maar je kunt ook altijd mijn scenario nog toepassen Avron ;D (alleen dan met 3 ipv 4)

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Detectivespel: Tips of reacties en verdenkingen van iedereen die wil
« Reactie #69 Gepost op: 29-08-2003, 23:28:14 »
Na lang wachten is het dan weer zover, het tweede deel van het detectivespel. Er zijn helaas wat problemen ontstaan doordat 3 mensen hun lijstje niet hadden ingeleverd. Ik heb moeten besluiten om Arco Mol Fan af te laten vallen omdat hij na het aanmelden niks meer van zich heeft laten horen en ik van Maapie en Kolko nog wel reacties heb gehad. Ik hoop dat iedereen de situatie begrijpt en als er verder nog vragen zijn stel ze.

Een paar nieuwe dingen
  • Vanaf nu kan iedereen meedoen met het detectivespel. Iedereen die wil kan hier zijn of haar moordenaar neerzetten. Ik wil geen top 10 krijgen maar gewoon een naam. Elke week mag iedereen een keer zijn of haar moordenaar noemen en pas na de publicatie van het volgende verhaal mag er weer opnieuw worden gereageerd. Degene die aan het einde van het spel het vaakst de goede moordenaar heeft genoemd mag zich assistent-rechercheur noemen
  • Het verhaal, de rapporten en de rest staat niet meer hier op het forum maar op de site http://members.lycos.nl/widmdetective/ Wij van het detectivespel-crew vonden het wat overzichtelijker zo.
  • De chat met de verdachte hebben we geschrapt omdat er te weinig animo voor was. Als er groot bezwaar hiertegen is dan valt het te bespreken
  • Denk alsjeblieft aan het lijstje. Ik heb er echt van gebaald dat sommigen het niet nodig vonden om het lijstje in te leveren.

Verder kunnen er in dit topic ook reacties op het spel worden geplaatst en eventuele verbeteringen. Wij willen graag weten wat mensen van het spel vinden. In het topic van Giorgio kan verder worden gediscusseerd over wie de moordenaar is.

Toch bedankt!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Detectivespel: Tips of reacties en verdenkingen van iedereen die wil
« Reactie #70 Gepost op: 30-08-2003, 10:46:14 »
Ja, wat is nu de bedoeling. Eerst zeg je: Het gaat veranderen geen lijstjes meer iedereen kan meedoen, je moet alleen de moordenaar aangeven en daarna zeg je: 'Denkt iedereen aan zijn lijstje?'

Offline Timss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Detectivespel: Tips of reacties en verdenkingen van iedereen die wil
« Reactie #71 Gepost op: 30-08-2003, 13:18:37 »
Ik heb het 2e verhaal weer gelezen ik vind het nu wel wat overzichtelijker

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Detectivespel: Tips of reacties en verdenkingen van iedereen die wil
« Reactie #72 Gepost op: 30-08-2003, 21:13:06 »
Laat ik het uitleggen:
Rechercheurs moeten nog gewoon hun lijstje inleveren. Maar nu kunnen anderen ook meedoen door zijn of haar moordenaar hier te plaatsen. Het verschil tussen de rechercheurs en de nietrechercheurs is dat er elke week een rechercheur afvalt.  Bij de niet-rechercheurs valt niemand af.
Toch bedankt!

Offline Timss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Detectivespel: Tips of reacties en verdenkingen van iedereen die wil
« Reactie #73 Gepost op: 31-08-2003, 15:29:54 »
ooow ik snap hem

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Detectivespel: Tips of reacties en verdenkingen van iedereen die wil
« Reactie #74 Gepost op: 3-09-2003, 21:32:37 »
Denk aan je lijstje!!!
Ik moet er nog een paar
Toch bedankt!

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Detectivespel: Nog 1 uur!!!!!!!!
« Reactie #75 Gepost op: 4-09-2003, 15:13:38 »
Ik moet nog 4 lijstjes. Als ik ze voor 16:00 niet heb dan heb ik er geen behoefte meer aan om nog verder te gaan met een spel waar niemand hun lijstjes instuurt.
Toch bedankt!

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Detectivespel: Nog 1 uur!!!!!!!!
« Reactie #76 Gepost op: 4-09-2003, 18:11:35 »
Nog 3 lijstjes, die van maapie, kolko en Timss
Toch bedankt!

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Detectivespel: maapie, Timss en Kolko, Lijstjes a.u.b!!!
« Reactie #77 Gepost op: 4-09-2003, 19:20:54 »
Als het blijkt dat ik voor 20:00 geen lijstje heb dan vliegen Kolko en maapie eruit. Dan worden het 3 moorden i.p.v 1 omdat Daan zich ook al heeft afgemeld.
Toch bedankt!

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Detectivespel: maapie, Timss en Kolko, Lijstjes a.u.b!!!
« Reactie #78 Gepost op: 4-09-2003, 19:25:59 »
Waarom stoppen we er niet gewoon mee?

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Detectivespel: maapie, Timss en Kolko, Lijstjes a.u.b!!!
« Reactie #79 Gepost op: 4-09-2003, 19:27:25 »
Omdat ik er verdomme heelveel tijd in heb gestoken en dan wil ik niet het gevoel hebben dat ik het nergens voor gedaan heb.
Toch bedankt!